• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги із встановлення системи зовнішнього блискавкозахисту у будівлі школи І-ІІІ ступеню № 294 Деснянського району міста Київ, за адресою: 02000, м. Київ, вул. Олександри Екстер, 6

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 2 дні назад

1 135 204.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 676.02 UAH
Період оскарження: 22.07.2025 21:52 - 05.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 15.09.2025 17:01 - 21.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: b614a3f642c54fa688bbf67b6d824d59
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-22-012115-a.a2
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.08.2025 13:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.08.2025 15:10
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2025 15:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення АКМУ від 27.08.2025 № 13185, документи оновлені, перелік змін опубліковано
Автор: ТОВ "ПБВ-ЕЛЕКТРО", Іван Мадяр +380675060118 pbv-mii@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b305c0fd6c1248f98607b249c8f6aca6
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 2.7 розділу 1 Додатку 1 (внесено змінами до тендерної документації) Учасники мають надати власну або залучену у субпідрядної організації довідку (витяг з довідки) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях: щодо робочого місця головного інженера.
Вимога Замовника щодо надання довідки (витягу з довідки) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий територіальним органом управління Держпраці, яка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочому місці головного інженера являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
- відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442 «Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці» (далі – Постанова) визначено, що атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому.
Скаржник зауважує, що така атестація не здійснюється в імперативно обов’язковому порядку і вимоги даної Постанови стосуються організації діяльності на підприємстві та регулюють відносин між роботодавцем і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах і жодним чином не пов’язана з предметом закупівлі та Замовником. Суть кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» полягає в наявності в учасників працівників. Атестація робочих місць жодним чином не впливає на досвід/компетентність працівників, робоче місце якого проатестовано чи не проатестовано.
- відповідно до п. 4 Постанови директором ТОВ «ПБВ-ЕЛЕКТРО» своїм наказом від 25.03.24 № 07-оп визначена атестаційна комісія, яка в свою чергу провела засідання та на основі протоколів досліджень шумового навантаження та інфразвуку, мікроклімату, важкості та напруженості праці на робочому місці (дослідження проведені спеціальною лабораторією) головного інженера ухвалила перелік робочих місць, професій та посад, працівникам яким надається право на додаткову відпустку та доплату за роботу в шкідливих та важких умовах праці (Протокол № 2 від 25.03.2024 р.). До проведення атестації територіальний орган управління Держпраці не залучався, що являється не обов’язковим (п. 5 Постанови). Вимоги Постанови в жодному пункті не зобов’язують Скаржника мати на підприємстві довідку (витяг з довідки) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий територіальним органом управлінням Держпраці, а також Постановою не визначено, що підприємства мають надавати/подавати чи реєструвати проведену атестацію робочих місць до територільних органів управління Держпраці, чи що повноваження чи обов’язок Державної служби з питань охорони праці (Держпраці) вивчати матеріали атестації робочих місць за умовами праці.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБВ-ЕЛЕКТРО» має великий досвід робіт та спеціалізується на наданні послуг по встановленні (монтажу) систем зовнішнього блискавкозахисту (більше 15 років) та стверджує, що вимога Замовника, щодо надання довідки (витяг з довідки) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий територіальним органом управлінням Держпраці є для Скаржника дискримінаційною та не дає можливості прийняти участь у закупівлі. Скаржник немає та не зможе отримати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці, зокрема яка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах п. 2.7 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації виключити вимогу:
Учасники мають надати власну або залучену у субпідрядної організації довідку (витяг з довідки) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях: щодо робочого місця головного інженера.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 01.02.2024 № 2036-р/пк-пз (далі – Рішення 2036, Рішення 9402).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: efb5e62be9f046c9b9164c4019f68034
Заголовок пункту скарги: Вимоги ТД не узгоджуються з законодавством та являються дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 1 розділу II Додатку 1 (зі змінами до тендерної документації) Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, а саме:
Кошторисна документація складена згідно з Технічним завданням (пропечатана та підписана організацією учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника) у складі :
- договірна ціна з пояснювальною запискою;
- дефектний акт;
- зведений кошторисний розрахунок;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
- відомість об’ємів робіт;
- інформація про ціни на матеріальні ресурси…
Вимога Замовника щодо надання кошторисної документації складеної згідно з Технічним завданням не узгоджуються з законодавством та являється дискримінаційною з огляду на наступне:
- Кошторисна документація в будівництві складається на основі нормативних документів, зокрема, Кошторисних норм України (КНУ), що визначають правила визначення вартості будівництва. Відпоповідно до чинного законодавства у Замовника не має права на визначення окремих документів кошторисної документації на свій розсуд.
- Скаржник не в змозі виконати вимоги встановлені Замовником, в зв'язку з тим, що Технічне завдання, яке визначене Замовником складається з відомості обсягів робіт і підсумкової відомості ресурсі, та не має відповідних форм і змісту документів, а саме:
- договірна ціна з пояснювальною запискою;
- дефектний акт;
- зведений кошторисний розрахунок;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
- відомість об’ємів робіт.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та не узгоджуються з чинним законодавством, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах п. 1 розділу II Додатку 1 до Тендерної документації зазначити нормативний документ, згідно якого необхідно подати зазначені документи.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: d18aa6b50ac64826bcde52556bf37b63
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-22-012115-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.07.2025 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.08.2025 17:07
Дата виконання рішення Замовником: 12.08.2025 12:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: На вимогу АКМУ виконання рішення № 12163-р/пк-пз від 06.08.2025 школою % 294 було порушення усуненні, оновлена ТД підгружена
Автор: ТОВ "ПБВ-ЕЛЕКТРО", Іван Мадяр +380675060118 pbv-mii@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b1e6592eaff144de80b5fa09cd7be319
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 2.2 розділу 1 Додатку 1 обов’язкова наявність в Учасника працівників:
- головний інженер (мінімум 1 особа) з вищою освітою в одній з галузей знань: “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія” (на підтвердження надати відповідний диплом про вищу освіту);
- виконавці робіт (мінімум 2 особи):
- інженер-проектувальник в частині кошторисної документації. Кваліфікація інженера-проектувальника підтверджується Учасником шляхом надання у складі пропозиції.
Вимога Замовника щодо наявності у учасника виконавців робіт (мінімум 2 особи) являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
Класифікаторі професій ДК 003:2010, "Виконавець робіт" має код 1223.2. Цей код входить до підгрупи 1223 "Начальники (інші керівники) та майстри дільниць (підрозділів) у будівництві".
Скаржник має в своєму штаті головного інженера, який відповідно до своїх посадових обов’язків відповідає за організацію і безпосереднє керівництво наданням послуг під час проведення робіт. Скаржник також має в своєму штаті електромонтерів та верхолаза, які дозволяють виконати роботи за предметом закупівлі, які визначені в Додатку 3 Тендерної документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБВ-ЕЛЕКТРО» має великий досвід робіт та спеціалізується на наданні послуг по встановленні (монтажу) систем зовнішнього блискавкозахисту (більше 15 років) та стверджує, що наявність в своєму штаті перелічених працівників робітничих спеціальностей дозволяє якісно та в повному обсязі надати послугу за предметом закупівлі (підтверджується виконанням аналогічних договорів, в тому числі в електронні системі публічних закупівель Prozorro). Вимога Замовника, щодо обов’язкової наявності виконавців робіт не дає змогу приймати участь у закупівлі Скаржнику. В закупівлі зможуть прийняти участь тільки Учасники, які мають виконавців робіт (мінімум 2 особи). Одночасно Скаржник заявляє, що наряду з вимогами щодо наявності у Учасника працівників керівного складу, Замовник не передбачив наявність працівників монтажних спеціальностей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5340d0de5c0e4d27ad7d8ba85c1c887c
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 2.2 розділу 1 Додатку 1 обов’язкова наявність в Учасника працівників:
- головний інженер (мінімум 1 особа) з вищою освітою в одній з галузей знань: “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія” (на підтвердження надати відповідний диплом про вищу освіту);
- виконавці робіт (мінімум 2 особи):
- інженер-проектувальник в частині кошторисної документації. Кваліфікація інженера-проектувальника підтверджується Учасником шляхом надання у складі пропозиції.
Кваліфікація інженера-проектувальника підтверджується Учасником шляхом надання у складі пропозиції:
o сканованої копії кваліфікаційного сертифікату (відповідно до Закону України від 20.05.1999 № 687-ХІV «Про архітектурну діяльність»), дійсного на дату подання пропозиції, та свідоцтва про підвищення кваліфікації (якщо кваліфікаційний сертифікат виданий більш ніж за 5 років до дати подання пропозиції), виданого уповноваженим органом та дійсного на момент розкриття тендерних пропозицій, завірених печаткою та підписом інженера – проектувальника;
o копії чинного договору страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної(застрахованої) діяльності та страхового полісу.
Вимога Замовника щодо надання копії чинного договору страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної(застрахованої) діяльності та страхового полісу на інженера-проектувальника в частині кошторисної документації являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
Згідно з вимогами чинного законодавства України страхування може проводитись в обов’язковій і добровільній формах.
Для здійснення обов’язкового страхування вищим виконавчим органом влади встановлений порядок і правила його проведення, форми типового договору, особливі умови ліцензування, максимальні розміри страхових сум, тарифи та методику актуальних розрахунків.
Наприклад, серед видів обов’язкового страхування є такі:
– страхування відповідальності власників транспортних засобів (“автоцивілка”);
– особисте страхування від нещасних випадків на транспорті;
– авіаційне страхування цивільної авіації;
– страхування власників зброї;
– страхування предмета іпотеки від ризиків випадкового знищення, пошкодження або псування
– страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту;
– страхування цивільно-правової відповідальності приватного нотаріуса;
– страхування об’єктів космічної діяльності;
– страхування ліній електропередач та ін.
Разом з цим, страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності інженером-проектувальником в частині кошторисної документації не входить в перелік обов’язкових класів страхування, а являється добровільним. Скаржник має укладений цивільно-правовий договір з інженером-проектувальником, який має необхідну ліцензію. Разом з цим, Скаржник не може виконати вимоги Замовника в зв’язку з тим, що Скаржник не може зобов’язати підписати договір страхування відповідальності перед третіми особами інженером-проєктувальником в частині кошторисної документації з огляду на його необов’язковість. Одночасно Скаржник зауважує, що предметом закупівлі являється ДК 021:2015: 45310000-3 – Електромонтажні роботи, що в свою чергу жодним чином не корелюється з вимогою Замовника щодо вказаної дискримінаційної вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: d4d1bd07c45c4f29ab109cfdfe87cbd1
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 2.5 розділу 1 Додатку 1 вимагається: Надати документи про проходження працівниками, що зазначені у довідці згідно пп. 2.1. у спеціалізованих навчальних центрах навчань з охорони праці (скан-копії посвідчень та протоколи/витяги з протоколів), в тому числі:
o обов’язкова наявність у головного інженера навчань з наступних нормативно-правових актів: НПАОП 0.00-1-81-18, НПАОП 0.00-1.75-15, НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 45.2-7.02-12, НПАОП 45.2-7.03-17, загальний курс з ОП, правил пожежної безпеки та група допуску з електробезпеки не нижче IV (надати відповідне посвідчення про допуск до роботи в електроустановках напругою до та понад 1000В, з результатами перевірки знань з охорони праці, технології робіт та правил пожежної безпеки);
o обов’язкова наявність у виконавців робіт навчань з наступних нормативно-правових актів: НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 45.2-7.02-12, НПАОП 0.00-1-81-18, загальний курс з ОП, Правил пожежної безпеки, «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» (ПБЕЕС), «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів» (ПТЕЕС), «Правил експлуатації електрозахисних засобів» (ПЕЕЗ), «Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок» (ПБЕ.ЕСУ) та група допуску з електробезпеки не нижче IV(надати відповідне посвідчення про допуск до роботи в електроустановках напругою до та понад 1000В, з результатами перевірки знань з охорони праці, технології робіт та правил пожежної безпеки).
Вимога Замовника щодо обов’язкової наявності у головного інженера та виконавців робіт навчань з НПАОП 0.00-1-81-18 являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333 «Про затвердження Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском» (НПАОП 0.00-1-81-18) в п. 1 Загальні положення зазначено, що дані Правила поширюються на суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, що займаються монтажем, демонтажем, експлуатацією (використання за призначенням, технічне обслуговування, ремонт), модифікацією (реконструкція чи модернізація), перевіркою технічного стану (технічний огляд, експертне обстеження) обладнання, що працює під тиском, вищим 0,5 бар. Замовником в додатку 3 до Тендерної документації надана відомість обсягів робіт та підсумкова відомість ресурсів за предметом закупівлі в якій відсутнє обладнання, яке працює під тиском, вищим 0,5 бар. Скаржник має необхідний навчений персонал, який пройшов навчання, однак працівники Скаржника не проходили навчання за НПАОП 0.00-1-81-18, так як при виконанні робіт з монтажу систем блискавкозахисту обладнання, яке працює під тиском, вищим 0,5 бар не використовується, що в свою чергу підтверджується технічними вимогами зазначеними Замовником в тендерній документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: d42c68ab391546f4b789e6ede66ee549
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 2.5 розділу 1 Додатку 1 вимагається: Надати документи про проходження працівниками, що зазначені у довідці згідно пп. 2.1. у спеціалізованих навчальних центрах навчань з охорони праці (скан-копії посвідчень та протоколи/витяги з протоколів), в тому числі:
o обов’язкова наявність у головного інженера навчань з наступних нормативно-правових актів: НПАОП 0.00-1-81-18, НПАОП 0.00-1.75-15, НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 45.2-7.02-12, НПАОП 45.2-7.03-17, загальний курс з ОП, правил пожежної безпеки та група допуску з електробезпеки не нижче IV (надати відповідне посвідчення про допуск до роботи в електроустановках напругою до та понад 1000В, з результатами перевірки знань з охорони праці, технології робіт та правил пожежної безпеки);
o обов’язкова наявність у виконавців робіт навчань з наступних нормативно-правових актів: НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-1.71-13, НПАОП 45.2-7.02-12, НПАОП 0.00-1-81-18, загальний курс з ОП, Правил пожежної безпеки, «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» (ПБЕЕС), «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів» (ПТЕЕС), «Правил експлуатації електрозахисних засобів» (ПЕЕЗ), «Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок» (ПБЕ.ЕСУ) та група допуску з електробезпеки не нижче IV(надати відповідне посвідчення про допуск до роботи в електроустановках напругою до та понад 1000В, з результатами перевірки знань з охорони праці, технології робіт та правил пожежної безпеки).
Вимога Замовника в частині надати документи про проходження працівниками, що зазначені у довідці згідно пп. 2.1. у спеціалізованих навчальних центрах навчань з охорони праці, в тому числі: обов’язкова наявність у виконавців робіт навчань з наступних нормативно-правових актів: «Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок» (ПБЕ.ЕСУ) та група допуску з електробезпеки не нижче IV(надати відповідне посвідчення про допуск до роботи в електроустановках напругою до та понад 1000В являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
- Відповідно до наказу Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» (зі змінами) в п. 4.2 зазначено, що спеціальне навчання з питань охорони праці може проводитись як безпосередньо на підприємстві, так і навчальним центром. П. 4.4. Положення зазначено, що перевірка знань з питань охорони праці після проведення спеціального навчання здійснюється комісією підприємства (якщо навчання проводилось безпосередньо на підприємстві). Скаржник має відповідну комісію і провів навчання своїх працівників за відповідними нормативно-правовими актами, але не може прийняти участь у закупівлі з огляду на вимоги, щодо проходження навчання тільки у спеціалізованих навчальних центрах;
- Відповідно до наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 21.06.2001 № 272 «Про затвердження Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок» в п.1.1.1 Загальні положення зазначено, що вимоги Правил поширюються на електрообладнання спеціальних електроустановок напругою до 10 кВ будинків та споруд, які будуються або реконструюються в Україні. Предметом закупівлі являються послуги, а не будівництво або реконструкція, що відповідно не узгоджується з вказаними вимогами до наявності навчання. Скаржник має необхідний навчений персонал, який пройшов навчання з Правил улаштування електроустановок» (ПУЕ), але не може прийняти Участь у даній закупівлі з огляду на вказані вимоги.
Відповідно до роз’яснення Державної служби України з питань праці та НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів для одержання груп II-III працівники мають:
а) чітко усвідомлювати небезпеку, пов'язану з роботою в
електроустановках;
б) знати і уміти застосувати на практиці ці та інші правила
безпеки в обсязі, потрібному для роботи, яка виконується;
в) знати будову і улаштування електроустановок;
г) уміти практично надавати першу допомогу потерпілим в разі
нещасних випадків, в тому числі застосовувати способи штучного
дихання і зовнішнього масажу серця;
для одержання груп IV-V додатково необхідно знати
компонування електроустановок і уміти організувати безпечне
проведення робіт, уміти навчити працівників інших груп Правилам
безпеки і наданню першої допомоги потерпілим від електричного
струму;

Відповідно до вимог нормативних документів, а також технічного завдання викладеного в додатку 3 ТД Замовником не передбачено виконання робіт що передбачають роботи в електроустановках понад 1000 В та необхідність наявності IV групи з електробезпеки. Скаржник має великий досвід робіт в даній сфері і стверджує, що працівникам, які будуть задіяні безпосередньо до робіт з монтажу систем блискавкозахисту, які зазначені Замовником не обов’язкова наявність IV групи з електробезпеки. Скаржник має необхідний навчений персонал, який пройшов навчання та має ІІІ групу електробезпеки, але не може прийняти участь у закупівлі з оглядом на вказані вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 6200ef3f4973460a9e719de2a9e7b1a2
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 4 розділу 2 Додатку 1 вимагається: З метою підтвердження відповідності впливу на довкілля й клімат, відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати скановані оригінали діючих на момент розкриття пропозиції сертифікатів/свідоцтв, виданих Учаснику та/або субпідряднику, а саме: ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ 8965:2019; ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012); ДСТУ 8828:2019; видані органом з сертифікації.
Дана вимога Замовника в частині надання сертифікатів/свідоцтв ДСТУ 8965:2019, ДСТУ 8828:2019 являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
Предметом закупівлі є Послуги із встановлення системи зовнішнього блискавкозахисту.
Національний стандарт ДСТУ 8965:2019 застосовують суб’єкти управління пожежною безпекою об’єкта захисту, органи виконавчої влади, які здійснюють нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, суб’єкти господарювання у сфері страхової діяльності. Тобто наведена вимога розділу п. 4 розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі і не відноситься до Скаржника.
Національний стандарт ДСТУ 8828:2019 установлює загальні вимоги щодо пожежної безпеки об’єктів захисту різного призначення. Скаржник має сертифікат ISO 23932 (ДСТУ ISO 23932:2018), який є міжнародним стандартом, що регулює основні вимоги до пожежної безпеки та управління ризиками. Сертифікат ISO 23932 (ДСТУ ISO 23932:2018) є офіційним підтвердженням того, що впроваджена у Скаржника система відповідає національним вимогам пожежної безпеки і в тому числі гармонізована з міжнародним нормативним документом.
Крім того у Скаржника відсутні сертифікати, що вимагається за оскаржуваною вимогою. Тому вимога п. 4 розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації є також такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Виконати таку вимогу зможуть лише учасники, які нададуть сертифікати/свідоцтва ДСТУ 8965:2019, ДСТУ 8828:2019.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 2a1ac581e6b44f7693f35d3dcd2bf31e
Заголовок пункту скарги: Вимоги ТД що не узгоджуються з вимогами законодавства та являються дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 6 розділу 3 Додатку 1 вимагається надати належним чином завірену копію/оригінал Ліцензії із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками, видану на ім՚я учасника та/або субпідрядника, на такі види будівельних робіт: будівельні та монтажні роботи загального призначення (зведення металевих конструкцій, монтаж технологічного устаткування), монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (монтаж інженерних споруд). У разі відсутності зазначеної Ліцензії, Учасник має право надати Декларацію, оформлену для підтвердження дозвільного документу – ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками, видану на ім’я учасника та/або субпідрядника, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану».
Дана вимога Замовника не узгоджується з вимогами чинного законодавства та являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
Відповідно до ПКМУ від 07.06.2017 № 406 «Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію» (зі змінами) п. 14 зазначено, що улаштування систем блискавкозахисту будівель та споруд не потребують дозвільних документів, що дають право на їх виконання. Застосування вимоги щодо надання Ліцензії (Декларації) йде в пряме порушення з вказаним нормативно-правовим актом та не може бути використана Замовником у вигляді вимоги в тендерній документації. Крім того, прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають мають зазначену зазначені Замовником дозвільні документи.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 7a540478f7144fd2ae4d8f24313126d4
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: За умовами п. 7 розділу 3 Додатку 1 вимагається надати Дозвільний документ, виданий учаснику та/або субпідряднику відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 року № 1107 із змінами Дозвіл та/або Декларація матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, , що зареєстрована територіальним органом Держпраці (з відміткою такого органу, якщо вказаний документ надається у паперовому вигляді) або електронна версія вказаного документу із обов’язковою наявністю QR-коду чи іншого ідентифікатора для можливості перевірки автентичності вказаного документу, де зазначено місце виконання робіт – м. Київ. Нданий документ повинен підтверджувати відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, верхолазні роботи, роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо), роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти.
Дана вимога Замовника в частині вказання місця виконання робіт – м. Київ та підтвердження відповідністі матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти не узгоджується з технічним завданням визначеним Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації та являється для нас дискримінаційною з огляду на наступне:
Відповідно до обсягів робіт та підсумковою відомістю ресурсів в додатку 3 до Тендерної документації відсутні будь-які роботи, що стосуються робіт в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти.
Разом з тим, Скаржник зазначає, що він має Декларацію матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що зареєстрована територіальним органом Держпраці, де зазначено місце виконання робіт – Київська область, але враховуючи вимоги Замовника (місце виконання робіт – м. Київ) не може прийняти участь в даній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації