• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Страхування відповідальності АТ "НАЕК "Енергоатом", у користуванні якого є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій

Завершена

108 120.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 081.20 UAH
Період оскарження: 22.07.2025 13:47 - 22.08.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Дискримінаційні вимоги 2

Номер: 6199307da163483db2a1beb037845e70
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-22-006407-a.c2
Назва: Дискримінаційні вимоги 2
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.08.2025 15:21
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d7e9f43ac5b94d65a84df3d1588aadb0
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 2.1 пункту 2 додатку № 1 (в редакції від 19.08.2025 р.) до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 2.1 пункту 2 додатку № 1 (в редакції від 19.08.2025 р.) до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати учасник, а саме: учасник повинен документально підтвердити досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), про що необхідно надати довідку за формою додатку № 6 до цієї тендерної документації. Аналогічним договором вважається виконаний у повному обсязі договір страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об'єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій або обов’язкового страхування відповідальності суб'єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, виконананих у період з 2019 по 2024 роки (включно), зі строком надання послуг не менше ніж 365 днів (допускається зазначення не менше трьох договорів).
На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник:
- зазначає в довідці посилання на процедури закупівлі в електронній системі закупівель Prozorro (далі – ЕСЗ) / ідентифікатор процедури закупівлі у форматі UA-…, за результатами яких були укладені договори та інформація про виконання яких оприлюднена в ЕСЗ (в ЄСЗ на сторінці закупівлі у вкладці «угода та договори» при «переході на сторінку договору» має містити етап «завершений»), або надає копії виконаних договорів, на які є посилання у довідці, з усіма додатками та листи-відгуки від контрагентів, які підтверджують своєчасне виконання учасником послуги належної якості відповідно до умов договорів, зазначених у довідці.
Учасник може надати інформацію що підтверджує виконання будь-яких договорів, зазначених у довідці, але не менше трьох. Документи надаються у сканованому вигляді у форматі PDF.

Отже, прийняти участь у даній закупівлі може лише той учасник, який має саме не менше трьох виконаних договорів страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об'єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій або обов’язкового страхування відповідальності суб'єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, виконананих саме у період з 2019 по 2024 роки (включно), зі строком надання послуг не менше ніж 365 днів.
Скаржник не має саме трьох та більше виконаних договорів страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об'єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій або обов’язкового страхування відповідальності суб'єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, виконананих саме у період з 2019 по 2024 роки (включно), зі строком надання послуг не менше ніж 365 днів., не може надати їх копії або відповідні посилання на процедуру закупівлі в ЕСЗ Prozorro та довідку за визначеною додатком № 6 до ТД формою, а тому і не може прийняти участь у даній закупівлі.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати саме три та більше виконаних договорів страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об'єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій або обов’язкового страхування відповідальності суб'єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, виконананих саме у період з 2019 по 2024 роки (включно), зі строком надання послуг не менше ніж 365 днів.
Скаржник має ліцензію на здійснення страхування за Класом 13 (копія ліцензії додається) на підставі якої має безумовне право укласти із Замовником договір страхування.
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають та нададуть саме не менше трьох виконаних договорів страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об'єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій або обов’язкового страхування відповідальності суб'єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, виконананих саме у період з 2019 по 2024 роки (включно), зі строком надання послуг не менше ніж 365 днів,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Тому, вищенаведені вимоги Замовника є дискримінаційними та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: d4c97ccfd2b5421291e5f0e90a42152f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-22-006407-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.07.2025 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.08.2025 09:08
Дата виконання рішення Замовником: 19.08.2025 13:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.08.2025 № 12211-р/пк-пз внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів та продовжено кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 25.08.2025.
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 858f7cbfe07f4b49a2a450e2f7acfc2d
Заголовок пункту скарги: Абзацами 4, 5 підпункту 1.1 пункту 1 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Абзацами 4, 5 підпункту 1.1 пункту 1 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати учасник, а саме: учасник повинен забезпечити тендерну пропозицію у формі банківської гарантії, згідно з якою первинне зобов’язання несе банк (за винятком гарантій банків, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно з відповідним рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію Указом Президента України), який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів. Перебування банку у ТОП-20 підтверджується показником фінансової діяльності (Активи банків України) згідно з офіційним сайтом НБУ за посиланням: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist#3 - згруповані балансові залишки.

1. Щодо банківських рейтингів (абз. 4, 5 пп. 1.1 п. 1 дод. № 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який забезпечить тендерну пропозицію у формі банківської гарантії банку, який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів.
Зазначаємо, що розмір банківської гарантії становити лише 1081,20 грн.! Замовник жодним чином не пояснив, чому він приймає гарантії від банків, які входять до ТОП-20 банків за розміром загальних активів, а не від усіх банків, які надають відповідну послугу.
У правовідносинах щодо надання банківських гарантій Скаржник співпрацює із Акціонерним товариством «АСВІО БАНК» (копії банківських гарантій додаються), який не має вищевказаних Замовником обов’язкових фінансових показників (не входить до ТОП-20), а відтак, Скаржник не може взяти участь у даній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності у банку учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, банк Скаржника не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже взяти участь у процедурі закупівлі може лише той учасник, банк якого входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів, що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, банк (-и) яких мають інші фінансові показники, - можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що банк Скаржника не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати посиланням на відкриті джерела даних для підтвердження наведених вище обов’язкових фінансових показників банку Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 96d3171e3092433190e8fd22321cfdac
Заголовок пункту скарги: Абзацом 1 підпункту 4.3 пункту 4 додатку №1 до Тендерної документації Замовником встановлені вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Абзацом 1 підпункту 4.3 пункту 4 додатку №1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати документ Національного банку України або довідку у довільній формі (з підтверджуючими документами Національного банку України) про те, що Страховику за результатами оцінювання, відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженого Постановою Правління НБУ від 08.11.2023 № 143, визначено профіль ризику та присвоєно один з таких балів: «1» або «2» та віднесено до однієї з груп суспільної важливості «1» або «2».

2. Щодо критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (абз. 1 пп. 4.3 п. 4 Додатку № 1до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3» (відповідний лист НБУ додається), а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.

Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Тому, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації