-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Придбання бензину А-95
Торги не відбулися
171 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 710.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 710.00 UAH
Період оскарження:
21.07.2025 14:02 - 03.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови ТД
Номер:
aafb97a89feb4a26a7d1e3e4c906a15b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-21-005647-a.c1
Назва:
СКАРГА на умови ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3 договора АНАЛОГІЧНІ.pdf 25.07.2025 16:31
- Талони АЗС БРСМ.pdf 25.07.2025 16:31
- Проєкт договору придбання бензину.doc 25.07.2025 16:31
- Договір БРСМ Девон.pdf 25.07.2025 16:31
- 25.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 25.07.2025 16:31
- 25.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації 3 ДОК.docx 25.07.2025 16:31
- 10. Девон 2024 Фінансова звітність.pdf 25.07.2025 16:31
- sign.p7s 25.07.2025 16:31
- рішення від 29.07.2025 № 11703.pdf 29.07.2025 16:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2025 № 12139.pdf 07.08.2025 15:02
- рішення від 06.08.2025 № 12139.pdf 11.08.2025 11:26
- лист на скаргу ТОВ ДЕВОН_ІНВЕСТ.PDF 31.07.2025 17:25
- Протокол № 254 від 02.09.2025р.PDF 02.09.2025 14:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.07.2025 20:00
Дата розгляду скарги:
06.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.08.2025 11:26
Дата виконання рішення Замовником:
02.09.2025 14:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
01.09.2025р. на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 06.08.2025р. № 12139-р/пк-пз Управлінням комунального господарства та будівництва Павлоградської міської ради були внесені зміни в Тендерну документацію, а саме:
пункт скарги №1. Скаржник зазначає, що Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, ВИКЛЮЧНО за 2023-2024 р.
Було внесено зміни періоду підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів: «У складі тендерної пропозиції учасники подають лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання не менше двох аналогічних за предметом закупівлі договорів за останні три роки (включно з поточним роком)
Учасник у складі тендерної пропозиції надає копії (скан-копії з оригіналу) не менше одного аналогічного договору за останні три роки (включно з поточним роком), виконаних у повному обсязі, копії документів (скан-копії з оригіналу), що підтверджують факт виконання даних договорів, відгуки від контрагентів (з вказанням назви контрагенту-покупця (замовника), його адреси, контактних телефонів та фактичного стану виконання)».
пункт скарги № 2.
Скаржник зазначає, що Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо підтвердження наявності фінансової спроможності виключно обсягом річного доходу (виручки), який не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі та надання фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме - баланс (звіт про 4 фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік).
За висновком Комісії Антимонопольного комітету України Замовник, встановивши наведені вище умови, не порушив вимоги Закону в цій частині, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині, але Управлінням комунального господарства та будівництва було внесено зміни в цю кваліфікаційну умову, а саме: розширено інформацію підтвердження фінансової спроможності мікропідприємствами.
Мікропідприємства, малі підприємства, непідприємницькі товариства подають:
-скорочену за показниками фінансову звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати, за попередній рік та останній звітний період поточного року; - оригінал довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи; - оригінал довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами; - оригінал довідки з обслуговуючого банку, про наявність на рахунку обігових коштів.
пункт скарги № 3. Скаржник зазначає, що Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів.
Було внесено зміни щодо строку дії талонів : «Внести зміни до п.2 Додатку №1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: «Придбання бензину А-95» ДК 021:2015 «09130000-9»: Нафта і дистиляти) та викласти в наступній редакції:
«2. Паливо відпускається на підставі пред’явлення талонів, які повинні бути чинні (дійсні) на всій території України строком не менше 3 (трьох) місяців від дати фактичної передачі талонів».
Внести зміни до п.п. 1.6. п.1 Додатку №5 до Тендерної документації (Проєкт договору) та викласти в наступній редакції:
«1.6. Строк дії талонів становить не менше 3 місяців від дати фактичної передачі талонів».
Відповідно до пункту 67 Особливостей у разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Також повідомляємо, що в зв’язку з втратою чинності Господарського кодексу України 28 серпня 2025р. внести зміни в п.2 Розділу 6. (Результати торгів та укладання договору про закупівлю) та викласти в наступній редакції:
«Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України, Закону та з урахуванням Особливостей.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється. Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених Особливостями, затвердженими Постановою № 1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами)».
Внести зміни в п.8 Розділу 1 Тендерної документації та викласти в наступній редакції:
«Строк подання тендерних пропозицій до 06.09.2025 00:00.»
Внести зміни в п.1 Розділу 4 Тендерної документації та викласти в наступній редакції:
«Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено у п.8 Розділі 1 Тендерної документації, а саме до 06.09.2025 00:00».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
095c5586a5dc4a01823451cb380ff3ee
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: - лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів за 2023-2024 р. ТА копії (скан-копії з оригіналу) не менше одного аналогічного договору за 2023-2024 р.,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
У складі тендерної пропозиції учасники подають лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів за 2023-2024 р.
Для цілей цієї тендерної документації під аналогічним договором розуміється договір поставки товару, аналогічного за предметом закупівлі.
Учасник у складі тендерної пропозиції надає копії (скан-копії з оригіналу) не менше одного аналогічного договору за 2023-2024 р., виконаних у повному обсязі, копії документів (скан-копії з оригіналу), що підтверджують факт виконання даних договорів, відгуки від контрагентів (з вказанням назви контрагенту-покупця (замовника), його адреси, контактних телефонів та фактичного стану виконання).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, ВИКЛЮЧНО за 2023-2024 р..
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Суб’єкт оскарження є новоствореним підприємством та здійснює свою діяльність з 10.01.2025 року, суб’єкт оскарження може запропонувати на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям аналогічний договір, який було укладено та виконано у 2025 році (Додаток 1 Скарги).
Але, при цьому Суб’єкт оскарження має досвід виконання аналогічного договору та може підтвердити договором з усіма додатками до нього, який виконано у повному обсязі, копії документів (скан-копії з оригіналу), що підтверджують факт виконання даних договорів, відгуки від контрагентів (з вказанням назви контрагенту-покупця (замовника), його адреси, контактних телефонів та фактичного стану виконання), але такі договори укладені Суб’єктом оскарження та виконанні у 2025 році, оскільки у 2024 році – підприємство Суб’єкта оскарження не здійснювало свою господарську діяльність.
Звертаємо увагу Комісії, що Суб’єкт оскарження МАЄ укладені аналогічні за предметом закупівлі договори з державними Замовниками, але такі договори укладені у 2025 році, а отже вимога ЩОДО не менше одного аналогічного договору за 2023-2024 р, та лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів САМЕ за 2023-2024 р. - є дискримінаційною та такою, що обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Законодавством у сфері публічних закупівель - не передбачено період за який учасник повинен надати аналогічний за предметом закупівлі договір. Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавством не передбачено обмеження щодо дати укладання таких договір та періоду набуття відповідного досвіду.
ОТЖЕ, встановлюючи вимогу щодо надання аналогічного договору ВИКЛЮЧНО за 2023-2024 р. – Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо способу підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів в частині часу укладення та виконання таких договорів (за 2023-2024 р.), - Замовник фактично встановлює умови, за якими новостворені підприємства не зможуть прийняти участь. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів за 2023-2024 р. ТА копії (скан-копії з оригіналу) не менше одного аналогічного договору за 2023-2024 р.,
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
У складі тендерної пропозиції учасники подають лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів за 2023-2024 р.
Для цілей цієї тендерної документації під аналогічним договором розуміється договір поставки товару, аналогічного за предметом закупівлі.
Учасник у складі тендерної пропозиції надає копії (скан-копії з оригіналу) не менше одного аналогічного договору за 2023-2024 р., виконаних у повному обсязі, копії документів (скан-копії з оригіналу), що підтверджують факт виконання даних договорів, відгуки від контрагентів (з вказанням назви контрагенту-покупця (замовника), його адреси, контактних телефонів та фактичного стану виконання).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, ВИКЛЮЧНО за 2023-2024 р..
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Суб’єкт оскарження є новоствореним підприємством та здійснює свою діяльність з 10.01.2025 року, суб’єкт оскарження може запропонувати на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям аналогічний договір, який було укладено та виконано у 2025 році (Додаток 1 Скарги).
Але, при цьому Суб’єкт оскарження має досвід виконання аналогічного договору та може підтвердити договором з усіма додатками до нього, який виконано у повному обсязі, копії документів (скан-копії з оригіналу), що підтверджують факт виконання даних договорів, відгуки від контрагентів (з вказанням назви контрагенту-покупця (замовника), його адреси, контактних телефонів та фактичного стану виконання), але такі договори укладені Суб’єктом оскарження та виконанні у 2025 році, оскільки у 2024 році – підприємство Суб’єкта оскарження не здійснювало свою господарську діяльність.
Звертаємо увагу Комісії, що Суб’єкт оскарження МАЄ укладені аналогічні за предметом закупівлі договори з державними Замовниками, але такі договори укладені у 2025 році, а отже вимога ЩОДО не менше одного аналогічного договору за 2023-2024 р, та лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів САМЕ за 2023-2024 р. - є дискримінаційною та такою, що обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Законодавством у сфері публічних закупівель - не передбачено період за який учасник повинен надати аналогічний за предметом закупівлі договір. Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавством не передбачено обмеження щодо дати укладання таких договір та періоду набуття відповідного досвіду.
ОТЖЕ, встановлюючи вимогу щодо надання аналогічного договору ВИКЛЮЧНО за 2023-2024 р. – Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо способу підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів в частині часу укладення та виконання таких договорів (за 2023-2024 р.), - Замовник фактично встановлює умови, за якими новостворені підприємства не зможуть прийняти участь. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів за 2023-2024 р. ТА копії (скан-копії з оригіналу) не менше одного аналогічного договору за 2023-2024 р.,
×
-
Назва доказу:
.Аналогічний договір УКЛАДЕНИЙ та ВИКОНАНИЙ у 2025 році (з видаткові накладні до нього, а також Листи-відгук)
-
Повʼязаний документ:
3 договора АНАЛОГІЧНІ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: - лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та (за наявності печатки - завірений печаткою) з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів за 2023-2024 р. ТА копії (скан-копії з оригіналу) не менше одного аналогічного договору за 2023-2024 р.,
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1f7cb3a8a165445a88e1b0676d365483
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: на підтвердження Наявність фінансової спроможності - ВИКЛЮЧНО Обсягом річного доходу (виручки), який не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі та надання фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (кал
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 Тендерної документації 2. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У складі тендерної пропозиції учасники подають фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік). Мікропідприємства подають спрощену фінансову звітність.
У разі участі об’єднання учасників – подається консолідована фінансова звітність.
Учасник повинен підтвердити факт успішного подання звітності до ДПС (штамп органів ДПС або квитанція №2).
Обсяг річного доходу (виручки) не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо підтвердження Наявність фінансової спроможності - ВИКЛЮЧНО Обсягом річного доходу (виручки), який не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі та надання фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік).
Згідно Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, підприємство Суб’єкта оскарження належить до категорії мікропідприємства.
Згідно Постанови КМУ № 419 від 28.02.2000 року, яка затверджує Порядок подання фінансової звітності, Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, непідприємницькі товариства (крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності) подають відповідним органам скорочену за показниками річну фінансову звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати.
Оскільки підприємство Суб’єкта оскарження є новоствореним підприємством та не здійснювало економічну господарську діяльність у 2024 рік (за минулий звітній період (календарний рік), а обсяг річного доходу (виручки) згідно ОСТАННЬОЇ зданої звітності підприємства за минулий звітній період – складає 0,00 грн. (що є меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі).
При цьому, у 2025 році підприємство Суб’єкта оскарження почало активно здійснювати економічну діяльність, АЛЕ звіт про фінансову звітність, а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік) – підприємство буде складати у 2026 році, що унеможливлює надання відповідних документів Суб’єктом оскарження у складі пропозиції та створює дискримінаційні обмежувальні умови для Скаржника.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- підтвердження Наявність фінансової спроможності - ВИКЛЮЧНО Обсягом річного доходу (виручки), який не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі та надання фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік).
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 Тендерної документації 2. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У складі тендерної пропозиції учасники подають фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік). Мікропідприємства подають спрощену фінансову звітність.
У разі участі об’єднання учасників – подається консолідована фінансова звітність.
Учасник повинен підтвердити факт успішного подання звітності до ДПС (штамп органів ДПС або квитанція №2).
Обсяг річного доходу (виручки) не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо підтвердження Наявність фінансової спроможності - ВИКЛЮЧНО Обсягом річного доходу (виручки), який не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі та надання фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік).
Згідно Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, підприємство Суб’єкта оскарження належить до категорії мікропідприємства.
Згідно Постанови КМУ № 419 від 28.02.2000 року, яка затверджує Порядок подання фінансової звітності, Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, непідприємницькі товариства (крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності) подають відповідним органам скорочену за показниками річну фінансову звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати.
Оскільки підприємство Суб’єкта оскарження є новоствореним підприємством та не здійснювало економічну господарську діяльність у 2024 рік (за минулий звітній період (календарний рік), а обсяг річного доходу (виручки) згідно ОСТАННЬОЇ зданої звітності підприємства за минулий звітній період – складає 0,00 грн. (що є меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі).
При цьому, у 2025 році підприємство Суб’єкта оскарження почало активно здійснювати економічну діяльність, АЛЕ звіт про фінансову звітність, а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік) – підприємство буде складати у 2026 році, що унеможливлює надання відповідних документів Суб’єктом оскарження у складі пропозиції та створює дискримінаційні обмежувальні умови для Скаржника.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- підтвердження Наявність фінансової спроможності - ВИКЛЮЧНО Обсягом річного доходу (виручки), який не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі та надання фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік).
×
-
Назва доказу:
Фінансова звітність
-
Повʼязаний документ:
10. Девон 2024 Фінансова звітність.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині наявності: на підтвердження Наявність фінансової спроможності - ВИКЛЮЧНО Обсягом річного доходу (виручки), який не може бути меншим ніж 100% очікуваної вартість предмета закупівлі та надання фінансову звітність (копію, сканкопію з оригіналу), а саме, баланс (звіт про фінансовий стан) та звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за минулий звітній період (календарний рік).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
f61116719d2943fd99c465e03e1c27d4
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 1 Тендерної документації 2. Паливо відпускається на підставі пред’явлення талонів, які повинні бути чинні (дійсні) на всій території України строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів.
Додаток 5 Тендерної документації
(Проєкт договору) 1.6. Строк дії талонів становить не менше 12 місяців від дати фактичної передачі талонів.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів..
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 5 до ТД) містить наступні умови:
1.1. Постачальник зобов’язується протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Договорі, передати Покупцю Товар для автотранспорту: «Бензин А-95» (ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)», на АЗС Постачальника з використанням талонів, а Замовник зобов’язується приймати у власність Товар та повністю оплачувати його вартість (ціну) в порядку та на умовах визначених в цьому Договорі.
5.2. Строк передачі товару з дати укладення договору до 20.09.2025 року.
9.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до «31» грудня 2025 року, а в частини взятих на себе зобов’язань – до їх повного виконання..
п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Поставка товару до 20.09.2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 20 вересня 2025 .
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – Термін дії талонів на відпуск товару – талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 21.07.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 29.07.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше серпня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ СЕРПНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 20.09.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЧЕРВНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 20.09.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у червні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 3 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 4 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 1 Тендерної документації 2. Паливо відпускається на підставі пред’явлення талонів, які повинні бути чинні (дійсні) на всій території України строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів.
Додаток 5 Тендерної документації
(Проєкт договору) 1.6. Строк дії талонів становить не менше 12 місяців від дати фактичної передачі талонів.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів..
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 5 до ТД) містить наступні умови:
1.1. Постачальник зобов’язується протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Договорі, передати Покупцю Товар для автотранспорту: «Бензин А-95» (ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)», на АЗС Постачальника з використанням талонів, а Замовник зобов’язується приймати у власність Товар та повністю оплачувати його вартість (ціну) в порядку та на умовах визначених в цьому Договорі.
5.2. Строк передачі товару з дати укладення договору до 20.09.2025 року.
9.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до «31» грудня 2025 року, а в частини взятих на себе зобов’язань – до їх повного виконання..
п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Поставка товару до 20.09.2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 20 вересня 2025 .
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – Термін дії талонів на відпуск товару – талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 21.07.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 29.07.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше серпня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ СЕРПНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 20.09.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЧЕРВНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 20.09.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у червні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 3 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 4 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів.
×
-
Назва доказу:
ПРоєкт договору
-
Повʼязаний документ:
Проєкт договору придбання бензину.doc
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІІ. Умову в частині наявності: талонів, які повинні бути строком не менше 12 (дванадцяти) місяців від дати фактичної передачі талонів...