-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту та відновлення працездатності системи автоматичної пожежної сигналізації
Завершена
155 486.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 777.43 UAH
мін. крок: 0.5% або 777.43 UAH
Період оскарження:
25.07.2025 13:02 - 30.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ
Номер:
ccc5a2fd6262433a90b635b63af3f30d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-25-005446-a.b1
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ.pdf 11.08.2025 15:29
- СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ.docx 11.08.2025 15:29
- Протокол 07 08 25 27 визначення переможця.pdf 11.08.2025 15:30
- TD 25 07 25.doc 11.08.2025 15:30
- 4. Технічне завдання.doc 11.08.2025 15:30
- 5. Проект договору.docx 11.08.2025 15:31
- 7. Перелік документів для учасників зі змінами.docx 11.08.2025 15:31
- Мик_ПрАТ Миколаївська ТЕЦ.rar 11.08.2025 15:31
- 1170_ДЦ_ДЦ.pdf 11.08.2025 15:31
- 1170_ДЦ_ВРЛК_02-01-01.pdf 11.08.2025 15:31
- 1170_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf 11.08.2025 15:31
- 1170_ДЦ_ВРЗКР.pdf 11.08.2025 15:31
- 1170_ДЦ_ЗКР.pdf 11.08.2025 15:31
- 1170_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.pdf 11.08.2025 15:31
- Лист погодження з ПД.pdf 11.08.2025 15:32
- Проект договору.pdf 11.08.2025 15:32
- sign.p7s 11.08.2025 15:38
- рішення від 13.08.2025 № 12468.pdf 13.08.2025 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.08.2025 № 12915.pdf 22.08.2025 14:03
- рішення від 21.08.2025 № 12915.pdf 26.08.2025 12:49
- Протокол № 36.docx 15.08.2025 16:35
- Протокольне рішення.pdf 15.08.2025 16:35
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.docx 15.08.2025 16:35
- Відповідь АКМУ ПрАТ Миколаївська ТЕЦ на скаргу ФОП Сорочан.pdf 15.08.2025 16:35
- 7. Перелік документів для учасників зі змінами.docx 15.08.2025 16:35
- Мик_ПрАТ Миколаївська ТЕЦ(2).rar 18.08.2025 08:34
- Протокол 55.pdf 08.09.2025 14:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.08.2025 16:06
Дата розгляду скарги:
21.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.08.2025 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.08.2025 12:51
Дата виконання рішення Замовником:
08.09.2025 14:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За умови п.22 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.»
протокольне рішення від 07 серпня 2025р скасувати та на підставі а.1 п.п.2 ст.44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 (зі змінами) відхилити тендерну пропозицію учасника, ПП «Пультова Охорона ШЕРІФ», код ЄДРПОУ 40405420, як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 (зі змінами).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ceb6998996f84361bbef8dd599b980c4
Заголовок пункту скарги:
Недотримання переможцем торгів вимог тендерної документації щодо технічних та якісних характеристик (п. 6 розділу 3, Додатки № 4, № 7) та невідповідність наданих розрахунків інформації про ціни на матеріальні ресурси (Додаток № 3 до проєкту договору, передбаченого Додатком № 5)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
25.07.2025 року ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «МИКОЛАЇВСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ» (далі — Замовник) оголосило відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: ««Послуги з ремонту та відновлення працездатності системи автоматичної пожежної сигналізації Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів код 50410000-2 та уточнюючого коду 50413200-5 (послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання) код ДК 021:2015 50410000-2 “Єдиний закупівельний словник”» (далі-Процедура закупівлі).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулося 04.08.2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
1. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ» (надалі — Переможець);
2. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СОРОЧАН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ (надалі — Скаржник).
05.08.2025 року Замовником було надано 24 години на усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ». Ці невідповідності були вчасно усунені, тому 07.08.2025 року уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення, на підставі Протоколу № 27 від 07.08.2025, про визнання переможцем ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ».
Однак вважаємо, що рішення Замовника про визнання переможця процедури закупівлі прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є таким, що підлягає скасуванню.
1.1. Умови тендерної документації щодо ІНФОРМАЦІЇ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ВИМОГИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, що передбачені пунктом 6 розділу 3 тендерної документації та зазначені у Додатках №4,7 до Тендерної документації:
Учасник надає тендерну пропозицію у відповідності до технічного завдання Замовника. Ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку він передбачає виконати роботи, згідно з технічним завданням Замовника, на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт на об'єкті та поточних цін на них, з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями (у разі їх залучення). Ціна пропозиції повинна бути чітко визначена без будь-яких посилань, обмежень або застережень.
Учасник процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження про відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Інформацію про відповідність запропонованої тендерної пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником до тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами:
- Розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) (стартова сума аукціону), з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно Кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» (наказ Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281), розрахованих у ліцензійному програмному комплексі, має бути наданий в електронному, сканованому вигляді та додатково в форматі інформаційного блоку, сумісного з програмним комплексом АВК.
Учаснику необхідно надати в електронному форматі EXCEL або WORD:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів;
- розрахунок загально-виробничих витрат до локальних кошторисів;
- розрахунок прибутку.
Учасник може надати інші розрахунки, що є складовими договірної ціни відповідно до кошторисних норм.
Надати договірну ціну в форматі інформаційного блоку, сумісного з програмним комплексом АВК.
1.2.Заперечення згідно документів наданих Переможцем
Відповідно до кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» (наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, зі змінами), підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни — це документи, які обґрунтовують вартість кожного виду робіт та матеріалів, використаних у будівництві, і базуються на встановлених нормах та цінах. Вони є невід’ємною частиною договірної ціни та використовуються для контролю за витратами і забезпечення прозорості фінансових розрахунків між замовником та виконавцем робіт.
Договірна ціна, надана учасником у складі тендерної пропозиції (скріншот наведено у СКАРЗІ НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ)»
Учасник мав надати у складі своєї пропозиції обґрунтування розрахунків, що мають цифрові показники більше 0, а саме:
Розрахунки №№ 1–4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати:
• Розрахунок № 1 — заробітна плата;
• Розрахунок № 2 — вартість матеріальних ресурсів;
• Розрахунок № 3 — експлуатація машин (вартість експлуатації будівельних машин і механізмів);
• Розрахунок № 4 — загальновиробничі витрати;
А також:
• Розрахунок № 14 — витрати підрядника, пов’язані з устаткуванням (придбання та доставка устаткування на будову).
Натомість Учасником надано лише:
• Кошторисний прибуток (Кошторисний розрахунок № П130);
• Кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій (Кошторисний розрахунок № П147).
Це не відповідає вимогам тендерної документації.
Переможцем у складі тендерної пропозиції не надано в електронному форматі (EXCEL або WORD) та сканованому вигляді обов’язкові підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, що прямо передбачено:
• пунктом 6 розділу 3 тендерної документації;
• Додатком № 4 та Додатком № 7 до тендерної документації;
• розділом V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва (наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, зі змінами).
Відсутність зазначених документів свідчить про те, що Замовник не мав об’єктивної можливості перевірити відповідність вартості кожного виду робіт, матеріалів та ресурсів технічному завданню і кошторисним нормам.
Крім того, відповідно до вимог Додатків №4 та №7 до тендерної документації:
«Ціна пропозиції повинна бути чітко визначена без будь-яких посилань, обмежень або застережень. До розрахунку тендерної пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю».
Переможцем надано договірну ціну без деталізації та підтверджуючих розрахунків за кожною статтею витрат, що є невід’ємною складовою кошторисної документації. Це порушує вимоги тендерної документації, підпункт 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами), а також суперечить вимогам кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» (наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, зі змінами) щодо порядку формування договірної ціни.
Таким чином, пропозиція Переможця не відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, і мала бути відхилена.
2.1.Умови тендерної документації щодо інформації про ціни на матеріальні ресурси
Додатком № 7 до тендерної документації було встановлено наступні вимоги:
У складі тендерної пропозиції учасник процедури закупівлі має подати такі документи та інформацію:
8) проект договору, підготовлений у відповідності з Додатком 5, який повинен бути заповнений для сторони учасника, включно з додатками та специфікаціями до нього, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника. Під час заповнення проекту договору та додатків до договору цінові показники можуть не зазначатися (не заповнюватися);
9) довідку/лист у довільній формі, яка/який підтверджує, що учасник ознайомився з проектом договору та гарантує виконання своїх зобов’язань за ним.
Проєктом договору (Додаток № 5 до тендерної документації- скріншот наведено у СКАРЗІ НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ) передбачено Додаток № 3 — «Інформація про ціни на матеріальні ресурси», де визначено фіксований перелік матеріальних ресурсів, їх характеристики, одиниці виміру, кількість, поточну ціну за одиницю, країну походження, відпускну ціну, вартість транспортування, заготівельно-складські витрати тощо.
2.2. Заперечення згідно з документами, наданими переможцем
Учасником подано договірну ціну з визначенням виду — тверда, що підтверджено відповідним формулюванням у розрахунках: «Вид договірної ціни — тверда».
Відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами):
«Тверда договірна ціна є фіксованою і підлягає зміні лише в обмежених випадках, передбачених договором. Зміна переліку матеріальних ресурсів або обсягів робіт при цьому не допускається, якщо інше не передбачено договором».
Крім того, частина 1 статті 844 Цивільного кодексу України встановлює:
«Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору з моменту підтвердження його замовником».
Таким чином, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та відомість ресурсів до локального кошторису, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, формують фіксований перелік матеріалів, який не підлягає зміні після підписання договору у разі твердої договірної ціни.
Разом із тим, у складі тендерної пропозиції Переможець надав::
- Довідку №б/н від 01.08.2025 року наступного змісту : « Даною довідкою підтверджуємо, що ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ» (далі -Учасник) погоджується з проектом договору та гарантує виконання своїх зобов’язання за ним, викладеним у Додатку № 5 до Тендерної документації».
- Підписаний проект Договору.
Порівняльна таблиця розбіжностей між проектом договору (Додаток №3 до Договору № _____ від «_____» __________ 2025 р.) та пропозицією Переможця (детальний опис наведено у СКАРЗІ НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ) :
Інформація про матеріальні ресурси, що вимагалися Замовником Інформація про матеріальні ресурси, що надається ПП «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ» Обгрунтування невідповідностей
Найменування
матеріального ресурсу (з характеристиками) Одиниця
виміру Кількість Найменування
матеріального ресурсу (з характеристиками) Одиниця
виміру Кількість
Гвинти з напівкруглою головкою, довжина 50 мм т 0,0004 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
Гіпсові в'яжучі Г-3 т 0,0008 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 5 мм, довжина 70 мм т 0,0075 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
Дюбелі У658, У661 100шт 1,3246 Дюбелі У658, У661 100шт 15,0286 Встановлена кількість суттєво відрізняється; перевищення обсягів не узгоджено договором
Дюбелі з розпірною гайкою ДГ 100шт 1,875 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
Дюбель-цвях ДГПШ 4,5х50 мм 100шт 0,1624 Дюбель-цвях ДГПШ 4,5х50 мм 100шт 0,0264 Кількість зменшена у понад 6 разів — що не відповідає вимогам договору
Патрони Д або К довгі 100шт 0,136 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
- Бірка маркувальна 100шт 0,1204 Матеріал не передбачено умовами договору
- Втулка В28 100шт 1,224 Матеріал не передбачено умовами договору
- Полоски К-404 100шт 4,98 Матеріал не передбачено умовами договору
- Пряжки К-405 100шт 4,98 Матеріал не передбачено умовами договору
- Скобки для проводів кабелів дволапкові К729, К730 100шт 9,9 Матеріал не передбачено умовами договору
- Стрічка монтажна ЛМ 100м 1,8 Матеріал не передбачено умовами договору
Аналіз поданих документів свідчить, що відомість ресурсів, подана учасником, містить розбіжності як у найменуваннях, так і в кількості матеріалів у порівнянні з вимогами Замовника, визначеними у Додатку № 3 проєкту договору.
За умови застосування твердої договірної ціни такі розбіжності є неприпустимими, оскільки:
• Відповідно до пункту 19 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), передбачено, що:
«Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13( крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у підпунктах 1–9 цього пункту».
• Пункт 18 зазначених Особливостей встановлює: є, що:
«Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
-визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
-перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
-перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки».
Таким чином, тендерна пропозиція ПП «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ»:
• не відповідає проекту договору в частині переліку та кількості матеріальних ресурсів;
• не може бути предметом договору про закупівлю з твердою договірною ціною, оскільки зміна ресурсу після підписання договору не допускається законодавством.
Враховуючи вищезазначене тендерна пропозиція Переможця закупівлі, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, підлягає відхиленню як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі .
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Визначивши переможцем процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ", Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулося 04.08.2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
1. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ» (надалі — Переможець);
2. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СОРОЧАН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ (надалі — Скаржник).
05.08.2025 року Замовником було надано 24 години на усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ». Ці невідповідності були вчасно усунені, тому 07.08.2025 року уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення, на підставі Протоколу № 27 від 07.08.2025, про визнання переможцем ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ».
Однак вважаємо, що рішення Замовника про визнання переможця процедури закупівлі прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є таким, що підлягає скасуванню.
1.1. Умови тендерної документації щодо ІНФОРМАЦІЇ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ВИМОГИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ, що передбачені пунктом 6 розділу 3 тендерної документації та зазначені у Додатках №4,7 до Тендерної документації:
Учасник надає тендерну пропозицію у відповідності до технічного завдання Замовника. Ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку він передбачає виконати роботи, згідно з технічним завданням Замовника, на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт на об'єкті та поточних цін на них, з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями (у разі їх залучення). Ціна пропозиції повинна бути чітко визначена без будь-яких посилань, обмежень або застережень.
Учасник процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження про відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Інформацію про відповідність запропонованої тендерної пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником до тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами:
- Розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) (стартова сума аукціону), з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно Кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» (наказ Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281), розрахованих у ліцензійному програмному комплексі, має бути наданий в електронному, сканованому вигляді та додатково в форматі інформаційного блоку, сумісного з програмним комплексом АВК.
Учаснику необхідно надати в електронному форматі EXCEL або WORD:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів;
- розрахунок загально-виробничих витрат до локальних кошторисів;
- розрахунок прибутку.
Учасник може надати інші розрахунки, що є складовими договірної ціни відповідно до кошторисних норм.
Надати договірну ціну в форматі інформаційного блоку, сумісного з програмним комплексом АВК.
1.2.Заперечення згідно документів наданих Переможцем
Відповідно до кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» (наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, зі змінами), підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни — це документи, які обґрунтовують вартість кожного виду робіт та матеріалів, використаних у будівництві, і базуються на встановлених нормах та цінах. Вони є невід’ємною частиною договірної ціни та використовуються для контролю за витратами і забезпечення прозорості фінансових розрахунків між замовником та виконавцем робіт.
Договірна ціна, надана учасником у складі тендерної пропозиції (скріншот наведено у СКАРЗІ НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ)»
Учасник мав надати у складі своєї пропозиції обґрунтування розрахунків, що мають цифрові показники більше 0, а саме:
Розрахунки №№ 1–4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати:
• Розрахунок № 1 — заробітна плата;
• Розрахунок № 2 — вартість матеріальних ресурсів;
• Розрахунок № 3 — експлуатація машин (вартість експлуатації будівельних машин і механізмів);
• Розрахунок № 4 — загальновиробничі витрати;
А також:
• Розрахунок № 14 — витрати підрядника, пов’язані з устаткуванням (придбання та доставка устаткування на будову).
Натомість Учасником надано лише:
• Кошторисний прибуток (Кошторисний розрахунок № П130);
• Кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій (Кошторисний розрахунок № П147).
Це не відповідає вимогам тендерної документації.
Переможцем у складі тендерної пропозиції не надано в електронному форматі (EXCEL або WORD) та сканованому вигляді обов’язкові підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, що прямо передбачено:
• пунктом 6 розділу 3 тендерної документації;
• Додатком № 4 та Додатком № 7 до тендерної документації;
• розділом V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва (наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, зі змінами).
Відсутність зазначених документів свідчить про те, що Замовник не мав об’єктивної можливості перевірити відповідність вартості кожного виду робіт, матеріалів та ресурсів технічному завданню і кошторисним нормам.
Крім того, відповідно до вимог Додатків №4 та №7 до тендерної документації:
«Ціна пропозиції повинна бути чітко визначена без будь-яких посилань, обмежень або застережень. До розрахунку тендерної пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю».
Переможцем надано договірну ціну без деталізації та підтверджуючих розрахунків за кожною статтею витрат, що є невід’ємною складовою кошторисної документації. Це порушує вимоги тендерної документації, підпункт 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами), а також суперечить вимогам кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» (наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, зі змінами) щодо порядку формування договірної ціни.
Таким чином, пропозиція Переможця не відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, і мала бути відхилена.
2.1.Умови тендерної документації щодо інформації про ціни на матеріальні ресурси
Додатком № 7 до тендерної документації було встановлено наступні вимоги:
У складі тендерної пропозиції учасник процедури закупівлі має подати такі документи та інформацію:
8) проект договору, підготовлений у відповідності з Додатком 5, який повинен бути заповнений для сторони учасника, включно з додатками та специфікаціями до нього, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника. Під час заповнення проекту договору та додатків до договору цінові показники можуть не зазначатися (не заповнюватися);
9) довідку/лист у довільній формі, яка/який підтверджує, що учасник ознайомився з проектом договору та гарантує виконання своїх зобов’язань за ним.
Проєктом договору (Додаток № 5 до тендерної документації- скріншот наведено у СКАРЗІ НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ) передбачено Додаток № 3 — «Інформація про ціни на матеріальні ресурси», де визначено фіксований перелік матеріальних ресурсів, їх характеристики, одиниці виміру, кількість, поточну ціну за одиницю, країну походження, відпускну ціну, вартість транспортування, заготівельно-складські витрати тощо.
2.2. Заперечення згідно з документами, наданими переможцем
Учасником подано договірну ціну з визначенням виду — тверда, що підтверджено відповідним формулюванням у розрахунках: «Вид договірної ціни — тверда».
Відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами):
«Тверда договірна ціна є фіксованою і підлягає зміні лише в обмежених випадках, передбачених договором. Зміна переліку матеріальних ресурсів або обсягів робіт при цьому не допускається, якщо інше не передбачено договором».
Крім того, частина 1 статті 844 Цивільного кодексу України встановлює:
«Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору з моменту підтвердження його замовником».
Таким чином, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та відомість ресурсів до локального кошторису, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, формують фіксований перелік матеріалів, який не підлягає зміні після підписання договору у разі твердої договірної ціни.
Разом із тим, у складі тендерної пропозиції Переможець надав::
- Довідку №б/н від 01.08.2025 року наступного змісту : « Даною довідкою підтверджуємо, що ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ» (далі -Учасник) погоджується з проектом договору та гарантує виконання своїх зобов’язання за ним, викладеним у Додатку № 5 до Тендерної документації».
- Підписаний проект Договору.
Порівняльна таблиця розбіжностей між проектом договору (Додаток №3 до Договору № _____ від «_____» __________ 2025 р.) та пропозицією Переможця (детальний опис наведено у СКАРЗІ НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ТОРГІВ) :
Інформація про матеріальні ресурси, що вимагалися Замовником Інформація про матеріальні ресурси, що надається ПП «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ» Обгрунтування невідповідностей
Найменування
матеріального ресурсу (з характеристиками) Одиниця
виміру Кількість Найменування
матеріального ресурсу (з характеристиками) Одиниця
виміру Кількість
Гвинти з напівкруглою головкою, довжина 50 мм т 0,0004 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
Гіпсові в'яжучі Г-3 т 0,0008 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 5 мм, довжина 70 мм т 0,0075 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
Дюбелі У658, У661 100шт 1,3246 Дюбелі У658, У661 100шт 15,0286 Встановлена кількість суттєво відрізняється; перевищення обсягів не узгоджено договором
Дюбелі з розпірною гайкою ДГ 100шт 1,875 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
Дюбель-цвях ДГПШ 4,5х50 мм 100шт 0,1624 Дюбель-цвях ДГПШ 4,5х50 мм 100шт 0,0264 Кількість зменшена у понад 6 разів — що не відповідає вимогам договору
Патрони Д або К довгі 100шт 0,136 - - - Матеріал відсутній у пропозиції учасника, що унеможливлює повне виконання обсягів згідно з договором
- Бірка маркувальна 100шт 0,1204 Матеріал не передбачено умовами договору
- Втулка В28 100шт 1,224 Матеріал не передбачено умовами договору
- Полоски К-404 100шт 4,98 Матеріал не передбачено умовами договору
- Пряжки К-405 100шт 4,98 Матеріал не передбачено умовами договору
- Скобки для проводів кабелів дволапкові К729, К730 100шт 9,9 Матеріал не передбачено умовами договору
- Стрічка монтажна ЛМ 100м 1,8 Матеріал не передбачено умовами договору
Аналіз поданих документів свідчить, що відомість ресурсів, подана учасником, містить розбіжності як у найменуваннях, так і в кількості матеріалів у порівнянні з вимогами Замовника, визначеними у Додатку № 3 проєкту договору.
За умови застосування твердої договірної ціни такі розбіжності є неприпустимими, оскільки:
• Відповідно до пункту 19 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), передбачено, що:
«Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13( крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у підпунктах 1–9 цього пункту».
• Пункт 18 зазначених Особливостей встановлює: є, що:
«Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
-визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
-перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
-перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки».
Таким чином, тендерна пропозиція ПП «ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ»:
• не відповідає проекту договору в частині переліку та кількості матеріальних ресурсів;
• не може бути предметом договору про закупівлю з твердою договірною ціною, оскільки зміна ресурсу після підписання договору не допускається законодавством.
Враховуючи вищезазначене тендерна пропозиція Переможця закупівлі, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, підлягає відхиленню як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі .
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Визначивши переможцем процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ", Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "МИКОЛАЇВСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ" скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ" у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ««Послуги з ремонту та відновлення працездатності системи автоматичної пожежної сигналізації Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів код 50410000-2 та уточнюючого коду 50413200-5 (послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання) код ДК 021:2015 50410000-2 “Єдиний закупівельний словник”», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-25-005446-a.