-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Будівельний та малярний інструмент в асортименті
Завершена
461 235.60
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 306.18 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 306.18 UAH
Період оскарження:
21.07.2025 11:56 - 29.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 Особливостей )
Номер:
1fb2b6a650a340678d9b7a4e87c61a25
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-21-003620-a.c2
Назва:
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 Особливостей )
Скарга:
21.07.2025 року Замовником — Філія «Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-07-21-003620-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування.
19.08.2025 року рішенням замовника Філія «Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» оформленим ПРОТОКОЛОМ № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», вирішено:
1. Визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
Підрозділу-куратору договору укласти договір про закупівлю з переможцем відповідно до умов тендерної документації та документів ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» на вищевказану Закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
2. Оприлюднити прийняте рішення через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель.
Було розглянуто тендерну пропозицію Учасника ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Одночасно учасником закупівлі ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» було подано тендерну пропозицію із ціною 360 000, 00 грн. (без ПДВ).
Однак, у межах закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) відсутня тендерна пропозиція учасника ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, зокрема відсутні у вільному доступні будь-які документи, подача яких вимагалась Замовником у тендерній документації, а саме Додатком № 1 до тендерної документації, з невідомих на те причин.
При цьому тендерні пропозиції інших учасників закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a та долучені до неї документи, що вимагались Замовником відповідно до тендерної документації і додатків до неї, наявні до ознайомлення на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/), а саме пропозиції ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ФОП Попович Заміри Загірівни, ФОП Волошиної Анни Анатоліївни.
У тендерній документації замовника були відсутні будь-які застереження чи положення про те, що тендерна пропозиція переможця закупівлі та долучені до неї документи, будуть приховані у межах закупівлі, зокрема як конфіденційна інформація.
Таким чином, учасники закупівлі не можуть ознайомитись із тендерною пропозицією переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», зокрема на предмет її відповідності умовам тендерної документації, що є порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі та порушення основних принципів публічних закупівель та свідчить про порушення конкуренції.
Із вказаним протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №339 від 19.08.2025 року« Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Відповідно до абз.2 ч.2 ст.28 Закону «Про публічні закупівлі» не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно із абз.2 п.36 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить 4 персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною. Так, у ст.28 Закону та п.36 Особливостей є розмежування між визначенням конфіденційною інформацію та визначенням конфіденційними документів в цілому.
Конфіденційна інформація - це відомості, які знаходяться у володінні, користуванні або розпорядженні окремих фізичних чи юридичних осіб і поширюються за їх бажанням.
Відповідно до ст.21 ЗУ "Про інформацію" інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону.
Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом. До конфіденційної інформації щодо юридичної особи відноситься інформація, яка міститься в договорах, контрактах, листах, звітах, аналітичних матеріалах, виписках з бухгалтерських рахунків, схемах, графіках, специфікаціях і інших документах, що фігурують в діяльності юридичної особи.
Розголошення даних, що містяться в таких документах, може бути використано конкурентами і, відповідно, завдати економічної та іншої шкоди юридичній особі. Важливо уточнити, що конфіденційна інформація є тотожною комерційній таємниці. Особливістю відомостей, що складають комерційну таємницю, як вид конфіденційної інформації, є їх комерційний і господарський характер.
Іншими словами, це інформація, що має економічну цінність, здатна впливати на фінансове становище суб’єкта підприємницької діяльності, розмір одержуваного ним прибутку. Під конфіденційним документом розуміється необхідним чином оформлений носій документованої інформації, що містить відомості обмеженого доступу або використання, які складають інтелектуальну власність юридичної або фізичної особи.
Отже, згідно вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, конфіденційною не може бути визначена: 1) інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації; 2) документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 3) документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Відповідно до абзацу другого пункту 36 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, передбачено, що тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Відсутність документів або інформації, що не передбачені Додатком № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання бути відкриті для загального доступу та не містити паролів).
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, інформація щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі визначена у Додатках №3 та №4 до тендерної документації.
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент».
Учасник закупівлі при поданні тендерної пропозиції оприлюднює лише ті документи, які передбачені умовами тендерної документації.
Якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам (встановленим державним стандартам, зареєстрованим технічним умовам України тощо), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
При цьому, відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, кваліфікаційний (-ні) критерій (-ї) не застосовується (-ються) до учасників процедури закупівлі на підставі пункту 48 Особливостей.
Додатком 1 до Тендерної документації передбачено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 4-5 вказаного Додатку 1 до Тендерної документації передбачено надання учасником:
- технічної пропозиції/технічної специфікації, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатку №3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
- тендерної пропозиції (цінова) згідно з Додатком №4 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
Як вже було зазначено, конфіденційною не може бути визначена інформація про:
- запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації;
- документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
- документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
В межах вказаної закупівлі не застосовувались кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону та не вимагались документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Тобто, в межах саме даної закупівлі не могла бути визначеною конфіденційною інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації, що дотримано не було, оскільки, технічна пропозиція/технічна специфікація, як і тендерна пропозиція (цінова) переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», подача яких була передбачена п.п. 4-5 Додатку 1 до Тендерної документації, не була оприлюднена та неправомірно визначена як конфіденційна інформація.
Вказане спричинило дискримінацію учасників та недотримання основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, рівного ставлення до учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Вказане було зазначено також у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6505-р/пк-пз від 15.05.2023 року, де у складі Пропозиції Скаржника були відсутні доступні до перегляду документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному рішенні констатувала, що пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведених підстав, а саме у зв’язку з відсутністю до перегляду відповідних документів.
Також це унеможливлює можливість ознайомлення із тендерною пропозицією переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», зокрема на предмет її відповідності умовам тендерної документації, та з технічною пропозицією/технічною специфікацією, що є грубим порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, були відсутні підстави для визначення переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ) за протиправного приховання та визначення як конфіденційної інформації, яка такою визначена не може бути.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення, оформлене протоколом № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» від 19.08.2025 року, яким вирішено визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a.
3. Скасувати рішення замовника, що оформлене протоколом № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» від 19.08.2025 року, яким вирішено визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №1 до ТД - Перелік документів які подаються учасником_PS.DOC 21.08.2025 10:09
- Рішення УО Протокол 339 Переможець.PDF 21.08.2025 10:09
- Скарга UA-2025-07-21-003620-a ОПТТЕХТОРГ.pdf 21.08.2025 10:09
- sign.p7s 21.08.2025 10:10
- рішення від 25.08.2025 №12993.pdf 25.08.2025 16:55
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.09.2025 №13419.pdf 02.09.2025 13:10
- рішення від 01.09.2025 №13419.pdf 03.09.2025 17:59
- Лист.docx 27.08.2025 16:43
- Лист_98-07№3258_27.08.2025`_PS.PDF 27.08.2025 16:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.08.2025 10:23
Дата розгляду скарги:
01.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.08.2025 16:56
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.09.2025 18:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
51afceac9bfa497a897fd9dc3eb2a270
Заголовок пункту скарги:
Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі. Скасувати рішення замовника про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
21.07.2025 року Замовником — Філія «Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-07-21-003620-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування.
19.08.2025 року рішенням замовника Філія «Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» оформленим ПРОТОКОЛОМ № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», вирішено:
1. Визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
Підрозділу-куратору договору укласти договір про закупівлю з переможцем відповідно до умов тендерної документації та документів ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» на вищевказану Закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
2. Оприлюднити прийняте рішення через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель.
Було розглянуто тендерну пропозицію Учасника ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Одночасно учасником закупівлі ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» було подано тендерну пропозицію із ціною 360 000, 00 грн. (без ПДВ).
Однак, у межах закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) відсутня тендерна пропозиція учасника ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, зокрема відсутні у вільному доступні будь-які документи, подача яких вимагалась Замовником у тендерній документації, а саме Додатком № 1 до тендерної документації, з невідомих на те причин.
При цьому тендерні пропозиції інших учасників закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a та долучені до неї документи, що вимагались Замовником відповідно до тендерної документації і додатків до неї, наявні до ознайомлення на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/), а саме пропозиції ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ФОП Попович Заміри Загірівни, ФОП Волошиної Анни Анатоліївни.
У тендерній документації замовника були відсутні будь-які застереження чи положення про те, що тендерна пропозиція переможця закупівлі та долучені до неї документи, будуть приховані у межах закупівлі, зокрема як конфіденційна інформація.
Таким чином, учасники закупівлі не можуть ознайомитись із тендерною пропозицією переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», зокрема на предмет її відповідності умовам тендерної документації, що є порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі та порушення основних принципів публічних закупівель та свідчить про порушення конкуренції.
Із вказаним протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №339 від 19.08.2025 року« Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Відповідно до абз.2 ч.2 ст.28 Закону «Про публічні закупівлі» не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно із абз.2 п.36 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить 4 персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною. Так, у ст.28 Закону та п.36 Особливостей є розмежування між визначенням конфіденційною інформацію та визначенням конфіденційними документів в цілому.
Конфіденційна інформація - це відомості, які знаходяться у володінні, користуванні або розпорядженні окремих фізичних чи юридичних осіб і поширюються за їх бажанням.
Відповідно до ст.21 ЗУ "Про інформацію" інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону.
Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом. До конфіденційної інформації щодо юридичної особи відноситься інформація, яка міститься в договорах, контрактах, листах, звітах, аналітичних матеріалах, виписках з бухгалтерських рахунків, схемах, графіках, специфікаціях і інших документах, що фігурують в діяльності юридичної особи.
Розголошення даних, що містяться в таких документах, може бути використано конкурентами і, відповідно, завдати економічної та іншої шкоди юридичній особі. Важливо уточнити, що конфіденційна інформація є тотожною комерційній таємниці. Особливістю відомостей, що складають комерційну таємницю, як вид конфіденційної інформації, є їх комерційний і господарський характер.
Іншими словами, це інформація, що має економічну цінність, здатна впливати на фінансове становище суб’єкта підприємницької діяльності, розмір одержуваного ним прибутку. Під конфіденційним документом розуміється необхідним чином оформлений носій документованої інформації, що містить відомості обмеженого доступу або використання, які складають інтелектуальну власність юридичної або фізичної особи.
Отже, згідно вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, конфіденційною не може бути визначена: 1) інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації; 2) документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 3) документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Відповідно до абзацу другого пункту 36 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, передбачено, що тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Відсутність документів або інформації, що не передбачені Додатком № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання бути відкриті для загального доступу та не містити паролів).
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, інформація щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі визначена у Додатках №3 та №4 до тендерної документації.
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент».
Учасник закупівлі при поданні тендерної пропозиції оприлюднює лише ті документи, які передбачені умовами тендерної документації.
Якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам (встановленим державним стандартам, зареєстрованим технічним умовам України тощо), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
При цьому, відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, кваліфікаційний (-ні) критерій (-ї) не застосовується (-ються) до учасників процедури закупівлі на підставі пункту 48 Особливостей.
Додатком 1 до Тендерної документації передбачено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 4-5 вказаного Додатку 1 до Тендерної документації передбачено надання учасником:
- технічної пропозиції/технічної специфікації, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатку №3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
- тендерної пропозиції (цінова) згідно з Додатком №4 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
Як вже було зазначено, конфіденційною не може бути визначена інформація про:
- запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації;
- документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
- документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
В межах вказаної закупівлі не застосовувались кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону та не вимагались документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Тобто, в межах саме даної закупівлі не могла бути визначеною конфіденційною інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації, що дотримано не було, оскільки, технічна пропозиція/технічна специфікація, як і тендерна пропозиція (цінова) переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», подача яких була передбачена п.п. 4-5 Додатку 1 до Тендерної документації, не була оприлюднена та неправомірно визначена як конфіденційна інформація.
Вказане спричинило дискримінацію учасників та недотримання основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, рівного ставлення до учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Вказане було зазначено також у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6505-р/пк-пз від 15.05.2023 року, де у складі Пропозиції Скаржника були відсутні доступні до перегляду документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному рішенні констатувала, що пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведених підстав, а саме у зв’язку з відсутністю до перегляду відповідних документів.
Також це унеможливлює можливість ознайомлення із тендерною пропозицією переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», зокрема на предмет її відповідності умовам тендерної документації, та з технічною пропозицією/технічною специфікацією, що є грубим порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, були відсутні підстави для визначення переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ) за протиправного приховання та визначення як конфіденційної інформації, яка такою визначена не може бути.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення, оформлене протоколом № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» від 19.08.2025 року, яким вирішено визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a.
3. Скасувати рішення замовника, що оформлене протоколом № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» від 19.08.2025 року, яким вирішено визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
19.08.2025 року рішенням замовника Філія «Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» оформленим ПРОТОКОЛОМ № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», вирішено:
1. Визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
Підрозділу-куратору договору укласти договір про закупівлю з переможцем відповідно до умов тендерної документації та документів ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» на вищевказану Закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
2. Оприлюднити прийняте рішення через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель.
Було розглянуто тендерну пропозицію Учасника ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Одночасно учасником закупівлі ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» було подано тендерну пропозицію із ціною 360 000, 00 грн. (без ПДВ).
Однак, у межах закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) відсутня тендерна пропозиція учасника ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, зокрема відсутні у вільному доступні будь-які документи, подача яких вимагалась Замовником у тендерній документації, а саме Додатком № 1 до тендерної документації, з невідомих на те причин.
При цьому тендерні пропозиції інших учасників закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a та долучені до неї документи, що вимагались Замовником відповідно до тендерної документації і додатків до неї, наявні до ознайомлення на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/), а саме пропозиції ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ФОП Попович Заміри Загірівни, ФОП Волошиної Анни Анатоліївни.
У тендерній документації замовника були відсутні будь-які застереження чи положення про те, що тендерна пропозиція переможця закупівлі та долучені до неї документи, будуть приховані у межах закупівлі, зокрема як конфіденційна інформація.
Таким чином, учасники закупівлі не можуть ознайомитись із тендерною пропозицією переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», зокрема на предмет її відповідності умовам тендерної документації, що є порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі та порушення основних принципів публічних закупівель та свідчить про порушення конкуренції.
Із вказаним протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №339 від 19.08.2025 року« Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Відповідно до абз.2 ч.2 ст.28 Закону «Про публічні закупівлі» не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно із абз.2 п.36 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить 4 персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною. Так, у ст.28 Закону та п.36 Особливостей є розмежування між визначенням конфіденційною інформацію та визначенням конфіденційними документів в цілому.
Конфіденційна інформація - це відомості, які знаходяться у володінні, користуванні або розпорядженні окремих фізичних чи юридичних осіб і поширюються за їх бажанням.
Відповідно до ст.21 ЗУ "Про інформацію" інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону.
Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом. До конфіденційної інформації щодо юридичної особи відноситься інформація, яка міститься в договорах, контрактах, листах, звітах, аналітичних матеріалах, виписках з бухгалтерських рахунків, схемах, графіках, специфікаціях і інших документах, що фігурують в діяльності юридичної особи.
Розголошення даних, що містяться в таких документах, може бути використано конкурентами і, відповідно, завдати економічної та іншої шкоди юридичній особі. Важливо уточнити, що конфіденційна інформація є тотожною комерційній таємниці. Особливістю відомостей, що складають комерційну таємницю, як вид конфіденційної інформації, є їх комерційний і господарський характер.
Іншими словами, це інформація, що має економічну цінність, здатна впливати на фінансове становище суб’єкта підприємницької діяльності, розмір одержуваного ним прибутку. Під конфіденційним документом розуміється необхідним чином оформлений носій документованої інформації, що містить відомості обмеженого доступу або використання, які складають інтелектуальну власність юридичної або фізичної особи.
Отже, згідно вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, конфіденційною не може бути визначена: 1) інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації; 2) документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 3) документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Відповідно до абзацу другого пункту 36 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, передбачено, що тендерна пропозиція подається відповідно до порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Відсутність документів або інформації, що не передбачені Додатком № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання бути відкриті для загального доступу та не містити паролів).
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, інформація щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі визначена у Додатках №3 та №4 до тендерної документації.
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент».
Учасник закупівлі при поданні тендерної пропозиції оприлюднює лише ті документи, які передбачені умовами тендерної документації.
Якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам (встановленим державним стандартам, зареєстрованим технічним умовам України тощо), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
При цьому, відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, кваліфікаційний (-ні) критерій (-ї) не застосовується (-ються) до учасників процедури закупівлі на підставі пункту 48 Особливостей.
Додатком 1 до Тендерної документації передбачено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 4-5 вказаного Додатку 1 до Тендерної документації передбачено надання учасником:
- технічної пропозиції/технічної специфікації, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатку №3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
- тендерної пропозиції (цінова) згідно з Додатком №4 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
Як вже було зазначено, конфіденційною не може бути визначена інформація про:
- запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації;
- документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
- документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
В межах вказаної закупівлі не застосовувались кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону та не вимагались документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Тобто, в межах саме даної закупівлі не могла бути визначеною конфіденційною інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації, що дотримано не було, оскільки, технічна пропозиція/технічна специфікація, як і тендерна пропозиція (цінова) переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», подача яких була передбачена п.п. 4-5 Додатку 1 до Тендерної документації, не була оприлюднена та неправомірно визначена як конфіденційна інформація.
Вказане спричинило дискримінацію учасників та недотримання основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, рівного ставлення до учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Вказане було зазначено також у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6505-р/пк-пз від 15.05.2023 року, де у складі Пропозиції Скаржника були відсутні доступні до перегляду документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному рішенні констатувала, що пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведених підстав, а саме у зв’язку з відсутністю до перегляду відповідних документів.
Також це унеможливлює можливість ознайомлення із тендерною пропозицією переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», зокрема на предмет її відповідності умовам тендерної документації, та з технічною пропозицією/технічною специфікацією, що є грубим порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, були відсутні підстави для визначення переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ) за протиправного приховання та визначення як конфіденційної інформації, яка такою визначена не може бути.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення, оформлене протоколом № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» від 19.08.2025 року, яким вирішено визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a.
3. Скасувати рішення замовника, що оформлене протоколом № 339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філії Відокремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» від 19.08.2025 року, яким вирішено визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн. (без ПДВ).
×
-
Назва доказу:
2. Рішення замовника, що оформлене протоколом № 339 від 19.08.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Рішення УО Протокол 339 Переможець.PDF
-
-
Назва доказу:
1. Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток №1 до ТД - Перелік документів які подаються учасником_PS.DOC
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі. Скасувати рішення замовника про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ»
Вимога
Є відповідь
ЗВЕРНЕННЯ (в порядку ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
c48fc6ad06b14d76b4901598b142cae0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-21-003620-a.b1
Назва:
ЗВЕРНЕННЯ (в порядку ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
ЗВЕРНЕННЯ (в порядку ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі»)
21.07.2025 року Замовником — Філія «Відкремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2025-07-21-003620-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування.
19.08.2025 року рішенням замовника Філія «Відкремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» оформленим ПРОТОКОЛОМ № 3339 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою філіїі Відкремлений підрозділ «Хмельницька атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», вирішено:
1. Визнати переможцем Закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» з ціновою пропозицією 359 999,00 грн (без ПДВ).
Підрозділу-куратору договору укласти договір про закупівлю з переможцем відповідно до умов тендерної документації та документів ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» на вищевказану Закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Було розглянуто тендерну пропозицію Учасника ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Одночасно учасником закупівлі ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» було подано тендерну пропозицію із ціною 360 000, 00 грн. (без ПДВ).
Однак, у межах закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) відсутня тендерна пропозиція учасника ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, зокрема відсутні у вільному доступні будь-які документи, подача яких вимагалась Замовником у тендерній документації, а саме Додатком № 1 до тендерної документації, з невідомих на те причин.
При цьому тендерні пропозиції інших учасників закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a та долучені до неї документи, що вимагались Замовником відповідно до тендерної документації і додатків до неї, наявні до ознайомлення на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/), а саме пропозиції ТОВ «ОПТТЕХТОРГ», ФОП Попович Заміри Загірівни, ФОП Волошиної Анни Анатоліївни.
У тендерній документації замовника були відсутні будь-які застереження чи положення про те, що тендерна пропозиція переможця закупівлі та долучені до неї документи, будуть приховані у межах закупівлі.
Таким чином, учасники закупівлі не можуть ознайомитись із тендерною пропозицією переможця ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ», зокрема на предмет її відповідності умовам тендерної документації, що є порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі та порушення основних принципів публічних закупівель та свідчить про порушення конкуренції.
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Статтею 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому, відповідно до частини 4 статті 33 Закону учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції / пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію / пропозицію переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією / пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Отож, Закон дозволяє учаснику, якого не визначено переможцем закупівлі звернутись до замовника задля надання роз’яснень щодо переваг тендерної пропозиції переможця закупівлі. В свою чергу, замовник зобов’язаний надати учаснику відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Вказане було зазначено і Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного
адміністративного суду у постанові від 01 вересня 2022 року у справі № 640/12361/19, а саме те, що учасник, якого не визнано переможцем торгів має право звернутися до замовника з вимогою про надання інформації, яка стосується пропозиції переможця торгів, у тому числі із зазначенням переваг у порівнянні з пропозицією відповідного учасника. Своєю чергою замовник зобов’язаний надати відповідь на звернення у встановлений вказаною правовою нормою п’ятиденний строк.
При цьому, у частині першій статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» законодавцем вживаються слова “вимога” та “звернення” як тотожні поняття.
Відтак, просимо надати можливість ознайомлення із тендерною пропозицією та долученими до неї документами переможця закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a - ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/), та повідомити причини невідображення на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) тендерної пропозиції та долучених до неї документів переможця закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a - ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ».
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, -
ПРОШУ:
1. Надати можливість ознайомлення із тендерною пропозицією та долученими до неї документами переможця закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a - ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/), з метою забезпечення основних принципів публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» - відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
2. Повідомити причини невідображення на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) в межах закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a тендерної пропозиції та долучених до неї документів переможця закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a - ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ».
3. Надати відповідь на дане звернення у п’ятиденний строк у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- звернення.PDF 20.08.2025 12:16
- Рішення УО Протокол 349 Відповідь на вимогу.PDF 21.08.2025 15:15
Дата подачі:
20.08.2025 12:16
Вирішення:
Розглянувши Вимогу повідомляємо таке.
Відповідно до пункту 1 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Всі документи пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження у формі електронного документа чи сканованих документів за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплена печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки).
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (далі по тексту - КЕП) або удосконалений електронний підпис (далі по тексту - УЕП) керівника або уповноваженої особи учасника процедури закупівлі (дана вимога не застосовується до учасників-нерезидентів).
Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою (за наявності) та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням КЕП або УЕП, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Замовник перевіряє КЕП або УЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням: https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки КЕП або УЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
Якщо електронні документи у складі тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено електронний підпис цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій електронний підпис.
Згідно статті 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.
Так, ТОВ «ШПАНОВСЬКИЙ ІМПОРТ-ЕКСПОРТ» в межах закупівлі № UA-2025-07-21-003620-a подав тендерну пропозицію та завантажив відповідні документи пропозиції із розширенням файлів .p7s, що відповідає вимогам тендерної документації та не є підставою для відхилення пропозиції.
Додатково повідомляємо, що документи можна перевірити, перейшовши на сайт центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Для цього файл з розширенням .p7s необхідно завантажити на сайті ЦЗО та натиснути «Перевірити», після чого завантажити на комп’ютер «Файл без підпису» та ознайомитись із ним
Статус вимоги:
Задоволено