• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Мішки для крапельного поливу

Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Більш детально у тендерній документації.

Завершена

380 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 901.50 UAH
Період оскарження: 23.07.2025 18:00 - 28.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: e1e3ba0fee024c41b08e1a098566ec9c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-23-011721-a.c1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.08.2025 15:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.08.2025 13:27
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2025 15:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.08.2025 № 12802-р/пк-пз скасовано протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи КП УЗН Оболонського району від 05.08.2025 № 25-0801-05 про відхилення тендерної пропозиції учасника ФО-П УСЕНКО Д.Ю.
Автор: ФОП "Усенко Денис Юрійович", Денис Усенко +380934920379 usenko.tndrs@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 05c2bb93d62a450299f887452bf2d46a
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції ФОП Усенко Денис Юрійович (протокольне рішення уповноваженої особи № 25-0801-05 від 05.08.2025)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО УТРИМАННЮ ЗЕЛЕНИХ НАСАДЖЕНЬ ОБОЛОНСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА (далі — Замовник) 23.07.2025 відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оголосило відкриті торги у порядку, визначеному Особливостями №UA-2025-07-23-011721-a на закупівлю за предметом Мішки для крапельного поливу згідно ДК 021:2015:18930000-7: Мішки та пакети (далі – Закупівля).

Розкриття тендерних пропозицій відбулось 01.08.2025. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у Закупівлі взяли три учасника, а саме:
1) ФОП Усенко Денис Юрійович із остаточною ціновою пропозицією 264 400,00 грн (далі - Скаржник)
2) ФОП Пекур Марина Анатоліївна із остаточною ціновою пропозицією 344 000,00 грн
3) ФОП Івженко Ірина Олексіївна із остаточною ціновою пропозицією 375 000,00 грн

Згідно протокольного рішення уповноваженої особи № 25-0801-05 від 05.08.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Скаржник не погоджується з даним рішенням та вважає його таким, що порушує законодавство з публічних закупівель з огляду на наступне.

обґрунтування: Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи №25-0801-05 від 05.08.2025 як опис підстави для відхилення Скаржника вказано наступне: “... вимога “Рік (строк/термін/період) виготовлення товару. Не більше 12 місяців з дати виготовлення на дату поставки”, учасником зазначено додаткові умови, які не передбачалися Додатком 1 тендерної документації, а саме: “2025 рік, але не більше 12 місяців з дати виготовлення на дату поставки”, чим не дотримано вимогу замовника, викладену в примітках Технічної специфікації (Додаток 3 тендерної документації) (вимагалось “11- «Інші вимоги» застосовується до всіх наявних позицій Технічної специфікації. Вказані у цьому розділі вимоги не потребують підтвердження згідно вимог тендерної документації)

Скаржник не погоджується із наведеним з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 37 Особливостей замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.

Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32 частини 1 статті 1 Закону)

Тобто, замовник зобов'язаний розглянути тендерну пропозицію в межах конкретних вимог тендерної документації.

Тендерна документація на Закупівлю затверджена рішенням уповноваженої особи від 23.07.2025 № 25-0703-23 (далі - Тендерна документація).

Відповідно до підпункту 6.1. пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), наведена у Додатку 1 до тендерної документації.

Згідно Додатку 1 до Тендерної документації Замовник визначає ІНФОРМАЦІЮ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ.

Зокрема, Технічна специфікація Додатку 1 до Тендерної документації передбачає “Інші вимоги” - Рік (строк/термін/період) виготовлення товару: Не більше 12 місяців з дати виробництва на дату поставки. Товар є новим (не відновленим) та таким, що не був у використанні.

Згідно примітки 4 Технічної специфікації Додатку 1 до Тендерної документації розділ “Інші вимоги” застосовується до всіх наявних позицій Технічної специфікації. Вказані у цьому розділі вимоги не потребують підтвердження згідно вимог тендерної документації.

Просимо зауважити, що в протокольному рішенні уповноваженої особи №25-0801-05 від 05.08.2025 вказано “учасником зазначено додаткові умови, які не передбачалися Додатком 1 тендерної документації”. Проте, Додатком 1 до Тендерної документації не встановлено вимоги щодо підтвердження учасниками “Інших вимог” даного додатку. А також іншими додатками до Тендерної документації не визначено обов'язку дотримуватися вимог змісту Додатку 1 до Тендерної документації.

Більше того, пунктом 8 Додатку 2 до Тендерної документації визначено, що з метою дотримання вимоги тендерної документації, замовником не приймається наданий учасником в складі тендерної пропозиції документ з назвою «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» та/або який дублює вимоги Додатку 1 тендерної документації.
Документ, в якому викладається інформація про запропоновані учасником технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, це Технічна специфікація, зміст якої викладений в Додатку 3 тендерної документації

Відповідно до підпункту 6.2. пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 2 до тендерної документації.

Саме Додаток 2 до Тендерної документації містить вимоги щодо способу підтвердження учасниками умов технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі.
Так, у підпункті 3.1 пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено наступні вимоги: інформація та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, які учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції: Технічна специфікація, складена учасником за інформацією (вимогами), формою та змістом Додатка 3 до тендерної документації замовника.
Таблиця “Технічна специфікація” Додатку 3 до Тендерної документації містить інформацію про:
● Найменування товару
● Марка або модель, або артикул, або каталожний номер, або інші параметри для ідентифікації товару
● Од. вим.
● Кількість
● Виробник та країна походження товару
● Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі
Поряд з цим, Замовник в Технічній специфікації згідно Додатку 3 до Тендерної документації виокремлює “Інші вимоги”, зокрема:
Рік (строк/термін/період) виготовлення товару: Не більше 12 місяців з дати виробництва на дату поставки. Товар є новим (не відновленим) та таким, що не був у використанні.
У примітках до Технічної специфікації Додатку 3 до Тендерної документації зазначено, що розділ «Інші вимоги» застосовується до всіх наявних позицій Технічної специфікації. Вказані у цьому розділі вимоги не потребують підтвердження згідно вимог тендерної документації.
Замовник в протокольному рішенні №25-0801-05 від 05.08.2025 визначає, що Скаржником “...не дотримано вимогу замовника, викладену в примітках Технічної специфікації”, однак примітка Додатку 3 до Тендерної документації взагалі не містить вимог, які б учасники мали виконати.

На виконання підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації Скаржником в складі тендерної пропозиції надано документ “Технічна специфікація” (файл” Тех.специфікація.pdf”), складена Скаржником за інформацією (вимогами), формою та змістом Додатку 3 до тендерної документації замовника, зокрема в документі вказано:

Інші вимоги: Рік (строк/термін/період) виготовлення товару: 2025 рік, але не більше 12 місяців з дати виробництва на дату поставки. Товар є новим (не відновленим) та таким, що не був у використанні.

Скаржник вказав фактичний рік виготовлення товару та одночасно інформацію про строк/термін/період як це передбачено формою Додатку 3 до Тендерної документації: “Рік (строк/термін/період)”.

Надана Скаржником Технічна специфікація” (файл” Тех.специфікація.pdf”) жодним чином не суперечить інформації (вимогами), формі та змісту Додатка 3 до Тендерної документації замовника, та не містить жодних додаткових умов, як це зазначено в протокольному рішенні уповноваженої особи №25-0801-05 від 05.08.2025.

Крім того, згідно протокольного рішення уповноваженої особи №25-0801-05 від 05.08.2025 Замовник обґрунтовує відхилення Скаржника через невиконання вимог підпункту 6.4 пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації, що є безпідставним та таким, що суперечить нормам законодавства.

Відповідно до підпункту 6.4. пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації У випадках, коли учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції:
- не надав Технічну специфікацію згідно з вимогами цієї тендерної документації;
- надав Технічну специфікацію, але вона містить інші додаткові умови та/або застереження (коментарі), ніж ті, що передбачені Додатком 1 тендерної документації (Приклад: змістом Технічної специфікації не передбачено надання інформації про перелік документів, що надаються разом з товаром, проте, учасник зазначив такі документи і вони відрізняються від тих, що передбачені Додатком 1),
тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей – тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

При цьому, звертаємо увагу, що дана вимога міститься лише по тексту основної частини Тендерної документації та не винесена в окремий додаток до неї.

Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Проте, згідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

При цьому, основним аргументом відхилення тендерної пропозиції Скаржника було посилання на невиконання вимоги, що взагалі не винесена в окремий додаток.

Такої ж позиції щодо неправомірного відхилення притримується Орган оскарження у рішеннях №7942-р/пк-пз від 19.05.2025 та №15219-р/пк-пз від 12.09.2024.


Отже, рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей) необґрунтоване та безпідставне.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника