• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні столи та стільці для закладів загальної середньої освіти)

Завершена

2 550 152.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 501.52 UAH
Період оскарження: 29.07.2025 16:06 - 31.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на відміну закупівлі

Номер: ca606ecdcff0400d9ffd99b8d26c4266
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-29-009491-a.c1
Назва: Скарга на відміну закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.08.2025 14:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.08.2025 11:06
Дата виконання рішення Замовником: 29.08.2025 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №13159-р/пк-пз від 26.08.2025 року, уповноваженою особою прийнято рішення скасувати рішення про відміну процедури закупівлі відкриті торги з особливостями за 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні столи та стільці для закладів загальної середньої освіти), ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-29-009491-a
Автор: ТОВ "ЕНСО ГРУП", Зоряна Буя +380973710189 ensogroup.llc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c336c53371e242c7912179a99413c627
Заголовок пункту скарги: Безпідставна відміна закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-29-009491-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНСО ГРУП» (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері.
Предметом закупівлі є 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні столи та стільці для закладів загальної середньої освіти)

04.08.2025. Замовник оприлюднив Протокол про прийняття рішення уповноваженою особою Управління освіти Чернігівської міської ради, відповідно до якого:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Замовником у визначений законодавством строк не надано відповідь на запитання учасника закупівлі.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.».

Також у системі закупівель зазначено – «Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».

Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника, вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного.

Вважаємо це рішення незаконним, таким, що порушує наші права та спрямоване на ухилення від проведення процедури закупівлі і укладання з нами договору.

Відповідно до пп.2 п.50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Відповідно до п.54 Особливостей надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та/або оголошення про проведення відкритих торгів здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.

У разі несвоєчасного надання замовником відповіді на звернення електронна система закупівель автоматично зупиняє проведення відкритих торгів.
Для поновлення проведення відкритих торгів замовник повинен розмістити відповідь в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менше ніж на чотири дні.

Таким чином Замовник не позбавлений можливості надати роз’яснення на запитання і процедура закуіпівлі буде надалі проведена, у зв’язку із чим відсутнє порушення, яке неможливо усунути.

Наголошуємо, що замовник самостійно приймає відповідні рішення, вчиняє або не вчиняє дії, необхідні для реалізації своїх функцій, дотримуючись принципів закупівель та мети Закону. За таких умов, замовник самостійно несе відповідальність за прийняті рішення та дії.

У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо, що рішення замовника про відміну тендеру має бути скасовано.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у системі закупівель.

Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)