-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Скасування лота
Електрощитове обладнання, щити керування
Звертаємо вашу увагу та додатково уточнюємо, що при заповненні розділу "Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі" учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей (детально описано у додатку 2 та 4 до ТД).
від початку періоду пройшло 30 робочих днів
мін. крок: 0.3% або 2 778.42 UAH
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
- _ТД_Електрощитове обладнання_ щити керування від 31.07.2025 (2).docx 22.08.2025 21:07
- Скарга АМКУ.pdf 22.08.2025 21:07
- Скарга АМКУ.docx 22.08.2025 21:07
- Протокол відхилення ПП _БОЯРСЬКІ РЯДИ_ ЛОТ 2.docx 22.08.2025 21:07
- Додаток 1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Лот2.pdf 22.08.2025 21:07
- sign.p7s 22.08.2025 21:09
- рішення від 26.08.2025 № 13067.pdf 26.08.2025 17:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.09.2025 № 13573.pdf 04.09.2025 17:28
- рішення від 03.09.2025 № 13573.pdf 08.09.2025 11:02
- Пояснення від 28.08.2025.docx 28.08.2025 10:16
- Пояснення від 28.08.2025.pdf 28.08.2025 10:16
Пункт скарги
Протокол №01/01/13/10/01/01/201-АП/5 від 20 серпня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Порядок денний:
Розгляд тендерної пропозиції по процедурі закупівлі Електрощитове обладнання, щити керування (UA-2025-07-25-002769-a) (далі – Закупівля)
По даному питанню:
06.08.2025р. в електронній системі закупівель Prozorro відбулося розкриття тендерних пропозицій учасників відкритих торгів з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Очікувана вартість закупівлі: 1 030 042,00 грн. без ПДВ.
Очікувана вартість Лоту 2: 752 200,00 грн. без ПДВ.
Електронною системою закупівель тендерна пропозиція Учасника ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» (код ЄДРПОУ 20619291) (далі – Учасник) визначена найбільш економічно вигідною.
Учасник запропонував ціну по Лоту 2, яка становить 752 200,00 грн. без ПДВ.
За результатом розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (далі – ТД), а саме:
На виконання вимоги підпункту 2.1.1 пункту 2.1 Розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації, учасник має надати в складі тендерної пропозиції Заповнену та підписану Технічну специфікацію за формою, наведеною в Додатку 1 до цієї ТД.
Учасником в складі пропозиції надано заповнену Технічну специфікацію (Додаток 1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Лот2.pdf).
У пункті 1.7 запропоновано еквівалентний товар, який не відповідає встановленим технічним характеристикам, а саме, вимагалось наявність вакуумного контактору потужністю 200А, Учасником запропоновано вакумний контактор 160А.
Підсумовуючи вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як така, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
ВИРІШИВ:
1. Відхилити тендерну пропозицію ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» (код ЄДРПОУ 20619291) відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
2. Оприлюднити протокольне рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель у встановлені законодавством строки.»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Щодо умов документації закупівлі:
Відповідно до додатку 2 Тендерної документації встановлено: 2.1.1. Заповнену та підписану Технічну специфікацію, технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі, за формою, наведеною в Додатку 1 до цієї ТД.
Додаток 1(лот 2) Тендерної документації встановлює:
(Лот 2: Щит керування електродвигуном)
Розділ І. Загальні вимоги щодо поставки Товару
1. Умови постачання Товару (у тому числі які встановлюються відповідно до Міжнародних правил тлумачення торговельних термінів ІНКОТЕРМС-2020): DDP - склад призначення для резидентів, DAP- склад призначення для нерезидентів. Транспортні витрати по доставці товару в місце призначення (при умовах постачання DDP/DAP) включені в ціну товару.
2. Орієнтовне місце поставки, Вантажоотримувач та кількість Товару: про точне місце постачання Товару Покупець письмово повідомляє Постачальника не пізніше ніж за 5 (п'ять) робочих днів з дати підписання цього договору.
3. Строк постачання Товару: впродовж 60 календарних днів з дати підписання цього договору.
4. Рік виготовлення Товару: 2024-2025 р., але не більше 12 місяців на дату постачання.
5. Гарантійний строк на Товар: не менше 12 місяців з дати постачання.
6. Вимоги до маркування тари та упаковки: тара (упаковка) забезпечує повну цілісність Товару при транспортуванні усіма видами транспорту, включаючи перевантаження, а також має пристосування для можливих перевантажень як за допомогою піднімальних механізмів, так і ручним засобом (за допомогою візків і авто (електро) каром). Вартість тари (упаковки) включено в загальну вартість (ціну) товару. Тара (упаковка) – незворотна.
7. Перелік супровідних документів, які Постачальник надає разом з Товаром:
- паспорт або інструкція/настанова/керівництво з експлуатації, та/або сертифікат якості, та/або технічний опис.
Розділ ІІ. Технічні, кількісні та якісні вимоги Товару
№
з/п Найменування товару
1. Щит керування електродвигуном 106-143 А або еквівалент
Технічні вимоги
1.1 Номінальна напруга головного кола: 380 В
1.2 Номінальний струм ввідного автомата: 160 А
1.3 Діапазон регулювання уставок по струму: 106-143А
1.4 Напруга ланцюга керування: ~220В
1.5 Частота: 50 Гц
1.6 Тип силового вимикача: ВА-73 160А або еквівалент
1.7 Тип комутаційного апарату: вакуумний контактор HR-VS200 або еквівалент
1.8 Тип керування: автоматичне та ручне
1.9 Захист від короткого замикання: так
1.10 Захист від перевантаження: так
1.11 Захист від обриву фаз: так
1.12 Захист від пробою ізоляції: так
1.13 Індикація роботи/простою: так
1.14 Кнопки керування розміщенні з лівого торця шафи та захищенні окремими дверцятами: так
1.15 Габаритні розміри:
Ширина: в діапазоні 590-610 мм
Висота: в діапазоні 1190-1210 мм
Глибина: в діапазоні 310-400 мм
1.16 Максимальний діаметр кабелю, що підключається, мм:
- Для сальників IEK MG 42 – 1 шт
- Для сальників IEK PG 38 – 1 шт
1.17 Ступінь захисту: не менше IP65
1.18 Тип монтажу: навісний
1.19 Матеріал шафи: метал
1.20 Товщина стінок: не менше 1мм
1.21 Оздоблення поверхні: порошкове покриття
1.22 Наявність монтажної планки: так
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».
«Еквівалент» товару мається на увазі його рівноцінність заміні іншого товару за технічними та якісними характеристиками, такий що повністю відповідає встановленим вимогам Замовника або кращий.
Перелік наданих документів Скаржником якими належно виконано вимогу документації додатку 2 Тендерної документації, а саме надано Заповнену та підписану Технічну специфікацію, технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі, за формою, наведеною в Додатку 1 до цієї ТД.
1 «Додаток 1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Лот2.pdf» - файл на виконання вимог Додатку 1 (лот 2) Тендерної документації містить інформацію згідно форми про найменування товару, технічні характеристики, що пропонуються Учасником, назва підприємства-виробника товару, - тобто учасник виконав вимогу та надав заповнену та підписану Технічну специфікацію, технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі, за формою, наведеною в Додатку 1 до цієї ТД.
На підставі вимог документації закупівлі та документів учасника, повідомляю наступне:
Щодо умов тендерної документації, відповідно до Додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу в підпункті 2.1.1 пункту 2.1 Розділу 2 надати заповнену та підписану технічну специфікацію, технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі за формою, наведеною в Додатку 1 до тендерної документації; а тому Скаржник виконав цю вимогу, надавши файл «Додаток 1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Лот2.pdf», який містить інформацію про найменування товару «Щит ШМУ-160» виробника ТОВ "Промкабель-Електрика ЛТД", а також технічні характеристики, що пропонуються, з фактичними значеннями, які відповідають або перевищують встановлені діапазони, зокрема номінальна напруга головного кола 380 В, номінальний струм ввідного автомата 160 А, діапазон регулювання уставок по струму 106-143 А, напруга ланцюга керування ~220 В, частота 50 Гц, тип силового вимикача «Вимикач автоматичний ВА 77-1-250, 160A, 3п, 400В» як еквівалент ВА-73 160А, тип комутаційного апарату «Контактор вакуумний КВТ-160» як еквівалент HR-VS200, тип керування автоматичне та ручне, захист від короткого замикання, перевантаження, обриву фаз та пробою ізоляції, індикація роботи/простою, розміщення кнопок керування з лівого торця шафи з окремими дверцятами, габаритні розміри ширина 600 мм, висота 1200 мм, глибина 400 мм, максимальний діаметр кабелю для сальників IEK MG 42 – 1 шт та IEK PG 38 – 1 шт, ступінь захисту IP65, тип монтажу навісний, матеріал шафи метал, товщина стінок 1,2 мм, оздоблення поверхні порошкове покриття, наявність монтажної планки.
Відповідно до Додатку 1 (Лот 2) тендерної документації встановлено в Розділі ІІ технічні, кількісні та якісні вимоги до товару «Щит керування електродвигуном 106-143 А або еквівалент», де в пункті 1.7 зазначено тип комутаційного апарату «вакуумний контактор HR-VS200 або еквівалент», а в примітці вказано, що у місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника, вважати вираз «або еквівалент», де еквівалент означає рівноцінність заміні іншого товару за технічними та якісними характеристиками, такий що повністю відповідає встановленим вимогам Замовника або кращий; а тому запропонований Скаржником вакуумний контактор КВТ-160 є еквівалентом, оскільки відповідає загальним вимогам до номінального струму 160 А (пункт 1.2) та діапазону регулювання уставок по струму 106-143 А (пункт 1.3), і
Твердження Замовника про обов'язкову потужність 200А є штучним, не передбаченим документацією, що порушує принцип недискримінації учасників відповідно до статті 5 Закону. Тендерна документація не містить вимоги про «200А» до «вакумного контактора», крім того в інших параметрах, де зазанчається «А» фігурують вимоги про «160А».
Скаржник виконав вимоги Додатку 2 тендерної документації, надавши заповнену технічну специфікацію за формою Додатку 1, де запропонований товар повністю відповідає встановленим параметрам, а запропонований еквівалент вакуумного контактора КВТ-160 забезпечує функціональну сумісність з номінальним струмом 160 А, що не суперечить жодній вимозі; а тому відхилення пропозиції на підставі нібито невідповідності є необґрунтованим і порушує пункт 44 Особливостей, який дозволяє відхилення лише за реальними невідповідностями, які не можуть бути усунені.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис і прикметні ознаки предмета закупівлі, а також у разі посилання на конкретну марку/тип — вираз «або еквівалент». Замовник це передбачив: у Додатку 1 до ТД (Лот 2) у пункті 1.7 прямо зазначено «Тип комутаційного апарату: вакуумний контактор HR-VS200 або еквівалент». Таким чином, ТД не встановлювала імперативної вимоги «контактор 200 А» як обов’язковий параметр; натомість допускала еквівалент за технічними та якісними характеристиками.
Коментар Скаржника по нелогічності твердження протоколу відхилення в конктексті технічних вимог
Скаржник не погоджується з твердженням Замовника в Протоколі про обов'язкову наявність вакуумного контактора потужністю 200 А, оскільки така вимога суперечить технічним параметрам інших складових щита керування, встановленим у тендерній документації, зокрема номінальному струму ввідного автомата 160 А відповідно до пункту 1.2 Додатку 1 тендерної документації та діапазону регулювання уставок по струму 106-143 А відповідно до пункту 1.3 Додатку 1 тендерної документації, де вся система розрахована на максимальний струм 160 А; а тому використання контактора з номінальною потужністю 200 А, яка перевищує вказані параметри, може призвести до неузгодженої роботи елементів захисту, коли ввідний автомат на 160 А не забезпечить адекватного відключення при перевантаженні в діапазоні понад 160 А, але меншому за 200 А, потенційно спричиняючи перегорання інших компонентів електричного кола, таких як проводи, реле чи ізоляція, через відсутність синхронізації в характеристиках захисту від перевантаження та короткого замикання, передбачених пунктами 1.9-1.12 Додатку 1 тендерної документації.
Враховуючи викладене, наявні підстави для задоволення скарги в повному обсязі з метою захисту порушених інтересів Скаржника в зазначеній закупівлі, оскільки прийняті рішення, дії чи бездіяльність Замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
Таким чином, Скаржник вважає, що дії Замовника з відхилення пропозиції на такій підставі є протиправними та суперечать основоположним принципам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу недискримінації та об’єктивної оцінки. Просимо Антимонопольний комітет України врахувати надані докази та вжити заходів реагування для поновлення порушених прав Скаржника шляхом скасування рішення про відхилення пропозиції. Замовник уникав підписання договору протягом основного терміну для його укладення та зазначив «недостовірні твердження» щодо дій Замовника.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував ціну « 752 200,00 грн.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:31210000-1: Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням; а тому відхиливши пропозицію Скаржника без аргументованих підстав, Замовник порушив принцип недискримінації та рівного ставлення, оскільки ігнорував надані документи, що підтверджують відповідність, і застосував дискримінаційний підхід.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
_ТД_Електрощитове обладнання_ щити керування від 31.07.2025 (2).docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 ТД Технічне завдання Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Лот2.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення ПП _БОЯРСЬКІ РЯДИ_ ЛОТ 2.docx
-
-
Назва доказу:
Скарга в електронному форматі
-
Повʼязаний документ:
Скарга АМКУ.docx
-
-
Назва доказу:
Скарга амку підписана
-
Повʼязаний документ:
Скарга АМКУ.pdf
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу №01/01/13/10/01/01/201-АП/5 від 20.08.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - Скаржником належним чином надано технічні документи, та запропоновано належний товар 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № №01/01/13/10/01/01/201-АП/5 від 20.08.2025 року про відхилення тендерної ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» через відсутність законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 4. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ПП «БОЯРСЬКІ РЯДИ» в законному порядку (розглянути пропозицію із дотриманням вимог статті 5 Закону, виставити протокол, укласти договір за результатами закупівлі). Додатки: 1. Копія протоколу №01/01/13/10/01/01/201-АП/5 про відхилення пропозиції від 20.08.2025 р. 2. Копія Тендерної документації процедури закупівлі. 3. Документи, що підтверджують надання належних документів в частині вимоги, що стала підставою відхилення. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-07-25-002769-a
Лот 2: Щит керування електродвигуном
- 2.2.1 ТЗ ЛОТ2.pdf 13.08.2025 10:50