• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія

Завершена

1 155 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 550.00 UAH
Період оскарження: 25.07.2025 09:35 - 03.08.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Дискримінаційна вимога замовника

Номер: 4fdc1cf38911491da8aefb5b7d53f314
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-25-000242-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.08.2025 15:46
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СКАЙ СОФТ", БУРЯЧИНСЬКИЙ СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ 380979270601 smila_skysoft@ukr.net http://skysoft.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c9b43abb2ee74233ac66f3f714467359
Заголовок пункту скарги: Скарга на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «25» липня 2025 року в системі публічних закупівель «PROZORRO» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-25-000242-a) було опубліковано оголошення від ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ «ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ПО ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ» (далі по тексту – Замовник) про початок проведення відкритих торгів на закупівлю товару ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Скай Софт» (далі по тексту – Скаржник) вважає, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.

Відповідно до пунктів 5-6 розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації Замовника встановлено дві вимоги, а саме: «На підтвердження виконання систем управління якістю, Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ) на момент видачі сертифікату в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» на кодом напрямку галузі економіки (25) – Постачання електроенергії.Зазначений сертифікат, окрім інших видів, має включати:- розподілення електроенергії (ДКПП 35.13);- торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14); Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював сертифікацію .Організація, що видала вищезазначені документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT;) та ДСТУ ISO/TS 22003:2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з додатками. Акредитація в частині ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», повинна розповсюджуватися на код напрямку галузі економіки (25) – постачання електроенергії, про повинно бути зазначено у відповідному додатку до атестата про акредитацію. Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проход-ження сертифікації системи управління кібербезпекою та захистом при забезпеченні функціонування веб-сайта ліцензіата вимогам ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», щляхом надання оригіналу або копії відповідного сертифікату. Сертифікат, окрім інших видів, має включати: веб-портали (ДКПП 63.12). Сертифікат повинен бути, виданий на ім‘я учасника закупівлі, бути дійсним на момент подання пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.* у випадку, якщо Учасник для забезпечення функціонування веб-сайту користується послугами сторонньої організації, такий Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції відповідний сертифікат(и) за кодом ДКПП 63.12, якій виданий цій організації органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції та документи, що підтверджують факт надання відповідних послуг, а саме копію(ії) договору(ів) та щонайменше одного акта наданих послуг (або виконаних робіт) та відповідного платіжного доручення за цим договором (щонайменше 1 доручення).»

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).

В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 немає жодної згадки про надання зазначених вище сертифікатів ДСТУ ISO, вимоги про надання яких встановлені в Тендерній документації.

Крім того, звертаємо увагу на те, що Оператор системи передачі (ОСП) — організація, що є транспортувальником енергії у вигляді природного газу або електроенергії на національному або регіональному рівні, з використанням фіксованої інфраструктури. Термін визначено Європейською Комісією. Згідно з українським законодавством «Оператор системи передачі» (ОСП) визначений тільки для передачі електроенергії. Це юридична особа, відповідальна за експлуатацію. диспетчеризацію, забезпечення технічного обслуговування, розвиток системи передачі та міждержавних ліній електропередачі, а також за забезпечення довгострокової спроможності системи передачі щодо задоволення обгрунтованого попиту на передачу електричної енергії. Через витрати на створення інфраструктури передачі, таких як магістральні лінії електропередач, підстанції, магістральні газопроводи, ОСП зазвичай є Монополія/природною монополією і підлягає регулюванню (стосовно «передачі електроенергії (код ДКПП 35.11)», який має бути зазначений ДСТУ EN 50160:2023. В Україні оператором системи передачі є ПрАТ «Національна енергетична компанія «Укренерго» та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.

Також звертаємо увагу на те, що Оператор системи розподілу (ОСР) юридична особа, яка відповідає за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обгрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності. Усі обленерго набули статусу операторів системи розподілу при запровадженні нового ринку електроенергії та є Монополіями/природніми монополіями (стосовно «розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13)», який має бути зазначений в ДСТУ EN 50160:2023. В Україні операторами системи розподілу зареєстровано 32 оператори систем розподілу та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.

Отже керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей:

«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» Скаржник також звертає увагу, що зазначений вище вид діяльності не має жодного значення і ніяким чином не впливає на добросовісне виконання ТОВ «СКАЙ СОФТ » умов договору про постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в процедурі закупівлі. А за наявності таких дискримінаційних вимог в ТД Замовника, потенційний Учасник ТОВ «СКАЙ СОФТ», хоч і маючи чинну ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, видану відповідно до Постанови НКРЕКП № 198 від 24.01.2020, та маючи можливість здійснювати постачання електричної енергії Замовнику, не зможе взяти участь в процедурі через наявність в ТД незаконних та абсолютно необгрунтованих вимог. Як наслідок, оскаржувані вимоги тендерної документації Замовника є дискримінаційними, такими, що штучно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому мають бути вилучені з тексту тендерної документації Замовника.

Зазначена інформація узгоджується з рішенням Антимонопольного комітету України № 19303 від 30.11.2023р. стосовно закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-14-014311-a, рішенням Антимонопольного комітету України № 16580-р/пк-пз від 17.10.2023р. стосовно закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-02-002228-a.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дані вимоги з документації).
Згідно з частиною 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України".

Враховуючи викладене вище, на підставі, ст. ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -

ПРОШУ:

1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.



Директор Сергій Бурячинський
ТОВ «СКАЙ СОФТ»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації