-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо
Завершена
1 659 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 299.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 299.20 UAH
Період оскарження:
24.07.2025 09:52 - 16.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови ТД
Номер:
b6120fa6c5ed4f0fb89fdbd51ccc1408
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-24-001060-a.b1
Назва:
СКАРГА на умови ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Талони АЗС БРСМ.pdf 29.07.2025 16:11
- Перелік АЗС БРСМ (6).pdf 29.07.2025 16:11
- Сертификат ДП Л БРСМ.jpg 29.07.2025 16:11
- Проект_договору_Додаток_3.doc 29.07.2025 16:11
- Договір БРСМ Девон.pdf 29.07.2025 16:11
- Додаток 2 Технічне завдання 2025.doc 29.07.2025 16:11
- Відстань 1,9 км від місце розташування Замовника до АЗС БРСМ-нафта по автомобільним дорогам.PNG 29.07.2025 16:11
- 29.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 29.07.2025 16:11
- 29.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.docx 29.07.2025 16:11
- sign.p7s 29.07.2025 16:12
- Паспорт якості ДП.pdf 31.07.2025 10:16
- Рішення від 31.07.2025 № 11874.pdf 31.07.2025 15:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.08.2025 № 12310.pdf 12.08.2025 12:02
- Рішення від 11.08.2025 № 12310.pdf 14.08.2025 08:05
- Пояснення.docx 04.08.2025 13:47
- Пояснення.pdf 04.08.2025 13:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 16:40
Дата розгляду скарги:
11.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2025 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.08.2025 08:06
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2025 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a623e3551f934cbda7195e70ab82971a
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: АЗС саме на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 1.4. Учасник повинен мати власну та/або таку, що використовується на договірних умовах мережу АЗС для відпуску товару у м. Херсон. Учасник повинен підтвердити наявність однієї АЗС, на якій пропонує заправку пальним автотранспорту Замовника, на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: АЗС саме на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні Товару та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 до тендерної документації) через мережу АЗС для відпуску Товару у м. Херсон (а також по всій території України), АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ АЗС, яка б знаходилась САМЕ на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах, - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Місце розташування Замовника (згідно п. 2.3. Розділу І Тендерної документації): 73009, Україна, Херсонська область, Херсон, Вулиця Фонтанна, будинок 15.
Адреса НАЙБЛИЖЧОЇ АЗС мережі БРСМ-Нафта до місця розташування Замовника:
БРСМ - вулиця Нафтовиків, 4, Херсон, Херсонська область, 73000 – знаходиться на відстані 1,9 км до місця розташування Замовника (адреса: 73009, Україна, Херсонська область, Херсон, Вулиця Фонтанна, будинок 15).
Дискримінаційна умова полягає у факті того, що в межах не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах від місця розташування Замовника (за адресою: 73009, Україна, Херсонська область, Херсон, Вулиця Фонтанна, будинок 15), - Суб’єкт оскарження НЕ може запропонувати АЗС, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ може запропонувати АЗС в безпосередній близькості від місце розташування Замовника на відстані більше ніж 1 км.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню САМЕ на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах, - Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС саме на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 1.4. Учасник повинен мати власну та/або таку, що використовується на договірних умовах мережу АЗС для відпуску товару у м. Херсон. Учасник повинен підтвердити наявність однієї АЗС, на якій пропонує заправку пальним автотранспорту Замовника, на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: АЗС саме на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні Товару та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 до тендерної документації) через мережу АЗС для відпуску Товару у м. Херсон (а також по всій території України), АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ АЗС, яка б знаходилась САМЕ на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах, - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Місце розташування Замовника (згідно п. 2.3. Розділу І Тендерної документації): 73009, Україна, Херсонська область, Херсон, Вулиця Фонтанна, будинок 15.
Адреса НАЙБЛИЖЧОЇ АЗС мережі БРСМ-Нафта до місця розташування Замовника:
БРСМ - вулиця Нафтовиків, 4, Херсон, Херсонська область, 73000 – знаходиться на відстані 1,9 км до місця розташування Замовника (адреса: 73009, Україна, Херсонська область, Херсон, Вулиця Фонтанна, будинок 15).
Дискримінаційна умова полягає у факті того, що в межах не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах від місця розташування Замовника (за адресою: 73009, Україна, Херсонська область, Херсон, Вулиця Фонтанна, будинок 15), - Суб’єкт оскарження НЕ може запропонувати АЗС, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ може запропонувати АЗС в безпосередній близькості від місце розташування Замовника на відстані більше ніж 1 км.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню САМЕ на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах, - Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС саме на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах.
×
-
Назва доказу:
Перелік АЗС.
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС БРСМ (6).pdf
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
Розрахунок відстані - 1,9 км від місце розташування Замовника до АЗС БРСМ-нафта по автомобільним дорогам.
-
Повʼязаний документ:
Відстань 1,9 км від місце розташування Замовника до АЗС БРСМ-нафта по автомобільним дорогам.PNG
-
-
Назва доказу:
. Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
29.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: АЗС саме на відстані від місце розташування Замовника, не більше 1 кілометрів по автомобільним дорогах.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
30c92659b0b946268e221413903d506d
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: наявності на талоні нанесеного голографічного зображення.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 до тендерної документації 1.2. Талони на пальне повинні бути виготовлені на паперовому носії. Містити емблему торгової марки, вказівку на вид (марку) товару та номінал. На талоні мають бути нанесені штрих-код, голографічне зображення та інші ступені захисту. Талон на пальне є товарно-розпорядчим документом на Товар, на підставі якого здійснюється відпуск Товару на АЗС. На талоні обов’язково повинен бути зазначений термін дії.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо: наявності на талоні нанесеного голографічного зображення.
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідна Інструкція передбачає визначення Талону та його обов’язкових, передбачених законодавством, реквізитів:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, вимогами Інструкції визначені обов’язкові позначення, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування, марка нафтопродуктів та кількість нафтопродукту, яку можна отримати за талонам. Всі перелічені реквізити встановлює емітент талонів, що є його правом, передбаченим законодавством на виконання Інструкції.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Талони зазначеної мережі АЗС НЕ МІСТЯТЬ голографічне зображення, що визначає факт встановлення дискримінаційної умови до Суб’єкта оскарження. А отже, мережа АЗС БРСМ-нафта – не має необхідності для здійснення відпуску палива з АЗС за талонами, які містять САМЕ голографічне зображення.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження не емітент талонів, а отже позбавлений можливості постачання в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів, які б містили голографічне зображення.
Отже, Замовник встановлюючи вимогу щодо наявності: На талоні голографічного зображення, - встановлює обмеження для Суб’єкта оскарження. Така дискримінаційна умова позбавляє Суб’єкта оскарження права взяти участь у процедурі закупівлі.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявності на талоні нанесеного голографічного зображення.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 до тендерної документації 1.2. Талони на пальне повинні бути виготовлені на паперовому носії. Містити емблему торгової марки, вказівку на вид (марку) товару та номінал. На талоні мають бути нанесені штрих-код, голографічне зображення та інші ступені захисту. Талон на пальне є товарно-розпорядчим документом на Товар, на підставі якого здійснюється відпуск Товару на АЗС. На талоні обов’язково повинен бути зазначений термін дії.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо: наявності на талоні нанесеного голографічного зображення.
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідна Інструкція передбачає визначення Талону та його обов’язкових, передбачених законодавством, реквізитів:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, вимогами Інструкції визначені обов’язкові позначення, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування, марка нафтопродуктів та кількість нафтопродукту, яку можна отримати за талонам. Всі перелічені реквізити встановлює емітент талонів, що є його правом, передбаченим законодавством на виконання Інструкції.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Талони зазначеної мережі АЗС НЕ МІСТЯТЬ голографічне зображення, що визначає факт встановлення дискримінаційної умови до Суб’єкта оскарження. А отже, мережа АЗС БРСМ-нафта – не має необхідності для здійснення відпуску палива з АЗС за талонами, які містять САМЕ голографічне зображення.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження не емітент талонів, а отже позбавлений можливості постачання в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів, які б містили голографічне зображення.
Отже, Замовник встановлюючи вимогу щодо наявності: На талоні голографічного зображення, - встановлює обмеження для Суб’єкта оскарження. Така дискримінаційна умова позбавляє Суб’єкта оскарження права взяти участь у процедурі закупівлі.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявності на талоні нанесеного голографічного зображення.
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ, емітентом яких є партнерська мережа АЗС БРСМ-Нафта, які не містять голографічного зображення.
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині наявності: наявності на талоні нанесеного голографічного зображення.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
412574c9d617462e9f0c7305d5b3e7c0
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам САМЕ Учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 2 до тендерної документації - стосовно АЗС, які використовуються на договірних умовах -- копію угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам Учасника та копію гарантійного(их) листа(ів) від власника(ів) АЗС, наданих Учаснику, з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника із зазначенням номеру закупівлі.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам САМЕ Учасника.
Замовник у тендерній документації визначає умову, зміст якої передбачає, що Учасник повинен бути емітентом талонів у випадку, якщо пропонує АЗС на договірних засадах, та надати на підтвердження зазначеного - копію угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам САМЕ Учасника.
Тобто, зміст такої вимоги Замовника передбачає наявність талонів бренду Учасника, що вважається фактом наявності підстав для оскарження з боку Суб’єкта оскарження, який НЕ Є емітентом талонів та може запропонувати поставку талонів, емітентом яких є партнерська мережа АЗС.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Умовами партнерського договору НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО здійснення відпуску нафтопродуктів САМЕ по талонам Учасника, при цьому такий договір містить умову щодо здійснення відпуску пред’явнику талону за талонами, які мають встановлену мережею АЗС форму.
(п. 1.2.1 Партнерського договору - 1.2.1. бланк-дозвіл {талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму,ьзміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред'явнику отримува:ти на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договорqм. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про rшатіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження. повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;)
Вимогами Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона.
ОСКІЛЬКИ Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів.
Встановивши вимогу щодо наявності угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів ВИКЛЮЧНО за талонами САМЕ Учасника, - Замовник обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам САМЕ Учасника.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 2 до тендерної документації - стосовно АЗС, які використовуються на договірних умовах -- копію угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам Учасника та копію гарантійного(их) листа(ів) від власника(ів) АЗС, наданих Учаснику, з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника із зазначенням номеру закупівлі.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам САМЕ Учасника.
Замовник у тендерній документації визначає умову, зміст якої передбачає, що Учасник повинен бути емітентом талонів у випадку, якщо пропонує АЗС на договірних засадах, та надати на підтвердження зазначеного - копію угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам САМЕ Учасника.
Тобто, зміст такої вимоги Замовника передбачає наявність талонів бренду Учасника, що вважається фактом наявності підстав для оскарження з боку Суб’єкта оскарження, який НЕ Є емітентом талонів та може запропонувати поставку талонів, емітентом яких є партнерська мережа АЗС.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Умовами партнерського договору НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО здійснення відпуску нафтопродуктів САМЕ по талонам Учасника, при цьому такий договір містить умову щодо здійснення відпуску пред’явнику талону за талонами, які мають встановлену мережею АЗС форму.
(п. 1.2.1 Партнерського договору - 1.2.1. бланк-дозвіл {талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму,ьзміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред'явнику отримува:ти на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договорqм. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про rшатіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження. повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;)
Вимогами Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона.
ОСКІЛЬКИ Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів.
Встановивши вимогу щодо наявності угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів ВИКЛЮЧНО за талонами САМЕ Учасника, - Замовник обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам САМЕ Учасника.
×
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map.
-
Повʼязаний документ:
29.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІІ. Умову в частині наявності: угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам САМЕ Учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
f2043bbd9f8f48c3a3e540b0d8c0de2f
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ ІV. Умову в частині наявності: Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
4 Додаток 2 до тендерної документації 1.5.У разі закінчення терміну строку дії невикористаних Замовником талонів, Учасник-Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії без додаткової за це оплати замовником або продовжує термін їх використання.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо: Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії.
Така умова тендерної документації Замовника щодо обміну невикористаних талонів Замовником на картки САМЕ з незакінченим терміном дії та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 3 до ТД) містить наступні умови:
12.1. Договір набирає чинності з дати його укладення (підписання) сторонами та діє до «31» грудня 2025року,.
п. 4.4. Розділу І тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Товар підлягає закупівлі по талонам партіями. Поставка кожної партії повинна здійснюватись не пізніше 5 робочих днів з моменту одержання відповідної заявки Замовника. Заявка надається в довільній формі (в тому числі електронною поштою).До 31.12.2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31.12.2025 року.
При цьому, умовами процедури передбачено У разі закінчення терміну строку дії невикористаних Замовником талонів, Учасник-Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 24.07.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 02.08.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше кінця серпня 2025 року.
ТОБТО, з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів для обміну (з незакінченим строком дії), термін дії останніх НЕ повинен закінчуватись.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів після обміну (з незакінченим строком дії) не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31 грудня 2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – БЕСТРОКОВІ).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має введеного в обіг талону, який би не мав термін дії (був безстроковий).
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару У БЕЗСТРОКОВОМУ ТЕРМІНІ (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- У разі закінчення терміну строку дії невикористаних Замовником талонів, Учасник-Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
4 Додаток 2 до тендерної документації 1.5.У разі закінчення терміну строку дії невикористаних Замовником талонів, Учасник-Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії без додаткової за це оплати замовником або продовжує термін їх використання.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо: Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії.
Така умова тендерної документації Замовника щодо обміну невикористаних талонів Замовником на картки САМЕ з незакінченим терміном дії та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 3 до ТД) містить наступні умови:
12.1. Договір набирає чинності з дати його укладення (підписання) сторонами та діє до «31» грудня 2025року,.
п. 4.4. Розділу І тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Товар підлягає закупівлі по талонам партіями. Поставка кожної партії повинна здійснюватись не пізніше 5 робочих днів з моменту одержання відповідної заявки Замовника. Заявка надається в довільній формі (в тому числі електронною поштою).До 31.12.2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31.12.2025 року.
При цьому, умовами процедури передбачено У разі закінчення терміну строку дії невикористаних Замовником талонів, Учасник-Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 24.07.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 02.08.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше кінця серпня 2025 року.
ТОБТО, з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів для обміну (з незакінченим строком дії), термін дії останніх НЕ повинен закінчуватись.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів після обміну (з незакінченим строком дії) не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31 грудня 2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – БЕСТРОКОВІ).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має введеного в обіг талону, який би не мав термін дії (був безстроковий).
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару У БЕЗСТРОКОВОМУ ТЕРМІНІ (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- У разі закінчення терміну строку дії невикористаних Замовником талонів, Учасник-Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії.
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІV. Умову в частині наявності: Переможець проводить обмін цих карток на аналогічні з незакінченим строком дії.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
0765673489ac41de8ca6a64ddc6ab864
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ V. Умову в частині наявності: надання в пропозиції копій сертифікатів якості і відповідності.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
5 Додаток 2 до тендерної документації 2.3. Технічні та якісні вимоги до Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»), що має бути підтверджено в пропозиції копіями сертифікатів якості і відповідності.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо надання
- в пропозиції копій сертифікатів якості і відповідності.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників:
1) сертифікатів якості на Товар;
ТА
2) сертифікатів відповідності.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі визначає надання САМЕ сертифікату якості та сертифікату відповідності.
Сертифікат якості на товар і сертифікат відповідності – це документи, які підтверджують відповідність товару вимогам нормативного документу.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
В той час, як Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар (це стосується деяких харчових продуктів, продукції металургії, тощо), але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо.
Суб’єкт оскарження може надати на підтвердження відповідності Товару технічним та якісним вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 – сертифікат відповідності.
На відповідність національним стандартом запропонованого Суб’єктом оскарження Дизельного палива, останній може надати:
сертифікат відповідності на Паливо дизельне;
паспорт якості на Паливо дизельне;
декларація про відповідність.
Отже, з урахуванням вимоги в частині надання Суб’єктом оскарження сертифікату якості на Товар, що є предметом закупівлі, а саме: дизельне паливо, - носить обмежувальний та дискримінаційний характер, оскільки Скаржник може надати на сертифікат відповідності та паспорт якості.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- в пропозиції копіями сертифікатів якості і відповідності.
ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ ВИКЛАДЕНУ У СКАРЗІ ТА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ:
1.Договір з мережею АЗС БРСМ-Нафта
2. Талони мережі АЗС.
6. Сертифікат відповідності.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
5 Додаток 2 до тендерної документації 2.3. Технічні та якісні вимоги до Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»), що має бути підтверджено в пропозиції копіями сертифікатів якості і відповідності.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо надання
- в пропозиції копій сертифікатів якості і відповідності.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників:
1) сертифікатів якості на Товар;
ТА
2) сертифікатів відповідності.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі визначає надання САМЕ сертифікату якості та сертифікату відповідності.
Сертифікат якості на товар і сертифікат відповідності – це документи, які підтверджують відповідність товару вимогам нормативного документу.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
В той час, як Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар (це стосується деяких харчових продуктів, продукції металургії, тощо), але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо.
Суб’єкт оскарження може надати на підтвердження відповідності Товару технічним та якісним вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 – сертифікат відповідності.
На відповідність національним стандартом запропонованого Суб’єктом оскарження Дизельного палива, останній може надати:
сертифікат відповідності на Паливо дизельне;
паспорт якості на Паливо дизельне;
декларація про відповідність.
Отже, з урахуванням вимоги в частині надання Суб’єктом оскарження сертифікату якості на Товар, що є предметом закупівлі, а саме: дизельне паливо, - носить обмежувальний та дискримінаційний характер, оскільки Скаржник може надати на сертифікат відповідності та паспорт якості.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- в пропозиції копіями сертифікатів якості і відповідності.
ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ ВИКЛАДЕНУ У СКАРЗІ ТА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ:
1.Договір з мережею АЗС БРСМ-Нафта
2. Талони мережі АЗС.
6. Сертифікат відповідності.
×
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності
-
Повʼязаний документ:
Сертификат ДП Л БРСМ.jpg
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): V. Умову в частині наявності: надання в пропозиції копій сертифікатів якості і відповідності.
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
008376f07bd54fb4a5aeb585237cbc21
Заголовок пункту скарги:
Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, зокрема в частині СУПЕРЕЧЛИВИХ УМОВИ щодо кількості Товару та назви предмету закупівлі у Проєкті договору (згідно Додатку 3 до тендерної документації) та у Технічній специфікації (згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять СУПЕРЕЧЛИВІ вимоги:
6 Додаток 3 до тендерної документації
(Проєкт договору) №п/п Найменування Характеристика Товару Кількість, л. Ціна, грн. без ПДВ Вартість, грн без ПДВ
1 Бензин А-95 8400
2 дизельне паливо 20000
Всього, грн. без ПДВ
ПДВ ____%
Всього*, грн. з ПДВ
Додаток 2 до тендерної документації № з/п Найменування Якісні вимоги Одиниця виміру Кількість
Дизпаливо (талони) Якість товару повинна відповідати сертифікатам, ДСТУ, технічним паспортам або іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до його якості. літр 29650
Замовник у тендерній документації визначає СУПЕРЕЧЛИВІ УМОВИ, зокрема в частині кількості Товару у Проєкті договору (згідно Додатку 3 до тендерної документації) та у Технічній специфікації (згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Звертаємо увагу, що п. 18 Особливостей передбачає, Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
П. 17 Особливостей передбачає, що 17. Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Отже, оскільки тендерна документація містить умови в частині кількості предмету закупівлі, що НЕ УЗГОДЖУЮТЬСЯ між собою, зокрема в частині кількості Товару у Проєкті договору (згідно Додатку 3 до тендерної документації) та у Технічній специфікації (згідно Додатку 2 до тендерної документації) та в частині назви предмету закупівлі (згідно Додатку 3 до ТД – замовник планує придбання Бензину А-95 у кількості 8400 літрів та Дизельного палива у кількості 20 000 літрів), в той час, як згідно Технічної специфікації – Замовник зазначає про придбання ТІЛЬКИ Дизельного палива у кількості – 29 650 літрів.
Зазначене свідчить про неузгодженність умов тендерної документації між собою, а також суперечливість нормам законодавства у сфері публічних закупівель, яке містить норму, що Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а отже такі вимоги суперечать чинному законодавству та один одному.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ПРИВЕСТИ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА НАСТУПНІ СУПЕРЕЧЛИВІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- в частині кількості Товару та назви предмету закупівлі у Проєкті договору (згідно Додатку 3 до тендерної документації Замовник планує придбати Бензин А95 та Дизельне паливо) та у Технічній специфікації (згідно Додатку 2 до тендерної документації закупівля оголошена ВИКЛЮЧНО на Дизельне паливо)..
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять СУПЕРЕЧЛИВІ вимоги:
6 Додаток 3 до тендерної документації
(Проєкт договору) №п/п Найменування Характеристика Товару Кількість, л. Ціна, грн. без ПДВ Вартість, грн без ПДВ
1 Бензин А-95 8400
2 дизельне паливо 20000
Всього, грн. без ПДВ
ПДВ ____%
Всього*, грн. з ПДВ
Додаток 2 до тендерної документації № з/п Найменування Якісні вимоги Одиниця виміру Кількість
Дизпаливо (талони) Якість товару повинна відповідати сертифікатам, ДСТУ, технічним паспортам або іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до його якості. літр 29650
Замовник у тендерній документації визначає СУПЕРЕЧЛИВІ УМОВИ, зокрема в частині кількості Товару у Проєкті договору (згідно Додатку 3 до тендерної документації) та у Технічній специфікації (згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Звертаємо увагу, що п. 18 Особливостей передбачає, Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
П. 17 Особливостей передбачає, що 17. Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Отже, оскільки тендерна документація містить умови в частині кількості предмету закупівлі, що НЕ УЗГОДЖУЮТЬСЯ між собою, зокрема в частині кількості Товару у Проєкті договору (згідно Додатку 3 до тендерної документації) та у Технічній специфікації (згідно Додатку 2 до тендерної документації) та в частині назви предмету закупівлі (згідно Додатку 3 до ТД – замовник планує придбання Бензину А-95 у кількості 8400 літрів та Дизельного палива у кількості 20 000 літрів), в той час, як згідно Технічної специфікації – Замовник зазначає про придбання ТІЛЬКИ Дизельного палива у кількості – 29 650 літрів.
Зазначене свідчить про неузгодженність умов тендерної документації між собою, а також суперечливість нормам законодавства у сфері публічних закупівель, яке містить норму, що Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а отже такі вимоги суперечать чинному законодавству та один одному.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ПРИВЕСТИ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА НАСТУПНІ СУПЕРЕЧЛИВІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- в частині кількості Товару та назви предмету закупівлі у Проєкті договору (згідно Додатку 3 до тендерної документації Замовник планує придбати Бензин А95 та Дизельне паливо) та у Технічній специфікації (згідно Додатку 2 до тендерної документації закупівля оголошена ВИКЛЮЧНО на Дизельне паливо)..
×
-
Назва доказу:
Технічна специфікація (згідно Додатку 2 до тендерної документації).
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Технічне завдання 2025.doc
-
-
Назва доказу:
Проєкт договору (Згідно Додатку 3 до тендерної документації);
-
Повʼязаний документ:
Проект_договору_Додаток_3.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): VІ. Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, зокрема в частині СУПЕРЕЧЛИВИХ УМОВИ щодо кількості Товару та назви предмету закупівлі у Проєкті договору (згідно Додатку 3 до тендерної документації) та у Технічній специфікації (згідно Додатку 2 до тендерної документації).