-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 16 днів назад
1 086 362.62
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 431.81 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 431.81 UAH
Період оскарження:
28.07.2025 16:20 - 20.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
2ac1a4604530449eba8ec7da5b8477f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-28-009326-a.a2
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
29.08.2025 о 18:57 була опублікована вимога про усунення невідповідностей до 30.08.2025 до 18:57, що порушує 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. (30.08.25 та 31.08.25 є вихідними).
П’ятиденний строк розгляду не було продовжено, так як Замовником не оприлюднено про це повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Відповідно підстав для відхилення тендерної пропозиції по технічним характеристикам у Замовника не має, строк для надання 24 годин на виправлення невідповідностей пропущено, отже пропозиція ТОВ «Енерджі 365» є повністю прийнятною для нього.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 у новій редакції.docx 03.09.2025 09:49
- Додаток 1.docx 03.09.2025 09:49
- Додаток 3.docx 03.09.2025 09:49
- Додаток 4.docx 03.09.2025 09:49
- Додаток 5.docx 03.09.2025 09:49
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 03.09.2025 09:49
- Додаток 6 у новій редакції.docx 03.09.2025 09:49
- скарга_на_АМКУ_тендер_Пішанська_СР.pdf 03.09.2025 09:49
- скарга_на_АМКУ_тендер_Пішанська_СР.pdf.p7s 03.09.2025 09:49
- ТД ЕЕ у новій редакції.docx 03.09.2025 09:49
- sign.p7s 03.09.2025 09:50
- рішення від 05.09.2025 № 13668.pdf 05.09.2025 15:43
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.09.2025 № 14107.pdf 16.09.2025 13:08
- рішення від 15.09.2025 № 14107.pdf 17.09.2025 13:01
- Протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.pdf 09.09.2025 11:10
- Пояснення щодо скарги..pdf 09.09.2025 11:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.09.2025 13:32
Дата розгляду скарги:
15.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.09.2025 15:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.09.2025 13:02
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2ba59ba435d74b8ab3a74cf99c242fe2
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
29.08.2025 о 18:57 була опублікована вимога про усунення невідповідностей до 30.08.2025 до 18:57, що порушує 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. (30.08.25 та 31.08.25 є вихідними).
П’ятиденний строк розгляду не було продовжено, так як Замовником не оприлюднено про це повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Відповідно підстав для відхилення тендерної пропозиції по технічним характеристикам у Замовника не має, строк для надання 24 годин на виправлення невідповідностей пропущено, отже пропозиція ТОВ «Енерджі 365» є повністю прийнятною для нього.
П’ятиденний строк розгляду не було продовжено, так як Замовником не оприлюднено про це повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Відповідно підстав для відхилення тендерної пропозиції по технічним характеристикам у Замовника не має, строк для надання 24 годин на виправлення невідповідностей пропущено, отже пропозиція ТОВ «Енерджі 365» є повністю прийнятною для нього.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника – Протокол № 02.01-3 від 02.01.2025 року неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати скасувати рішення Замовника - Протокол від 01.09.2025 року, яким відхилена тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» на підпункту 1 пункту 44 Особливостей та прийняти нове рішення, згідно з яким визнати переможцем ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365».
Запити Органу оскарження
Номер:
0dfb301578aa4b3caff1fc1b4c633795
Тема запиту:
Пояснення щодо скарги
Текст запиту:
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ПІЩАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
ЗОЛОТОНІСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Вулиця Шеремета Руслана,98А, с.Піщане, Золотоніський район, Черкаська область, 19723, тел.97430,
Е-mail: pischane-rada@ukr.net Код ЄДРПОУ 04410841
Пояснення щодо скарги
Виконавчий комітет Піщанської сільської ради (далі – Замовник) проаналізувавши, скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРДЖІ 365» (далі - Скаржник) від 03 вересня 2025 року № UA-2025-07-28-009326-a.a2 та на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.09.2025 № 13668-р/пк-пз надаєм свої пояснення.
Повідомляємо, що тендерна пропозиція Скаржника була відхилена, зокрема, з наступної підстави: «Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення».
Відповідно до інформації оприлюдненої на веб порталі Уповноваженого органу 29.08.2025 Замовником було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції Скаржника, де було зазначено, зокрема, наступне:
«1. Відповідно до пункту 2 додатку 6 до тендерної документації передбачено - лист-згода від Банку-Гаранту на внесення змін до тексту банківської гарантії на вимогу Замовника щодо подовження терміну її дії згідно з вимогами законодавства (за умови реалізації учасником його права, передбаченого пунктом 31 Особливостей, щодо погодження з вимогою Замовника від учасника Процедури закупівлі стосовно продовження строку дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції). ТОВ «Енерджі 365» у складі тендерної пропозиції надало лист від 21.08.2025 №16/2600/23107/2025, в якому зазначено – «Акціонерний Банк «Південний» (код банку 328209, ЄДРПОУ 20953647), повідомляє, що у випадку вимоги Бенефіціра - ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ПІЩАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ 04410841), в межах проведення тендеру «Електричної енергії за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія, Кількість постачання 136 054 кВт/год., Період постачання до 31 грудня 2025 року» щодо подовження терміну дії банківської гарантії, яка надається в якості забезпечення тендерної пропозиції, що буде підтверджено інформацією на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-07-28-009326-a, за зверненням Принципала - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365" (код ЄДРПОУ 41447959), надає свою згоду подовжити термін дії банківської гарантії № 16/2600/22310/2025 від 11.08.2025, у випадках передбачених чинним законодавством». Разом з тим, у наведеному листі відсутня фраза – «(за умови реалізації учасником його права, передбаченого пунктом 31 Особливостей, щодо погодження з вимогою Замовника від учасника Процедури закупівлі стосовно продовження строку дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції)». 2.Відповідно до пункту 2 додатку 6 до тендерної документації передбачено - строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не меншим, ніж строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, визначений у п.4 розділу ІІІ тендерної документації. Банківська гарантія має набувати чинності з дня її надання і не містити відкладних умов набуття нею чинності. Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації передбачено - Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом 120 днів* з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерної пропозицій та її забезпечення у формі банківської гарантії відповідно до строку, на який продовжено тендерну пропозицію Учасника. * Примітка в даному випадку мається на увазі робочі дні. ТОВ «Енерджі 365» у складі тендерної пропозиції надало банківську гарантію 16/2600/22310/2025 зі змінами №1, відповідно до якої строк дії забезпечення складає з 11.08.2025 до 25.12.2025. Разом з тим, строк дії забезпечення складає менше за 120 саме робочих днів. 3. Відповідно до пункту 2 додатку №6 до тендерної документації передбачено - За зверненням учасника (Принципала), яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, Замовник (Бенефіціар) повідомляє установу (Банк-гарант), що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав, визначених частиною четвертою статті 25 Закону, про що обов'язково має бути зазначено в банківській гарантії. Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету. ТОВ «Енерджі 365» у складі тендерної пропозиції надало банківську гарантію 16/2600/22310/2025 зі змінами №1, в якій відсутня фраза – «За зверненням учасника (Принципала), яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, Замовник (Бенефіціар) повідомляє установу (Банк-гарант), що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав, визначених частиною четвертою статті 25 Закону». 4. Відповідно до пункту 3 додатку №6 до тендерної документації передбачено - акт звірки взаєморозрахунків по аналогічним договорам зазначеним в довідці, що має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала зі сторони споживача (замовника), з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Учасник у складі тендерної пропозиції надав довідку №22/08/25-2 від 22.08.2025, в якій зазначив інформацію про наявність договору №2023 від 20.12.2022, з фактичною сумою виконання 191 221,38. Також учасник надав договір №2023 від 20.12.2022 та акти приймання передачі до нього на зазначену суму. Разом з тим, учасник акт звірки до зазначеного договору із сумою 27 937,80, що не відповідає фактичні сумі виконання договору».
У визначений час, до 18:57 30.08.2025, Скаржником не було усунуто наведені вище невідповідності у складі його тендерної пропозиції.
Наголошуємо, що Скаржник у своїй скарзі взагалі не надає пояснень щодо зазначених вище порушення умов тендерної документації.
Скаржник у своїй скарзі зазначає про порушення вимог законодавства щодо строків розгляду тендерних пропозицій та оприлюднення вимоги про усунення невідповідностей.
Повідомляємо, що ми категорично не погоджуємось із Скаржником виходячи із наступного.
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178) (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до частини десятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Розгляд тендерної пропозиції Скаржника розпочався 26.08.2025, на наступний день після розкриття тендерних пропозицій, а 29.08.2025 його було продовжено, у відповідності до статті 29 Закону та Особливостей, до 16.09.2025 про що на електронному майданчику було розміщено протокол продовження строку розгляду тендерної пропозиції Скаржника, на підтвердження чого надаємо скрін з персонального кабінету Замовника на електронному майданчику:
Щодо протокольного рішення від 01.09.2025 наголошуємо, що оприлюднений протокол відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить підставу відхилення, з урахуванням вимог Особливостей та у відповідності до Закону.
Усі вимоги чинного законодавства щодо розгляду тендерних пропозицій, надання 24 годин на усунення невідповідностей та змісту протокольних рішень були дотримані у повному обсязі.
Враховуючи викладене, вважаємо, що тендерна пропозиція Скаржника була правомірно відхилена з наведеної вище підстави.
Таким чином, враховуючи те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам тендерної документації, Скаржник не усунув невідповідності у визначений строк, просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відмовити Скаржнику у задоволенні його скарги у цій частині.
Підсумовуючи, просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відмовити Скаржнику у задоволенні його скарги.
Додаток: Копія протоколу від 29.08.2025
Уповноважена особа Анна КУНИЦЯ
Дата опублікування:
09.09.2025 11:10
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
eda4e1d329ce43efbbc7ea5d34ee1afc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-28-009326-a.a1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Вважаємо що, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначених у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
- інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго)
- діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи);
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення даної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2.docx 01.08.2025 10:40
- Додаток 1.docx 01.08.2025 10:40
- Додаток 3.docx 01.08.2025 10:40
- Додаток 4.docx 01.08.2025 10:40
- Додаток 5.docx 01.08.2025 10:40
- ЗАКОН УКРАЇНИ Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги.docx 01.08.2025 10:40
- Додаток 6.docx 01.08.2025 10:40
- скарга_на_ецп_тендерна_документація.docx 01.08.2025 10:40
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 01.08.2025 10:40
- скарга_на_ецп_тендерна_документація.pdf 01.08.2025 10:40
- ТД ЕЕ.docx 01.08.2025 10:41
- скарга_на_ецп_тендерна_документація_Validation_Report.pdf 01.08.2025 10:41
- скарга_на_ецп_тендерна_документація.pdf.p7s 01.08.2025 10:41
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 01.08.2025 10:41
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 01.08.2025 10:41
- sign.p7s 01.08.2025 10:41
- рішення від 05.08.2025 № 12030.pdf 05.08.2025 17:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.08.2025 № 12432.pdf 13.08.2025 12:55
- рішення від 12.08.2025 № 12432.pdf 14.08.2025 17:57
- Додаток 6.docx 07.08.2025 10:10
- Лист АМКУ.docx 07.08.2025 10:10
- Додаток 2.docx 07.08.2025 10:10
- ТД ЕЕ.docx 07.08.2025 10:10
- Перелік_внесених_змін_до_тендерної_документації_та_оголошення.docx 07.08.2025 10:10
- Протокольне рішення (протокол) від 18.08.2025.pdf 18.08.2025 11:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.08.2025 14:03
Дата розгляду скарги:
12.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2025 17:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.08.2025 17:57
Дата виконання рішення Замовником:
18.08.2025 11:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПІЩАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ)
уповноваженої особи
18.08.2025 с. Піщане
Порядок денний:
1. Про внесення змін до тендерної документації (далі – Тендерна документація) оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі Електрична енергія, ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля).
2. Про розміщення в електронній системі закупівель змін, що вносяться до тендерної документації, у вигляді нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вносяться.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-07-28-009326-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
1. Внесено зміни до Додатку 2 до тендерної документації.
2. Внесено зміни до Додатку 6 до тендерної документації.
3. Внесено зміни в п.1 Розділу ІV Тендерної документації.
Враховуючи викладене необхідно внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації.
Згідно зі змінами строк подання тендерних пропозицій закінчується 23.08.2025 р.
Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться.
Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства.
На підставі вищенаведеного наявні підстави для затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї) та переліку змін, що вносяться, для проведення Закупівлі згідно з розглянутим проєктом.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
Таким чином необхідно оприлюднити в електронні системі закупівель нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, у строки встановлені п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону.
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї) та перелік змін, що вносяться.
2. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель.
Уповноважена особа
Анна КУНИЦЯ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a2b19f863986453a9edfedb92470b4c8
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо що, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначених у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
- інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго)
- діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи);
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення даної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» в особі директора Підлісного Ю.М. підписує документи Удосконаленим електронним підписом. Акти звірки від оператора системи передачі надаються підписаними та скріпленими печаткою фізично, а не за допомого електронного підпису.
Таким чином, порушено принцип недискримінації учасників (ст. 5 Закону). Замовник встановив вимоги, виконання яких не залежить від волі Учасника, оскільки документи мають бути видані іншими організаціями (НЕК «Укренерго», оператор балансуючої групи) і не завжди видаються в електронному вигляді з КЕП.
Порушено ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації. Оскаржувані вимоги звужують коло Учасників та створюють бар’єр для участі.
Порушено правовий режим електронного документообігу.
Вимога надання виключно КЕП-підписаних документів суперечить:
ч. 2 ст. 207 ЦК України (письмова форма правочину),
ч. 4 ст. 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» – КЕП = власноручному підпису, однак УЕП також має такий правовий статус.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначених у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
- інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго)
- діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи);
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення даної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» в особі директора Підлісного Ю.М. підписує документи Удосконаленим електронним підписом. Акти звірки від оператора системи передачі надаються підписаними та скріпленими печаткою фізично, а не за допомого електронного підпису.
Таким чином, порушено принцип недискримінації учасників (ст. 5 Закону). Замовник встановив вимоги, виконання яких не залежить від волі Учасника, оскільки документи мають бути видані іншими організаціями (НЕК «Укренерго», оператор балансуючої групи) і не завжди видаються в електронному вигляді з КЕП.
Порушено ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації. Оскаржувані вимоги звужують коло Учасників та створюють бар’єр для участі.
Порушено правовий режим електронного документообігу.
Вимога надання виключно КЕП-підписаних документів суперечить:
ч. 2 ст. 207 ЦК України (письмова форма правочину),
ч. 4 ст. 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» – КЕП = власноручному підпису, однак УЕП також має такий правовий статус.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
усунути дискримінаційні вимоги з тендерної документації