-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Багатофункціональні пристрої, монітори
Завершена
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 500.00 UAH
Період оскарження:
17.07.2025 16:07 - 23.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
36f07aca34944739a609ddaa8f667cc8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-17-009464-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
17 липня 2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-07-17-009464-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: «БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНІ ПРИСТРОЇ, МОНІТОРИ (ДК 021:2015(СРV) 30230000-0 Комп’ютерне обладнання)».
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 26 липня 2025 16:03.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до умов Додатку 1 до тендерної документації:
«Для підтвердження сучасності обладнання та офіційності постачання багатофункціональних пристроїв та моніторів на територію України, Учасник повинен надати лист (довільної форми) від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські, тощо) повноваження учасника, із зазначенням найменування постачальника, а також згідно оголошення найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу та підтвердження гарантійних зобов’язань на товар що пропонується до постачання».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Приходько О.Б. за договором № 9464/2025 від «19» липня 2025 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Ми, як потенційний учасник закупівлі, підібрали необхідні товари за сукупністю параметрів, що встановлені Замовником у Додатку 1 до ТД, та маємо змогу поставити необхідний товар:
- Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) – 14 одиниць;
- Монітор Samsung 24” S24D400 – 46 одиниць.
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації з товаром торгової марки Canon ми надіслали лист-запит № 009464 від 20.07.2025 року до компанії Canon Inc., яка є виробником предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464-1 від 20.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю «Кенон Україна», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
Окрім цього, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464-2 від 20.07.2025 року до групи компаній «MUK Group», яка є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації з товаром торгової марки Samsung ми надіслали лист-запит № 009464/2 від 20.07.2025 року до компанії Samsung Electronics Co., Ltd., яка є виробником предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464/2-1від 20.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю «САМСУНГ ЕЛЕКТРОНІКС УКРАЇНА КОМПАНІ», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Окрім цього, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464/2-2 від 20.07.2025 року до до групи компаній «MUK Group», яка є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність під час участі в процедурі закупівлі від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказаного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказаного лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника або дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати лист саме від виробника, офіційного представництва виробника, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа від виробника/представника/ дистриб’ютора запропонованого товару в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПБГ19», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа від виробника, чи офіційного представництва виробника в Україні, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару в Україні, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 9464/2025 від 19.07.2025 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 009464 від 20.07.2025 року на 1 арк.
3. Копія листа № 009464-1 від 20.07.2025 року на 1 арк.
4. Копія листа № 009464-2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
5. Копія листа № 009464/2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
6. Копія листа № 009464/2-1 від 20.07.2025 року на 1 арк.
7. Копія листа № 009464/2-2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-07-17-009464-a.docx 21.07.2025 19:40
- Скарга UA-2025-07-17-009464-a.pdf 21.07.2025 19:40
- 9464.pdf 21.07.2025 19:40
- Запити Canon.zip 21.07.2025 19:41
- Samsung.zip 21.07.2025 19:41
- sign.p7s 21.07.2025 19:42
- рішення від 23.07.2025 № 11451.pdf 23.07.2025 17:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.07.2025 № 11809.pdf 31.07.2025 12:25
- рішення від 30.07.2025 № 11809.pdf 04.08.2025 14:19
- Пояснення по скарзі ТОВ ПБГ 19.pdf 25.07.2025 15:07
- Пояснення по скарзі ТОВ ПБГ 19.docx 25.07.2025 15:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.07.2025 19:45
Дата розгляду скарги:
30.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.07.2025 17:19
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.08.2025 14:21
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cc0f5e5256934b4d9573f1a9bc63b24c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови
Опис заперечення:
Скарга на дискримінаційні умови
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
17 липня 2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-07-17-009464-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: «БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНІ ПРИСТРОЇ, МОНІТОРИ (ДК 021:2015(СРV) 30230000-0 Комп’ютерне обладнання)».
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 26 липня 2025 16:03.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до умов Додатку 1 до тендерної документації:
«Для підтвердження сучасності обладнання та офіційності постачання багатофункціональних пристроїв та моніторів на територію України, Учасник повинен надати лист (довільної форми) від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські, тощо) повноваження учасника, із зазначенням найменування постачальника, а також згідно оголошення найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу та підтвердження гарантійних зобов’язань на товар що пропонується до постачання».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Приходько О.Б. за договором № 9464/2025 від «19» липня 2025 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Ми, як потенційний учасник закупівлі, підібрали необхідні товари за сукупністю параметрів, що встановлені Замовником у Додатку 1 до ТД, та маємо змогу поставити необхідний товар:
- Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) – 14 одиниць;
- Монітор Samsung 24” S24D400 – 46 одиниць.
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації з товаром торгової марки Canon ми надіслали лист-запит № 009464 від 20.07.2025 року до компанії Canon Inc., яка є виробником предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464-1 від 20.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю «Кенон Україна», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
Окрім цього, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464-2 від 20.07.2025 року до групи компаній «MUK Group», яка є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації з товаром торгової марки Samsung ми надіслали лист-запит № 009464/2 від 20.07.2025 року до компанії Samsung Electronics Co., Ltd., яка є виробником предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464/2-1від 20.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю «САМСУНГ ЕЛЕКТРОНІКС УКРАЇНА КОМПАНІ», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Окрім цього, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464/2-2 від 20.07.2025 року до до групи компаній «MUK Group», яка є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність під час участі в процедурі закупівлі від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказаного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказаного лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника або дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати лист саме від виробника, офіційного представництва виробника, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа від виробника/представника/ дистриб’ютора запропонованого товару в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПБГ19», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа від виробника, чи офіційного представництва виробника в Україні, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару в Україні, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 9464/2025 від 19.07.2025 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 009464 від 20.07.2025 року на 1 арк.
3. Копія листа № 009464-1 від 20.07.2025 року на 1 арк.
4. Копія листа № 009464-2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
5. Копія листа № 009464/2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
6. Копія листа № 009464/2-1 від 20.07.2025 року на 1 арк.
7. Копія листа № 009464/2-2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 26 липня 2025 16:03.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до умов Додатку 1 до тендерної документації:
«Для підтвердження сучасності обладнання та офіційності постачання багатофункціональних пристроїв та моніторів на територію України, Учасник повинен надати лист (довільної форми) від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські, тощо) повноваження учасника, із зазначенням найменування постачальника, а також згідно оголошення найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу та підтвердження гарантійних зобов’язань на товар що пропонується до постачання».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Приходько О.Б. за договором № 9464/2025 від «19» липня 2025 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Ми, як потенційний учасник закупівлі, підібрали необхідні товари за сукупністю параметрів, що встановлені Замовником у Додатку 1 до ТД, та маємо змогу поставити необхідний товар:
- Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) – 14 одиниць;
- Монітор Samsung 24” S24D400 – 46 одиниць.
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації з товаром торгової марки Canon ми надіслали лист-запит № 009464 від 20.07.2025 року до компанії Canon Inc., яка є виробником предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464-1 від 20.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю «Кенон Україна», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
Окрім цього, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464-2 від 20.07.2025 року до групи компаній «MUK Group», яка є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Багатофункціональний пристрій А4 ч/б Canon i-SENSYS MF3010 та 2 картриджа (5252B034) у кількості 14 (чотирнадцять) одиниць.
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації з товаром торгової марки Samsung ми надіслали лист-запит № 009464/2 від 20.07.2025 року до компанії Samsung Electronics Co., Ltd., яка є виробником предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464/2-1від 20.07.2025 року до Товариство з обмеженою відповідальністю «САМСУНГ ЕЛЕКТРОНІКС УКРАЇНА КОМПАНІ», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Окрім цього, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 009464/2-2 від 20.07.2025 року до до групи компаній «MUK Group», яка є офіційним дистриб’ютором предмету закупівлі: Монітор Samsung 24” S24D400 у кількості 46 (сорок шість) одиниць.
Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність під час участі в процедурі закупівлі від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказаного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказаного лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника або дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати лист саме від виробника, офіційного представництва виробника, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа від виробника/представника/ дистриб’ютора запропонованого товару в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПБГ19», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа від виробника, чи офіційного представництва виробника в Україні, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару в Україні, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 9464/2025 від 19.07.2025 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 009464 від 20.07.2025 року на 1 арк.
3. Копія листа № 009464-1 від 20.07.2025 року на 1 арк.
4. Копія листа № 009464-2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
5. Копія листа № 009464/2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
6. Копія листа № 009464/2-1 від 20.07.2025 року на 1 арк.
7. Копія листа № 009464/2-2 від 20.07.2025 року на 1 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації