• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Тверде паливо (код ДК 021:2015 - 09110000-3): напівбрикети торф’яні

Завершена

550 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 752.00 UAH
Період оскарження: 29.07.2025 15:12 - 03.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

не правомірне рішення замовника, відхилення учасника

Номер: 5f90c72d3aa746c59d37a426733abee8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-29-008088-a.a2
Назва: не правомірне рішення замовника, відхилення учасника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.08.2025 15:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.08.2025 14:31
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРФ ЮА", Буянов Сергій Володимирович +380674768863 s.buianov@volyntorf.com https://volyntorf.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a2c3986e97404f61902cff84d51b77b1
Заголовок пункту скарги: не правомірне рішення замовника, відхилення учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 29.07.2025 року Варковицька сільська рада (далі – Замовник) розмістила оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями ідентифікатор UA-2025-07-29-008088-a на закупівлю товару по предмету: Тверде паливо (код ДК 021:2015 - 09110000-3): напівбрикети торф’яні.
ТОВ «ТОРФ ЮА»(далі -Скаржник) подало тендерну пропозицію, яка за результатами аукціону була економічно найбільш вигідною.

В аукціоні брали участь:
• ТОВ «ТОРФ ЮА» з ціновою пропозицією 506 098.80 грн з ПДВ;
• ТОВ "ЛЕНД ГРОУ" з ціновою пропозицією 549 504.00 грн з ПДВ.
За результатами проведеного аукціону економічно найбільш вигідною стала пропозиція ТОВ «ТОРФ ЮА».

08.08.2025 року за результатами розкриття тендерних пропозицій, протокольним рішенням №53 встановлено відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ТОРФ ЮА» Посилаючись на Додаток 2 п1.4. Відповідно до пунктів 5.1., 5.2. Розділу 5 «Гарантії виробника» РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови», виробник гарантує відповідність брикетів торф’яних, вимогам даного стандарту, за умови дотримання споживачем вимог транспортування та зберігання. Гарантійний строк зберігання – 12 місяців з моменту видання паспорту.
Відповідно до пунктів 5.1., 5.2. Розділу 5 «Гарантії виробника» РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови», виробник гарантує відповідність брикетів торф’яних вимогам стандарту, а гарантійний строк зберігання становить 12 місяців з моменту видання паспорту. На підтвердження цього учасник мав надати письмове підтвердження від виробника.

Підстава відхилення за версією Замовника:
Замовник зазначив, що у наданому гарантійному листі від виробника вказано: «Гарантійний строк зберігання – 12 місяців з моменту видання сертифікату», а не «з моменту видання паспорту», що стало підставою для відхилення пропозиції, посилаючись на підпункт 2 пункт 44 пропозиція що не відповідає умовам технічній спеціфікації. «Учасник не підтвердив відповідність запропонованого товару пунктам 5.1, 5.2 розділу 5 «Гарантії виробника» РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торфові. Технічні умови». У складі тендерної пропозиції відсутнє письмове підтвердження (лист, довідка тощо) від виробника товару про гарантію відповідності РСТ УРСР 1297-82 та гарантійний термін зберігання із зазначенням номера в оголошенні.»

Заперечення та правова позиція ТОВ «ТОРФ ЮА» Скаржника:

Учасник ТОВ «ТОРФ ЮА» у складі тендерної пропозиції, надає фали пдф «паспорт якості», «лист від виробника», «сертифікат якості», «технічні учасник», «протокол напівбрикети» які свідчать про відповідність технічним характеристикам предмета закупівлі.
Формальний характер невідповідності: заміна слова «паспорт» на «сертифікат» у гарантійному листі жодним чином не впливає на характеристики товару, не змінює його сутності та не спростовує відповідність предмета закупівлі вимогам технічної специфікації.
Порушення п. 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022. Відповідно до цього пункту, Замовник зобов’язаний надати учаснику строк до 24 годин для усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які мають формальний характер і не змінюють суть предмета закупівлі. У нашому випадку Замовник цього не зробив.
Дискримінаційний підхід та порушення принципу недискримінації учасників (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).Фактичний зміст гарантійного листа повністю відповідає вимогам РСТ УРСР 1297-82. Відхилення через формулювання є надмірно формалістичним і призводить до необґрунтованого обмеження конкуренції.
Ще раз зазначаємо розбіжність у словах («паспорт» / «сертифікат») у гарантійному листі є очевидною механічною помилкою, яка не впливає на:
• характеристики товару;
• його відповідність технічній специфікації;
• умови зберігання чи гарантійний строк.
Фактичний зміст гарантійного листа підтверджує відповідність товару вимогам РСТ УРСР 1297-82. Також у складі тендерної пропозиції Скаржником було надано паспорт якості з коректним формулюванням.
Порушення пункту 43 Особливостей (Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022) Пункт 43 передбачає обов’язок Замовника надати учаснику не менше 24 годин для усунення невідповідностей у документах, якщо вони:
• не змінюють суть предмета закупівлі;
• мають формальний характер.
Замовник цього не зробив, чим порушив порядок виправлення формальних помилок.
Порушення принципу недискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі») Відхилення пропозиції через формальне формулювання є надмірним формалізмом, що обмежує конкуренцію та створює нерівні умови для учасників.
Також звертаємо увагу, що у протоколі відхилення, складеному Замовником, зазначена дата 08 липня 2025, тоді як фактично повинна бути вказана дата 08 серпня 2025.
У зв’язку з цим виникає питання до Замовника:
• чи слід вважати даний документ таким, що не є дійсним через наявність суттєвої помилки, яка впливає на хронологію подій та юридичну чинність рішення;
• чи розглядати це як формальну помилку, що не змінює суті прийнятого рішення, але потребує офіційного виправлення.


