• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 16 днів назад

1 086 362.62 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 431.81 UAH
Період оскарження: 28.07.2025 16:20 - 20.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 2ac1a4604530449eba8ec7da5b8477f9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-28-009326-a.a2
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
29.08.2025 о 18:57 була опублікована вимога про усунення невідповідностей до 30.08.2025 до 18:57, що порушує 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. (30.08.25 та 31.08.25 є вихідними). П’ятиденний строк розгляду не було продовжено, так як Замовником не оприлюднено про це повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Відповідно підстав для відхилення тендерної пропозиції по технічним характеристикам у Замовника не має, строк для надання 24 годин на виправлення невідповідностей пропущено, отже пропозиція ТОВ «Енерджі 365» є повністю прийнятною для нього.
Дата розгляду скарги: 15.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.09.2025 15:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.09.2025 13:02
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365", Підлісний Юрій 380985886362 OFFICE@ENERGY365.COM.UA https://energy365.com.ua/uk/main

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2ba59ba435d74b8ab3a74cf99c242fe2
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: 29.08.2025 о 18:57 була опублікована вимога про усунення невідповідностей до 30.08.2025 до 18:57, що порушує 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. (30.08.25 та 31.08.25 є вихідними).
П’ятиденний строк розгляду не було продовжено, так як Замовником не оприлюднено про це повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Відповідно підстав для відхилення тендерної пропозиції по технічним характеристикам у Замовника не має, строк для надання 24 годин на виправлення невідповідностей пропущено, отже пропозиція ТОВ «Енерджі 365» є повністю прийнятною для нього.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації

Номер: eda4e1d329ce43efbbc7ea5d34ee1afc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-28-009326-a.a1
Назва: СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Вважаємо що, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного. Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначених у Додатку №2 до тендерної документації, а саме: - інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго) - діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи); Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення даної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.08.2025 17:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.08.2025 17:57
Дата виконання рішення Замовником: 18.08.2025 11:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПІЩАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) уповноваженої особи 18.08.2025 с. Піщане Порядок денний: 1. Про внесення змін до тендерної документації (далі – Тендерна документація) оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі Електрична енергія, ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля). 2. Про розміщення в електронній системі закупівель змін, що вносяться до тендерної документації, у вигляді нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вносяться. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-07-28-009326-a. Під час розгляду першого питання порядку денного: Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. 1. Внесено зміни до Додатку 2 до тендерної документації. 2. Внесено зміни до Додатку 6 до тендерної документації. 3. Внесено зміни в п.1 Розділу ІV Тендерної документації. Враховуючи викладене необхідно внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації. Згідно зі змінами строк подання тендерних пропозицій закінчується 23.08.2025 р. Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться. Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства. На підставі вищенаведеного наявні підстави для затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї) та переліку змін, що вносяться, для проведення Закупівлі згідно з розглянутим проєктом. Під час розгляду другого питання порядку денного: Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень. Таким чином необхідно оприлюднити в електронні системі закупівель нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, у строки встановлені п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону. ВИРІШИЛА: 1. Внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї) та перелік змін, що вносяться. 2. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель. Уповноважена особа Анна КУНИЦЯ
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365", Тімергаліна Оксана 380661767403 o.timergalina@energy365.com.ua https://energy365.com.ua/uk/main

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a2b19f863986453a9edfedb92470b4c8
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вважаємо що, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначених у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
- інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго)
- діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи);

Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення даної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» в особі директора Підлісного Ю.М. підписує документи Удосконаленим електронним підписом. Акти звірки від оператора системи передачі надаються підписаними та скріпленими печаткою фізично, а не за допомого електронного підпису.
Таким чином, порушено принцип недискримінації учасників (ст. 5 Закону). Замовник встановив вимоги, виконання яких не залежить від волі Учасника, оскільки документи мають бути видані іншими організаціями (НЕК «Укренерго», оператор балансуючої групи) і не завжди видаються в електронному вигляді з КЕП.
Порушено ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації. Оскаржувані вимоги звужують коло Учасників та створюють бар’єр для участі.
Порушено правовий режим електронного документообігу.
Вимога надання виключно КЕП-підписаних документів суперечить:
ч. 2 ст. 207 ЦК України (письмова форма правочину),
ч. 4 ст. 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» – КЕП = власноручному підпису, однак УЕП також має такий правовий статус.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації