• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Лот 1 - Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області; Лот 2 - Послуги з розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу " ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ" з додатками, що містять всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Період подачі пропозицій

період закінчився 24 дні назад

2 150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 4 500.00 UAH
Період оскарження: 25.07.2025 13:12 - 22.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 0dc29fc782be4cf4b6603246275c0bba
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-005592-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.08.2025 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.08.2025 17:19
Дата виконання рішення Замовником: 18.08.2025 23:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Вимогу рішення АМКУ №12315 -р/пк-пз від 11.08.2025 виконано та внесено відповідні зміни
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТНЕ БЮРО "БАЗИС", Суровий Григорій 380971884580 bazis.genplan.od@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 70a0fecd346140b388cc370a7440246b
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 25.07.2025 року ВОРОНОВИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА ВІННИЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі-Замовник) опублікувала оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Виготовлення містобудівної документації, а саме: «Лот 1 - Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області; Лот 2 - Послуги з розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області» з очікуваною вартістю 2 150 000,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор UA-2025-07-25-005592-a, наявні необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1.1.1 Додатку 3 до тендерної документації 1.1.1 Учасник надає довідку згідно форми, наведеної в Таблиці 1, що містить перелік техніки (транспортних засобів, основних механізмів, обладнання та устаткування тощо), необхідної для надання послуг, що є предметом закупівлі. Такий перелік має включати, як мінімум, наступну техніку та її кількість:
1) 2-ох частотний супутниковий геодезичний GPS (GNSS) приймач*– 1 шт.
2) електронний тахеометр* – 1 шт.
2) транспортний засіб автомобіль легковий – 1 од.
3) комп'ютер – 3 шт.
4) плотер/ або широкоформатний принтер з доступним форматом друку до А1 включно – 1 шт.
5) генератор (не менше 1)
6) ліцензоване програмне забезпечення в геоінформаційних системах, необхідне для надання послуг, які є предметом даної закупівлі: «Digitals» або еквівалент;
*учасник надає в складі тендерної пропозиції оригінали чинних свідоцтв про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки
Додатково учасник повинен надати підтвердження придатності застосованих технологій GPS-корекції супутникового геодезичного GPS (GNSS) приймача:
1)Учасник який застосовує технологію GPS-корекції RTK додатково надає Договір про надання послуг з доступу до отримання корегуючої поправки для GPS для визначення місцезнаходження на території України.
2)Учасник який застосовує технологію GPS-корекції технологію PPK додатково надає довідку чи інший документ що підтверджує надання Адміністратором банку геодезичних даних передачі заявнику (учаснику) геодезичних даних по території розробки:
- координати пунктів Державної геодезичної мережі 1, 2, 3, 4 класів;
- нівелірні пункти I, II, класів;
- послуги з виконання координатних операцій перетворення та трансформування координат точок CK-63, місцеву систему координат, УСК-2000.

стосовно програмного забезпечення: відповідні довідки від ліцензіара (ліцензіарів) або офіційного дистриб’ютора такого програмного забезпечення, із зазначенням ідентифікатору закупівлі.
Перелік обов’язкового обладнання встановлений також Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затвердженими Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2014 р. за № 395/25172, Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, затвердженими Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2013 р. за № 694/23226. (додаються як докази).
Відповідно до п. 2.1. Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2014 р. за № 395/25172 виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
Даний перелік обладнання є вичерпним. І лише наявність цього обладнання є обов’язковою для виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Таким чином, вищезазначені нормативно-правові акти не містять вимог щодо наявності такого обладнання як:
1) 2-ох частотний супутниковий геодезичний GPS (GNSS) приймач*– 1 шт.
2) електронний тахеометр* – 1 шт.
2) транспортний засіб автомобіль легковий – 1 од.
3) комп'ютер – 3 шт.
4) плотер/ або широкоформатний принтер з доступним форматом друку до А1 включно – 1 шт.
5) генератор (не менше 1)
6) ліцензоване програмне забезпечення в геоінформаційних системах, необхідне для надання послуг, які є предметом даної закупівлі: «Digitals» або еквівалент;
*учасник надає в складі тендерної пропозиції оригінали чинних свідоцтв про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки
А також не містить вимог, щодо підтвердження придатності застосованих технологій GPS-корекції супутникового геодезичного GPS (GNSS) приймача:
1)Учасник який застосовує технологію GPS-корекції RTK додатково надає Договір про надання послуг з доступу до отримання корегуючої поправки для GPS для визначення місцезнаходження на території України.
2)Учасник який застосовує технологію GPS-корекції технологію PPK додатково надає довідку чи інший документ що підтверджує надання Адміністратором банку геодезичних даних передачі заявнику (учаснику) геодезичних даних по території розробки:
- координати пунктів Державної геодезичної мережі 1, 2, 3, 4 класів;
- нівелірні пункти I, II, класів;
- послуги з виконання координатних операцій перетворення та трансформування координат точок CK-63, місцеву систему координат, УСК-2000.
Крім цього, вимога про те, що Учасник повинен мати ліцензійне програмне забезпечення є дискримінаційною. Особливо враховуючи те, що вищезазначене законодавство не містить таких вимог, як і не містить вимог стосовно підтвердження ліцензійності.

Стосовно вимог про кількість обладнання та програмного забезпечення також додатково звертаємо увагу на дискримінаційність цієї вимоги у зв’язку з тим, що така кількість не передбачена вищезазначеними нормативними актами, які встановлюють вичерпні вимоги стосовно матеріально-технічного забезпечення суб’єктів, які провадять діяльність у сфері, що стосується предмету закупівлі.

Учасники, у яких відсутнє обладнання та програмне забезпечення у зазначеній у цьому пункті кількості безпідставно позбавлені можливості участі у закупівлі.

Дискримінаційною э вимога про надання довідки від ліцензіара або офіційного дистриб’ютора такого програмного забезпечення, із зазначенням ідентифікатору закупівлі. Знову ж таки наявність такої довідки не вимагається вищезазначеними нормативно-правовими актами. Крім цього, для можливості провадження діяльності у сфері, яка стосується предмету закупівлі Скаржник так чи інакше забезпечує можливість використовувати ліцензійне програмне забезпечення, яке вимагається законодавством, у силу вимог законодавства, що зазначені вище. Сам факт ліцензійності програмного забезпечення підтверджує відповідна ліцензія на програмне забезпечення, а не довідка. Наявність такої довідки також не передбачена Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затвердженими Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2014 р. за № 395/25172, Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, затвердженими Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2013 р. за № 694/23226, які встановлюють вичерпний перелік до матеріально-технічної бази та документації виконавців робіт, які є предметом даної закупівлі.
Учасники, у яких відсутня вищезазначена довідка від ліцензіара або офіційного дистриб’ютора безпідставно позбавлені можливості участі у закупівлі, незважаючи на наявність ліцензій. Скаржник для документального підтвердження вказаного надає на розгляд Комісії зокрема ліцензію на програмне забезпечення яке необхідне для виконання робіт які передбачені предметом закупівлі.
Крім цього, Учасник може використовувати зазначене програмне заперечення на умовах вільної публічної ліцензії, яка є загальнодоступним договором приєднання, що надає особі, яка приєдналася до такого договору, безоплатний дозвіл на використання об’єкта авторського права та (або) суміжних прав певними способами на умовах, визначених ліцензією. І таким чином внаслідок такого використання в Учасників взагалі відсутня можливість і підстави отримати довідку від ліцензіара або офіційного дистриб’ютора.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.1.2.1 Додатку 2 до тендерної документації 1.2.1. Учасник надає довідку згідно форми наведеної Таблиці 3 з інформацією про кількість інженерно-технічних працівників ключових посад відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання робіт за Договором про закупівлю.
Мінімальний необхідний перелік працівників, наявність яких повинен підтвердити учасник:
- сертифікований інженер – геодезист – не менше 1 особи;
- сертифікований інженер – землевпорядник – не менше 1 особи.

1.2.2. На підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати:
1.2.2.1. щодо кожного зазначеного в довідці сертифікованого інженера-землевпорядника – скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії наступних документів:
- кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника;
- свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника (надається в разі настання обов’язку підвищення кваліфікації таким спеціалістом у встановлений законом строк);
- документ (диплом) про освіту спеціаліста або магістра за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі землеустрою/землевпорядкування;
- наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду);
- трудова книжка (перша сторінка та остання сторінка із записом про прийняття на роботу до Учасника).
- витяг з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі.

1.2.2.2. щодо кожного зазначеного в довідці сертифікованого інженера-геодезиста – скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії наступних документів:
- кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста;
- свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-геодезиста (надається в разі настання обов’язку підвищення кваліфікації таким спеціалістом у встановлений законом строк);
- документ (диплом) про освіту спеціаліста або магістра за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі геодезії;
- наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду);
- трудова книжка (перша сторінка та остання сторінка із записом про прийняття на роботу до Учасника).
- витяг з Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів, виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» (додається як доказ) розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію.

Відповідно до ч.15 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту розробляється у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України, та підписується кваліфікованими електронними підписами відповідальними особами, які його розробили, - архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та сертифікованим інженером-землевпорядником.
До вказаних послуг законодавством не встановлено обов’язкової наявності у суб’єктів господарювання, які надають послуги, що є предметом даної закупівлі інженера- геодезиста, фахівця для виконання робіт для розроблення містобудівної документації, а також відповідно і документів, які вимагаються щодо них в оскаржуваній вимозі.
Національним законодавством встановлено вичерпний перелік критеріїв до суб’єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності з визначенням вичерпного переліку сертифікованих працівників та необхідного технічного та технологічного забезпечення, полишаючи кількісний та якісний склад якого, на власний розсуд суб’єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності. При цьому у переліку сертифікованих працівників відсутній інженер-геодезист, фахівець для виконання робіт для розроблення містобудівної документації, а вимагається лише обов’язкова наявність архітектора та інженера-землевпорядника.

Скаржник в якості доказів для документального підтвердження вказаного надає сертифікат інженера-землевпорядника, свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера-землевпорядника та наказ про прийняття на роботу інженера-землевпорядника, які є обов’язковими в силу вимог ст. 26 Закону України «Про землеустрій».

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення в тендерній документації вимоги щодо наявності інженера- геодезиста для розроблення містобудівної документації, а також відповідно і документів, які вимагаються щодо нього.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Також до вказаних послуг законодавством не встановлено обов’язкової наявності в інженера-землевпорядника документа (диплома) про освіту за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі землеустрою/землевпорядкування, витягу із Державного земельного кадастру щодо кожного сертифікованого інженера-землевпорядника. Зі змісту вищезазначеної статті чітко вбачається, що інженер-землевпорядник повинен мати сертифікат інженера-землевпорядника, а не документ (диплом) про освіту за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі землеустрою/землевпорядкування.
Відповідно до статті 5-1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» топографо-геодезичні і картографічні роботи при здійсненні землеустрою виконуються особами, які отримали кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Аналогічна норма встановлена також в ч.13 ст. 16-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідно до якої комплексний план містить просторові дані, метадані та інші елементи, що складають його проектні рішення, і розробляється у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України. Комплексний план підписують кваліфікованими електронними підписами відповідальні особи, які його розробили, - архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та сертифікований інженер-землевпорядник.
Таким чином, законодавством встановлено вичерпний перелік критеріїв до суб’єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності з визначенням вичерпного переліку сертифікованих працівників та необхідного технічного та технологічного забезпечення, полишаючи кількісний та якісний склад якого, на власний розсуд суб’єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності. При цьому відповідно до вищезазначених норм обов’язковим є наявність сертифіката інженера-землевпорядника в інженера-землевпорядника, і при цьому наявність документа (диплома) про освіту за спеціальністю та/або кваліфікацією у галузі землеустрою/землевпорядкування не є обов’язковою, оскільки наявність цього документа не вимагається відповідно до чинного законодавства.
Скаржник в якості доказів для документального підтвердження вказаного надає сертифікат інженера-землевпорядника та наказ про прийняття на роботу інженера-землевпорядника.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Відповідно до ч.13 ст. 16-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» комплексний план містить просторові дані, метадані та інші елементи, що складають його проектні рішення, і розробляється у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України. Комплексний план підписують кваліфікованими електронними підписами відповідальні особи, які його розробили, - архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та сертифікований інженер-землевпорядник. У разі якщо у процесі розроблення комплексного плану його проект зазнав змін (після проведення громадського обговорення, експертизи тощо), такі зміни також засвідчуються кваліфікованими електронними підписами відповідальних осіб, які розробили комплексний план.
При цьому Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» взагалі не встановлено вимоги щодо наявності архітектора у суб’єктів господарювання, які надають послуги, що є предметом даної закупівлі.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 П.1.2.3 Додатку 2 до тендерної документації На виконання п. ґ) ч. 2 ст. 28 Закону України «Про землеустрій», учасник у складі власної тендерної пропозиції надає підтвердження страхування професійної відповідальності працівників учасника, вказаних у довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені для виконання робіт, перед замовниками документації із землеустрою та третіми особами за даною закупівлею, у вигляді договору страхування професійної відповідальності (діяльності) або страхового полісу страхування професійної відповідальності (діяльності). Замовник необґрунтовано вимагає від учасників надавати у складі тендерної пропозиції договір страхування професійної діяльності або страхового полісу страхування професійної діяльності щодо працівників, які будуть залучені для виконання робіт.
Відповідно до п. ґ) ч. 2 ст. 28 Закону України «Про землеустрій» (додається як доказ), на який посилається Замовник, розробники документації із землеустрою зобов’язані страхувати свою професійну відповідальність перед замовниками документації із землеустрою та третіми особами.
Але на етапі подання пропозицій Скаржник є учасником за даною процедурою закупівлі, та не є виконавцем робіт/надавачем послуг за даною закупівлею, а відтак не є розробником документації із землеустрою. Лише після визнання Скаржника переможцем і укладення з ним договору він буде мати статус розробника документації із землеустрою по даній процедурі закупівлі.
З огляду на вказане, учасниками за процедурою закупівлі можуть бути виключно учасники, які вже є виконавцем робіт/надавачем послуг за даною закупівлею, а відтак розробником документації із землеустрою, та відповідно вже мають в наявності договір страхування професійної діяльності або страховий поліс.
Вищезазначені дискримінаційні вимоги також прямо суперечать Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Вимогам до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2014 р. за № 395/25172, Вимогам до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2013 р. за № 694/23226 (додаються як докази), оскільки даними нормативно-правовими актами не встановлено таких вимог до документації суб’єктів, які провадять діяльність, яка стосується предмету закупівлі.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4 П.1.3.1 Додатку 2 до тендерної документації 1.3.1. Учасник надає довідку за формою згідно Таблиці 4, яка містить інформацію про виконання аналогічних договорів (не менше одного)*.
* Аналогічними договорами є договори про надання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж території(й)/населеного(их) пункту(ів), що були в повному обсязі виконані учасником.
Предметом закупівлі є Послуги з розроблення комплексного плану просторового розвитку території за ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015) або договір, предмет якого аналогічний до предмету закупівлі.

Відповідно від учасників Замовник має вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із надання послуг у сфері містобудування за ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
5 П. 2.1.1.2 Додатку 2 до тендерної документації 2.1.1.2. Для підтвердження спроможності стабільно, безперервно надавати послуги та гарантувати їх якість, що задовольняє вимоги Замовника протягом всього часу їх виконання учасник надає дійсний (протягом усього терміну надання послуг) сертифікат на систему управління якістю, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», яким посвідчується система управління якістю, зокрема, стосовно проведення робіт із землеустрою та звіт органу сертифікації за результатами сертифікаційної перевірки та оцінки системи управління якістю, зокрема, стосовно проведення робіт із землеустрою на відповідність ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути виданий акредитованим органом з оцінки відповідності.
Замовник передбачає надання лише сертифікату на систему управління якістю, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Разом з цим Замовник безпідставно не допускає надання еквівалентних сертифікатів.

У Скаржника наявний сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (додається в якості доказів).

Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікат Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації, а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації і неможливість надання еквівалентних сертифікатів.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Для усунення дискримінаційності Замовник повинен був передбачити можливість надання еквівалентного сертифікату.
6 Додаток 4 до тендерної документації • проект землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької селищної територіальної громади, Вінницького району Вінницької області в електронній формі (формат зображення - кольоровий; формат готового файлу - PDF) та обмінними файлами у форматі xml у електронному вигляді.
• проєкти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів Гуменне, Жабелівка, Комарів, Кордишівка, Михайлівка, Олександрівка, Оленівка, Побережне, Потуш, Степанівка, Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району в електронній формі (формат зображення - кольоровий; формат готового файлу - PDF) та обмінними файлами у форматі xml у електронному вигляді.
Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території» (додається як доказ), визначено вичерпний перелік форматів, у яких мають створюватися електронні документи містобудівної документації: File Geodatabase (GDB), GeoPackage (GPKG) або JavaScript Object Notation (GeoJSON).
Тому вимоги Замовник стосовно формату матеріалів взагалі не відповідають чинному законодавству України та є дискримінаційними.
Жодних згадок про формати xml, pdf, як і вимог щодо їх обов’язкового використання, у зазначеній постанові не міститься.
Зокрема, постановою № 632 передбачено можливість передачі результатів у форматі File Geodatabase (GDB), GeoPackage (GPKG) або JavaScript Object Notation (GeoJSON). Згідно з п 12 Наказу Мінрозгром №172 «Про затвердження Порядку формування Концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади» встановлено: Концепція інтегрованого розвитку оформлюється як додаток до рішення сільської, селищної та міської ради у вигляді відкритих даних. Графічні матеріали концепції інтегрованого розвитку, якщо вони містять геопросторові дані щодо розміщення окремих об’єктів, розробляються на картографічній основі у цифровій формі у Державній геодезичній референцній системі координат УСК-2000, складеної відповідно до вимог законодавства, в масштабах 1:50000 або 1:10000 (за необхідності допускається використання масштабів 1:2000, 1:1000 та 1:500).
Набір геопросторових даних щодо просторових рішень програми комплексного відновлення області, території територіальної громади (її частини) формується у форматі, що забезпечує оновлення містобудівного кадастру, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року № 632 «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території», а також відображення у вигляді окремих інформаційних шарів на геопорталі територіальної громади.
Відсутнє правовt регулювання використання зазначених Замовником форматів.
Постанова № 632 не встановлюють вимог щодо надання файлів у форматах xml, pdf. Встановлення таких вимог є свавільним і порушує вимоги до недискримінаційного доступу учасників.
Будь-які вимоги до формату подання результатів повинні ґрунтуватися виключно на законодавчо визначених нормах. Встановлення власних, не передбачених нормативно-правовими актами форматів (зокрема xml, pdf тощо), без права вибору еквівалентного формату є протиправним.

Вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті суперечать також Постанові КМУ від 9 серпня 2024 р. № 909, де не передбачені вимоги стосовно таких форматів документів.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 ВОРОНОВИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА ВІННИЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги з особливостями», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - Лот 1 - Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області; Лот 2 - Послуги з розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області. 22 серпня 2025 року Замовником оприлюднено інформацію в електронній системі закупівель про відміну торгів та Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.08.2025 року відповідно до якого Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відміну відкритих торгів на Закупівлю відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей. У електронній системі закупівель зазначено наступну причину відміни: «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг» та відповідний коментар щодо відміни: «Враховуючи п.15 ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання земельних ділянок для розбудови цифрової інфраструктури», відповідно до якого генеральні плани населених пунктів дозволено розробляти без затверджених комплексних планів просторового розвитку, та ч.2 ст. 46 ЗУ «Про землеустрій», відповідно до якої проекти землеустрою розробляються з урахуванням містобудівної документації, а також потреби актуалізації генеральних планів населених пунктів, що впливає на подальшу потре».

Номер: aca5b6f180084375baad347acc50eb40
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-005592-a.a2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 ВОРОНОВИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА ВІННИЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги з особливостями», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - Лот 1 - Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області; Лот 2 - Послуги з розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області. 22 серпня 2025 року Замовником оприлюднено інформацію в електронній системі закупівель про відміну торгів та Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.08.2025 року відповідно до якого Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відміну відкритих торгів на Закупівлю відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей. У електронній системі закупівель зазначено наступну причину відміни: «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг» та відповідний коментар щодо відміни: «Враховуючи п.15 ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання земельних ділянок для розбудови цифрової інфраструктури», відповідно до якого генеральні плани населених пунктів дозволено розробляти без затверджених комплексних планів просторового розвитку, та ч.2 ст. 46 ЗУ «Про землеустрій», відповідно до якої проекти землеустрою розробляються з урахуванням містобудівної документації, а також потреби актуалізації генеральних планів населених пунктів, що впливає на подальшу потре».
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2025 14:26
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Аліна Зінюк +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 476c81f6c9f54f70843c6a9e20ced6ea
Заголовок пункту скарги: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 ВОРОНОВИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА ВІННИЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги з особливостями», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передб
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВОРОНОВИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА ВІННИЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги з особливостями», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - Лот 1 - Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області; Лот 2 - Послуги з розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області.
22 серпня 2025 року Замовником оприлюднено інформацію в електронній системі закупівель про відміну торгів та Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.08.2025 року відповідно до якого Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відміну відкритих торгів на Закупівлю відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
У електронній системі закупівель зазначено наступну причину відміни: «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг» та відповідний коментар щодо відміни: «Враховуючи п.15 ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання земельних ділянок для розбудови цифрової інфраструктури», відповідно до якого генеральні плани населених пунктів дозволено розробляти без затверджених комплексних планів просторового розвитку, та ч.2 ст. 46 ЗУ «Про землеустрій», відповідно до якої проекти землеустрою розробляються з урахуванням містобудівної документації, а також потреби актуалізації генеральних планів населених пунктів, що впливає на подальшу потре».


ПІДСТАВОЮ ПОДАННЯ СКАРГИ Є:
Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Оскаржуване рішення Замовника не відповідає вимогам Закону України
«Про публічні закупівлі» та Постанові КМУ від 12.10.2022 за № 1178
Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ», як потенційний учасник закупівлі, має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону. Проте, фактичні дії та рішення Замовника вказують на протилежне.
Виходячи зі змісту інформації від 22.08.2025 року про відміну відкритих торгів та оприлюдненого Протоколу, вважаємо, що рішення Замовника торгів від 22.08.2025 року про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне.

ЩОДО ПРАВОВОЇ ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Тобто, у разі відміни відкритих торгів замовник зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та опис таких порушень.

У Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.08.2025 року (далі – Протокол) у якому зазначено наступні підстави для відміни торгів:
«Керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами (далі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), Примірного положення про уповноважену особу, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.06.2021 № 40, положення про уповноважену особу, та з метою відміни відкритих торгів по предмету закупівлі: «Лот 1 - Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області; Лот 2 - Послуги з розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області код ДК 021:2015 – 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги»,

ВИРІШИЛА:
1. Відмінити відкриті торги по предмету закупівлі: «Лот 1 - Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області; Лот 2 - Послуги з розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області код ДК 021:2015 – 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» з підстави, що передбачена згідно підпункту 1 пункту 50 Особливостей, а саме у разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі послуг, а саме:
«Враховуючи п.15 ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання земельних ділянок для розбудови цифрової інфраструктури», відповідно до якого генеральні плани населених пунктів дозволено розробляти без затверджених комплексних планів просторового розвитку, та ч.2 ст. 46 ЗУ «Про землеустрій», відповідно до якої проекти землеустрою розробляються з урахуванням містобудівної документації, а також потреби актуалізації генеральних планів населених пунктів, що впливає на подальшу потребу в замовленні встановлення меж населених пунктів, прошу скасувати закупівлю Лот 1 - Послуги з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області; Лот 2 - Послуги з розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області код ДК 021:2015 – 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги.»
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів з урахуванням вимог абзацу 6 пункту 50 Особливостей».

Наведені у рішенні посилання на зміни у законодавстві (щодо можливості розроблення генеральних планів населених пунктів без комплексних планів просторового розвитку) жодним чином не доводять факту відсутності потреби у встановленні меж території громади та населених пунктів. Вони не підтверджують, що замовлені послуги стали непотрібними чи неможливими до виконання.

Таким чином, Замовник обмежився лише формальними загальними посиланнями, які не мають належного доказового підтвердження, що свідчить про безпідставність та неправомірність відміни процедури закупівлі.
Більше того, згідно наявної інформації на веб сайті Замовник торгів (https://votg.gov.ua/74-chergova-sesiya-viii-sklykannya-2/10/06/2025/) міститься рішення Вороновицької сільської ради №5446 та 5447 від 05.06.2025 року про надання дозволів на:
- розробку проекту землеустрою щодо встановлення меж території Вороновицької територіальної громади Вінницького району Вінницької області (копія Рішення №5447 від 05.06.2025 року додається);
- розробку проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів с.Гуменне, с.Жабелівка, с.Комарів, с.Кордишівка, с.Михайлівка, с.Олександрівка, с.Оленівка, с.Побережне, с.Потуш, с.Степанівка, с.Шендерів Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області (копія Рішення №5446 від 05.06.2025 року додається)
Згадані рішення не скасовано.
Також на сайті Замовник торгів міститься паспорт бюджетної програми місцевого бюджету на 2025 рік від 08.01.2025 року щодо виділення коштів на 2024 – 2028 рік для розроблення містобудівної документації Вороновицької сільської ради Вінницької області в сумі 5 510 000,00 (копія паспорту бюджетної програми місцевого бюджету на 2025 рік додається)
Фактично, рішення №5446 та 5447 від 05.06.2025 року приймалися на виконання паспорту бюджетної програми місцевого бюджету на 2025 рік від 08.01.2025 року

Відповідно до частини 2 статті 46 Закону України «Про землеустрій», де прямо визначається, що проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації..
Зазначене свідчить про те, що розроблення таких проектів є обов’язковим і жодні зміни у сфері планування територій не скасовують потреби у встановленні меж територіальних громад та населених пунктів.

У обґрунтуванні рішення Замовника наведено лише загальні посилання на зміни законодавства. Проте не наведено жодних доказів, які підтверджували б, що межі Вороновицької громади та населених пунктів вже встановлені чи відпала необхідність у їх встановленні.

Окрім того, за нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об'єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
У свою чергу, дії замовника є неприпустимими і повністю дискредитують добросовісність процедури торгів та вказують на зневагу до прагнень держави запровадити прозору та відкриту процедуру закупівлі.
Безпідставна відміна процедури закупівлі позбавляє Скаржника можливості безперешкодної участі в закупівлі, та у подальшому укладенні договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності.

Окрім того, згідно ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-07-25-005592-a, кінцевим строком подання тендерних пропозицій було встановлено до 25 серпня 2025 року - 09:00 год.
З метою участі у закупівлі UA-2025-07-25-005592-a, Скаржником у відповідності до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-07-25-005592-a та умов тендерної документації, було отримано усі необхідні документи для участі у такій закупівлі, зокрема, оформлено страхову гарантію - ГАРАНТІЯ В№ 475043 забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції від 30.07.2025 року.

Відмінивши процедуру закупівлі, Замовник порушив права та законні інтереси Скаржника, які можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.

КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ», вважає, що рішення замовника про відміну процедури закупівлі № UA-2025-07-25-005592-a є необґрунтованим, передчасним, порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості, зокрема:
Прийняття Замовником Рішення про відміну Закупівлі:
• порушує вимоги пункту 50 Особливостей;
• не містить опис порушень, які неможливо усунути
• не містить посилання на виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути;
• не містить належного обґрунтування необхідності скасування Закупівлі;
• не містить документального підтвердження реальних негативних наслідків для процедури Закупівлі, що виникли внаслідок обставин які наводить Замовник;
• є дискримінаційним стосовно учасників конкретної Закупівлі, свідчить про те, що Замовник прийняв рішення про відміну закупівлі необґрунтовано.
Замовник ухилився від обов’язку забезпечити добросовісну конкуренцію та ефективне використання бюджетних коштів.

Разом з тим, КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ», подав тендерну пропозицію у межах встановленого строку відповідно до вимог оголошеної процедури закупівлі, а саме до 25 серпня 2025 09:00 (знімок екрану додається до скарги, зазначаємо, що цінова пропозиція прихована з міркувань конфіденційності до моменту розкриття, щоб уникнути ознайомлення з нею іншими учасниками). Скаржник мав намір взяти участь в електронному аукціоні, укласти договір за результатами процедури, належним чином виконати всі зобов’язання перед Замовником та отримати дохід від його виконання.

Скасування процедури закупівлі до завершення строку подання пропозицій, без розкриття змісту або характеру «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг», позбавило Скаржника можливості повноцінної участі в конкурентній процедурі, укладення договору та повернення понесених витрат. Такі дії суперечать принципам відкритості, добросовісної конкуренції, прозорості та недискримінації учасників.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.

Отже, звертаємо увагу та наголошуємо, що жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про відсутність подальшої потреби у здійсненні закупівлі Замовником НЕ надано ані у Протоколі, ані в електронній системі закупівель.

Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та документально не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.

Враховуючи інформацію, наведену у Скарзі та розміщену в електронній системі закупівель, Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з особливостями з підстав, наведених у інформації від 22.08.2025 року про відміну відкритих торгів та оприлюдненого Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.08.2025 року.

Неправомірно відмінивши відкриті торги з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, права та законні інтереси Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Запити Органу оскарження