• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Квадрокоптер DJI Mavic 3 Thermal

Торги відмінено

23 789 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 118 947.50 UAH
Період оскарження: 17.07.2025 14:49 - 22.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: fb57fd26fba143768b23c9c5475b7048
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-17-007646-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2025 14:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.08.2025 09:57
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАЛЬХЕОН", Морозова Любов 380637627269 fpv@MilitaryHubUA.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9c687e8dee8c4331848e074107e2d069
Заголовок пункту скарги: Неправомірно прийняте рішення Замовника оформлене Протоколом уповноваженої особи про прийняття рішення № 63 від 30.07.2025 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Від 17.07.2025 14:49, КУ «Вінницький обласний центр цивільного захисту та матеріальних резервів» (далі – «Замовник») оголошено відкриті торги з особливостями на предмет закупівлі товарів - Квадрокоптер DJI Mavic 3 Thermal за кодом ДК 021:2015 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (далі – «Закупівля»). Ідентифікатор Закупівлі: UA-2025-07-17-007646-a. Очікувана вартість закупівлі – 23 789 500 грн без ПДВ, кінцевий строк подачі пропозицій – до 25.07.2025 00:00.

Від 25.07.2025 14:52 до 25.07.2025 15:15 відбувся аукціон у Закупівлі, у якому, за інформацією із Prozorro, прийняли участь 2 (два) учасники (далі – Учасники):
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАЛЬХЕОН» (Остаточна пропозиція - 23 000 000 грн без ПДВ) (далі – Скаржник та/або ТОВ «КАЛЬХЕОН»);
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕЛТОРС» (Остаточна пропозиція - 23 500 000 грн без ПДВ).

Кваліфікація Учасників Закупівлі тривала від 25.07.2025 15:15 до 30.07.2025 10:29.

У період проведення кваліфікації Учасників, 30.07.2025 року, Протоколом уповноваженої особи про прийняття рішення № 63 від 30.07.2025 року (надалі за текстом – Протокол) Замовника вирішено:

«…
1. Визнати тендерну пропозицію ТОВ «КАЛЬХЕОН» такою, що не відповідає вимогам тендерної документації.
…».

ТОВ «КАЛЬХЕОН» не погоджується з рішенням, прийнятим у Протоколі, вважає його таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника щодо його участі у Закупівлі. ТОВ «КАЛЬХЕОН» вважає, що рішення ухвалене у Протоколі з порушенням основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме з порушенням принципів: забезпечення максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, з огляду на наведене нижче.

У додатку 5 до тендерної пропозиції «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: Квадрокоптер DJI Mavic 3 Thermal, за кодом ДК 021:2015: 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» вимагається від учасників:
«Гарантійний лист щодо наявності у нього товару, що постачається, в повному обсязі відповідно до вимог документації, що зобов’язується поставити товар у визначені договором терміни, а також про те, що зауваження (у разі наявності) по якості та укомплектованості товару будуть усунені Учасником протягом 3 (три) робочі дні. З метою підтвердження наявності в учасника усього необхідного обсягу товару, учасники повинні надати перелік серійних номерів товару, який пропонують у тендерній пропозиції.».
У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАЛЬХЕОН» надали файл: «10.3. Гарантійний лист поставка.pdf», у якому зазначено:
«Товариство з обмеженою відповідальністю “КАЛЬХЕОН” (надалі – Учасник) інформує, підтверджує та гарантує наявність у нього товару, що постачається, в повному обсязі відповідно до вимог документації та те, що зобов’язується поставити товар у визначені договором терміни, а також те, що зауваження (у разі наявності) по якості та укомплектованості товару будуть усунені Учасником протягом 3 (три) робочі дні. З метою підтвердження наявності в учасника усього необхідного обсягу товару, учасником надається перелік серійних номерів товару, який пропонують у тендерній пропозиції.».
Попри це, у складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАЛЬХЕОН» дійсно не надано «перелік серійних номерів товару, який пропонують у тендерній пропозиції».
Проте, відповідно до п. 43 Особливостей 1178 (Постанова Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування») унормовано:
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.».
Отже, у тендерній документації перелік серійних номерів не подається як характеристика предмета закупівлі (типу камера, дальність польоту, роздільна здатність, акумулятор тощо), а як доказ наявності товару на складі.
Серійні номери:
 не впливають на модель, тип, функціонал чи якість товару тощо;
 не визначають технічний рівень чи придатність товару до використання;
 є унікальними ідентифікаторами, які замовник просить для підтвердження фактичної наявності товару, а не його технічного рівня.
Тож, головна функція серійних номерів — доказ наявності, а не характеристика самого товару.
Таким чином, відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «КАЛЬХЕОН» переліку серійних номерів товару, який пропонується до постачання, не є підставою для автоматичного відхилення його тендерної пропозиції, оскільки відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 така відсутність вважається усувною невідповідністю. Замовник був зобов’язаний, відповідно до зазначеної норми, розмістити повідомлення з вимогою усунути невідповідність у строк не менше ніж два робочі дні до завершення строку розгляду пропозицій.
Проте, замовник не надав такої можливості учаснику процедури закупівлі — ТОВ «КАЛЬХЕОН» — чим порушив вимоги пункту 43 Постанови № 1178, не забезпечив дотримання принципів добросовісної конкуренції, відкритості, прозорості та рівного ставлення до учасників.
У зв’язку з цим рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КАЛЬХЕОН», оформлене у відповідному Протоколі, є неправомірним, прийнятим із порушенням чинного законодавства, та має бути скасоване.

Згідно вимог п. 3. Постанови Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України «Про Антимонопольний комітет України».
Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Київ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Суб’єкт оскарження несе відповідальність за точність та достовірність інформації, що надається шляхом заповнення електронної форми. При цьому ризики настання негативних наслідків, пов’язаних з наданням суб’єктом оскарження неточної або недостовірної інформації шляхом заповнення електронної форми, несе суб’єкт оскарження.
Керуючись вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»:

ПРОСИМО:
1. Прийняти дану Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення прийняте 30.07.2025 року, Протоколом уповноваженої особи про прийняття рішення № 63 від 30.07.2025 року Замовника, яким вирішено: «…1. Визнати тендерну пропозицію ТОВ «КАЛЬХЕОН» такою, що не відповідає вимогам тендерної документації…».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника