• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електротехнічні обстеження та випробування мереж і обладнання за кодом ДК 021:2015:71630000-3 - Послуги з технічного огляду та випробовувань

Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.

Кваліфікація

від початку періоду пройшов 21 робочий день

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 23.07.2025 16:44 - 16.08.2025 00:00
Період оскарження для учасника ПП Боден: 15.09.2025 13:58 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 77bb02e8df0a451c890021c42c06f2a6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-23-010570-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2025 16:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.09.2025 15:25
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2025 11:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі, за результатами розгляду тендерної пропозиції, яка була визначена ЕСЗ як найбільш економічно вигідна, уповноваженою особою КП «Івано-Франківськводоекотехпром» було прийнято протокольне рішення № 268-т від 25.08.2025 року, згідно з яким приватне підприємство «Боден» визначено переможцем закупівлі. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.09.2025 року № 13874-р/пк-пз зобов’язано комунальне підприємство «Івано-Франківськводоекотехпром» скасувати рішення уповноваженої особи про визначення переможця Закупівлі. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками і особами, яких вони стосуються.
Автор: ТОВ "ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ", Олеся Литвинчук +380442284802, +380442284800, +380503987279 energoexp@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b6081268547943f5983d5056bd8b5a3c
Заголовок пункту скарги: Пункт 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Комунальне підприємство "Івано-Франківськводоекотехпром" (далі – Замовник) 23 липня 2025 р. оголосив закупівлю за предметом: Електротехнічні обстеження та випробування мереж і обладнання за кодом ДК 021:2015:71630000-3 - Послуги з технічного огляду та випробовувань. Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги.

Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ» (далі – Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
В процедурі відкритих торгів з особливостями прийняли участь два учасники:

ПП Боден
ТОВ "ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ" – надалі СКАРЖНИК


Протокольним Рішенням Уповноваженої особи №268-т від 25.08.2025 р. переможцем процедури закупівлі визначено Приватне підприємство «Боден». Скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника з огляду на те, що пропозиція переможця –ПП «Боден» містить невідповідності вимогам тендерної документації. Також Скаржник вважає, що ПП «Боден» не виконав вимогу Замовника про усунення невідповідностей до 23 серпня 2025 13:04 та пропозиція має бути відхилена на підтаві пп. 1 п .44 (учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, … протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей)

Скаржник нижче наводить перелік невідповідностей тендерної пропозиції переможця ПП «Боден» вимогам тендерної документації:

1. Вимога Замовника про усунення невідповідностей містить наступне:
«В пункті 2.1 частини ІІ Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагалася довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації (не менше чотирьох), які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі, складена учасником за встановленою замовником формою. Учасником не надано даної довідки, а також не надані документи, що підтверджують досвід роботи працівників. Для усунення зазначених невідповідностей Учаснику у строк, визначений Особливостями, необхідно:
….
надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації (не менше чотирьох), які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі, складена учасником за формою Додатку 1 тендерної документації, а також надати документи, що підтверджують досвід роботи працівників».
При цьому вимогами тендерної документації, відповідно до Додатку 1, передбачається надання:
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації (не менше чотирьох), які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі, складена учасником за наступною формою (кількість встановлених замовником посад/професій не є вичерпним, але наявність яких є обов’язковою)*:





№ Посада та/або
робоча
професія
Прізвище,
ім’я, по
батькові
працівника
/субпідрядника** Підтвердження
(обовязкова наявність у складі тендерної пропозиції)
1 - Трудова книжка/витяг з трудової книжки/Договір ЦПХ (підтверджує досвід роботи);
- Посвідчення про перевірку знань з охорони праці та електробезпеки та присвоєння групи допуску з електробезпеки (відповідно до вимог НПАОП 40.1-1.21-98).
Протокол засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці у відповідності до вимог п. 3.13. НПАОП 0.00-4.12-05

Зазначена форма довідки про наявність працівників містить обов’язок Учасника надати у складі тендерної пропозиції відповідні документи:
- Трудова книжка/витяг з трудової книжки/Договір ЦПХ (підтверджує досвід роботи);
- Посвідчення про перевірку знань з охорони праці та електробезпеки та присвоєння групи допуску з електробезпеки (відповідно до вимог НПАОП 40.1-1.21-98).
- Протокол засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці у відповідності до вимог п. 3.13. НПАОП 0.00-4.12-05.

Також, звертаємо увагу на додаткові вимоги щодо кваліфікації працівників, що викладені у Додатку 4, тендерної документації:
«Дозвільні документи на проведення вимірів опору Заземлення, ізоляції,опору ланцюга «фаза-нуль» електрообладнання, а саме посвідчення з електробезпеки з відповідною групою допуску та відміткою про своєчасне проходження перевірки знань у відповідних установах у встановленому законодавством порядку (в органах Держпраці, в навчальних центрах, на підприємстві, тощо). У випадку проходження працівниками навчання на підприємстві Учасник повинен надати документи, що підтверджують легітимність роботи такої комісії з перевірки знань, зокрема, але не виключно: наказ про створення комісії та її склад, посвідчення членів комісії (з підтвердженням проходженння навчання в територіальних органах Держпраці), Положення підприємства про навчанння з питань ОП, плани-графіки проведення навчань, тощо. Дані вимоги передбачено п. 3.2. НПАОП 0.00-4.12-05.»
Відтак, ПП «Боден» на виконання вимоги про усунення невідповідностей зобов’язаний надати як відповідну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації (не менше чотирьох), які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі ТА відповідні документи, зідно вимог документації та вимоги про усунення невідповідностей.
У складі тендерної пропозиції ПП «Боден» надані посвідчення та Протокол засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці на двох осіб, замість чотирьох, що суперечить вимогам тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції ПП «Боден» надані посвідчення з електробезпеки з відповідною групою допуску, навчання було пройдено на підприємстві Учасника - ПП «Боден». У відповідності вимог тендерної документації у випадку проходження працівниками навчання на підприємстві Учасник повинен надати документи, що підтверджують легітимність роботи такої комісії з перевірки знань, зокрема, але не виключно: наказ про створення комісії та її склад, посвідчення членів комісії (з підтвердженням проходженння навчання в територіальних органах Держпраці), Положення підприємства про навчанння з питань ОП, плани-графіки проведення навчань, тощо. Зазначені підтверджуючі документи не надані Переможцем у складі пропозиції в тому числі на виконання вимоги про усунення невідповідностей.
З огляду на вище перелічені невідповідності, пропозиція ПП «Боден» має бути відхилена на підтаві пп. 1 п .44 (учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, … протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей).
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7e1b8ba3b70947e9a9a82e5c18a1d112
Заголовок пункту скарги: Пункт 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Тендерною документацією (Додаток 4) передбачалось надання:

«Посвідчення про проходження навчання з перевірки знань з питань пожежної безпеки та охорони праці чинних на період виконання надання послуг заявлених в закупівлі мінімум для 4-ьох працівників (враховуючи кількість об'єктів, масштаби робіт та терміни виконання).»
Тендерна пропозиція ПП «Боден», не містить посвідчень про проходження навчання з перевірки знань з питань пожежної безпеки та охорони праці чинних на період виконання надання послуг заявлених в закупівлі мінімум для 4-ьох працівників. У пропозиції надано посвідчення про проходження навчання з перевірки знань з питань пожежної безпеки на 3-х осіб, посвідчення про перевірку знань з охорони праці – на 2-х осіб, що суперечить вимогам тендерної документації.
3. Тендерною документацією (Додаток 4) передбачалось надання:
«Інформативна довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору* за зразком, а також копію такого договору.


з/п Найменування контрагента та контактні дані уповноваженої на виконання такого договору особи Номер та дата договору⃰ ⃰ Предмет договору Сума договору, грн./ Відсоток виконання договору ID Закупівлі**
1 2 3 4 5 6

*Аналогічним вважається договір надання послуг, які є аналогічними даній закупівлі, виконаний на дату подання учасником тендерної пропозиції (надати підтверджуючі документи про виконання договору: копії актів приймання-передачі наданих послуг, тощо). Предмет закупівлі, реквізити і сума зазначеного договору повинні бути ідентичними в таблиці і у скан-копії договору, що надається учасником.»

У складі тендерної пропозиції ПП «Боден» міститься довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Вихідний номер 22.08.2025 року №25/08-08.2 (надана на вимогу про усунення невідповідностей). Дана довідка надає інформацію про два виконані договори. При цьому у складі тендерної пропозиції відсутні копія договору №118 від 12 травня 2025 та інші документи, що вимагаються у тендерній документації на підтвердження даного кваліфікаційного критерію: підтверджуючі документи про виконання договору: копії актів приймання-передачі наданих послуг, тощо, що суперечить вимогам тендерної документації.
Також додатково звертаємо увагу на вимогу Аналогічним вважається договір надання послуг, які є аналогічними даній закупівлі, виконаний на дату подання учасником тендерної пропозиції. Наданий у складі пропозиції аналогічний договір з ТОВ «Діамеб» не містить підтвердження виконання таких посулг як:
- вимір опору ізоляції на кабельних та інших лініях напругою до 1 кВ;
- виміри повного опору ланцюга «фаза-нуль».
що суперечить вимогам тендерної документації.
4. Тендерною документацією (Додаток 4) передбачалось надання:

«Надати документальне підтвердження наявності засобів індивідуального захисту із діелектричної гуми, діелектричні рукавиці, слюсарно-монтажний інструмент, повірених (Протоколи випробування дійсних до кінця 2025 року).»

У складі тендерної пропозиції ПП «Боден» міститься Протокол №5 випробування захисних засобів із діелектричної гуми від 05.06.2025 року, в якому зазначена дата наступного випробування - 05.12.2025, що суперечить вимозі тендерної документації - Протоколи випробування дійсних до кінця 2025 року. Наданий документ не відповідає вимогам тендерної документації.

5. Тендерною документацією (Додаток 1) передбачалось надання:

«Учасник повинен надати Цінову пропозицію в формі визначеній Замовником Додатком 5 ТД – «Цінова пропозиція» із зазначенням вартості кожної номенклатурної позиції послуги, включаючи ПДВ (у разі, якщо учасник являється платником ПДВ), страхування, інші обов’язкові платежі.»
У складі тендерної пропозиції ПП «Боден» надано форму цінової пропозиції вихідний номер 15.08.2025 року №28/08-08.5, що не містить вартості кожної номенклатурної позиції, в частині розділу послуг Вимірювання опору розтікання струму (заземлення), найменування послуг:

Вимірювання опору розтікання струму заземлювача
Вимірювання опору струму контуру з діагоналлю до 20 м
Перевірка ланцюга між заземлювачами і заземленими елементами

- не містять вартості кожної номенклатурної позиції послуги. Стовчики таблиці «Ціна за од. без ПДВ» та «Сума без ПДВ» містять однакове цифрове значення, не враховуючи кількості і одиниць виміру. Відтак, заповнена форма цінової пропозиції не відображає вартості кожної номенклатурної позиції послуги, всупереч вимог тендерної документації. Наданий документ не відповідає вимогам тендерної документації.

6. Тендерною документацією (Додаток 1) передбачалось надання:

«Учасник повинен підтвердити наявність власної або залученої виїзної електротехнічної лабораторії, яка буде використовуватись при наданні послуг, що є предметом закупівлі.
Для підтвердження технічної спроможності виїздної лабораторії учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції один із наступних документів:
• Свідоцтво про технічну компетентність виїзної лабораторії, видане відповідним акредитованим органом; або
• Свідоцтво про атестацію лабораторії, видане Державною службою України з питань праці або іншими уповноваженими державними органами; або
• Свідоцтво про визнання вимірювальних можливостей на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, видане відповідним акредитованим органом, Атестат про акредитацію органу, що видав свідоцтво, із зазначенням сфери акредитації, чинне на дату подання пропозиції.
Оскільки Свідоцтво видається на 3 роки, то його дія у 2025 році повинна бути підтверджена щорічним наглядовим аудитом.
Свідоцтво має:
• бути чинним на дату подання тендерної пропозиції;
• підтверджувати право проведення відповідних електротехнічних випробувань, вимірювань і обстежень, передбачених предметом закупівлі;
• містити в переліку робіт/випробувань ті види послуг, що зазначені в технічному завданні (зокрема: перевірка блискавкозахисту, виміри опору ізоляції, перевірка заземлення, тощо)».

У складі тендерної пропозиції ПП «Боден» міститься Свідоцтво про технічну компетентність, видане 16 жовтня 2023 року. У відповідності до вимог тендерної документації: «Оскільки Свідоцтво видається на 3 роки, то його дія у 2025 році повинна бути підтверджена щорічним наглядовим аудитом» - у складі тендерної пропозиції переможця має міститись відповідний аудит. Тендерна документація не містить додаткового пояснення, відокремлення щодо якого саме « Свідоцтва» відноситься дана вимога щодо надання аудиту. Отже, така вимога розповсюджується на всі можливі «Свідоцтва», що можуть бути надані Учасниками для підтвердження технічної спроможності лабораторії. Пропозиція переможця ПП «Боден» не містить відповідного документу – це невідповідність вимогам тендерної документації. Тендерна пропозиція ПП «Боден» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відтак, Замовник, визначив переможцем ПП «Боден» всупереч вищезазначених невідповідностей тенерної пропозиції вимогам тендерної документації. З огляду на наявні порушення пропозиції ПП «Боден» підлягає відхиленню у відповідності до норм п. 44 Особливостей.
Замовник, не відхиливши пропозицію ПП «Боден» порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників згідно ст. 5 Закону, зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.

Керуючись п. 59 Постанови Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), ми звертаємося до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження




Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 242da146af1e4e72b57d4b3700ee2770
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-23-010570-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.07.2025 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.08.2025 12:32
Дата виконання рішення Замовником: 14.08.2025 15:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноважена особа, керуючись: - пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану (затверджено постановою КМУ від 12.10.2022 №1178); - рішенням Комісії Антимонопольного комітету України від 08.08.2025 № 12267-р/пк-пз; - частиною 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою рішення органу оскарження є обов’язковим до виконання з моменту його прийняття, розглянув проєкт Нової редакції тендерної документації, включно з проєктом договору (Додаток 3) та відповідним переліком змін, що вносяться. Відповідно до пункту 54 Особливостей зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Автор: ТОВ "ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ", Олеся Литвинчук +380442284802, +380442284800, +380503987279 energoexp@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 220ba5e448bf4fada98fab91324ad46b
Заголовок пункту скарги: Пункт 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Комунальне підприємство "Івано-Франківськводоекотехпром" (далі – Замовник) 23 липня 2025 оголосив закупівлю за предметом: Електротехнічні обстеження та випробування мереж і обладнання за кодом ДК 021:2015:71630000-3 - Послуги з технічного огляду та випробовувань. Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги.

Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ» (далі – Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.

Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив вимоги які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, та обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, а саме:

1. Відповідно до вимог Додатку №1 та Додатку №4 до тендерної документації вимагається надання Учасником наступних документів:

«2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації (не менше чотирьох), які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі, складена учасником за наступною формою (кількість встановлених замовником посад/професій не є вичерпним, але наявність яких є обов’язковою)»

Протокол про зарахування на навчальні курси осіб, зазначених у Довідці»
…..
«1. Дозвільні документи на проведення вимірів опору Заземлення, ізоляції,опору ланцюга «фаза-нуль» електрообладнання, а саме посвідчення з електробезпеки з відповідною групою допуску та відміткою про своєчасне проходження перевірки знань в управління Держпраці та Держенергонагляді. Посвідчення про проходження навчання з перевірки знань з питань пожежної безпеки та охорони праці чинних на період виконання надання послуг заявлених в закупівлі мінімум для 4-ьох працівників (враховуючи кількість об'єктів, масштаби робіт та терміни виконання)»

Вищезазаначені вимоги щодо кваліфікації працівнивків прописані Замовником некоректно та не у відповідності до чинного законодавства та є такими, що у відповідності до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушують основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.


Скаржник має кваліфікованих працівників для виконання послуг у відповідності до технічного завдання Замовника у кількості не менше 4-х осіб, що мають посвідчення з електробезпеки з відповідною групою допуску, посвідчення про проходження навчання з перевірки знань з питань пожежної безпеки та охорони праці. Працівники Скаржника пройшли відповідне навчання у навчальному центрі у відповідності до чинного законодавства. Але Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі з огляду на формулювання вимог Замовника, які є некоректними та дискримінуючими по відношенню до Скаржника, як до потенційного Учасника.
У відповідності до п. 5 вимог НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0231-05#Text), у складі комісії з перевірки знань працівників Скажника входять представники відповідного територіального органу Держпраці.
Підтвердженням проходження даного навчання є Протокол (або Витяг з протоколу) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, у відповідності до вимог п. 3.13. «Результат перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці».

Звертаємо увагу Комісії, що працівники Скаржника пройшли навчання у навчальному центрі, а не «в управлінні Держпраці та Держенергонагляді», як зазначає Замовник у тендерній документації, плутаючи наявність у складі комісії з перевірки знань представників Держпраці. Ця вимога не узгоджується ані з чинним законодавством, ані із здоровим глуздом.
Відповідно, отримані посвідчення працівників не мають і не повинні мати відмітку про своєчасне проходження перевірки знань в управління Держпраці та Держенергонагляді. Посвідчення працівників Скаржника оформлені у відповідності до вимог Додатку 2 до пункту 3.13 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. Також відповідно чинного законодавства за результатами проходження навчання не формується «Протокол про зарахування на навчальні курси осіб», а результат перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці.

Як доказ до даного пункту надаємо:

1. Витяги з протоколів засідання комісії з перевірки знань (охорони праці, електробезпеки, пожежної безпеки) та відповідні посвідчення працівників не менше 4-х осіб.

Відтак, маючи чинні, видані у відповідності до норм чинного законодавства, документи, підтверджуючі кваліфікацію працівників, Скаржник не може прийняти участь у процедурі закупівлі з огляду на дискримінаційні вимоги.

На підставі викладеного просимо Комісію зобов’язвати Замовника внести зміни до тендерної документації. А саме виключення такої вимоги як: «Протокол про зарахування на навчальні курси осіб, зазначених у Довідці» та коригування вимоги щодо посвідчень: у настпній редакції: …..а саме посвідчення з електробезпеки з відповідною групою допуску. Посвідчення про проходження навчання з перевірки знань з питань пожежної безпеки та охорони праці чинних на період виконання надання послуг заявлених в закупівлі мінімум для 4-ьох працівників (враховуючи кількість об'єктів, масштаби робіт та терміни виконання)».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0b4c0a3a162843e9b1ad948da25ea70d
Заголовок пункту скарги: Пункт 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до вимог Додатку №1 до тендерної документації вимагається надання:

Учасник повинен підтвердити наявність власної або залученої виїзної електротехнічної лабораторії, яка буде використовуватись при наданні послуг, що є предметом закупівлі.
Для підтвердження технічної спроможності лабораторії учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції один із наступних документів:
• Свідоцтво про технічну компетентність виїзної лабораторії, видане відповідним акредитованим органом, або
• Свідоцтво про атестацію лабораторії, видане Державною службою України з питань праці або іншими уповноваженими державними органами.
Свідоцтво має:
• бути чинним на дату подання тендерної пропозиції;
• підтверджувати право проведення відповідних електротехнічних випробувань, вимірювань і обстежень, передбачених предметом закупівлі;
містити в переліку робіт/випробувань ті види послуг, що зазначені в технічному завданні (зокрема: перевірка блискавкозахисту, виміри опору ізоляції, перевірказаземлення, тощо).

2.1. Вищезазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника з огляду на наступні обставини. Скажник має залучену на умовах субпідряду мобільну (пересувну) електротехнічну лабораторію. При цьому документом, що підтверджує право даної лабораторії виконувати відповідні вимірювальні послуги згідно чинного законодавства є Свідоцтво про визнання вимірювальних можливостей на відповідність вимогам ДСТУ 10012:2005, видане «Науково-виробничим центром стандартизації, метрології та сертифікації».
Звертаємо увагу Комісії, що у відповідності до ст. 18 Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» зазначено:

«Стаття 18. Уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та моніторинг уповноважених організацій
1. Органом з уповноваження на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації (далі - орган з уповноваження), є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.
2. Для проведення зазначеної в частині першій цієї статті повірки наукові метрологічні центри, метрологічні центри та повірочні лабораторії зобов’язані одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - свідоцтво про уповноваження), яке видається органом з уповноваження.
Видача, відкликання свідоцтва про уповноваження здійснюються відповідно до цього Закону з урахуванням вимог законів України "Про адміністративну процедуру" та "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
3. Для одержання свідоцтва про уповноваження наукові метрологічні центри, метрологічні центри та повірочні лабораторії (далі - заявники) подають до органу з уповноваження заяву про уповноваження.»
Законодавець, не визначив чіткого найменування документу – «свідоцтво про уповноваження», отже даний документ може мати різні наменування, такі як «Свідоцтво про технічну компетентність», «Свідоцтво про визнання вимірювальних можливостей», тощо.

Відтак, Скаржник, маючи відповідне обладнання, та отримане у відповідності до чинного законодавства Свідоцтво про визнання вимірювальних можливостей, не може прийняти участь в дані процедурі.


Як доказ до даного пункту надаємо:

1. Свідоцтво про визнання вимірювальних можливостей на відповідність вимогам ДСТУ 10012:2005, видане «Науково-виробничим центром стандартизації, метрології та сертифікації».
2. Довідка субпідрядника про пересувну лабораторію
3. Фото лабораторії


2.2. Скаржник додатково звертає увагу Комісії, щодо доцільності вимоги наявності у Учасників такого обладнання як виїзна електротехнічна лабораторія.
Замовник оголосив процедура на закупівлію наступних видів постуг:

- Перевірка блискавкозахисту та заземлень електроустаткування на 71 точці комерційного обліку замовника
1 П1-61-1 Вимірювання опору розтікання струму заземлювача вимір 39 об'єктів
2 П1-61-2 Вимірювання опору струму контуру з діагоналлю до 20 м вимір 39 об'єктів
3 П1-61-6 Перевірка ланцюга між заземлювачами і заземленими елементами 100 точок 39 об'єктів

- Вимірювання опору ізоляції
1. П1-62-15 Вимірювання опору ізоляції мегаомметром (до 1 кВ) лінія 2 991

- Вимірювання повного опору ланцюга "фаза-нуль"
П1-61-8 Замірювання повного опору ланцюга «фаза-нуль» токоприйм. 623

Вищезазначені вимірювання проводяться за допомогою наступних наявних у Скаржника вимірювальних приладів, призначених для даного виду робіт. А саме:
1. Приладу електровимірювальний багатофункціональний ЕР 180 М
Прилад ЕР180М призначений для вимірювання опору ланцюга фаза-нуль 0,06 - 20 Ом, струму короткого замикання, напруги мережі ~ 180-250 В.

• контроль опору ланцюга "фаза-нуль" без відключення напруги в контрольованому ланцюгу;
• вимірювань U змінного струму між фазним та нульовим проводом;
• вимірювань U змінного струму між фазним і захисним проводом, в мережах змінного струму з фазною напругою від 180 до 250 В з глухо-заземленою нейтраллю живлячого трансформатора;
• вимірювання струму КЗ (тільки ЕР180М та ЕР180М1).

Джерело :https://metrolog.com.ua/ua/product/prilad_er180m
2. Мегомметра ЕСО 202/2 – Г
Мегаомметр ЕС0202/2Г призначений для вимірювання опору ізоляції різних електропристроїв, що не знаходяться під напругою, у тому числі опір ізоляції електричних та електронних приладів, установок, кабелів.

Прилад ЕС0202/2Г не потребує операцій калібрування та встановлення нуля.

Живлення мегаометра ЕСО0202/2Г здійснюється від вбудованого електромеханічного генератора. (Швидкість обертання рукоятки повинна бути 120 ... 140 оборотів за хвилину).

Джерело : https://metrolog.com.ua/ua/product/megaommetr_es02022g
3. Приладу електровимірювального багатофункціонального ЕР200М
ЕР200М омметр призначений для вимірювання опору постійному струму та вимірювання напруги змінного та постійного струму без визначення полярності. Прилад багатовимірювальний багатофункціональний цифровий ЕР200М застосовується для перевірки опору електричних ланцюгів між заземленим обладнанням і контуром захисного заземлення, виявлення напруги на обладнанні при порушенні ізоляції.

Джерело: https://metrolog.com.ua/ua/product/pribor_er200m
4. Вимірювач опору заземлення Ф4103-М1 заземлення SEW 2120 ER
Вимірювач опору заземлення Ф4103-М1 призначений для вимірювання опору заземлювальних пристроїв, питомого опору ґрунтів та активних опорів як за наявності перешкод, так і без них з діапазоном вимірювань від 0-0,3 Ом до 0-15 Ком (10 діапазонів).
Вимірники опору заземлення Ф4103М1 є безпечними. При роботі з вимірювачем у мережах з напругою вище 36 В необхідно виконувати вимоги безпеки, встановлені для таких мереж.
Для вимірювання опору заземлюючих пристроїв, питомого опору ґрунтів та активних опорів як за наявності перешкод, так і без них з діапазоном вимірювань від 0-0,3 Ом до 0-15 Ком (10 діапазонів).
Клас точності – 2,5 та 4 (залежно від діапазону вимірювання).
Живлення – елемент (R20, RL20) 9 шт.
Частота оперативного струму – 265-310 Гц.
Джерело: https://metrolog.com.ua/ua/product/izmeritel_soprotivleniya_f4103m1
Також Скаржник має в наявності вимірювальні прилади Мультіметр (RLC) та Мікроампервольтметр постійного струму М2042.
Скаржник повідомляє, що вищеперелічені прилади, якими роблять вимірювання в електромережах згідно технічного завдання мають вагу 0,2 - 2кг. Скаржник має 4 працівника, які їх переносять/перевозять. Скаржник не планує використовувати виїзну лабораторію з вмонтованими приладами, так як дані прилади взагалі конструктивно не призначені для монтування. Дані прилади є переносними і не монтуються ні в яку мобільну лабораторію, завод виробник до кожного приладу зробив чехол-сумку.
Як доказ до даного підпункту надаємо:

1. Свідоцтва про повірку вимірювальної техніки
2. Видаткові накладні на дане вимірювальне обладнання

Відтак, Скажник, маючі відповідне обладнання – засоби вимірювальної техніки, що дозволяють виконати умови технічного завдання Замовника в повній мірі, не може прийняти участь у процедурі з огляду дискримінаційні вимоги Замовника, зокрема наявність виїзної електротехнічної лабораторії із Свідоцтвом про технічну компетентність або Свідоцтвом про атестацію лабораторії. Дана вимога Замовника не узгоджується із технічним завданням даної процедури відкритих торгів з особливостями.
На підставі викладеного просимо Комісію зобов’язвати Замовника внести зміни до тендерної документації. А саме виключення такої вимоги як: «наявність власної або залученої виїзної електротехнічної лабораторії, яка буде використовуватись при наданні послуг, що є предметом закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: da677840c9864bc592f7bb68d0931703
Заголовок пункту скарги: Пункт 3
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до вимог Додатку №4 до тендерної документації вимагається надання:

«Дозвіл виданий управлінням Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки або Декларацію відповідності відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці з пунктами на випробування: Заземлювальні пристрої; Тепловізійний контроль.»
….
«Наявність тепловізора сертифікованого на території України з роздільною здатність не більшою чим 0,1 °С відповідно до правил СОУ-Н ЕЕ 20.577:2007 Технічне діагностування електрообладнання та контактних з’єднань електроустановок і повітряних ліній електропередачі засобами інфрачервоної техніки. Надати Свідоцтво повірки/Паспорт.»

3.1. Вищезазаначені вимоги Замовника не узгоджуються із нормами чинного законодавства та технічним завданням відповідно предмету закупівлі. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника закупівлі з огляду на наступне. Відповідно до Переліку робіт з підвищеною небезпекою (НПАОП 0.00-4.12-2005), затвердженого ЗАТВЕРДЖЕНО Наказом Держнаглядохоронпраці України 26.01.2005 N 15 (z0231-05 ) та у відповідності до Постанови Кабінету міністрів №1107 від 26.10.2011 року «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» жодним нормативним документом НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО отримання дозвільних документів «з пунктами на випробування: Тепловізійний контроль».
Джерело: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1107-2011-%D0%BF#Text.
Роботи з тепловізійного котролю не передбачають отримання спеціальних дозвільних документів згідно чинного законодавства.

Скаржник має всі дозвільні документи відповідо робіт технічного завдання Замовника. А саме Дозвіл виданий управлінням Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки та Декларацію відповідності відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Даними дозвільними документами надано Скаржнику право на випробування устаткування напругою до та понад 1000в, кабельних ліній, заземлювальних пристроїв, роботи в діючих електроустановках, тощо. При цьому Скаржник не має і не повинен мати дозвільного документу на Тепловізійний контроль, з огляду на це, не може прийняти участь у процедурі закупівлі.

3.2. Стосовно вимоги Замовника щодо обов’язку Учасника мати «Наявність тепловізора сертифікованого на території України з роздільною здатність не більшою чим 0,1 °С відповідно до правил СОУ-Н ЕЕ 20.577:2007 Технічне діагностування електрообладнання та контактних з’єднань електроустановок і повітряних ліній електропередачі засобами інфрачервоної техніки. Надати Свідоцтво повірки/Паспорт.»
- повідомляємо наступне. Скаржник має відповідний тепловізор та у відповідності до вимог чинного законодавства отримав СЕРТИФІКАТ калібрування, виданий уповноваженим на це органом метрології. Відповідно до вимог чинного законодавства, а саме Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» на даний тип вимірювального обладнання надається саме Сертифікат калібрування, а не Свідоцтво повірки. Замовник, вимагаючи свідоцтво повірки на тепловізор, ставить Скаржника у дискримінаційне становище. Прийняти участь в даній процедурі зможуть Учасники, що мають саме свідоцтво повірки на тепловізор.
Додатково звертаємо увагу Комісії, що технічним завданням згідно предмету заної закупівлі не передбачається послуг тепловізійного контролю, отже вимога, щодо надання вищезазначених документів е узгоджується із технічним завданням.

Як доказ до даного пункту Скарги надаємо:
1. Дозвільні документи Скаржника (дозвіл і Декларація)
2. Документи на тепловізор ( паспорт і сертифікат калібрування)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 3209e808cafa4f18b8c24c11bbbe7f00
Заголовок пункту скарги: Пункт 4
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до вимог Додатку №4 до тендерної документації вимагається надання:

Наявність приладів: Мікроомметра, Мегаомметра, вимірювача опору ланцюга «фаза- нуль» та вимірювача Опору Заземлення сертифікованих та повірених в Україні. Надати Свідоцтва повірки ЗВТ.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника з огляду на наступне. По – перше, вимога щодо наявності у Учасника процедури закупівлі такого приладу як «Мікроомметр» не узгоджується із технічним завданням Замовника. Скаржник детально описав перелік обладнання, за допомогою якого будуть виконуватись послуги відповідно технічного завдання у пункті 2.2. даної Скарги. Зокрема для виміру опору використовуватиметься прилад Мегаомметр ЕС0202/2Г. При цьому, з огляду на функціональне призначення даного вимірювального приладу: «Мікроомметр - це різновид вимірювального пристрою, омметра, який використовується для визначення активного електричного опору. Призначення мікроомметра - вимірювання опорів величиною менш ніж 1 мОм.»
Технічним завданням Замовника не передбачено послуг: «визначення активного електричного опору та або вимірювання опорів величиною менш ніж 1 мОм.».
Скаржник має у наявності такий прилад як Мультіметр RLC UNI-T UTM 1603 для вимірювання опору, ємності й індуктивності, також для прозвонки ланцюга, тестування діодів і транзисторів. Частота вибірки 2-3 рази / с. Прилад виконує виміри опору 200Ом / 2кОм / 20кОм / 200кОм / 2МОм / 20Мом.
Джерело:https://radio-shop.com.ua/uk/vymiryuvach-rlc-uni-t-utm-1603-ut603?srsltid=AfmBOoq55dho-6pphoR2CoK6Vy4uV1nnv9yNnbUQ37cHHmoi5YsPD674
Відтак, маючі все необхідне обладнання, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, адже Замовник просить виключно «Мікроомметр», який по факту не є потрібним для виконання технічного завдання і виключає надання альтермативного вимірювального обладнання для виконання вимог технічного завдання.
Як доказ до даного пункту Скарги надаємо:
1. Свідоцтво про повірку вимірювального приладу Мультіметр (RLC)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації