-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо, Бензин А-95
Завершена
1 006 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 060.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 060.00 UAH
Період оскарження:
21.07.2025 11:13 - 13.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови ТД
Номер:
557fb7379d5d42ce8389178540f958bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-21-002628-a.c1
Назва:
СКАРГА на умови ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Талони АЗС БРСМ.pdf 25.07.2025 15:03
- Договір БРСМ Девон.pdf 25.07.2025 15:03
- Перелік АЗС БРСМ.pdf 25.07.2025 15:03
- Додаток 7-Проєкт договору.docx 25.07.2025 15:03
- 25.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації 2.pdf 25.07.2025 15:03
- Відстань до АЗС Суб'єкта оскарження.PNG 25.07.2025 15:03
- 25.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації 2 ДОК.docx 25.07.2025 15:03
- sign.p7s 25.07.2025 15:04
- рішення від 29.07.2025 № 11693.pdf 29.07.2025 14:58
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2025 № 12133.pdf 07.08.2025 10:57
- рішення від 06.08.2025 № 12133.pdf 11.08.2025 10:56
- пояснення АМКУ пальне березань.doc 31.07.2025 15:40
- Рішення про територію обслуговування.pdf 31.07.2025 15:40
- Пояснення АМКУ Березань.pdf 31.07.2025 15:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.07.2025 15:09
Дата розгляду скарги:
06.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.08.2025 10:57
Дата виконання рішення Замовником:
11.08.2025 15:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни до тендерної документації, виключено вимогу про заправляння на АЗС на відстані до 7 км від селища Баришівка та додано обгрунтування визначення місця поставки.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
adb8e04d56b64f9fada71a1e6107e4bb
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: - АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 Тендерної документації 3. Обов’язкова наявність хоча б однієї АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо кількості та місцерозташуванню АЗС учасника:
- АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 7 Тендерної документації), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ: АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ НЕ МАЄ АЗС САМЕ в селищі Баришівка, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника.
Місцезнаходження Замовника: 07501, Україна, Київська обл, Броварський р-н, смт. Баришівка, пров. Банний, буд. 3.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта: БРСМ-Нафта, ул. Гагарина, 3, Березань, Київська область, 07540.
АЗС мережі БРСМ-Нафта, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження в безпосередній близькості від місцезнаходження Замовника, - знаходиться на відстані 12,0 км від місцезнаходження Замовника.
Зазначене підтверджується скриншотом з Карти Google:
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ в селищі Баришівка, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника, а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 7 км, а саме - на відстані 12,0 км від місцезнаходження Замовника – наявні дискримінаційні умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, але вимога ЩОДО наявності АЗС САМЕ в селищі Баришівка, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника – створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Суб’єкт оскарження може запропонувати АЗС в безпосередній близькості до підприємства Замовника, але така відстань БІЛЬШЕ 7 км від місцезнаходження Замовника (більше зазначеного у Додатку 3 Тендерної документації) , а також юридична адреса такої АЗС в населеному пункті Березань, а отже не в селищі Баришівка.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО обмежена кількість АЗС, а отже наявні дискримінаційні умови для інших потенційних учасників, АЗС яких не входять в межі зазначеної Замовником відстані. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 Тендерної документації 3. Обов’язкова наявність хоча б однієї АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо кількості та місцерозташуванню АЗС учасника:
- АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 7 Тендерної документації), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ: АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ НЕ МАЄ АЗС САМЕ в селищі Баришівка, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника.
Місцезнаходження Замовника: 07501, Україна, Київська обл, Броварський р-н, смт. Баришівка, пров. Банний, буд. 3.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта: БРСМ-Нафта, ул. Гагарина, 3, Березань, Київська область, 07540.
АЗС мережі БРСМ-Нафта, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження в безпосередній близькості від місцезнаходження Замовника, - знаходиться на відстані 12,0 км від місцезнаходження Замовника.
Зазначене підтверджується скриншотом з Карти Google:
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ в селищі Баришівка, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника, а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 7 км, а саме - на відстані 12,0 км від місцезнаходження Замовника – наявні дискримінаційні умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, але вимога ЩОДО наявності АЗС САМЕ в селищі Баришівка, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника – створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Суб’єкт оскарження може запропонувати АЗС в безпосередній близькості до підприємства Замовника, але така відстань БІЛЬШЕ 7 км від місцезнаходження Замовника (більше зазначеного у Додатку 3 Тендерної документації) , а також юридична адреса такої АЗС в населеному пункті Березань, а отже не в селищі Баришівка.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО обмежена кількість АЗС, а отже наявні дискримінаційні умови для інших потенційних учасників, АЗС яких не входять в межі зазначеної Замовником відстані. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника.
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
25.07.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік АЗС БРСМ-Нафта
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Відстань до АЗС Суб'єкта оскарження згідно з розрахунку з Карти Google.
-
Повʼязаний документ:
Відстань до АЗС Суб'єкта оскарження.PNG
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: - АЗС, яка знаходиться в селищі Баришівка або на відстані не більше 7 км від місцезнаходження Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2d9a43ec14c84c938b0ff831c381dab2
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині: талони мають строк дії не менше 12 місяців.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 3 Тендерної документації 2. Місце поставки (передачі) товарів: на стаціонарній автозаправній станції (АЗС) відповідно до талонів номіналом 10л, 20л, які діють по всім АЗС та мають строк дії не менше 12 місяців. Можливість заміни прострочених талонів (надати гарантійний лист у складі пропозиції). Поставка товару здійснюється по талонам (скретч-карт).
Додаток 7 Тендерної документації
(Проєкт Договору) 5.4. Умови постачання Товару – самовивіз. Замовник зобов’язується отримати Товар на АЗС до закінчення терміну дії талонів. Термін дії талонів не повинен бути менше 12 місяців з дня їх отримання Замовником.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талони мають строк дії не менше 12 місяців.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 7 до ТД) містить наступні умови:
5.1. Строк поставки Товару – до 31 грудня 2025 року окремими партіями протягом 1 (одного) календарного дня з моменту направлення Замовником заявки або прибуття на АЗС. Обсяг партії Товару визначається Замовником самостійно.
10.1. Договір набирає чинності з дати його підписання та діє до 31 грудня 2025 року, а в частині виконання зобов’язань за цим Договором - до моменту повного належного виконання Сторонами усіх своїх зобов’язань за цим договором.
п. 4.5. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Поставка товару здійснюється з дати укладання договору до 31.12.2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 .
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – талони мають строк дії не менше 12 місяців.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 21.07.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 29.07.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше серпня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (талони мають строк дії не менше 12 місяців), - термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ СЕРПНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.05.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО СЕРПНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у липні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талони мають строк дії не менше 12 місяців.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 3 Тендерної документації 2. Місце поставки (передачі) товарів: на стаціонарній автозаправній станції (АЗС) відповідно до талонів номіналом 10л, 20л, які діють по всім АЗС та мають строк дії не менше 12 місяців. Можливість заміни прострочених талонів (надати гарантійний лист у складі пропозиції). Поставка товару здійснюється по талонам (скретч-карт).
Додаток 7 Тендерної документації
(Проєкт Договору) 5.4. Умови постачання Товару – самовивіз. Замовник зобов’язується отримати Товар на АЗС до закінчення терміну дії талонів. Термін дії талонів не повинен бути менше 12 місяців з дня їх отримання Замовником.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талони мають строк дії не менше 12 місяців.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 7 до ТД) містить наступні умови:
5.1. Строк поставки Товару – до 31 грудня 2025 року окремими партіями протягом 1 (одного) календарного дня з моменту направлення Замовником заявки або прибуття на АЗС. Обсяг партії Товару визначається Замовником самостійно.
10.1. Договір набирає чинності з дати його підписання та діє до 31 грудня 2025 року, а в частині виконання зобов’язань за цим Договором - до моменту повного належного виконання Сторонами усіх своїх зобов’язань за цим договором.
п. 4.5. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Поставка товару здійснюється з дати укладання договору до 31.12.2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 .
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – талони мають строк дії не менше 12 місяців.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 21.07.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 29.07.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше серпня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (талони мають строк дії не менше 12 місяців), - термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ СЕРПНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.05.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО СЕРПНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у липні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талони мають строк дії не менше 12 місяців.
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Проєкт договору згідно Додатку 7 Тендерної документації Замовника.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7-Проєкт договору.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині: талони мають строк дії не менше 12 місяців.