-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва
Завершена
1 819 774.87
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 098.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 098.87 UAH
Період оскарження:
21.07.2025 10:45 - 15.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Щодо незаконного визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
f9fc698eb253461a897d162f62d04ae6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-21-001995-a.a2
Назва:
Щодо незаконного визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист постачальника.jpg 01.09.2025 13:49
- 01 Довідка. Обладнання та МТБ.pdf 01.09.2025 13:49
- СКАРГА__UA-2025-07-21-001995-a.PDF 01.09.2025 13:52
- СКАРГА__UA-2025-07-21-001995-a.docx 01.09.2025 13:52
- sign.p7s 01.09.2025 13:56
- рішення від 03.09.2025 № 13548.pdf 03.09.2025 14:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.09.2025 № 13998.pdf 12.09.2025 12:09
- рішення від 11.09.2025 № 13998.pdf 16.09.2025 10:13
- Пояснення 2 АМКУ.PDF 05.09.2025 15:31
- Пояснення на скаргу Укрбіоекологія.docx 08.09.2025 11:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2025 15:05
Дата розгляду скарги:
11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.09.2025 14:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.09.2025 10:14
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f10e7ee0af29459d93f99f9d10c4995d
Заголовок пункту скарги:
Щодо наявності засобу для вимірювання тиску - мановакууметра МТК.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вимогою підпункту 1.1. пункту 1 Додатку № 1 до ТД визначено наступну вимогу: «Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі, обов’язкова наявність у Учасника в користуванні (наявність власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму тощо) наступної техніки:
− анемометри, не менше 3 одиниць;
− засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць;
− дриль ударний або еквівалент обладнання, яке виконує аналогічні функції;
− шліфмашинка;
− обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO або SAVENT TURBO або еквівалент;
− пояс лямковий комбінований.
Для підтвердження наявності зазначеної в довідці техніки необхідно надати бухгалтерські документи або копії документів, які підтверджують права власності на неї.
*у розумінні цієї тендерної документації будь-які посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмету, джерело його походження або виробника, всі такі посилання вживаються у значенні «або еквівалент».».
Мановакуумметр для вентиляції —призначений для вимірювань надлишкового тиску, розрідження та диференціального тиску газів. Застосовується при контролі вентиляції приміщень у багатоквартирному житловому будинку, принцип дії мановакуумметра ґрунтується на використанні тензоефекту.
Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЯ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ) Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва), при перевірці димових і вентиляційних каналів повинні перевірятися:
Відповідність конструкцій і використаних матеріалів;
Прохідність каналів (відсутність засмічення і наявність тяги);
Герметичність;
Відокремленість;
Наявність і справність протипожежних розсічок від горючих конструкцій;
Наявність поблизу оголовків встановлених приладів, обладнання у зоні вітрового підпору, що заважає належному повітрообміну;
Справність та правильність розташування оголовку димоходу відносно даху і розташованих поблизу споруд і дерев з урахуванням зони вітрового підпору;
Відсутність сажі і смоли – на внутрішніх поверхнях і тріщин – на зовнішніх.
У разі необхідності, прочищення засмічених димових та вентиляційних каналів:
Усунення недоліків в роботі димових та вентиляційних каналів в термін - 1 робочий день, з урахуванням складності робіт;
Ліквідації завалів в димових та вентиляційних каналах;
Виявлення дефектів і несправностей та їх ліквідація;
- Видалення засмічення каналів.
Відповідно до пункту 4 глави 6 «Правил технічної експлуатації систем газопостачання», затверджених наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402 (надалі – Правил) розділу V: «При періодичних перевірках димових і вентиляційних каналів, зокрема, перевіряється:
прохідність каналів (відсутність засмічення і наявність тяги);
наявність поблизу оголовків встановлених приладів, обладнання у зоні вітрового підпору, що заважає належному повітрообміну;
справність та правильність розташування оголовку димоходу відносно даху і розташованих поблизу споруд і дерев з урахуванням зони вітрового підпору;
відсутність сажі та смоли на внутрішніх поверхнях;»
Перевірка та прочищення димових і вентиляційних каналів здійснюється відповідно до вимог глави 6 розділу V з оформленням акта первинної, періодичної перевірки та прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків, форма якого наведена у додатку 15 до Правил (далі - акт ДВК). Пунктом 15 акту ДВК передбачається заповнення інформації щодо тяги та яким саме засобом її перевірено, а саме:
Наголошуємо, що відповідно до пункту 3 глави 6 розділу V Правил « Нормальною тягою димоходу вважається мінімальне розрідження в димоході, встановлене технічною документацією виробника на газовикористовуюче обладнання з відведенням продуктів згорання, які підключені до димоходу, але не менше 2 Па.».
Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі та за для підтвердження вимоги щодо наявності мановакууметрів, не менше 3 одиниць, Переможець надав довідку вих № 20250724-01 від 24.07.2025 та видаткову накладну № 74 від 13.03.2024 на мановакууметри (тягонапороміри) МТК-1..0.. + 1,5 кгс (копії документів надаються).
З інформації сайту виробника ТОВ «ОПТІМА ЕНЕРГО СЕРВІС» https://oes-pribor.com.ua/ru/produkcia/korabelnie/mtk-1054__mtk-1058__mtk-1059__mtk-1060__mtk-1076__mtk-1079.html можна пересвідчитися про те, що мановакууметри (тягонапороміри) МТК - це Суднові (корабельні) мановакуумметри ударостійкі (вібростійкі) МТК призначені для вимірювання надлишкового і вакуумметричного постійного і змінного тиску рідин, що не кристалізуються при робочих температурах рідин і газів, нейтральних по відношенню до мідних сплавів, а також для вимірювання тиску морської води до 6 МПа (20 кгс/с) (Print Screen додається).
Отже, Переможцем завідома надав недостовірну щодо наявності мановакууметрів, які зможуть виміряти тягу (розрідження), яка має становити 2 ПА, у вентиляційному каналі (канал призначений для видалення повітря з приміщень, забезпечення його циркуляції та створення комфортного мікроклімату) та/або димохідному каналі (димохід, по якому відходять продукти згоряння з приміщення) у багатоквартирному житловому будинку.
З метою перевірки відповідності тендерної пропозиції Переможця умовам тендерної документації, а також фактів надання вказаним учасником недостовірної інформації в рамках його участі у процедурі закупівлі, Скаржник звернувся до ТОВ «ОПТІМА ЕНЕРГО СЕРВІС», у якого ТОВ «ЗАУБЕР» придбало обладнання.
У відповідь на звернення, отримано лист постачальника (копія додається), в якому зазначено, що
Отже, Переможець зазначеними мановакууметрами не зможе надати послуги, що є предметом закупівлі та визначені у технічному завданні.
− анемометри, не менше 3 одиниць;
− засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць;
− дриль ударний або еквівалент обладнання, яке виконує аналогічні функції;
− шліфмашинка;
− обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO або SAVENT TURBO або еквівалент;
− пояс лямковий комбінований.
Для підтвердження наявності зазначеної в довідці техніки необхідно надати бухгалтерські документи або копії документів, які підтверджують права власності на неї.
*у розумінні цієї тендерної документації будь-які посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмету, джерело його походження або виробника, всі такі посилання вживаються у значенні «або еквівалент».».
Мановакуумметр для вентиляції —призначений для вимірювань надлишкового тиску, розрідження та диференціального тиску газів. Застосовується при контролі вентиляції приміщень у багатоквартирному житловому будинку, принцип дії мановакуумметра ґрунтується на використанні тензоефекту.
Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЯ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ) Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва), при перевірці димових і вентиляційних каналів повинні перевірятися:
Відповідність конструкцій і використаних матеріалів;
Прохідність каналів (відсутність засмічення і наявність тяги);
Герметичність;
Відокремленість;
Наявність і справність протипожежних розсічок від горючих конструкцій;
Наявність поблизу оголовків встановлених приладів, обладнання у зоні вітрового підпору, що заважає належному повітрообміну;
Справність та правильність розташування оголовку димоходу відносно даху і розташованих поблизу споруд і дерев з урахуванням зони вітрового підпору;
Відсутність сажі і смоли – на внутрішніх поверхнях і тріщин – на зовнішніх.
У разі необхідності, прочищення засмічених димових та вентиляційних каналів:
Усунення недоліків в роботі димових та вентиляційних каналів в термін - 1 робочий день, з урахуванням складності робіт;
Ліквідації завалів в димових та вентиляційних каналах;
Виявлення дефектів і несправностей та їх ліквідація;
- Видалення засмічення каналів.
Відповідно до пункту 4 глави 6 «Правил технічної експлуатації систем газопостачання», затверджених наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402 (надалі – Правил) розділу V: «При періодичних перевірках димових і вентиляційних каналів, зокрема, перевіряється:
прохідність каналів (відсутність засмічення і наявність тяги);
наявність поблизу оголовків встановлених приладів, обладнання у зоні вітрового підпору, що заважає належному повітрообміну;
справність та правильність розташування оголовку димоходу відносно даху і розташованих поблизу споруд і дерев з урахуванням зони вітрового підпору;
відсутність сажі та смоли на внутрішніх поверхнях;»
Перевірка та прочищення димових і вентиляційних каналів здійснюється відповідно до вимог глави 6 розділу V з оформленням акта первинної, періодичної перевірки та прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків, форма якого наведена у додатку 15 до Правил (далі - акт ДВК). Пунктом 15 акту ДВК передбачається заповнення інформації щодо тяги та яким саме засобом її перевірено, а саме:
Наголошуємо, що відповідно до пункту 3 глави 6 розділу V Правил « Нормальною тягою димоходу вважається мінімальне розрідження в димоході, встановлене технічною документацією виробника на газовикористовуюче обладнання з відведенням продуктів згорання, які підключені до димоходу, але не менше 2 Па.».
Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі та за для підтвердження вимоги щодо наявності мановакууметрів, не менше 3 одиниць, Переможець надав довідку вих № 20250724-01 від 24.07.2025 та видаткову накладну № 74 від 13.03.2024 на мановакууметри (тягонапороміри) МТК-1..0.. + 1,5 кгс (копії документів надаються).
З інформації сайту виробника ТОВ «ОПТІМА ЕНЕРГО СЕРВІС» https://oes-pribor.com.ua/ru/produkcia/korabelnie/mtk-1054__mtk-1058__mtk-1059__mtk-1060__mtk-1076__mtk-1079.html можна пересвідчитися про те, що мановакууметри (тягонапороміри) МТК - це Суднові (корабельні) мановакуумметри ударостійкі (вібростійкі) МТК призначені для вимірювання надлишкового і вакуумметричного постійного і змінного тиску рідин, що не кристалізуються при робочих температурах рідин і газів, нейтральних по відношенню до мідних сплавів, а також для вимірювання тиску морської води до 6 МПа (20 кгс/с) (Print Screen додається).
Отже, Переможцем завідома надав недостовірну щодо наявності мановакууметрів, які зможуть виміряти тягу (розрідження), яка має становити 2 ПА, у вентиляційному каналі (канал призначений для видалення повітря з приміщень, забезпечення його циркуляції та створення комфортного мікроклімату) та/або димохідному каналі (димохід, по якому відходять продукти згоряння з приміщення) у багатоквартирному житловому будинку.
З метою перевірки відповідності тендерної пропозиції Переможця умовам тендерної документації, а також фактів надання вказаним учасником недостовірної інформації в рамках його участі у процедурі закупівлі, Скаржник звернувся до ТОВ «ОПТІМА ЕНЕРГО СЕРВІС», у якого ТОВ «ЗАУБЕР» придбало обладнання.
У відповідь на звернення, отримано лист постачальника (копія додається), в якому зазначено, що
Отже, Переможець зазначеними мановакууметрами не зможе надати послуги, що є предметом закупівлі та визначені у технічному завданні.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі Переможця, натомість зобовʼязати Замовника відхилити тендерну пропозицію Пе-реможця
Запити Органу оскарження
Номер:
9ea14b83f3c745aebf89b12314fcf0cc
Тема запиту:
Заперечення щодо пояснення замовника
Текст запиту:
У відповідь на пояснення Замовника, додатково інформуємо, що замовник цитує підпункт 1.1. пункту 1 Додатку № 1 до ТД: «Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі, обов’язкова наявність у Учасника користуванні (наявність власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму тощо) наступної техніки: засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць.».
НАГОЛОШУЄМО: Яким чином, може ефективно надатися послуга, якщо ТОВ «ЗАУБЕР» надав в пропозиції до тендерної документації Мановакуумметр технічний корабельний, у якого тільки похибка становить +- 1500ПА?! У листі ТОВ «ОПТІМА ЕНЕРГО СЕРВІС вказав, що цей прилад не може перевірити мінімальну тягу (розрідження) 2 ПА як це вимагається в розділі V главі 6 пункту 3 «Правила технічної експлуатації систем газопостачання», затверджені наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 №402, а саме Нормальною тягою димоходу вважається мінімальне розрідження в димоході, встановлене технічною документацією виробника на газовикористовуюче обладнання з відведенням продуктів згорання, які підключені до димоходу, але не менше 2 Па.
Отже, цим приладом, неможливо надати ефективну послугу, як це вимагає замовник, а це перш за все, безпека споживачів, які експлуатують газовикористовуючого обладнання, що може призвести до нещасних випадків, у разі некоректних замірів в димових і вентиляційних
Дата опублікування:
08.09.2025 14:13
Номер:
52c87369d0c946ae8be196b3881cb508
Тема запиту:
Пояснення на скаргу
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ
НА СКАРГУ
21 липня 2025 року Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва», (надалі - Замовник), було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (СРУ) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва, UA-2025-07-21-001995-a.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 Додатку № 1 до ТД зазначено: Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі, обов’язкова наявність у Учасника в користуванні (наявність власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму тощо) наступної техніки:
− анемометри, не менше 3 одиниць;
− засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць;
− дриль ударний або еквівалент обладнання, яке виконує аналогічні функції;
− шліфмашинка;
− обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO або SAVENT TURBO або еквівалент;
− пояс лямковий комбінований.
25 липня 2025 року вимоги тендерної документації були оскаржені, зокрема і в частині наявності у учасників спеціального обладнання. За результатами розгляду скарги, на виконання Рішення № 12153-р/пк-пз від 06.08.2025 р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та задля максимальної недискримінації учасників Замовником не було висунуто окремих вимог до кожного виду обладнання, що вимагається для відповідності кваліфікаційним критеріям: ані до анемометрів, ані до дифманометрів/мановукууметрів, ані до дрилів, ані до шліфувальних машинок, ані до іншого обладнання.
Так, зокрема, згідно вимог тендерної документації відсутні вимоги щодо діапазону шкали вимірювання мановакууметрів та її градуювання, ціни поділок мановакууметра, матеріалу корпусу, стрілки, принципу дії вимірювального механізму тощо.
Також жодних подібних вимог до обладнання не містять і «Правила технічної експлуатації систем газопостачання», затверджені наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402.
Для відповідності учасника вимогам тендерної документації в частині наявності засобів для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць, учасники згідно вимог тендерної документації повинні надати:
1) Інформаційну довідка, складену за формою, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання умов договору про закупівлю (пункт 1.1. Додатку 1)
2) Учасник повинен підтвердити форму власності матеріально-технічної бази (надати оригінал договору купівлі-продажу або свідоцтво про право власності, або договору оренди, або видаткову накладну, або інший документ, що надає право користування матеріально-технічною базою, тощо) (пункт 1.2. Додатку 1)
3) Згідно постанови Кабінету міністрів України від 04.06.2015 №374 «Про затвердження переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці» для підтвердження відповідності засобів вимірювання тиску в димовентиляційних каналах, Учасник повинен надати скан-копії дійсних та чинних на момент подання свідоцтв про повірку таких приладів відповідно «Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 08.02.2016 № 193.
На підтвердження даних вимог учасник ТОВ «ЗАУБЕР» надав:
1) довідку вих № 20250724-01 від 24.07.2025 із зазначенням наявності 4 мановакууметрів;
2) видаткову накладну № 74 від 13.03.2024 на 4 мановакууметри (тягонапороміри);
3) свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки на 4 мановакууметри №39-2-1/1097-20250609 чинне до 9 червня 2026 року.
Таким чином, учасник ТОВ «ЗАУБЕР» виконав вимоги тендерної документації, зокрема в частині підтвердження наявності засобів для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць.
Дата опублікування:
08.09.2025 11:32
Номер:
0c57a55cc01b4914b47e265201d0adf9
Тема запиту:
Щодо наявності засобу для вимірювання тиску
Текст запиту:
21 липня 2025 року Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва», (надалі - Замовник), було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (СРУ) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва, UA-2025-07-21-001995-a.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 Додатку № 1 до ТД зазначено: Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі, обов’язкова наявність у Учасника в користуванні (наявність власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму тощо) наступної техніки:
− анемометри, не менше 3 одиниць;
− засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць;
− дриль ударний або еквівалент обладнання, яке виконує аналогічні функції;
− шліфмашинка;
− обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO або SAVENT TURBO або еквівалент;
− пояс лямковий комбінований.
25 липня 2025 року вимоги тендерної документації були оскаржені, зокрема і в частині наявності у учасників спеціального обладнання. За результатами розгляду скарги, на виконання Рішення № 12153-р/пк-пз від 06.08.2025 р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та задля максимальної недискримінації учасників Замовником не було висунуто окремих вимог до кожного виду обладнання, що вимагається для відповідності кваліфікаційним критеріям: ані до анемометрів, ані до дифманометрів/мановукууметрів, ані до дрилів, ані до шліфувальних машинок, ані до іншого обладнання.
Так, зокрема, згідно вимог тендерної документації відсутні вимоги щодо діапазону шкали вимірювання мановакууметрів та її градуювання, ціни поділок мановакууметра, матеріалу корпусу, стрілки, принципу дії вимірювального механізму тощо.
Також жодних подібних вимог до обладнання не містять і «Правила технічної експлуатації систем газопостачання», затверджені наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402.
Для відповідності учасника вимогам тендерної документації в частині наявності засобів для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць, учасники згідно вимог тендерної документації повинні надати:
1) Інформаційну довідка, складену за формою, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання умов договору про закупівлю (пункт 1.1. Додатку 1)
2) Учасник повинен підтвердити форму власності матеріально-технічної бази (надати оригінал договору купівлі-продажу або свідоцтво про право власності, або договору оренди, або видаткову накладну, або інший документ, що надає право користування матеріально-технічною базою, тощо) (пункт 1.2. Додатку 1)
3) Згідно постанови Кабінету міністрів України від 04.06.2015 №374 «Про затвердження переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці» для підтвердження відповідності засобів вимірювання тиску в димовентиляційних каналах, Учасник повинен надати скан-копії дійсних та чинних на момент подання свідоцтв про повірку таких приладів відповідно «Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 08.02.2016 № 193.
На підтвердження даних вимог учасник ТОВ «ЗАУБЕР» надав:
1) довідку вих № 20250724-01 від 24.07.2025 із зазначенням наявності 4 мановакууметрів;
2) видаткову накладну № 74 від 13.03.2024 на 4 мановакууметри (тягонапороміри);
3) свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки на 4 мановакууметри №39-2-1/1097-20250609 чинне до 9 червня 2026 року.
Таким чином, учасник ТОВ «ЗАУБЕР» виконав вимоги тендерної документації, зокрема в частині підтвердження наявності засобів для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць.
Дата опублікування:
05.09.2025 15:31
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
e0800110d57a4a318c785c0998d90707
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-21-001995-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-07-21-001995-a.pdf 25.07.2025 13:53
- 1. Підтвердні документи наявності МТБ учасника.pdf 25.07.2025 13:53
- Скарга UA-2025-07-21-001995-a.docx 25.07.2025 13:53
- 2. Договір ВК за 2025 рік.PDF 25.07.2025 13:53
- sign.p7s 25.07.2025 13:54
- Scan20250805124307.pdf 05.08.2025 13:15
- рішення від 29.07.2025 № 11697.pdf 29.07.2025 15:03
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2025 №12153.pdf 07.08.2025 10:58
- рішення від 06.08.2025 №12153.pdf 08.08.2025 15:50
- 3_Перелік_документів,_щодо_документального_підтвердження_досвіду.pdf 31.07.2025 16:01
- Пояснення на скаргу.pdf 31.07.2025 16:01
- Пояснення_на_скаргу.docx 31.07.2025 18:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.07.2025 14:04
Дата розгляду скарги:
06.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2025 15:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.08.2025 15:51
Дата виконання рішення Замовником:
12.08.2025 17:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення № 12153-р/пк-пз від 06.08.2025 р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо закупівлі UA-2025-07-21-001995-a порушення усунуті шляхом внесення змін до тендерної документації. Тендерна документація в новій редакції та Перелік змін – додаються.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a95d79d1171b4a84a1aa343f2586ebde
Заголовок пункту скарги:
ПУНКТ № 1. Щодо наявності конкретного переліку обладнання та його кількості.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації на закупівлю «Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (СРУ) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва» (надалі – Документація) містить Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пп.1.1 п. 1 Додатку № 1 Документації Замовник зазначає:
«Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі, обов’язкова наявність у Учасника в користуванні (наявність власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму тощо) наступної техніки:
- анемометри, не менше 3 одиниць;
- засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць;
- дриль ударний, не менше 2 одиниць;
- шліфмашинка;
- обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів;
- пояс лямковий комбінований.
Для підтвердження наявності зазначеної в довідці техніки необхідно надати бухгалтерські документи або копії документів, які підтверджують права власності на неї.».
Замовник вимагає - анемометри, не менше 3 одиниць. Чому саме анемометр, адже є аналоги, як – термоанемометр. Термоанемометр відрізняється від звичайного анемометра тим, що він додатково вимірює температуру повітря, що дозволяє більш точно визначати швидкість повітряного потоку, особливо в умовах, коли температура впливає на вимірювання.
Скаржник має у власності прилад термоанемометр testo 410-1 (підтвердні документи надаються), який виконує всі функції анемометра.
Отже, ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ" має досвід виконання аналогічних договорів та цілком спроможне надати послуги по даній закупівлі, зокрема має для цього відповідний кваліфікований персонал у достатній кількості.
Разом з тим, наше товариство не має анемометрів, не менше 3 одиниць;.
Замовником не обґрунтовано, чому саме анемометр і така їх кількість вимагається тендерною документацією та на чому побудована така вимога (потреба).
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають три і більше анемометри, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Замовник вимагає - дриль ударний, не менше 2 одиниць. Чому саме 2 дриля? Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі не передбачається надання послуг дрилем, тим паче в кількості 2 одиниць. Замовником не обґрунтовано, чому саме дрилів повинно бути 2 та на чому побудована така вимога (потреба).
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають 2 і більше дриля, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Замовник вимагає - обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів.
Опис Набір роторний TURBO Savent
Роторний набір для чищення димоходів Savent TURBO (1 м х 6 шт.) – надійне й ефективне пристосування для самостійного чищення димохідних труб за допомогою електричної дрилі або шуруповерта. Використовуючи для очищення димоходу набір Savent TURBO, ви легко зможете підтримувати димохідну систему в чистому вигляді.
Ручки і щетинки щітки, що входять у цей набір, виготовлені з нейлону, що робить їх міцними й еластичними. Завдяки цьому можна легко і швидко почистити димохід будь-якої форми (круглий, овальний, квадратний, прямокутний) і всі важкодоступні місця димоходу без пошкодження його поверхні.
Гнучкі ручки надійно з'єднуються між собою і щіткою, а завдяки спеціальному адаптеру – з електричним дрилем або шуруповертом. Процес очищення можна проводити як зверху, так і знизу.
У комплекті: 6 нейлонових ручок діаметром 12 мм і довжиною 1 м кожна (гнучкі ручки можна докупити окремо в необхідній кількості); щітка з нейлоновим ворсом діаметром 450 мм; перехідник для дрилі; ключ шестигранний; поліетиленова плівка; сумка-чохол для ручок; інструкція.
Скаржник має у власності Роторний набір HANSA Tornado, 15 м та роторний набір Tornado, 6 м (підтвердні документи надаються).
Отже, якщо виникає необхідність у додаткових нейлонових ручок, які мають довжину 1 м, то Скаржник може їх додатково придбати. На даний час, а саме на момент подання тендерної пропозиції у Скаржника відсутня потреба придбавати додаткові нейлонові ручки, які зможуть скласти загальну довжину 25 м.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів довжину, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Відповідно до пп.1.1 п. 1 Додатку № 1 Документації Замовник зазначає:
«Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі, обов’язкова наявність у Учасника в користуванні (наявність власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму тощо) наступної техніки:
- анемометри, не менше 3 одиниць;
- засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць;
- дриль ударний, не менше 2 одиниць;
- шліфмашинка;
- обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів;
- пояс лямковий комбінований.
Для підтвердження наявності зазначеної в довідці техніки необхідно надати бухгалтерські документи або копії документів, які підтверджують права власності на неї.».
Замовник вимагає - анемометри, не менше 3 одиниць. Чому саме анемометр, адже є аналоги, як – термоанемометр. Термоанемометр відрізняється від звичайного анемометра тим, що він додатково вимірює температуру повітря, що дозволяє більш точно визначати швидкість повітряного потоку, особливо в умовах, коли температура впливає на вимірювання.
Скаржник має у власності прилад термоанемометр testo 410-1 (підтвердні документи надаються), який виконує всі функції анемометра.
Отже, ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ" має досвід виконання аналогічних договорів та цілком спроможне надати послуги по даній закупівлі, зокрема має для цього відповідний кваліфікований персонал у достатній кількості.
Разом з тим, наше товариство не має анемометрів, не менше 3 одиниць;.
Замовником не обґрунтовано, чому саме анемометр і така їх кількість вимагається тендерною документацією та на чому побудована така вимога (потреба).
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають три і більше анемометри, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Замовник вимагає - дриль ударний, не менше 2 одиниць. Чому саме 2 дриля? Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі не передбачається надання послуг дрилем, тим паче в кількості 2 одиниць. Замовником не обґрунтовано, чому саме дрилів повинно бути 2 та на чому побудована така вимога (потреба).
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають 2 і більше дриля, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Замовник вимагає - обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів.
Опис Набір роторний TURBO Savent
Роторний набір для чищення димоходів Savent TURBO (1 м х 6 шт.) – надійне й ефективне пристосування для самостійного чищення димохідних труб за допомогою електричної дрилі або шуруповерта. Використовуючи для очищення димоходу набір Savent TURBO, ви легко зможете підтримувати димохідну систему в чистому вигляді.
Ручки і щетинки щітки, що входять у цей набір, виготовлені з нейлону, що робить їх міцними й еластичними. Завдяки цьому можна легко і швидко почистити димохід будь-якої форми (круглий, овальний, квадратний, прямокутний) і всі важкодоступні місця димоходу без пошкодження його поверхні.
Гнучкі ручки надійно з'єднуються між собою і щіткою, а завдяки спеціальному адаптеру – з електричним дрилем або шуруповертом. Процес очищення можна проводити як зверху, так і знизу.
У комплекті: 6 нейлонових ручок діаметром 12 мм і довжиною 1 м кожна (гнучкі ручки можна докупити окремо в необхідній кількості); щітка з нейлоновим ворсом діаметром 450 мм; перехідник для дрилі; ключ шестигранний; поліетиленова плівка; сумка-чохол для ручок; інструкція.
Скаржник має у власності Роторний набір HANSA Tornado, 15 м та роторний набір Tornado, 6 м (підтвердні документи надаються).
Отже, якщо виникає необхідність у додаткових нейлонових ручок, які мають довжину 1 м, то Скаржник може їх додатково придбати. На даний час, а саме на момент подання тендерної пропозиції у Скаржника відсутня потреба придбавати додаткові нейлонові ручки, які зможуть скласти загальну довжину 25 м.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів довжину, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
×
-
Назва доказу:
1. Підтвердні документи наявності МТБ учасника
-
Повʼязаний документ:
1. Підтвердні документи наявності МТБ учасника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e084d1b345fb4aa08ee91712e88b1210
Заголовок пункту скарги:
Щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за конкретні періоди
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимоги пп. 3.1. п. 3 учасник повинен надати « 3.1. Довідка Учасника (за підписом учасника, завіреної печаткою підприємства) у довільній формі, що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку та виконання аналогічного господарського договору у повному обсязі (з зазначенням назви предмету договору, обсягу послуг (натуральні або фінансові показники, відповідні бухгалтерські документи, що надають підстави вважати договір виконаним у повному обсязі).
( визначена форма довідки)
*Аналогічним договором вважається: договір на надання послуг з обслуговування/технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у період з 2020 по 2024 рік.
Скаржник вважає дискримінаційним у вищенаведеному положенні: а саме обмеження у часі виконання аналогічних договорів у період з 2020 по 2024р.
Адже, ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ" має виконані договори за 2025 рік (копія додається).
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати повністю виконаний аналогічний договір саме за 2020 – 2024 роки , що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі суб’єктів оскарження.
( визначена форма довідки)
*Аналогічним договором вважається: договір на надання послуг з обслуговування/технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у період з 2020 по 2024 рік.
Скаржник вважає дискримінаційним у вищенаведеному положенні: а саме обмеження у часі виконання аналогічних договорів у період з 2020 по 2024р.
Адже, ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ" має виконані договори за 2025 рік (копія додається).
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати повністю виконаний аналогічний договір саме за 2020 – 2024 роки , що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі суб’єктів оскарження.
×
-
Назва доказу:
2. Договір ВК за 2025 рік
-
Повʼязаний документ:
2. Договір ВК за 2025 рік.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
8281f31b27104e35b3492c59cd6b7422
Заголовок пункту скарги:
Щодо наявності фінансової спроможністї в обсязі не менше 100% очікуваної вартості предмета
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вимогою пп. 4.2. п. 4 Додатку № 1 Документації Замовник зазначає: «4.2. Належною фінансовою спроможністю вважатиметься чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2024 рік (код рядка 2000 фінансової звітності) учасника в обсязі не менше 100% очікуваної вартості предмета цієї процедури закупівлі, про що надається відповідна довідка за підписом уповноваженої особи учасника, яка має право підпису документів тендерної пропозиції, та скріплена печаткою (у разі наявності).
Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Враховуючи викладене, Законом передбачено, що замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Разом з тим, зазначена вище умова Документації не відповідає вимогам частини третьої статті 16 Закону. Враховуючи наведене, Замовник повинен привести у відповідність до Закону зазначену вище вищу умову. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги
Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Враховуючи викладене, Законом передбачено, що замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Разом з тим, зазначена вище умова Документації не відповідає вимогам частини третьої статті 16 Закону. Враховуючи наведене, Замовник повинен привести у відповідність до Закону зазначену вище вищу умову. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги
×
-
Назва доказу:
Скарга UA-2025-07-21-001995-a
-
Повʼязаний документ:
Скарга UA-2025-07-21-001995-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
41c2cb9f3b094103b64a2550bc315eac
Заголовок пункту скарги:
Щодо проходження навчання працівників відповідно до НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимоги пп. 2.4 п. 2 Документації учасник надає : « 2.4. 2.4. Відносно кожного працівника, що будуть безпосередньо задіяні у наданні послуг надати копію протоколу (-ів) або витягу (-ів) з протоколу (-ів) кваліфікаційної комісії та копію діючого(-их) на дату проведення даної закупівлі посвідчення(-нь), які підтверджують закінчення працівником (-ами) навчання за відповідними професіями та копію (-ії) витягу (-ів) з протоколу(-ів) перевірки знань згідно:
- загальний курс з охорони праці; НПАОП 0.00-1.76-15
- правил безпеки систем газопостачання; НПАОП 0.00-5.11-85
- типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; НПАОП 0.00-1.15-07 - правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; НПАОП 0.00-1.71.13 - правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями; НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах.
Наказом МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ N 255 від 05.06.2001 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0541-01#Text ) затверджено Інструкцію з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах (НПАОП 00.0-5.12-01), яка передбачає основні вимоги до організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах. Об'єкти - виробництва, цехи, установки, сховища, відділення, склади, агрегати, ємності (пп.1 р.1). Відповідно до пп.1.2. «1.2. Інструкція поширюється на всі вибухопожежонебезпечні та вибухонебезпечні об'єкти, на яких безпосередньо виконуються вогневі роботи, незалежно від виду їх діяльності та форм власності…….. 1.5. До вогневих робіт належать виробничі операції, пов'язані із застосуванням відкритого вогню, іскроутворенням та нагріванням до температур, які можуть викликати загорання матеріалів та конструкцій (електро- та газозварювання (різка), бензогазорізка, роботи з використанням паяльних ламп, переносних горнів, розігрівбітумів, смол і т. ін.)…… 1.7. На кожному підприємстві повинен бути розроблений перелік виробництв, цехів, відділень, дільниць, на яких вогневі роботи повинні проводитись відповідно до вимог цієї Інструкції та вимог інструкцій, які розробляються на підприємствах. Перелік таких об'єктів повинен бути узгоджений з аварійно-рятувальною службою (у разі її наявності), службами охорони праці і пожежної безпеки та затверджений наказом по підприємству.…. 1.9. Постійні місця проведення вогневих робіт визначаються наказами та розпорядженнями власника підприємства.».
Предмет закупівлі та технічне завдання тендерної документації не передбачає виконання вогневих робіт, оскільки такі роботи підпадають під інший предмет закупівлі, а керуюча компанія не є вибухонебезпечних об’єктом.
Закон України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що закупівлі мають здійснюватися на принципах недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників. Це означає, що замовник не має права вимагати від учасників подавати документи, які не стосуються предмету закупівлі або не є необхідними для оцінки відповідності тендерній пропозиції. Так, вимога надання документів, що не мають відношення до предмету закупівлі, є дискримінаційною. Замовник не може встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які пройшли курс навчання НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах та мають відповідне посвідчення про проходження навчання, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
- загальний курс з охорони праці; НПАОП 0.00-1.76-15
- правил безпеки систем газопостачання; НПАОП 0.00-5.11-85
- типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; НПАОП 0.00-1.15-07 - правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; НПАОП 0.00-1.71.13 - правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями; НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах.
Наказом МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ N 255 від 05.06.2001 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0541-01#Text ) затверджено Інструкцію з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах (НПАОП 00.0-5.12-01), яка передбачає основні вимоги до організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах. Об'єкти - виробництва, цехи, установки, сховища, відділення, склади, агрегати, ємності (пп.1 р.1). Відповідно до пп.1.2. «1.2. Інструкція поширюється на всі вибухопожежонебезпечні та вибухонебезпечні об'єкти, на яких безпосередньо виконуються вогневі роботи, незалежно від виду їх діяльності та форм власності…….. 1.5. До вогневих робіт належать виробничі операції, пов'язані із застосуванням відкритого вогню, іскроутворенням та нагріванням до температур, які можуть викликати загорання матеріалів та конструкцій (електро- та газозварювання (різка), бензогазорізка, роботи з використанням паяльних ламп, переносних горнів, розігрівбітумів, смол і т. ін.)…… 1.7. На кожному підприємстві повинен бути розроблений перелік виробництв, цехів, відділень, дільниць, на яких вогневі роботи повинні проводитись відповідно до вимог цієї Інструкції та вимог інструкцій, які розробляються на підприємствах. Перелік таких об'єктів повинен бути узгоджений з аварійно-рятувальною службою (у разі її наявності), службами охорони праці і пожежної безпеки та затверджений наказом по підприємству.…. 1.9. Постійні місця проведення вогневих робіт визначаються наказами та розпорядженнями власника підприємства.».
Предмет закупівлі та технічне завдання тендерної документації не передбачає виконання вогневих робіт, оскільки такі роботи підпадають під інший предмет закупівлі, а керуюча компанія не є вибухонебезпечних об’єктом.
Закон України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що закупівлі мають здійснюватися на принципах недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників. Це означає, що замовник не має права вимагати від учасників подавати документи, які не стосуються предмету закупівлі або не є необхідними для оцінки відповідності тендерній пропозиції. Так, вимога надання документів, що не мають відношення до предмету закупівлі, є дискримінаційною. Замовник не може встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які пройшли курс навчання НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах та мають відповідне посвідчення про проходження навчання, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Скарга UA-2025-07-21-001995-a
-
Повʼязаний документ:
Скарга UA-2025-07-21-001995-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
0954b8fda102413d874a741f75b8b24f
Заголовок пункту скарги:
Щодо проходження навчання безпосереднього керівника робіт відповідно до НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимоги пп. 2.7 п. 2 Додатку № 1 Документації: «2.7. Учасник повинен мати у штаті безпосереднього керівника робіт, а саме інженерно-технічного працівника з вищою інженерно-технічною освітою з досвідом роботи 3 і більше років. Щодо інженерно-технічного працівника обов'язково надається диплом про отримання вищої освіти, а також чині на дату подання документи про проходження навчання і перевірку знань законодавчих актів з:
- інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах НПАОП 00.05.12-01;
- правил систем газопостачання НПАОП 0.00-1.76-15;
- правил охорони праці під час виконання робіт на висоті НПАОП 0.00-1.15-07;
- правил охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями НПАОП 0.00-1.71-13, типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт НПАОП 0.00-5.11-85, правил виконання робіт, ремонту печей і димових каналів НПАОП 45.25-1.01-92, та з загальних питань з охорони праці а саме: Законодавства України про охорону праці, Закону і нормативно-правових актів з охорони праці, гігієни праці і промислової санітарії, медичних оглядів, проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, правил поведінки у разі ліквідації наслідків аварії, надання першої медичної долікарської допомоги потерпілим від нещасного випадку згідно вимог НПАОП 0.00-4.12-05, електробезпеки не нижче IV групи та пожежної безпеки.»
Наказом МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ N 255 від 05.06.2001 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0541-01#Text ) затверджено Інструкцію з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах (НПАОП 00.0-5.12-01), яка передбачає основні вимоги до організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах. Об'єкти - виробництва, цехи, установки, сховища, відділення, склади, агрегати, ємності (пп.1 р.1). Відповідно до пп.1.2. «1.2. Інструкція поширюється на всі вибухопожежонебезпечні та вибухонебезпечні об'єкти, на яких безпосередньо виконуються вогневі роботи, незалежно від виду їх діяльності та форм власності…….. 1.5. До вогневих робіт належать виробничі операції, пов'язані із застосуванням відкритого вогню, іскроутворенням та нагріванням до температур, які можуть викликати загорання матеріалів та конструкцій (електро- та газозварювання (різка), бензогазорізка, роботи з використанням паяльних ламп, переносних горнів, розігрівбітумів, смол і т. ін.)…… 1.7. На кожному підприємстві повинен бути розроблений перелік виробництв, цехів, відділень, дільниць, на яких вогневі роботи повинні проводитись відповідно до вимог цієї Інструкції та вимог інструкцій, які розробляються на підприємствах. Перелік таких об'єктів повинен бути узгоджений з аварійно-рятувальною службою (у разі її наявності), службами охорони праці і пожежної безпеки та затверджений наказом по підприємству.…. 1.9. Постійні місця проведення вогневих робіт визначаються наказами та розпорядженнями власника підприємства.».
Предмет закупівлі та технічне завдання тендерної документації не передбачає виконання вогневих робіт, оскільки такі роботи підпадають під інший предмет закупівлі, а керуюча компанія не є вибухонебезпечних об’єктом.
Закон України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що закупівлі мають здійснюватися на принципах недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників. Це означає, що замовник не має права вимагати від учасників подавати документи, які не стосуються предмету закупівлі або не є необхідними для оцінки відповідності тендерній пропозиції. Так, вимога надання документів, що не мають відношення до предмету закупівлі, є дискримінаційною. Замовник не може встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, Тендерна документація не повинна містити вимог, які невиправдано надають перевагу одним учасникам закупівлі перед іншими щодо можливості взяти участь у закупівлі.
- інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах НПАОП 00.05.12-01;
- правил систем газопостачання НПАОП 0.00-1.76-15;
- правил охорони праці під час виконання робіт на висоті НПАОП 0.00-1.15-07;
- правил охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями НПАОП 0.00-1.71-13, типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт НПАОП 0.00-5.11-85, правил виконання робіт, ремонту печей і димових каналів НПАОП 45.25-1.01-92, та з загальних питань з охорони праці а саме: Законодавства України про охорону праці, Закону і нормативно-правових актів з охорони праці, гігієни праці і промислової санітарії, медичних оглядів, проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, правил поведінки у разі ліквідації наслідків аварії, надання першої медичної долікарської допомоги потерпілим від нещасного випадку згідно вимог НПАОП 0.00-4.12-05, електробезпеки не нижче IV групи та пожежної безпеки.»
Наказом МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ N 255 від 05.06.2001 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0541-01#Text ) затверджено Інструкцію з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах (НПАОП 00.0-5.12-01), яка передбачає основні вимоги до організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах. Об'єкти - виробництва, цехи, установки, сховища, відділення, склади, агрегати, ємності (пп.1 р.1). Відповідно до пп.1.2. «1.2. Інструкція поширюється на всі вибухопожежонебезпечні та вибухонебезпечні об'єкти, на яких безпосередньо виконуються вогневі роботи, незалежно від виду їх діяльності та форм власності…….. 1.5. До вогневих робіт належать виробничі операції, пов'язані із застосуванням відкритого вогню, іскроутворенням та нагріванням до температур, які можуть викликати загорання матеріалів та конструкцій (електро- та газозварювання (різка), бензогазорізка, роботи з використанням паяльних ламп, переносних горнів, розігрівбітумів, смол і т. ін.)…… 1.7. На кожному підприємстві повинен бути розроблений перелік виробництв, цехів, відділень, дільниць, на яких вогневі роботи повинні проводитись відповідно до вимог цієї Інструкції та вимог інструкцій, які розробляються на підприємствах. Перелік таких об'єктів повинен бути узгоджений з аварійно-рятувальною службою (у разі її наявності), службами охорони праці і пожежної безпеки та затверджений наказом по підприємству.…. 1.9. Постійні місця проведення вогневих робіт визначаються наказами та розпорядженнями власника підприємства.».
Предмет закупівлі та технічне завдання тендерної документації не передбачає виконання вогневих робіт, оскільки такі роботи підпадають під інший предмет закупівлі, а керуюча компанія не є вибухонебезпечних об’єктом.
Закон України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що закупівлі мають здійснюватися на принципах недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників. Це означає, що замовник не має права вимагати від учасників подавати документи, які не стосуються предмету закупівлі або не є необхідними для оцінки відповідності тендерній пропозиції. Так, вимога надання документів, що не мають відношення до предмету закупівлі, є дискримінаційною. Замовник не може встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, Тендерна документація не повинна містити вимог, які невиправдано надають перевагу одним учасникам закупівлі перед іншими щодо можливості взяти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Скарга UA-2025-07-21-001995-a
-
Повʼязаний документ:
Скарга UA-2025-07-21-001995-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
de30e6ecf6664bfa972edb54ae312371
Заголовок пункту скарги:
Щодо сертифікату на «Систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно довимоги п. 7 Додатку № 9 Документації учасники повинні надати : «Скан-копія чинного сертифікату на «Систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018» стосовно проведення газонебезпечних робіт по обстеженню, ремонту та чищенню димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, до сертифікату надати звіт за результатами останнього аудиту, що був проведений не раніше 365 календарних днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Скаржник не має таких документів.
Даний стандарт ISO в рівній мірі, не має прямого стосунку до предмета закупівлі, обсягу послуг, які виконуються, якості їх виконання, та є не обов’язковим згідно із ЗУ «Про стандартизацію».
В Україні діє обов’язковий Закон України «Про протидію корупції» .
Крім того, відповідно до статті 17 та пункту 47 Особливостей, 47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Таким чином, Замовнику не потрібні жодні сертифікати, щоб запобігти корупції. Він може це вчинити на підставі ст. 17 Закону та пункту 47 Особливостей.
Крім того, відповідно до Договірної ціни ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ» №659/і від 07.05.2024, вартість сертифікації ДСТУ ISO 37001:2018 коштує 15000,00 грн без ПДВ, Організація робіт з навчання за стандартом ДСТУ ISO 37001:2018 коштує 6000,00 грн без ПДВ.
Крім того ДСТУ ISO 37001:2018 передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2024 рік» установити з 1 січня 2024 року мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі: з 1 січня - 7100 гривень, з 1 квітня - 8000 гривень.
Таким чином, вимога Документації про надання необов’язкового сертифікату ДСТУ ISO з додатковими до нього документами, що не має прямого стосунку до предмета закупівлі, грубо втручається у фінансову, організаційну, та комерційну складову господарської діяльності ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ"», порушує передбачені ст. 6, ст. 44 ГК України права Скаржника на свободу розпоряджатися фінансами, наймати виключно потрібних йому працівників, самостійно організовувати свою діяльність як потенційного учасника закупівлі, та обмежує конкуренцію. Порушує ст. 5, ст. 22 Закону.
Скаржник не має таких документів.
Даний стандарт ISO в рівній мірі, не має прямого стосунку до предмета закупівлі, обсягу послуг, які виконуються, якості їх виконання, та є не обов’язковим згідно із ЗУ «Про стандартизацію».
В Україні діє обов’язковий Закон України «Про протидію корупції» .
Крім того, відповідно до статті 17 та пункту 47 Особливостей, 47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Таким чином, Замовнику не потрібні жодні сертифікати, щоб запобігти корупції. Він може це вчинити на підставі ст. 17 Закону та пункту 47 Особливостей.
Крім того, відповідно до Договірної ціни ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ» №659/і від 07.05.2024, вартість сертифікації ДСТУ ISO 37001:2018 коштує 15000,00 грн без ПДВ, Організація робіт з навчання за стандартом ДСТУ ISO 37001:2018 коштує 6000,00 грн без ПДВ.
Крім того ДСТУ ISO 37001:2018 передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2024 рік» установити з 1 січня 2024 року мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі: з 1 січня - 7100 гривень, з 1 квітня - 8000 гривень.
Таким чином, вимога Документації про надання необов’язкового сертифікату ДСТУ ISO з додатковими до нього документами, що не має прямого стосунку до предмета закупівлі, грубо втручається у фінансову, організаційну, та комерційну складову господарської діяльності ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ"», порушує передбачені ст. 6, ст. 44 ГК України права Скаржника на свободу розпоряджатися фінансами, наймати виключно потрібних йому працівників, самостійно організовувати свою діяльність як потенційного учасника закупівлі, та обмежує конкуренцію. Порушує ст. 5, ст. 22 Закону.
×
-
Назва доказу:
Скарга UA-2025-07-21-001995-a
-
Повʼязаний документ:
Скарга UA-2025-07-21-001995-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить комісію АМКУ зобов’язати Замовника виключити дискримінаційну вимогу з тендерної документації.