Вимоги Скаржника
Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО:
1. Визнати дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОРФ ЮА» такими, що порушують вимоги законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
3. Зобов’язати Замовника допустити пропозицію ТОВ «ТОРФ ЮА» до подальшої участі в процедурі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

не провомірне рішення відхилення учасника

Номер: 79efeea582494695a0957b8adac037a8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-29-008088-a.c1
Назва: не провомірне рішення відхилення учасника
Вимога:
Шановний Замовник! Ви грубо порушуєте закон. ТОВ «ТОРФ ЮА» надало у складі пропозиції гарантійний лист від виробника, який підтверджує відповідність продукції РСТ УРСР 1297-82 та встановлює гарантійний строк зберігання – 12 місяців з моменту видачі сертифіката. Ви визнали це невідповідністю та відхилили пропозицію. Наша правова позиція: 1. Фактичний зміст гарантії ідентичний Зазначення у документі «з моменту видачі сертифіката» замість «з моменту видачі паспорта» не змінює суті гарантії, оскільки і паспорт якості, і сертифікат є документами, що підтверджують якість продукції, видаються на момент випуску партії товару та мають однаковий момент відліку гарантійного строку. 2. Невідповідність є формальною та підлягає усуненню Відповідно до п. 43 Особливостей (Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022), Замовник зобов’язаний надати учаснику строк не менше 24 годин для усунення виявлених невідповідностей у документах, якщо вони не змінюють характеристики товару. У нашому випадку мова йде про технічну формулювання, яка жодним чином не впливає на характеристики або якість товару. Замовник мав можливість та обов’язок надати нам час для подання відкоригованого гарантійного листа. 3. Порушення принципів Закону України «Про публічні закупівлі» Відхилення нашої пропозиції без надання можливості усунути формальну невідповідність суперечить: • ст. 5 Закону — принципам недискримінації учасників та добросовісної конкуренції; • ст. 31 Закону — порядку відхилення пропозицій; • п. 43 Особливостей — праву учасника на виправлення невідповідностей. Вимагаємо: 1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОРФ ЮА» як таке, що прийнято з порушенням законодавства. 2. Допустити нашу пропозицію до подальшого розгляду. 3. У разі необхідності надати 24 години для подання уточненого гарантійного листа, який міститиме формулювання «12 місяців з моменту видачі паспорта». У разі невиконання цієї вимоги ТОВ «ТОРФ ЮА» залишає за собою право звернення до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та законних інтересів.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний, Учаснику! За наслідками розгляду Вимоги UA-2025-07-29-008088-a.c1, повідомляємо наступне. Відповідно до п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до п.3-7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» Установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі - Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3-8 цього розділу. Відповідно до п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі є напівбрикети торф’яні. Національний стандарт для цього предмету закупівлі – РСТ УССР 1297-82 «Напівбрикети торфові. Технічні умови». Відповідно до п.2.1 РСТ УССР 1297-82 (зі змінами 01.01.1993) «Приймання напівбрикетів у виробника проводить інспекція «Укрінспаливо» партіями по ГОСТ 13674-78. На кожну партію продукції видається паспорт». Тобто документом на підтвердження якості напівбрикетів торф’яних є виключно паспорт. Підпунктом 1.4. пункту 1 «Загальні вимоги до технічного завдання, специфікації.» Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання) передбачено: на підтвердження пунктів 5.1, 5.2 Розділу 5 «Гарантії виробника» РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови», учасник процедури закупівлі надає у складі пропозиції, письмове підтвердження (лист, довідку, тощо) від виробника товару про гарантію відповідності Напівбрикетів торфових РСТ УРСР 1297-82 та гарантійний термін зберігання із зазначенням номеру оголошення закупівлі. Зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 40 Особливостей, у зв’язку з чим замовник не мав права звертатись щодо усунення невідповідностей у зазначених вище документах (Рішення Колегії АМКУ від 11.01.2023 № 351-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-12-07-008079-a). Отже, Учасник не підтвердив відповідність запропонованого товару пунктам 5.1, 5.2 Розділу 5 «Гарантії виробника» РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови». Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Отже, Замовник діяв у відповідності та спосіб, передбачені чинним законодавством, тим самим дотримався принципів здійснення публічних закупівель, регламентованих у ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Підстави відхилення тендерної пропозиції Учасника зазначено у Протоколі уповноваженої особи № 53, що оприлюднений через електронну систему закупівель 08 серпня 2025 року о 12:52 год. Відтак підстави для задоволення Вимоги UA-2025-07-29-008088-a.c1 – відсутні. Крім того, відповідно до ч.5 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Статус вимоги: Не задоволено