• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція кремаційного обладнання з повною заміною кремаційних печей ритуальної служби спеціалізованого комунального підприємства «Київський крематорій» на вул. Байковій, 16 у Голосіївському районі м. Києва

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 27 днів назад

162 295 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 811 479.50 UAH
Період оскарження: 23.07.2025 14:30 - 05.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на неправомірні рішення замовника

Номер: 78c5428ce18a4f558be369287544d707
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-23-007280-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні рішення замовника
Скарга:
23 липня 2025 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-07-23-007280-a, за предметом: Реконструкція кремаційного обладнання з повною заміною кремаційних печей ритуальної служби спеціалізованого комунального підприємства «Київський крематорій» на вул. Байковій, 16 у Голосіївському районі м. Києва та оприлюднено тендерну документацію та додатки до неї. 11 серпня 2025 року відбувся аукціон та розкриття тендерних пропозицій до закупівлі. Пропозиції подали 3 учасників, в тому числі й Скаржник. На етапі кваліфікації, Замовник відхилив тендерні пропозицію Скаржника, відповідно до Протоколу засідання Уповноваженої особи №11/5 від 18.08.2025 року та приступив до розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЛУ СКАЙ ТЕК". Розглянувши тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЛУ СКАЙ ТЕК", Замовник 21.08.2025 р. оприлюднив в електронній системі закупівель Протокол засідання Уповноваженої особи №13/5 від 21.08.2025 року, яким визначив ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЛУ СКАЙ ТЕК"(далі – Переможець) переможцем. Вважаємо, що такими діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 04.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.08.2025 14:42
Дата прийняття рішення по скарзі: 09.09.2025 11:03
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР "ВЕКТОР", Олександрександр Криворучко 380951722038 pp.ivc.vektor@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 854ad16cc0b64ca68b352921c9b8de0a
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Протоколу засідання Уповноваженої особи №11/5 від 18.08.2025 року першою підставою для відхилення пропозиції Скаржника було наступне:
«Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва Учасника до ресурсів, необхідних для виконання робіт, відніс, зокрема: Брухт металевий (зворотній матеріал), та устаткування, визначене в рядках 436-456 Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку варстості об’єкта будівництва (Дизельний генератор Aksa APD75A, Кремаційна піч УТ 1500ДК тощо).
Водночас відповідні ресурси відсутні в Інформації про ціни на матеріальні ресурси. Відсутня інформація про країну походження цьго товару»

Скаржник, звертає увагу на наступне:
Замовником у тендерній документації не було встановлено вимог щодо ідентичності або повної відповідності переліку матеріальних ресурсів у різних документах. При цьому замовник прямо передбачив, що кошторисна документація має бути складена у програмному комплексі АВК (або його аналогу).
У складі тендерної пропозиції нами був поданий документ «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» (файл – «Кошторис_.pdf), сформований автоматично програмним комплексом АВК із файлу інформаційної моделі кошторису (*.imd).
Саме програмний комплекс АВК формує перелік матеріальних ресурсів у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, і у даному випадку ним не були включені устаткування та зворотні матеріали (наприклад, брухт), враховуючи наступне:

Відповідно до п. 1.2 Настанови: «матеріально-технічні ресурси – сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт». Як вбачається з цього визначення, до матеріальних ресурсів не належить устаткування, а брухт взагалі не є предметом постачання підрядника, а є результатом виконання робіт.

Таким чином, відсутність устаткування чи зворотних матеріалів у вказаному документі, та відсутність інформації про країну походження устаткування чи зворотних матеріалів не є порушенням з боку учасника, а випливає з роботи кошторисного програмного комплексу та відповідає вимозі встановленій Замовником. Відповідальність учасника за це виключена, оскільки він діяв у повній відповідності до умов тендерної документації та чинних нормативних актів.

2. Відповідно до Протоколу засідання Уповноваженої особи №11/5 від 18.08.2025 року другою підставою для відхилення пропозиції Скаржника було наступне:
«Розрахунок договірної ціни складені Учасником по поточних цінах станом на 07.08.2025
Відповідно до пояснювальної записки, наданої у складі тендерної пропозиції 07.08.2025, Учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу 173,33 люд.год, в той час, як з урахуванням продовження воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента №478/2025, з 07.08.2025 до 05.11.2025, норма тривалості часу 40-годинному робочому тижні – 173,17 люд.год.»

Скаржник, звертає увагу на наступне:
Відповідно до п. 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281:
«Вартість людино-години … визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати … з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці…»
Таким чином, законодавець прямо покладає обов’язок встановлювати показник середньомісячної норми тривалості робочого часу саме на центральний орган виконавчої влади у сфері праці.
Станом на дату подання тендерної пропозиції ПП «ІВЦ «ВЕКТОР», а також станом на сьогодні, жодним офіційним документом центрального органу виконавчої влади не затверджено конкретного значення середньомісячної норми тривалості робочого часу. У відкритому доступі дійсно можна знайти різні розрахунки (173,17; 173,25; інші варіанти), проте всі вони опубліковані на неофіційних ресурсах (журнали, довідкові сайти, роз’яснення експертів), що не може вважатися офіційним нормативом.
В умовах дії воєнного стану питання норми тривалості робочого часу є особливо дискусійним. У збірнику «Ціноутворення у будівництві. Збірник офіційних документів та роз’яснень» № 1 за січень 2023 року (стор. 43) прямо зазначено, що у випадку продовження воєнного стану норму тривалості робочого часу можна перераховувати з урахуванням фактичної кількості робочих днів у відповідному періоді. Це підтверджує, що навіть експертне середовище не має єдиного сталого показника, а використовує розрахункові методи залежно від обставин.
Тендерна документація, затверджена Замовником, не містила конкретних вимог щодо того, яка саме норма тривалості робочого часу має застосовуватися учасниками, тож ПП «ІВЦ «ВЕКТОР» самостійно провело розрахунок середньомісячної норми тривалості робочого часу у відповідності до існуючої практики розрахунку та діяльності підприємства в умовах воєнного стану. Відтак, дискваліфікація учасника за ознакою застосування показника 173,33 замість 173,17 є виходом за межі вимог тендерної документації.
Важливо відзначити, що обраний переможець використав у своїх розрахунках інший показник – 171,75, який також відрізняється від «правильного» на думку Замовника значення 173,17. Проте до пропозиції Переможця жодних претензій з боку Замовника висунуто не було.
Це свідчить про вибіркове та упереджене ставлення, що є порушенням принципів рівного ставлення до учасників та об’єктивної оцінки пропозицій, закріплених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 63c822a332c24be49b4a7fb9df4cc2bc
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. По-перше, слід звернути увагу на непослідовність дій Замовника при оцінці пропозицій учасників.
Як зазначалося вище, Замовник дискваліфікував ПП «ІВЦ «ВЕКТОР» через нібито невірне визначення норми тривалості робочого часу (173,33 замість 173,17). Водночас у пропозиції учасника, визначеного переможцем, застосовано показник 171,75 години, що так само не відповідає значенню, яке, на думку Замовника, є правильним (173,17).
Виходить, що до різних учасників були застосовані різні стандарти оцінки: одних дискваліфікували за відхилення від умов, а інших — ні, хоча відхилення наявне в обох випадках. Це є порушенням принципу недискримінації та рівного ставлення до учасників, закріпленого у ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимоги тендерної документації не містили чіткого визначення того, яку саме норму тривалості робочого часу мають застосовувати учасники. Відтак, Замовник фактично оцінив пропозиції учасників не за вимогами тендерної документації, а за своїми власними припущеннями.
Дискваліфікація одного учасника і одночасне ігнорування аналогічної «помилки» іншого свідчить про упередженість Замовника. Така практика суперечить принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця (ч. 1 ст. 5 Закону).
Дії Замовника призвели до того, що учасник, чия пропозиція відповідала вимогам ТД та була економічно вигідною, був безпідставно усунутий від процедури. Натомість переможцем визначено учасника, у пропозиції якого наявні ті самі «помилки», які стали підставою для дискваліфікації іншого. Це свідчить про порушення принципу максимальної економії та ефективності, закріпленого у ч. 1 ст. 5 Закону.
В аналогічних ситуаціях Антимонопольний комітет України неодноразово зазначав, що Замовник не має права застосовувати подвійні стандарти при оцінці пропозицій учасників.

2. По-друге, відповідно до п. 5.2. Додатку 4 до Тендерної документації, Учасник має право передбачати в договірній ціні кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. При цьому обов’язковою умовою є надання у складі тендерної пропозиції відповідного розрахунку у вигляді сканованої копії, а також інформаційної моделі у форматі *.IMD.
Переможцем у складі тендерної пропозиції дійсно враховано кошти на покриття інфляційних процесів. Водночас, розрахунок інфляційних витрат у вигляді сканованої копії окремим документом у складі тендерної пропозиції не надано.
Така бездіяльність є порушенням вимог п. 5.2. Додатку 4 до ТД, оскільки документація встановлює чіткий перелік документів, які мають бути подані учасником. Неможливість ідентифікувати розрахунок інфляційних витрат як окремий документ у складі пропозиції фактично свідчить про невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам тендерної документації.
У поданій Переможцем договірній ціні зазначено прогнозний рівень інфляції 1,114 (111,4 %). Це можна побачити в Пояснювальній записці Переможця до Договірної ціни та у відповідному розділі інформаційної моделі IMD (див. файл «доказ про рівень інфляції.pdf»). Водночас, згідно з п. 4.41 Настанови з визначення вартості будівництва, розрахунок інфляційних витрат здійснюється виходячи з прогнозних макропоказників, затверджених Кабінетом Міністрів України. Відповідно до Постанови КМУ від 28 червня 2024 року № 780 «Про затвердження прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2025–2027 роки», прогнозний індекс споживчих цін на 2025 рік становить 111,1 %, а не 111,4 %, як це врахував Переможець.
Таким чином, розрахунок розміру коштів на покриття інфляційних витрат у складі договірної ціни Переможця здійснений із застосуванням неправильного макроекономічного показника, що суперечить вимогам законодавства та Настанови.
Пункт 4.41 Настанови чітко передбачає, що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, мають визначатися на підставі прогнозного індексу, затвердженого урядом. Оскільки Переможцем використано невірний показник, його розрахунок не відповідає зазначеним вимогам.
Відтак, договірна ціна Переможця складена з порушенням Настанови та Постанови КМУ, що свідчить про недотримання умов тендерної документації.
Замовник, визнавши пропозицію Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, фактично порушив принципи об’єктивної та неупередженої оцінки, рівного ставлення до учасників та принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). Це є підставою для скасування рішення Замовника про визначення переможця.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження