• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Кухонне приладдя для навчально-практичного центру «Харчових технологій» Код ДК 021:2015: 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування» (проєкт: «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної освіти»)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 10 днів назад

685 699.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 428.50 UAH
Період оскарження: 25.07.2025 15:32 - 30.07.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції

Номер: e89a2ad8e6764c5ab9cb356cd7cc9e57
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-008142-a.c2
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2025 13:17
Автор: ФОП "Бурло Олена Борисівна", Олена Бурло +380671004900 uni.ua@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2359983bc7c246f986028c5fcd33bde5
Заголовок пункту скарги: ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно рішення №99 від 08.09.2025 року підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника слугувало наступне:

6. Причини відхилення:
Учасник процедури закупівлі у відповідності до пункту 1 Додатку № 1 до Тендерної документації не надав :
п.п. З) копії документів на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці ;
п.п.4) лист-відгук або рекомендаційний лист (не менше одного) від контрагента з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Також відсутні довідки або гарантійні листи п.п. 2.3 ,2.4, 2.5, 2.6, 2.9 , п.2 Додатку
№2 до тендерної документації .
Тобто, тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, встановленим в Додатку 2 до тендерної документації .
Висновок: тендерна пропозиція учасника ФОП Бурло Олена Борисівна не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації і підлягає відхиленню на підставі п.п.2 пункту 44 Особливостей

Дане твердження Замовника не відповідає дійсності та винесене з порушенням законодавства.

1.1. Щодо ненадання документів згідно Додатку №1.

Згідно пункту 1 розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, - згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
- інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання − — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Додатком №1 до тендерної документації встановлено «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” на закупівлю товарів : Кухонне приладдя для навчально-практичного центру «Харчових технологій» за кодом ДК 021:2015: 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування» (проєкт: «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної освіти»).:»
Так, розділом 1 Додатку №1 встановлено «Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям*», де передбачено наступні вимоги:
«На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці.
3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
4. Відгук/лист-відгук або рекомендаційний лист (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод, тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору. Їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
Інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена.
Аналогічним вважається договір. відповідно до якого учасник здійснював продаж кухонного приладдя .»

По-перше, на виконання вимоги під п.2-3 р.1 Додатку №1 до тендерної документації, Скаржником в складі тендерної пропозиції надано документ «7.1 Аналогічний договір договір №662-24.pdf», де міститься укладений Договір купівлі-продажу №662-24 від 09.12.2024 року, який укладено між Головним центром підготовки особового складу Державної прикордонної служби України імені генерал-майора Ігоря Момота (Військова частина 9930) та Скаржником.
Предметом договору є: «Столовий посуд та кухонне приладдя Код ДК 021:2015 – 39220000-0 – Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування» на суму 549 300,00 грн.
Таким чином, вимоги щодо надання не менше 1-го договору, копію документу на підтвердження виконання договору, аналогічний договір повинен укладений щодо продажу кухонного приладдя – виконано в повному обсязі.
Відповідно, у Замовника не було жодних причин для відхилення пропозиції Скаржника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
Адже, згідно пп. 2 п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Тому у Скаржника виникає питання, яким чином неуважність або недбалість Замовника, а саме невірне трактування наданого документа, та, фактично, неврахування наданого договору (нагадуємо, наданий файл під назвою «7.1 Аналогічний договір №662-24.pdf»), стало підставою для відхилення тендерної пропозиції за пп. 2 п. 44 Особливостей, як невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації?

Враховуючи наявність вказаного документу в складі пропозиції Скаржника, підстави для відхилення пропозиції за пп. 2 п. 44 Особливостей за НАДАННЯ аналогічного договору - відсутні, так як вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору виконана в повному обсязі.

По-друге, на виконання вимоги під п.4 р.1 Додатку №1 до тендерної документації, Скаржником в складі тендерної пропозиції дійсно не надано листа-відгуку від контрагента згідно з аналогічним договором (Договір купівлі-продажу №662-24 від 09.12.2024 року), який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.

Проте, як передбачено ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації замовник визначає перелік та спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам.
Хоча ні в Законі України «Про публічні закупівлі», ні в Особливостях не вказано щодо обов’язкового надання листа-відгуку від контрагента за аналогічним договором як обов’язковий документ.
Достатнім доказом для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору є сам договір з додатками та документи, що підтверджують його виконання (акти приймання-передачі, довідка, інші підтверджувальні документи).
Тому ненадання Скаржником листа-відгуку було підставою/причиною для Замовника для надання «Вимоги про усунення невідповідностей» (24 год) у відповідності до п. 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до норм Особливостей, Замовник не може надавати учаснику 24 години на виправлення коли:
1. відсутнє забезпечення тендерної пропозиції;
2. відсутні документи в розділі технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, якщо такі вимагались;
3. якщо виправлення в технічній специфікації призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.

Таким чином, порушуючи норми Особливостей, Замовник не надав такого права Скаржнику (на виправлення невідповідності та надання листа-відгука).
Крім того, слід зауважити, що ненадання такого документу також не можна вважати підставою для відхилення такої пропозиції на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, як невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тому вважаємо, що Замовник, відхиливши пропозицію Скаржника через відсутність листа-відгуку, порушив принцип недискримінації учасників, порушив права Скаржника, застосувавши вимогу, яка не передбачена ні Законом ні Особливостями .

1.2. Щодо ненадання документів згідно Додатку №2.

Згідно пункту 1 розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, - згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
- інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання − — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Згідно «Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі Кухонне приладдя для навчально-практичного центру «Харчових технологій» Код ДК 021:2015: 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування» (проєкт: «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної освіти») Закупівля здійснюються в рамках Ukraine Facility» Додатку №2 до тендерної документації, Замовником передбачено розділ «1. Технічна специфікація», де міститься таблиця в якій вказано назву обладнання, технічні характеристики, одиниця виміру та кількість товару, яку він планує придбати.
Також в даному Додатку міститься розділ «2. Технічні характеристики та інші вимоги», де зазначено:
«2.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1:
Таблиця 1
№ з/п Наймену-вання товару Технічні характеристики товару
(модель, марка) Од. виміру Кіль-кість Виробник товару Країна походжен-ня товару
1 2 3 4 5 6 7


2.2. Технічні та якісні характеристики техніки повинні відповідати вимогам та стандартам відповідних діючих нормативних документів, що підтверджується наданням копій санітарно-гігієнічних висновків або декларацій, або сертифікатів відповідності на запропоноване обладнання чинних на дату розкриття пропозицій.
2.3. Учасник з поданням тендерної пропозиції погоджується з тим, що встановлення обладнання, вказаного у технічній специфікації, покладається на Учасника.
2.4. Наявність сервісного центру, який забезпечить гарантійну підтримку обладнання протягом визначеного гарантійного терміну та післягарантійного терміну використання обладнання.
2.5. В якості сервісного центру можуть бути: структурні підрозділи Учасника (у тому числі в мережі магазинів Учасника) або суб’єкти господарювання, з якими Учасник уклав угоду на виконання робіт щодо обслуговування техніки або авторизовані сервісні центри Виробника (у такому випадку обов’язково надати дійсний договір з СЦ).
2.6. Учасник гарантує, що у випадку виявлення поломок Товару або недоліків в роботі Товару на період дії гарантійного терміну, він зобов’язується забезпечити виїзд свого представника для ремонту або усунення таких недоліків протягом 24 годин з моменту повідомлення Покупцем про виявлення останніх.
2.7. Учасник повинен надати, у складі тендерної пропозиції, гарантійний лист, у довільний формі в якому зазначити, що запропонований Товар є новим і таким, що не був у використанні і за допомогою цього Товару не проводились демонстраційні заходи.
2.8. Учасник повинен надати, у складі тендерної пропозиції, гарантійний лист, в довільній формі про те, що у разі виявлення невідповідності технічних характеристик поставленого Товару вимогам Замовника, поставлений Товар повертається Учаснику. Всі витрати які виникнуть в разі повернення невідповідного або неякісного Товару несе Учасник.
2.9. Для забезпечення візуалізації ЄС згідно зі статтею 16 Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX, товар, який буде поставлено, має містити емблему Європейського Союзу та напис «Співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility».»

Звертаємо увагу Органу оскарження, що Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника зазначаючи в протоколі : «Також відсутні довідки або гарантійні листи п.п. 2.3 ,2.4, 2.5, 2.6, 2.9 , п.2 Додатку №2 до тендерної документації».
Однак, прочитавши зміст п.п. 2.3 ,2.4, 2.5, 2.6, 2.9 приходимо висновку, що вони стосуються виключно встановлення обов’язків для Учасника (Переможця) у випадку укладення договору та виконання ним зобов’язань, але ж це аж ніяк не вимоги надати у складі тендерної пропозиції підтверджуючі документи у вигляді довідок чи гарантійних листів.
Коротко по кожному:
П. 2.3. передбачає, що Учасник автоматично, шляхом подання пропозиції, погоджується з покладенням на нього обов’язку щодо встановлення обладнання. В цьому пункті не міститься жодної вимоги надати довідку чи гарантійний лист.
П. 2.4. встановлює необхідність наявності сервісного центру. Проте, з формулювання цього пункту також не вбачається обов’язку надати лист або довідку, оскільки йдеться про сам факт забезпечення гарантійної підтримки, який Замовник має право перевіряти в процесі виконання договору.
П. 2.5. конкретизує, яким чином може бути забезпечене сервісне обслуговування (власним підрозділом, на підставі договору із СЦ або через авторизований сервіс виробника). Вимога надати документ у складі пропозиції прямо прописана лише для випадку залучення авторизованого сервісного центру виробника (обов’язково надати дійсний договір із СЦ). В усіх інших випадках прямої вимоги про довідку чи гарантійний лист - не встановлено.
П. 2.6. встановлює гарантійний обов’язок Учасника щодо виїзду представника протягом 24 годин при виявленні поломок. У цьому пункті не вимагається підтвердження у складі пропозиції у вигляді листа чи довідки.
П. 2.9. визначає, що товар має містити емблему ЄС та напис «Співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility». Це є вимога до поставленого товару, але жодним чином не до документів у складі тендерної пропозиції.

Аналіз цих вимог показує, що формулювання зазначених пунктів не містять вказівки «Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції …», як це чітко вказано у п. 2.7 та 2.8, де прямо встановлено обов’язок подати гарантійні листи.

В такому разі, враховуючи вищенаведене, відхилення тендерної пропозиції Скаржника з мотивів «ненадання довідок або гарантійних листів» за п.п. 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.9 Додатку №2 - є безпідставним, оскільки така вимога не передбачена тендерною документацією.
Отож, в підсумку підстави, наведені Замовником у протоколі, зокрема твердження про відсутність аналогічного договору у складі пропозиції та посилання на ненадання документів за п.п. 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.9 Додатку №2, є безпідставними, оскільки аналогічний договір подано, а зазначені пункти не містять вимоги про надання у складі тендерної пропозиції будь-яких довідок чи гарантійних листів.
Щодо ненадання листа-відгука до аналогічного договору. Дана обставина не є підставою для відхилення, відповідно до п.п. 2 п. 44 Особливостей, оскільки, в даному випадку, Замовник зобов’язаний був скористатися механізмом усунення невідповідностей та надати Скаржнику 24 години для подання відсутнього документа.
Але, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив його право на справедливу участь у процедурі закупівлі.

Крім того, важливо додати, що Скаржником в складі тендерної пропозиції надано підписану технічну специфікацію (файл «14 тех вимоги.pdf», Додаток 2 до тендерної документації), яка містить усі технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. Відповідно, надання цього документа підтверджує, що Скаржник ознайомлений із вимогами тендерної документації та погоджується з усіма умовами, викладеними в ній.

Враховуючи вищенаведені обставини, слід підсумувати, що сама тендерна документація чітко не передбачала обов’язку Скаржнику окремо надавати будь-які документи, які містяться у Додатку 2. Тобто вимоги щодо надання таких документів у складі тендерної пропозиції відсутні, а отже, відхилення пропозиції Скаржника лише на підставі ненадання цих документів є необґрунтованим. Замовником не надано Скаржнику вимоги про усунення невідповідностей (24 годин) для виправлення та надання листа-відгука, тому відхилення пропозиції з цієї причини також є неправомірним.
Така позиція Замовника суперечить принципам прозорості та рівного ставлення до учасників закупівлі, оскільки Скаржник виконав всі передбачені тендерною документацією обов’язки та надав підтвердження своєї відповідності вимогам, викладеним у Додатку №1 та Додатку №2.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо обрання переможцем процедури закупівлі Учасника ТОВ "БМ ДИСТРИБУШН 2.0".

Номер: af8d8064e896424b954ead7c69d59834
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-008142-a.c1
Назва: Скарга щодо обрання переможцем процедури закупівлі Учасника ТОВ "БМ ДИСТРИБУШН 2.0".
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.08.2025 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.08.2025 12:51
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2025 10:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі Кухонне приладдя для навчально-практичного центру «Харчових технологій» за кодом ДК 021:2015: 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування» (проєкт: «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної освіти») .
Автор: ФОП "Бурло Олена Борисівна", Олена Бурло +380671004900 uni.ua@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 147aadf941fa4d06afadc43796101d8b
Заголовок пункту скарги: ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ОБРАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Частиною 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 тендерної документації (далі – ТД) передбачено, що Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Згідно пп. 2.1 п. 2 «Технічні характеристики та інші вимоги» Додатку №2 (Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі) ТД, Замовником встановлено наступну вимогу:
«2.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1:
Отже, згідно з підпунктом 2.1 пункту 2 Додатку №2 тендерної документації, для підтвердження відповідності запропонованого товару встановленим технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, Учасник повинен був надати технічну специфікацію, складену у формі Таблиці 1, наведеної в Додатку 2 до ТД.
Водночас, відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-07-25-008142-a, кінцевий строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 02 серпня 2025 року о 15:12 год, і станом на цю дату Учасник не надав технічну специфікацію за формою Таблиці 1, як це вимагав Замовник. При цьому, у тендерній документації прямо вказано, що така таблиця є обов’язковою складовою пропозиції.
Замовником торгів «05» серпня 2025 року об 14:40 год. було розміщено Вимогу про усунення невідповідностей, у відповдіності до пункту 43 Особливостей, наступного змісту:
Усунути недоліки :
1) . Додаток 2 до ТД П.2 Технічні характеристики таблиця 1
2). Дод.2 до п.2.4 наявність сервісного центру (електрокипятильник), ТД п.2.7, п. 2,8 гарантійні листи .
3) Довідка на право підпису

Згідно абзацу 2 пункту 43 Особливостей, Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Замовник не мав права звертатися до Учасника із вимогою про усунення невідповідностей в частині надання таким Учасником технічної специфікації, яка мала б бути складена у формі Таблиці 1, наведеної в Додатку 2 до ТД (Додаток 2 до ТД П.2 Технічні характеристики таблиця 1), оскільки така технічна специфікація є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції
З метою підтвердження правомірності своєї позиції, надаємо декілька рішень Органу оскарження, в яких наведено аналогічні порушення та які кваліфіковано як підстави для відхилення тендерних пропозицій: рішення №11358-р/пк-пз від 01.07.2024 року (Номер скарги: UA-2024-05-31-007050-a.a3), рішення № 19129-р/пк-пз від 02.12.2024 (Номер скарги: UA-2024-11-05-006557-a.a1), рішення № 13146-р/пк-пз від 01.08.2024 (Номер скарги: UA-2024-07-08-010165-a.a1).

Таким чином, тендерна пропозиція, що не містить технічної специфікації у визначеній формі (Таблиці 1), є такою, що не відповідає умовам технічної специфікації згідно з тендерною документацією, і відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей - підлягає відхиленню, а замовником було порушено вимоги пункту 43 Особливостей.


2. Частиною 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 ТД передбачено, що Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Згідно пп. 2.7 та 2.8 п. 2 «Технічні характеристики та інші вимоги» Додатку №2 (Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі) ТД, Замовником встановлено наступні вимоги:
«2.7. Учасник повинен надати, у складі тендерної пропозиції, гарантійний лист, у довільний формі в якому зазначити, що запропонований Товар є новим і таким, що не був у використанні і за допомогою цього Товару не проводились демонстраційні заходи.
2.8. Учасник повинен надати, у складі тендерної пропозиції, гарантійний лист, в довільній формі про те, що у разі виявлення невідповідності технічних характеристик поставленого Товару вимогам Замовника, поставлений Товар повертається Учаснику. Всі витрати які виникнуть в разі повернення невідповідного або неякісного Товару несе Учасник.

Водночас, відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-07-25-008142-a, кінцевий строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 02 серпня 2025 року о 15:12 год, і станом на цю дату Учасник не надав у складі тендерної пропозиції гарантійні листи, які вимагалися пп. 2.7 та 2.8 п. 2 Додатку №2 ТД.
Замовником торгів «05» серпня 2025 року об 14:40 год. було розміщено Вимогу про усунення невідповідностей, у відповдіності до пункту 43 Особливостей, наступного змісту:
Усунути недоліки :
1) . Додаток 2 до ТД П.2 Технічні характеристики таблиця 1
2). Дод.2 до п.2.4 наявність сервісного центру (електрокипятильник), ТД п.2.7, п. 2,8 гарантійні листи .
3) Довідка на право підпису

Згідно абзацу 2 пункту 43 Особливостей, Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Замовник не мав права звертатися до Учасника із вимогою про усунення невідповідностей в частині надання таким Учасником гарантійних листів, які вимагалися пп. 2.7 та 2.8 п. 2 Додатку №2 ТД, оскільки такі документи є інформацією (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції
Таким чином, тендерна пропозиція, що не містить гарантійних листів, які вимагалися пп. 2.7 та 2.8 п. 2 Додатку №2 ТД, є такою, що не відповідає умовам технічної специфікації згідно з тендерною документацією, і відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей - підлягає відхиленню, а замовником було порушено вимоги пункту 43 Особливостей.


3. Згідно пп. 2.2 п. 2 «Технічні характеристики та інші вимоги» Додатку №2 ТД, Замовником встановлено наступну вимогу:
«2.2. Технічні та якісні характеристики техніки повинні відповідати вимогам та стандартам відповідних діючих нормативних документів, що підтверджується наданням копій санітарно-гігієнічних висновків або декларацій, або сертифікатів відповідності на запропоноване обладнання чинних на дату розкриття пропозицій.»

На виконання вказаної вимоги, Учасником надано документи: «3924.pdf» (висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/580 від 10.02.2023 р на «Посуд, столові прибори та речі домашнього вжитку з пластмаси згідно з додатком до Висновку»), «7323.pdf» (висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/429 від 07.02.2023 р на «Вироби столові, кухонні та побутові емальовані, з чавуну та з нержавіючої сталі згідно з додатком до Висновку»), «8211 Ножі.pdf» (висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/11215 від 22.08.2023 р на «Ножі TM HENDI, REVOLUTION (згідно з додатком до Висновку)», «Bartscher СЕС.pdf» (висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству №2024/04/2818 від 25.06.2024 р. на «Продукція ТМ Bartscher згідно з додатком до висновку (13 найменувань) аксесуари, комплектуючі та запасні частини до них»).
Проте, незважаючи на те, що Учасник надав декілька висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, жоден з них не охоплює наступні позиції товарів, запропонованих у тендерній пропозиції:
«позиція 3. Ніж HACCP для хліба/здоби, білий 250 мм»
Тобто окрім наданих висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на позиції, Учасник не надав жодного іншого документу на підтвердження позиції 3 «Ніж HACCP для хліба/здоби, білий 250 мм».
Таким чином, Учасником не надано копії санітарно-гігієнічних висновків або декларацій, або сертифікатів відповідності чинних на дату розкриття пропозицій до вищевказаних товарів, що прямо унеможливлює перевірку їх відповідності вимогам законодавства у сфері санітарного та епідеміологічного благополуччя населення.
В результаті, ненадання підтверджуючих документів до вказаних вище двох позицій, є порушенням з боку Учасника вимог п. 2.2 Додатку №2 до ТД, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір