-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Портландцемент
Завершена
4 023 330.50
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 116.65 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 116.65 UAH
Період оскарження:
25.07.2025 15:41 - 08.08.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
df79018fc7c241bbb43dc6aaae26b816
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-25-008578-a.a1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ Екофікс.pdf 25.08.2025 16:28
- sign.p7s 25.08.2025 16:35
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
27.08.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8dc622b8682bcc3276186360d7b231f4
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
25.07.2025 Філія «Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» Акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – Замовник) оголосила процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі товару - портландцемент (код 4411000-4 згідно ДК 021:2015 – Конструкційні матеріали), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації (зі змінами), затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.07.2025 № 293 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОФІКС» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товару, що відповідає предмету закупівлі, взяло участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 12.08.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 3 939 169,19 грн.;
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕМІКС» з остаточною ціновою пропозицією 4 023 330,50 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі уповноваженої особи від 21.08.2025 № 339, (далі – Рішення про відхилення), що оприлюднено 21.08.2025, тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ Тендерної документації інформація щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі визначена у Додатках №3 та №4 до тендерної документації.
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент».
Учасник закупівлі при поданні тендерної пропозиції оприлюднює лише ті документи, які передбачені умовами тендерної документації.
Якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам (встановленим державним стандартам, зареєстрованим технічним умовам України тощо), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Таблицею 1 Додатку 3 до Тендерної документації визначено технічні характеристики предмета закупівлі, а саме:
- Найменування товару: Цемент СЕМ II/A-M(S-LL) 42,5R;
- Значення:
1) За речовим складом:
Тип ІІ – портландцемент
За стандартною міцністю – марка 500
Вимоги до міцності на стиск, через 2 доби – не менше 20МПа
Вміст SO3 не більше 3,5%
2) Спосіб доставки:
Фасування - насипом
Транспортування – автоцементовозом
- Нормативний документ: ДСТУ Б.В.2.7-46:2010, ДСТУ 9183:2022, ДСТУ Б EN 197-1:2015;
- Примітки: або еквівалент.
За пунктом 4 Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати технічну пропозицію/технічну специфікацію, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатку №3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
Крім того пунктом 5 Додатку 1 до Тендерної документації встановлена вимога щодо надання у складі пропозиції учасника тендерна пропозиція (цінова), складеної згідно з Додатком №4 до Тендерної документації, у якій зокрема зазначається інформація про найменування запропонованого товару відповідно до своєї технічної пропозиції/технічної специфікації.
У складі своєї пропозиції Скаржник надав:
- Тендерну пропозицію (Цінова) від 08.08.2025 № 0808/25_2 (далі – Цінова);
- Технічну специфікацію до предмета закупівлі від 08.08.2025 № 0808/25_1 (далі – Специфікація).
У відповідності до Цінової та Специфікації за тендерною пропозицією Скаржника пропонується товар – портландцемент СЕМ II/B-M(V-LL) 42,5R (далі – Товар) з наступними технічними характеристиками:
- Значення:
1) За речовим складом:
Тип ІІ – портландцемент
За стандартною міцністю – марка 500
Вимоги до міцності на стиск, через 2 доби – не менше 20МПа
Вміст SO3 не більше 3,5%
2) Спосіб доставки:
Фасування - насипом
Транспортування – автоцементовозом
- Нормативний документ: ДСТУ Б.В.2.7-46:2010, ДСТУ 9183:2022, ДСТУ Б EN 197-1:2015.
В Рішенні про відхилення Замовник зауважив, що згідно з ДСТУ Б EN 197-1:2015 Товар має наступні технічні характеристики (хімічний склад):
- клінкер: 65-79,
- склад (в % за масою): від 21 до 35,
- основні складники: V, W, T, L, LL,
а Цемент СЕМ II/A-M (S-LL) 42,5R (V-LL) 42,5R, що вимагався Замовником, має наступні характеристики згідно з ДСТУ Б EN 197-1:2015:
- клінкер: 80-88,
- склад (в % за масою): від 12 до 20,
- основні складники: S, D[b], P, Q, V, W, T, L, LL.
Тобто на переконання Замовника Товар має відмінні технічні характеристики (хімічний склад) від Цементу СЕМ II/A-M (S-LL) 42,5R (V-LL) 42,5R що вимагався Замовником, тому не є еквівалентом.
У підсумку Замовник дійшов висновку, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає вимогам замовника та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до 43 Особливостей.
Такий висновок Рішення про відхилення є абсурдним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і Тендерній документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону 922 технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
За пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону 922 у тендерній документації зазначається в зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Як вже згадано вище, Додатком 3 до Тендерної документації визначено технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема перелік нормативних документів, яким повинен відповідати запропонований учасником товар. Водночас Тендерна документація, в тому числі технічна специфікація за Додатком 3 до Тендерної документації, не містила щодо:
- клінкер: зокрема саме із показником 80-88,
- склад (в % за масою): зокрема саме із показником від 12 до 20,
- основні складники: зокрема саме S, D[b], P, Q, V, W, T, L, LL.
Також відсутні вимоги, що запропонований учасником товар повинен відповідати ДСТУ Б EN 197-1:2015 саме за наведеними показниками, а також що буде вважатись невідповідністю товар з іншими показниками щодо клінкер, склад (в % за масою) та основні складники ДСТУ Б EN 197-1:2015.
Крім того абзацом 2 пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації визначено, що у Тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент».
За приміткою до предмета закупівлі таблиці технічної специфікації Додатку 3 до Тендерної документації застосовано вираз «або еквівалент». Поряд з цим умовами Тендерної документації не визначено, що саме може являтися еквівалентом, а що ні. Наприклад, що товар з показниками клінкер, склад (в % за масою) та основні складники ДСТУ Б EN 197-1:2015 відмінними від зазначених вище, не буде вважатись еквівалентом.
Варто також зазначити, що в Рішенні про відхилення Замовник зазначив, що Скаржником згідно Специфікації в якості еквіваленту запропоновано Товар з описом технічних характеристик, що є ідентичними вимогам замовника, в тому числі в частині відповідності нормативним документам ДСТУ Б.В.2.7-46:2010, ДСТУ 9183:2022 і ДСТУ Б EN 197-1:2015. Тим самим Замовник не визначав невідповідності Товару в цій частині.
Тобто наявні розбіжності навіть в твердженнях Замовника.
Таким чином тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.02.2024 № 3169-р/пк-пз.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки пропозицію Скаржника неправомірно відхилено, Рішення про відхилення порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації (зі змінами), затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.07.2025 № 293 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОФІКС» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товару, що відповідає предмету закупівлі, взяло участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 12.08.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 3 939 169,19 грн.;
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕМІКС» з остаточною ціновою пропозицією 4 023 330,50 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі уповноваженої особи від 21.08.2025 № 339, (далі – Рішення про відхилення), що оприлюднено 21.08.2025, тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ Тендерної документації інформація щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі визначена у Додатках №3 та №4 до тендерної документації.
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент».
Учасник закупівлі при поданні тендерної пропозиції оприлюднює лише ті документи, які передбачені умовами тендерної документації.
Якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам (встановленим державним стандартам, зареєстрованим технічним умовам України тощо), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Таблицею 1 Додатку 3 до Тендерної документації визначено технічні характеристики предмета закупівлі, а саме:
- Найменування товару: Цемент СЕМ II/A-M(S-LL) 42,5R;
- Значення:
1) За речовим складом:
Тип ІІ – портландцемент
За стандартною міцністю – марка 500
Вимоги до міцності на стиск, через 2 доби – не менше 20МПа
Вміст SO3 не більше 3,5%
2) Спосіб доставки:
Фасування - насипом
Транспортування – автоцементовозом
- Нормативний документ: ДСТУ Б.В.2.7-46:2010, ДСТУ 9183:2022, ДСТУ Б EN 197-1:2015;
- Примітки: або еквівалент.
За пунктом 4 Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати технічну пропозицію/технічну специфікацію, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатку №3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
Крім того пунктом 5 Додатку 1 до Тендерної документації встановлена вимога щодо надання у складі пропозиції учасника тендерна пропозиція (цінова), складеної згідно з Додатком №4 до Тендерної документації, у якій зокрема зазначається інформація про найменування запропонованого товару відповідно до своєї технічної пропозиції/технічної специфікації.
У складі своєї пропозиції Скаржник надав:
- Тендерну пропозицію (Цінова) від 08.08.2025 № 0808/25_2 (далі – Цінова);
- Технічну специфікацію до предмета закупівлі від 08.08.2025 № 0808/25_1 (далі – Специфікація).
У відповідності до Цінової та Специфікації за тендерною пропозицією Скаржника пропонується товар – портландцемент СЕМ II/B-M(V-LL) 42,5R (далі – Товар) з наступними технічними характеристиками:
- Значення:
1) За речовим складом:
Тип ІІ – портландцемент
За стандартною міцністю – марка 500
Вимоги до міцності на стиск, через 2 доби – не менше 20МПа
Вміст SO3 не більше 3,5%
2) Спосіб доставки:
Фасування - насипом
Транспортування – автоцементовозом
- Нормативний документ: ДСТУ Б.В.2.7-46:2010, ДСТУ 9183:2022, ДСТУ Б EN 197-1:2015.
В Рішенні про відхилення Замовник зауважив, що згідно з ДСТУ Б EN 197-1:2015 Товар має наступні технічні характеристики (хімічний склад):
- клінкер: 65-79,
- склад (в % за масою): від 21 до 35,
- основні складники: V, W, T, L, LL,
а Цемент СЕМ II/A-M (S-LL) 42,5R (V-LL) 42,5R, що вимагався Замовником, має наступні характеристики згідно з ДСТУ Б EN 197-1:2015:
- клінкер: 80-88,
- склад (в % за масою): від 12 до 20,
- основні складники: S, D[b], P, Q, V, W, T, L, LL.
Тобто на переконання Замовника Товар має відмінні технічні характеристики (хімічний склад) від Цементу СЕМ II/A-M (S-LL) 42,5R (V-LL) 42,5R що вимагався Замовником, тому не є еквівалентом.
У підсумку Замовник дійшов висновку, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає вимогам замовника та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до 43 Особливостей.
Такий висновок Рішення про відхилення є абсурдним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і Тендерній документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону 922 технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
За пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону 922 у тендерній документації зазначається в зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Як вже згадано вище, Додатком 3 до Тендерної документації визначено технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема перелік нормативних документів, яким повинен відповідати запропонований учасником товар. Водночас Тендерна документація, в тому числі технічна специфікація за Додатком 3 до Тендерної документації, не містила щодо:
- клінкер: зокрема саме із показником 80-88,
- склад (в % за масою): зокрема саме із показником від 12 до 20,
- основні складники: зокрема саме S, D[b], P, Q, V, W, T, L, LL.
Також відсутні вимоги, що запропонований учасником товар повинен відповідати ДСТУ Б EN 197-1:2015 саме за наведеними показниками, а також що буде вважатись невідповідністю товар з іншими показниками щодо клінкер, склад (в % за масою) та основні складники ДСТУ Б EN 197-1:2015.
Крім того абзацом 2 пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації визначено, що у Тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент».
За приміткою до предмета закупівлі таблиці технічної специфікації Додатку 3 до Тендерної документації застосовано вираз «або еквівалент». Поряд з цим умовами Тендерної документації не визначено, що саме може являтися еквівалентом, а що ні. Наприклад, що товар з показниками клінкер, склад (в % за масою) та основні складники ДСТУ Б EN 197-1:2015 відмінними від зазначених вище, не буде вважатись еквівалентом.
Варто також зазначити, що в Рішенні про відхилення Замовник зазначив, що Скаржником згідно Специфікації в якості еквіваленту запропоновано Товар з описом технічних характеристик, що є ідентичними вимогам замовника, в тому числі в частині відповідності нормативним документам ДСТУ Б.В.2.7-46:2010, ДСТУ 9183:2022 і ДСТУ Б EN 197-1:2015. Тим самим Замовник не визначав невідповідності Товару в цій частині.
Тобто наявні розбіжності навіть в твердженнях Замовника.
Таким чином тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.02.2024 № 3169-р/пк-пз.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки пропозицію Скаржника неправомірно відхилено, Рішення про відхилення порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей - ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення про відхилення неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення про відхилення.