-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ). Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ). Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти). (Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»).
Завершена
849 963.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 249.82 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 249.82 UAH
Період оскарження:
21.07.2025 11:23 - 16.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної докуенмтації
Номер:
d042debd2af048248485245d5b4f093b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-21-002868-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної докуенмтації
Скарга:
Від 25 липня 2025 року
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник, рішення якого оскаржуються: К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О
РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) Код в ЄДРПОУ 04543536
Адреса: 49100, Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, вул. Космічна, 13
Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО"
Код в ЄДРПОУ 38469527
Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190
Інформація про закупівлю:
ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).
(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»).
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a
Очікувана вартість закупівлі 849 963,00 Гривня (з ПДВ)
Скарга на рішення Замовника
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178)
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 21.07.2025 11:25 Замовником К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) було оприлюднено відкриті торги з особливостями «ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»). , ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a.
Проте, у тендерній документації наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
Умовами тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»). , ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a., Замовником - К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) , було визначено наступні вимоги, а саме:
Тендерна документація в додатках містить наступні вимоги надання учасниками у складі пропозиції:
1. Додаток 2 та Додаток 3 до тендерної документації містить наступні вимоги:
«3.6 Заповнений проект договору, який наведено у Додатку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації.
Проект договору повинен бути заповнений зі сторони учасника, включаючи преамбулу, реквізити, специфікацію із зазначенням найменування предмету закупівлі, кількості, ціни, вартості. Проект договору має бути підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку Учасника.
3.7 Лист-згода з умовами проекту договору відповідно до Додатоку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації. (надається у довільній формі, на фірмовому бланку (за наявності) Учасника з вихідним номером та датою).»
1. Так, проєкт договору (Додаток 3 до тендерної документації) містить наступні положення:
«5.2. Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».»
Вказана умова договору не узгоджується із законодавством та порушує законні права учасників закупівлі та Скаржника.
Скаржник звернувся до фахівців у галузі права - Адвокатського об’Єднання «Право, бізнес і фінанси» для дослідження проєкту Договору закупівлі. (Додається в якості доказу)
1. Розділ 5 Надання послуг:
Пункт 5.2. Договору встановлено наступне: Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».
Так, тендерною документацією закупівлі учасники не обмежені в праві залучати субпідрядників для виконання послуг.
Крім цього, відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Тобто, ЗУ «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією передбачена можливість для учасників щодо залучення субпіядрядників для виконання послуг.
Натомість, положення пункту 5.2 проєкту Договору, в частині того, що Виконавець надає послуги САМЕ власними силами та засобами, фактично обмежує право Виконавця на залучення субпідрядників для виконання послуг та не узгоджується з тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі» в цій частині.
2. Перший підпункт пункту 6.2. Договору встановлено право Замовника достроково, в односторонньому порядку, розірвати цей Договір у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Виконавцем або на вимогу уповноважених органів, шляхом направлення офіційного листа про це Виконавцю згідно з адресою, яка зазначена в розділі «16. Місцезнаходження та банківські реквізити Сторін» цього Договору. Офіційний лист про розірвання цього Договору надсилається Виконавцю за 5 днів до бажаної дати розірвання. Цей Договір вважатиметься розірваним з дати, що зазначена в офіційному листі про розірвання Договору.
Так, проведення перевірки контролюючим органом розпорядника бюджетних коштів та встановлення певних невідповідностей не є підставою для розірвання господарського договору.
У постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.10.2018 у справі № 917/1064/17 зауважено, що акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Виявлені контролюючим органом порушення не впливають на умови укладеного між сторонами договору і не можуть їх змінювати, оскільки за своїми правовими наслідками аудиторський звіт у даному випадку фіксує порушення фінансової дисципліни учасника правовідносин, фінансово-господарська діяльність якого перевірялась. Аудиторська перевірка, результати якої оформлені відповідною довідкою та Актом, не можуть змінювати, припиняти частково або повністю договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені договором та підтверджені відповідними актами виконаних робіт.
Відповідно до висновку, викладеного у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.02.2020 у справі № 910/17984/16 аудиторська довідка не може змінювати, припиняти договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені укладеними договорами та які підтверджені відповідним актами здачі-приймання наданих послуг. Аудиторська довідка є документом, складеним з приводу наявності або відсутності відповідних порушень, та містить лише думку органу, який її склав. Аудиторська довідка не є рішенням суб`єкта владних повноважень, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялася. Аудиторська довідка є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу.
Аналогічні висновки наведені також у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у справі № 922/3816/19 від 07.12.2021.
Отже, акт чи довідка перевірки відповідного підрозділу Держаудитслужби або інших уповноважених органів не можуть розглядатись як підстава виникнення чи припинення господарсько-правового зобов`язання.
Крім цього, таке положення договору (у разі надання учасниками згоди шляхом завантаження документів, передбачених п 3.6 та 3.7. Додатку 2 до тендерної документації) фактично змушує Скаржника автоматично погодитись з будь-якою вимогою контролюючих органів та обмежує його законні права на оскарження такої вимоги контролюючих органів.
Таке положення договору порушує права учасника, оскільки не узгоджується з законодавством України та позицією Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Замовник, встановивши вказані вище вимоги в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказані вимоги є необґрунтованими, незаконними і такими, що штучно звужують кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягають вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційні.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника, К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»). , ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Додатки:
1. Тендерна документація
2. Аналіз договору №472-07 від 25.07.2025
Директор
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга АМКУ Дніпро.pdf 25.07.2025 19:45
- скарга АМКУ Дніпро.docx 25.07.2025 19:45
- скарга АМКУ Дніпро.pdf.p7s 25.07.2025 19:45
- Аналіз договору № 472-07.PDF 25.07.2025 19:45
- ТД ВТ з особливостями відходи (4).doc 25.07.2025 19:45
- sign.p7s 25.07.2025 19:45
- рішення від 29.07.2025 № 11727.pdf 29.07.2025 15:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2025 № 12210.pdf 08.08.2025 13:07
- рішення від 07.08.2025 № 12210.pdf 12.08.2025 09:10
- відповідь на скаргу.docx 31.07.2025 10:20
- Довідка субпідрядник.pdf 31.07.2025 10:20
- лист та допугода.pdf 31.07.2025 10:20
- додаткова угода № 1 від 23.04.2025 року.pdf 31.07.2025 10:20
- Висновок ДАСУ.docx 31.07.2025 10:20
- договір від 19.02.2025 № 52 ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО.pdf 31.07.2025 10:20
- відповідь на скаргу....pdf 31.07.2025 10:20
- Відповідь що рішення АМКУ № 12210-р-пк-пз від 07.08.2025 року.pdf 13.08.2025 11:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.07.2025 19:46
Дата розгляду скарги:
07.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2025 09:11
Дата виконання рішення Замовником:
13.08.2025 11:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.08.2025 року № 12210-р/пк-пз, уповноваженою особою КП «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» ДОР» прийнято рішення про виконання поставлених перед нею зобов’язань, а саме: внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ). Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ). Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти). (Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 "Послуги у сфері поводження з медичними відходами"), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-21-002868-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
08ce0e431f884d77b766aa73a19b5990
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Тендерна документація в додатках містить наступні вимоги надання учасниками у складі пропозиції:
1. Додаток 2 та Додаток 3 до тендерної документації містить наступні вимоги:
«3.6 Заповнений проект договору, який наведено у Додатку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації.
Проект договору повинен бути заповнений зі сторони учасника, включаючи преамбулу, реквізити, специфікацію із зазначенням найменування предмету закупівлі, кількості, ціни, вартості. Проект договору має бути підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку Учасника.
3.7 Лист-згода з умовами проекту договору відповідно до Додатоку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації. (надається у довільній формі, на фірмовому бланку (за наявності) Учасника з вихідним номером та датою).»
1. Так, проєкт договору (Додаток 3 до тендерної документації) містить наступні положення:
«5.2. Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».»
Вказана умова договору не узгоджується із законодавством та порушує законні права учасників закупівлі та Скаржника.
Скаржник звернувся до фахівців у галузі права - Адвокатського об’Єднання «Право, бізнес і фінанси» для дослідження проєкту Договору закупівлі. (Додається в якості доказу)
1. Розділ 5 Надання послуг:
Пункт 5.2. Договору встановлено наступне: Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».
Так, тендерною документацією закупівлі учасники не обмежені в праві залучати субпідрядників для виконання послуг.
Крім цього, відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Тобто, ЗУ «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією передбачена можливість для учасників щодо залучення субпіядрядників для виконання послуг.
Натомість, положення пункту 5.2 проєкту Договору, в частині того, що Виконавець надає послуги САМЕ власними силами та засобами, фактично обмежує право Виконавця на залучення субпідрядників для виконання послуг та не узгоджується з тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі» в цій частині.
2. Перший підпункт пункту 6.2. Договору встановлено право Замовника достроково, в односторонньому порядку, розірвати цей Договір у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Виконавцем або на вимогу уповноважених органів, шляхом направлення офіційного листа про це Виконавцю згідно з адресою, яка зазначена в розділі «16. Місцезнаходження та банківські реквізити Сторін» цього Договору. Офіційний лист про розірвання цього Договору надсилається Виконавцю за 5 днів до бажаної дати розірвання. Цей Договір вважатиметься розірваним з дати, що зазначена в офіційному листі про розірвання Договору.
Так, проведення перевірки контролюючим органом розпорядника бюджетних коштів та встановлення певних невідповідностей не є підставою для розірвання господарського договору.
У постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.10.2018 у справі № 917/1064/17 зауважено, що акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Виявлені контролюючим органом порушення не впливають на умови укладеного між сторонами договору і не можуть їх змінювати, оскільки за своїми правовими наслідками аудиторський звіт у даному випадку фіксує порушення фінансової дисципліни учасника правовідносин, фінансово-господарська діяльність якого перевірялась. Аудиторська перевірка, результати якої оформлені відповідною довідкою та Актом, не можуть змінювати, припиняти частково або повністю договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені договором та підтверджені відповідними актами виконаних робіт.
Відповідно до висновку, викладеного у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.02.2020 у справі № 910/17984/16 аудиторська довідка не може змінювати, припиняти договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені укладеними договорами та які підтверджені відповідним актами здачі-приймання наданих послуг. Аудиторська довідка є документом, складеним з приводу наявності або відсутності відповідних порушень, та містить лише думку органу, який її склав. Аудиторська довідка не є рішенням суб`єкта владних повноважень, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялася. Аудиторська довідка є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу.
Аналогічні висновки наведені також у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у справі № 922/3816/19 від 07.12.2021.
Отже, акт чи довідка перевірки відповідного підрозділу Держаудитслужби або інших уповноважених органів не можуть розглядатись як підстава виникнення чи припинення господарсько-правового зобов`язання.
Крім цього, таке положення договору (у разі надання учасниками згоди шляхом завантаження документів, передбачених п 3.6 та 3.7. Додатку 2 до тендерної документації) фактично змушує Скаржника автоматично погодитись з будь-якою вимогою контролюючих органів та обмежує його законні права на оскарження такої вимоги контролюючих органів.
Таке положення договору порушує права учасника, оскільки не узгоджується з законодавством України та позицією Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Замовник, встановивши вказані вище вимоги в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказані вимоги є необґрунтованими, незаконними і такими, що штучно звужують кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягають вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційні.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
1. Додаток 2 та Додаток 3 до тендерної документації містить наступні вимоги:
«3.6 Заповнений проект договору, який наведено у Додатку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації.
Проект договору повинен бути заповнений зі сторони учасника, включаючи преамбулу, реквізити, специфікацію із зазначенням найменування предмету закупівлі, кількості, ціни, вартості. Проект договору має бути підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку Учасника.
3.7 Лист-згода з умовами проекту договору відповідно до Додатоку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації. (надається у довільній формі, на фірмовому бланку (за наявності) Учасника з вихідним номером та датою).»
1. Так, проєкт договору (Додаток 3 до тендерної документації) містить наступні положення:
«5.2. Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».»
Вказана умова договору не узгоджується із законодавством та порушує законні права учасників закупівлі та Скаржника.
Скаржник звернувся до фахівців у галузі права - Адвокатського об’Єднання «Право, бізнес і фінанси» для дослідження проєкту Договору закупівлі. (Додається в якості доказу)
1. Розділ 5 Надання послуг:
Пункт 5.2. Договору встановлено наступне: Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».
Так, тендерною документацією закупівлі учасники не обмежені в праві залучати субпідрядників для виконання послуг.
Крім цього, відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Тобто, ЗУ «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією передбачена можливість для учасників щодо залучення субпіядрядників для виконання послуг.
Натомість, положення пункту 5.2 проєкту Договору, в частині того, що Виконавець надає послуги САМЕ власними силами та засобами, фактично обмежує право Виконавця на залучення субпідрядників для виконання послуг та не узгоджується з тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі» в цій частині.
2. Перший підпункт пункту 6.2. Договору встановлено право Замовника достроково, в односторонньому порядку, розірвати цей Договір у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Виконавцем або на вимогу уповноважених органів, шляхом направлення офіційного листа про це Виконавцю згідно з адресою, яка зазначена в розділі «16. Місцезнаходження та банківські реквізити Сторін» цього Договору. Офіційний лист про розірвання цього Договору надсилається Виконавцю за 5 днів до бажаної дати розірвання. Цей Договір вважатиметься розірваним з дати, що зазначена в офіційному листі про розірвання Договору.
Так, проведення перевірки контролюючим органом розпорядника бюджетних коштів та встановлення певних невідповідностей не є підставою для розірвання господарського договору.
У постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.10.2018 у справі № 917/1064/17 зауважено, що акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Виявлені контролюючим органом порушення не впливають на умови укладеного між сторонами договору і не можуть їх змінювати, оскільки за своїми правовими наслідками аудиторський звіт у даному випадку фіксує порушення фінансової дисципліни учасника правовідносин, фінансово-господарська діяльність якого перевірялась. Аудиторська перевірка, результати якої оформлені відповідною довідкою та Актом, не можуть змінювати, припиняти частково або повністю договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені договором та підтверджені відповідними актами виконаних робіт.
Відповідно до висновку, викладеного у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.02.2020 у справі № 910/17984/16 аудиторська довідка не може змінювати, припиняти договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені укладеними договорами та які підтверджені відповідним актами здачі-приймання наданих послуг. Аудиторська довідка є документом, складеним з приводу наявності або відсутності відповідних порушень, та містить лише думку органу, який її склав. Аудиторська довідка не є рішенням суб`єкта владних повноважень, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялася. Аудиторська довідка є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу.
Аналогічні висновки наведені також у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у справі № 922/3816/19 від 07.12.2021.
Отже, акт чи довідка перевірки відповідного підрозділу Держаудитслужби або інших уповноважених органів не можуть розглядатись як підстава виникнення чи припинення господарсько-правового зобов`язання.
Крім цього, таке положення договору (у разі надання учасниками згоди шляхом завантаження документів, передбачених п 3.6 та 3.7. Додатку 2 до тендерної документації) фактично змушує Скаржника автоматично погодитись з будь-якою вимогою контролюючих органів та обмежує його законні права на оскарження такої вимоги контролюючих органів.
Таке положення договору порушує права учасника, оскільки не узгоджується з законодавством України та позицією Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Замовник, встановивши вказані вище вимоги в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказані вимоги є необґрунтованими, незаконними і такими, що штучно звужують кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягають вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційні.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Аналіз договору № 472-07
-
Повʼязаний документ:
Аналіз договору № 472-07.PDF
-
-
Назва доказу:
ТД ВТ з особливостями відходи
-
Повʼязаний документ:
ТД ВТ з особливостями відходи (4).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами». Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ). Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ). Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»). , ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.