-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина) (Настільні комп’ютери; Портативні комп’ютери)
Торги відмінено
467 795.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 338.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 338.98 UAH
Період оскарження:
25.07.2025 17:57 - 02.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
8140bd5b880540538efec0f5119f4141
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-25-009689-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
25 липня 2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-07-25-009689-a, процедура закупівлі – Код ЄЗС ДК 021:2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Настільні комп’ютери; Портативні комп’ютери) (Моноблок в комплекті з клавіатурою, маніпулятором «миша» та програмним забезпеченням; Ноутбук в комплекті з маніпулятором «миша» та програмним забезпеченням).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 02 серпня 2025 року 00:01.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації:
«Якщо Учасник не є виробником товару, то він у складі своєї пропозиції повинен надати скан-копію з оригіналу авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб’ютора в Україні про підтвердження партнерського статусу, що підтверджує повноваження Учасника на постачання продукції».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Приходько О.Б. за договором № 9689/2025 від «28» липня 2025 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 9689 від 28.07.2025 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробником предмету закупівлі: Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 9689.1 від 28.07.2025 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі (лист-підтвердження повноважень додається): Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 9689.2 від 28.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність під час участі в процедурі закупівлі від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказаного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказаного лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника або дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати лист саме від виробника, офіційного представництва виробника, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа від виробника або представника виробника запропонованого товару в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПБГ19», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа від виробника, чи офіційного представництва виробника в Україні, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника/представника виробника/ дистрибютора запропонованого товару в Україні, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 9689/2025 від 28.07.2025 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 9689 від 28.07.2025 року на 1 арк.
3. Копія листа № 9689.1 від 28.07.2025 року на 1 арк.
4. Копія листа № 9689.2 від 28.07.2025 року на 1 арк.
5. Листи-підтвердження повноважень ТОВ «ЛЕНОВО ЮКРЕЙН» на 4 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-07-25-009689-a.pdf 29.07.2025 22:48
- Скарга UA-2025-07-25-009689-a.docx 29.07.2025 22:48
- Договір 9689.pdf 29.07.2025 22:48
- лист-запит виробник.pdf 29.07.2025 22:49
- лист-запит представника виробника.pdf 29.07.2025 22:50
- лист_запит_дистрибьютора.pdf 29.07.2025 22:50
- лист звязок Леново Україна 7_Letter of affiliiation Lenovo PC HK Lenovo GT HK Lenovo Ukraine.pdf 29.07.2025 22:50
- лист звязок Леново Україна-2 з перекладом 6_Authorization letter Lenovo Ukraine 240724 Ukraine form end.pdf 29.07.2025 22:50
- sign.p7s 29.07.2025 22:52
- рішення від 31.07.2025 № 11839.pdf 31.07.2025 14:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2025 № 12213.pdf 08.08.2025 11:04
- рішення від 07.08.2025 № 12213.pdf 12.08.2025 12:58
- Тендерна документація у новій редакції.docx 04.08.2025 14:57
- Пояснення Замовника на Рішення АМКУ №11839.pdf 04.08.2025 14:57
- Пояснення Замовника на Рішення АМКУ №11839.docx 04.08.2025 14:57
- Перелік змін, що вносяться.docx 04.08.2025 14:57
- Перелік змін, що вносяться.pdf.p7s 04.08.2025 14:57
- Додаток 6 до ТД у новій редакції.doc 04.08.2025 14:57
- Перелік змін, що вносяться.pdf 04.08.2025 14:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 22:53
Дата розгляду скарги:
07.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2025 14:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
12.08.2025 12:58
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
eb95ba8ac603497eaf87fccd931571cc
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови
Опис заперечення:
Скарга на дискримінаційні умови
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
25 липня 2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-07-25-009689-a, процедура закупівлі – Код ЄЗС ДК 021:2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Настільні комп’ютери; Портативні комп’ютери) (Моноблок в комплекті з клавіатурою, маніпулятором «миша» та програмним забезпеченням; Ноутбук в комплекті з маніпулятором «миша» та програмним забезпеченням).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 02 серпня 2025 року 00:01.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації:
«Якщо Учасник не є виробником товару, то він у складі своєї пропозиції повинен надати скан-копію з оригіналу авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб’ютора в Україні про підтвердження партнерського статусу, що підтверджує повноваження Учасника на постачання продукції».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Приходько О.Б. за договором № 9689/2025 від «28» липня 2025 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 9689 від 28.07.2025 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробником предмету закупівлі: Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 9689.1 від 28.07.2025 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі (лист-підтвердження повноважень додається): Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 9689.2 від 28.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність під час участі в процедурі закупівлі від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказаного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказаного лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника або дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати лист саме від виробника, офіційного представництва виробника, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа від виробника або представника виробника запропонованого товару в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПБГ19», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа від виробника, чи офіційного представництва виробника в Україні, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника/представника виробника/ дистрибютора запропонованого товару в Україні, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 9689/2025 від 28.07.2025 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 9689 від 28.07.2025 року на 1 арк.
3. Копія листа № 9689.1 від 28.07.2025 року на 1 арк.
4. Копія листа № 9689.2 від 28.07.2025 року на 1 арк.
5. Листи-підтвердження повноважень ТОВ «ЛЕНОВО ЮКРЕЙН» на 4 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 02 серпня 2025 року 00:01.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації:
«Якщо Учасник не є виробником товару, то він у складі своєї пропозиції повинен надати скан-копію з оригіналу авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб’ютора в Україні про підтвердження партнерського статусу, що підтверджує повноваження Учасника на постачання продукції».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Приходько О.Б. за договором № 9689/2025 від «28» липня 2025 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 9689 від 28.07.2025 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробником предмету закупівлі: Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 9689.1 від 28.07.2025 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі (лист-підтвердження повноважень додається): Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 9689.2 від 28.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Моноблок ThinkCentre neo 50a 24 Gen 5 (12SCCTO1WW) у кількості 9 (дев’ять) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність під час участі в процедурі закупівлі від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказаного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказаного лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника або дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати лист саме від виробника, офіційного представництва виробника, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа від виробника або представника виробника запропонованого товару в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПБГ19», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа від виробника, чи офіційного представництва виробника в Україні, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника/представника виробника/ дистрибютора запропонованого товару в Україні, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 9689/2025 від 28.07.2025 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 9689 від 28.07.2025 року на 1 арк.
3. Копія листа № 9689.1 від 28.07.2025 року на 1 арк.
4. Копія листа № 9689.2 від 28.07.2025 року на 1 арк.
5. Листи-підтвердження повноважень ТОВ «ЛЕНОВО ЮКРЕЙН» на 4 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації