-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кондиціонери (спліт-системи) із встановленням та монтажним комплектом
Торги відмінено
583 893.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 919.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 919.47 UAH
Період оскарження:
23.07.2025 15:54 - 21.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
2175e8a28bcb4173953bb635d04acfb8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-23-009637-a.c1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Внесення змін то технічної специфікації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ 27.07.2025 19:25
- passport_Nexora KFR-09bw 27.07.2025 19:25
- Запропонований зі змінами ДОДАТОК 5 27.07.2025 19:25
- Скарга до АМКУ 27.07.2025 19:25
- passport_Nexora KFR-12b 27.07.2025 19:25
- sign.p7s 27.07.2025 19:26
- Пояснення 172 Закупівля кондиціонерів.docx 28.07.2025 12:11
- Пояснення 172 Закупівля кондиціонерів.pdf 28.07.2025 12:11
- Додаток - 3 br_tosot_practic_pro.pdf 31.07.2025 12:41
- Протокол 175 Пояснення Закупівля кондиціонерів – копія.docx 31.07.2025 12:41
- Додаток - 1cooperandhunter-catalog-2024.pdf 31.07.2025 12:41
- Протокол 175 Пояснення Закупівля кондиціонерів – копія.pdf 31.07.2025 12:41
- Додаток - 2 catalog-2024.pdf 31.07.2025 12:41
- Перелік змін+.docx 14.08.2025 15:20
- ПРОТОКОЛ 189 (зміни).docx 14.08.2025 15:20
- ДОДАТОК 5 (зміни_остання_редакція).docx 14.08.2025 15:20
- ПРОТОКОЛ 189 (зміни).docx 14.08.2025 15:28
- ДОДАТОК 5 (зміни_остання_редакція).docx 14.08.2025 15:28
- Перелік змін+.docx 14.08.2025 15:28
- рішення від 29.07.2025 №11713.pdf 29.07.2025 16:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.08.2025 №12071.pdf 06.08.2025 14:12
- рішення від 05.08.2025 №12071.pdf 07.08.2025 13:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.07.2025 20:18
Дата розгляду скарги:
05.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.08.2025 13:34
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2025 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою протокольним рішенням №189 від 13.08.2025 було прийняте рішення внести зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів шляхом оприлюднення документації в новій редакції з урахуванням внесених змін через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель (протокол, перелік змін, та Додаток 5 додаються)
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0a6235c806174dde8bbf42b81ddcd4ab
Заголовок пункту скарги:
Внесення змін то технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Усунення дискримінаційних вимог щодо збільшення потенційного кола учасників в державній закупівлі
×
-
Назва доказу:
passport_Nexora KFR-12b
-
Повʼязаний документ:
passport_Nexora KFR-12b
-
-
Назва доказу:
passport_Nexora KFR-09bw
-
Повʼязаний документ:
passport_Nexora KFR-09bw
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірної відміни торгів
Номер:
17c779fa42374739b806cb467e0aed9b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-23-009637-a.b2
Назва:
Скарга щодо неправомірної відміни торгів
Скарга:
23.07.2025 БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-07-23-009637-a.
ПП "СПЕЦСЕРВІС" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ПП "СПЕЦСЕРВІС" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2025-07-23-009637-a.
Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
ПП "СПЕЦСЕРВІС" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025 Замовником було відмінено процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Звертаємо увагу Комісії, скарга на рішення Замовника подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Пов'язані документи:
Замовник
- 260.pdf 14.10.2025 16:49
- ПРОТОКОЛ 231 - Відміна_Кондиціонери.docx 25.09.2025 17:33
- Пояснення Відміна закупівлі кондиціонерів.pdf 25.09.2025 17:33
- ПРОТОКОЛ 231 - Відміна_Кондиціонери.pdf 22.09.2025 11:00
- Протокол 243 Пояснення Закупівля кондиціонерів.pdf 22.09.2025 11:00
- Протокол 243 Пояснення Закупівля кондиціонерів.docx 22.09.2025 11:00
- Пояснення Відміна закупівлі кондиціонерів.docx 25.09.2025 17:33
- ПРОТОКОЛ 231 - Відміна_Кондиціонери.pdf 25.09.2025 17:33
- ПРОТОКОЛ 231 - Відміна_Кондиціонери.docx 22.09.2025 11:00
- рішення від 23.09.2025 №14498.pdf 23.09.2025 14:39
- рішення від 30.09.2025 №14845.pdf 01.10.2025 17:38
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.09.2025 №14845.pdf 01.10.2025 13:55
- Скарга_Спецсервіс_UA-2025-07-23-009637-a.docx 19.09.2025 19:39
- Скарга_Спецсервіс_UA-2025-07-23-009637-a.pdf 19.09.2025 19:39
- ПРОТОКОЛ 231 - Відміна_Кондиціонери.docx 19.09.2025 19:39
- sign.p7s 19.09.2025 19:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2025 20:06
Дата розгляду скарги:
30.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 14:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.10.2025 17:39
Дата виконання рішення Замовником:
14.10.2025 16:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою протокольним рішенням від 14.10.2025 № 260 прийняте рішення про скасування рішення від 10.09.2025 № 231
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1f21991afe334f4db51aad51e0ed88be
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025:
«Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: у процесі проведення процедури відкритих торгів з особливостями 29.07.2025 було подано скаргу до Антимонопольного комітету України, у зв’язку з чим відповідно до частини 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі була призупинена до моменту прийняття та оприлюднення рішення органу оскарження.
Внаслідок зупинення перебіг строків проведення закупівлі був фактично призупинений, що призвело до неможливості підписання договору у строки, які б забезпечили виконання умов тендерної документації. Зокрема, кінцевий строк поставки товару, визначений у тендерній документації, а саме 12.09.2025, спливає раніше, ніж стає можливим укладення договору з потенційно можливим переможцем.
Таким чином, у Замовника відсутня можливість укласти та виконати договір відповідно до умов, визначених тендерною документацією, що свідчить про неможливість усунення порушень.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні. ».
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
По-перше, звертаємо увагу Комісії, на відсутність факту безпосереднього виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які Замовник не має можливості усунути.
По-друге, в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, а саме: відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення законодавства про закупівлі.
По-третє, звертаємо увагу Комісії, що Замовник посилається на імовірне порушення на думку Замовника, яке Замовник ще не вчинив, тому факт вчинення порушення до оприлюднення повідомлення про відміну був відсутній.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 7 Закону, такими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Таким чином, на думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі – відсутні. Замовник не мав права приймати рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на підставі Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025 є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025:
«Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: у процесі проведення процедури відкритих торгів з особливостями 29.07.2025 було подано скаргу до Антимонопольного комітету України, у зв’язку з чим відповідно до частини 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі була призупинена до моменту прийняття та оприлюднення рішення органу оскарження.
Внаслідок зупинення перебіг строків проведення закупівлі був фактично призупинений, що призвело до неможливості підписання договору у строки, які б забезпечили виконання умов тендерної документації. Зокрема, кінцевий строк поставки товару, визначений у тендерній документації, а саме 12.09.2025, спливає раніше, ніж стає можливим укладення договору з потенційно можливим переможцем.
Таким чином, у Замовника відсутня можливість укласти та виконати договір відповідно до умов, визначених тендерною документацією, що свідчить про неможливість усунення порушень.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні. ».
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
По-перше, звертаємо увагу Комісії, на відсутність факту безпосереднього виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які Замовник не має можливості усунути.
По-друге, в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, а саме: відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення законодавства про закупівлі.
По-третє, звертаємо увагу Комісії, що Замовник посилається на імовірне порушення на думку Замовника, яке Замовник ще не вчинив, тому факт вчинення порушення до оприлюднення повідомлення про відміну був відсутній.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 7 Закону, такими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Таким чином, на думку скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі – відсутні. Замовник не мав права приймати рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на підставі Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025 є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
Протокол про відміну
-
Повʼязаний документ:
ПРОТОКОЛ 231 - Відміна_Кондиціонери.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПП "СПЕЦСЕРВІС" просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити наявність порушень процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-07-23-009637-a. 3) Визнати рішення Замовника, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025, про відміну процедури закупівлі, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 4) Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Запити Органу оскарження
Номер:
ed7243732ea541debfe6f5cd293d4414
Тема запиту:
Пояснення до скарги UA-2025-07-23-009637-a.b2 щодо відміни процедури закупівлі UA-2025-07-23-009637-a
Текст запиту:
Правові підстави для відміни:
Частиною 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що подання скарги до органу оскарження зупиняє перебіг процедури закупівлі;
У тендерній документації визначено кінцевий строк поставки товару – 12.09.2025;
Внаслідок призупинення процедури Замовник об’єктивно позбавлений можливості укласти договір у строк, який би забезпечив виконання істотної умови договору – строку поставки;
Відповідно до пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків, визначених законом. Жоден із винятків не передбачає можливості зміни строку поставки у зв’язку з призупиненням процедури оскарження;
Таким чином, наявна неможливість виконання істотної умови договору, яка не може бути усунена в межах чинного законодавства.
Щодо доводів Скаржника:
Відсутність опису порушень. У рішенні Замовника чітко зазначено, що порушення полягає у неможливості укладення та виконання договору у строки, визначені тендерною документацією. Це є достатнім описом порушення, оскільки саме невиконання істотної умови (строку поставки) і є порушенням вимог законодавства.;
Відсутність посилань на КУпАП. Замовник не є органом, уповноваженим визначати або кваліфікувати порушення відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, в тому числі за уповноваженим кваліфікувати дії за ст. 164-14 КУпАП. Вимога зазначати посилання на КУпАП не передбачена ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Особливостями та виходить за межі компетенції Замовника;
Неможливість усунення порушення. Вона підтверджена нормами законодавства:
ч. 17 ст. 18 Закону – призупинення процедури;
п. 19 Особливостей – заборона зміни істотних умов договору;
строк поставки (12.09.2025) сплив раніше, ніж стало можливим укласти договір;
Ці норми підтверджують об’єктивну та документально доведену неможливість усунення порушення.
Висновок:
Замовник діяв у межах та у спосіб, передбачених Конституцією та законами України (ст. 19 Конституції України). Відміна процедури закупівлі була обґрунтованою та правомірною, здійснена з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178, з метою недопущення укладення договору, що суперечив би законодавству та не міг би бути виконаний.
Дата опублікування:
22.09.2025 11:00
Номер:
d0682988f3bb486c828d12ecbf4b2490
Тема запиту:
Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Текст запиту:
Пояснення щодо порушених питань у Скарзі:
1. Скаржник зазначає що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. По-перше, звертаємо увагу Комісії, на відсутність факту безпосереднього виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які Замовник не має можливості усунути.
Повідомляємо, подання скарги учасником процедури закупівлі до Антимонопольного комітету України та її прийняття до розгляду є процесуальною дією, передбаченою Законом України «Про публічні закупівлі» та такою, що не залежить від волевиявлення Замовника. Відповідно до частини 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» подання скарги автоматично зупиняє перебіг процедури закупівлі. Таким чином, зупинення процедури відкритих торгів відбулося не з вини Замовника, а у зв’язку з дією норм чинного законодавства, що регулюють порядок оскарження у сфері публічних закупівель. Частиною 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що подання скарги до органу оскарження зупиняє перебіг процедури закупівлі;
У тендерній документації визначено кінцевий строк поставки товару – 12.09.2025;
Внаслідок призупинення процедури Замовник об’єктивно позбавлений можливості укласти договір у строк, який би забезпечив виконання істотної умови договору – строку поставки;
Відповідно до пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків, визначених законом. Жоден із винятків не передбачає можливості зміни строку поставки у зв’язку з призупиненням процедури оскарження;
Таким чином, наявна неможливість виконання істотної умови договору, яка не може бути усунена в межах чинного законодавства.
2. Скаржник зазначає що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. По-друге, в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, а саме: відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення законодавства про закупівлі.
Повідомляємо, Замовник не є органом, уповноваженим визначати або кваліфікувати порушення відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, в тому числі за уповноваженим кваліфікувати дії за ст. 164-14 КУпАП. Вимога зазначати посилання на КУпАП не передбачена ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Особливостями та виходить за межі компетенції Замовника;
3. Скаржник зазначає що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. По-третє, звертаємо увагу Комісії, що Замовник посилається на імовірне порушення на думку Замовника, яке Замовник ще не вчинив, тому факт вчинення порушення до оприлюднення повідомлення про відміну був відсутній.
Повідомляємо, що відповідно до частини 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» подання скарги до органу оскарження автоматично зупиняє перебіг процедури закупівлі. У конкретному випадку кінцевий строк поставки товару був визначений тендерною документацією — 12.09.2025, і цей строк сплив раніше, ніж виникла правова можливість укласти договір із переможцем торгів після завершення розгляду скарги.
Відповідно до пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися, окрім визначених законом випадків. Жоден із передбачених винятків не допускає зміну строку поставки товару через подання скарги чи зупинення процедури.
Таким чином, у разі укладення договору після 12.09.2025 Замовник неминуче порушив би вимоги законодавства, оскільки:
• істотна умова договору (строк поставки) вже не могла бути виконана;
• посадові особи Замовника наражалися б на ризик притягнення до адміністративної відповідальності
Отже, Замовник, усвідомлюючи правові наслідки бездіяльності, діяв добросовісно та в межах своїх повноважень, передбачених статтею 19 Конституції України, і був зобов’язаний відмінити процедуру закупівлі на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей №1178, щоб недопустити укладення завідомо незаконного та невиконуваного договору.
4. Скаржник зазначає, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, підстави для відміни процедури закупівлі – відсутні. Замовник не мав права приймати рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на підставі Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025. Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 231 від 10.09.2025 є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.
Повідомляємо, щодо доводів Скаржника:
1) Частиною 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що подання скарги до органу оскарження зупиняє перебіг процедури закупівлі;
У тендерній документації визначено кінцевий строк поставки товару – 12.09.2025;
Внаслідок призупинення процедури Замовник об’єктивно позбавлений можливості укласти договір у строк, який би забезпечив виконання істотної умови договору – строку поставки;
Відповідно до пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків, визначених законом. Жоден із винятків не передбачає можливості зміни строку поставки у зв’язку з призупиненням процедури оскарження;
Таким чином, наявна неможливість виконання істотної умови договору, яка не може бути усунена в межах чинного законодавства.
2) Відсутність опису порушень. У рішенні Замовника чітко зазначено, що порушення полягає у неможливості укладення та виконання договору у строки, визначені тендерною документацією. Це є достатнім описом порушення, оскільки саме невиконання істотної умови (строку поставки) і є порушенням вимог законодавства.;
3)Неможливість усунення порушення підтверджена нормами законодавства:
ч. 17 ст. 18 Закону – призупинення процедури;
п. 19 Особливостей – заборона зміни істотних умов договору;
строк поставки (12.09.2025) сплив раніше, ніж стало можливим укласти договір;
Ці норми підтверджують об’єктивну та документально доведену неможливість усунення порушення.
Дата опублікування:
25.09.2025 17:33