• Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Енергосервіс будівлі ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №8 «КАЗКА» МІСТА КОВЕЛЯ за адресою вул.Героїв України, 19 м.Ковель Волинської області ДК 021:2015: 99999999-9 — «Не відображене в інших розділах»

Прекваліфікація

від початку періоду пройшло 30 днів

0.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.07.2025 14:36 - 15.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА на незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції Скаржника

Номер: ab34c3f366f447b09b4f62f48132d1f9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-17-007265-a.a3
Назва: СКАРГА на незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.08.2025 15:54
Дата прийняття рішення по скарзі: 10.09.2025 12:01
Задовільнена: Так
Автор: ФОП ЧАПЛИГІН СЕРГІЙ МИХАЙЛОВИЧ, Чаплигін Сергій 380674547582 sergdino@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: be4ba4aab50a4242ad6041e741d7d9b0
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на прекваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ФОП ЧАПЛИГІН СЕРГІЙ МИХАЙЛОВИЧ бере участь в закупівлі за предметом: Енергосервіс будівлі ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №8 «КАЗКА» МІСТА КОВЕЛЯ за адресою вул.Героїв України, 19 м.Ковель Волинської області ДК 021:2015: 99999999-9 — «Не відображене в інших розділах».
Замовником 22.08.2025 р. сформовано протокол розгляду тендерних пропозицій, згідно якого пропозицію Скаржника відхилено, що є протиправним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника (що є підставою для подання скарги керуючись ч. 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») та підлягає скасуванню виходячи з наступного.
Відповідно до протоколу причиною відхилення пропозиції Скаржника стало:
«19» серпня 2025 року відбулось розкриття тендерних пропозицій учасників закупівлі енергосервісу шляхом застосування процедури відкритих торгів щодо Закупівлі.
Згідно з протоколом розкриття було подано 2 (дві) тендерних пропозицій.
Відповідно до норм статті 17 Закону та умов тендерної документації необхідно здійснити перевірку інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, щодо наявності / відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону.
Відповідно до частини 5 статті 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Щодо Учасника 1 було перевірено інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також дані стосовно наявності / відсутності інформації про антиконкурентні узгоджені дії, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). За результатами перевірки не було виявлено підстав для відмови Учаснику 1 у випадках, передбачених статтею 17 Закону.
Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника 1 було виявлено таке.
Тендерну пропозицію Учасника 1 необхідно відхилити відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону(не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»), а саме тому, що:
- Учасник 1 не надав інформацію, яка передбачена Розділом 3 ТД «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції», а саме «щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору», яка має міститися в Додатку 6.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону про енергомодернізацію публічні закупівлі енергосервісу (далі — закупівлі енергосервісу) здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом про енергомодернізацію. Відповідно до частини 1 статті 3 Закону про енергомодернізацію закупівлі енергосервісу здійснюються, зокрема, шляхом застосування процедури відкритих торгів.
Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено перелік відомостей, які повинні бути в тендерній документації.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з умовами тендерної документації встановлено такі вимоги:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору (завантажується окремим файлом згідно з Додатком 6 до тендерної документації);
Учасник 1 у складі тендерної пропозиції надав такі документи, які вимагалися відповідно до зазначених вище вимог:
- Додаток 6 до тендерної документації окремим файлом, який не містить в собі інформації про щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору.
Виходячи зі змісту вищевказаних документів, вони не відповідають зазначеним вимогам.
Таким чином, Учасник 1 не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Згідно з абзацом третім пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.

Проте, дана позиція Замовника є необґрунтованою виходячи із наступного.
Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст .28 ЗУ «Про публічні закупівлі»: У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.

Відповідно до вимог ТД:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору (завантажується окремим файлом згідно з Додатком 6 до тендерної документації);

Згідно п. 2 Розділ 4. Подання та розкриття тендерної пропозиції
Розкриття тендерних пропозицій здійснюються в порядку, передбаченому Законом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом про енергосервіс.
Оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну / приведену ціну тендерної пропозиції. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.

Згідно п. 2. Інша інформація Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції
У разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.

В складі пропозиції Скаржника подано файли:

Файл 32 довідка додатки в ціновій пропозиції.pdf зі змістом (додається у пдф файлі)


Файл ДОДАТОК 6 додатково.pdf зі змістом (додається у пдф файлі)


Таким чином, Скаржником законно виконано вимогу ТД виходячи із того, що Додаток 6 містить інформацію про щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору, то відповідно до аб. 3ч.1 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» повністю заповнений додаток 6 має бути доступний для перегляду лише після аукціону, оскільки містить інформацію про ціну.

Аналогічна практика міститься у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№10288-р/пк-пз від 30.06.2025 р., в якому органом оскарження зазначено, що розкриття тендерної пропозиції учасника Процедури закупівлі в частині інформації про ціну на етапі, коли розкривається лише частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, є порушенням законодавства з питань публічних закупівель.

Таким чином, в силу вимог ТД (про подання додатку 6) та беручи до уваги неможливість розкриття ціни на етапі прекваліфікації, Скаржником подано два додатки 6 (повністю заповнений – тип файлу «цінова пропозиція» і частково заповнений – наведено скрін вище), що таким чином свідчить про виконання і умов ТД, і положень законодавства Скаржником.

Враховуючи викладене, рішення замовника про відхилення є незаконним, а права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.

Входячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 4dba919ddcc44d29b4aee65f3806bb04
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-17-007265-a.a1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.08.2025 17:21
Дата прийняття рішення по скарзі: 10.09.2025 11:35
Задовільнена: Так
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ", Ювхимець Анна Дмитрівна 380987005180 Eskocentral@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 071b175745134bab93d445dacdf20b5d
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на прекваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: 17 липня 2025 року Управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: Енергосервіс будівлі ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №8 «КАЗКА» МІСТА КОВЕЛЯ за адресою вул.Героїв України, 19 м.Ковель Волинської області ДК 021:2015: 99999999-9 — «Не відображене в інших розділах», ідентифікатор: ua-2025-07-17-007265-a.
Для участі у закупівлі подано пропозиції наступними Учасниками:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ" (Скаржник)
ФОП ЧАПЛИГІН СЕРГІЙ МИХАЙЛОВИЧ

Згідно частини 2 статті 3 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації»:
У разі здійснення закупівлі енергосервісу за процедурою відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій встановлюється відповідно до абзацу другого частини третьої статті 20 Закону України "Про публічні закупівлі", розкриття тендерних пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацом третім частини першої статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі", розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються у порядку, передбаченому частинами другою та дванадцятою статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі".

Відповідно до ч. 12 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
3) перелік тендерних пропозицій;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);
6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію.

За результатами розгляду тендерних пропозицій, Замовником 22.08.2025 сформовано протокол розгляду тендерних пропозицій, згідно якого всіх учасників закупівлі відхилено. Проте, вважаємо, що рішення Замовника за результатами розгляду тендерних пропозицій, оформлене протоколом від 22.08.2025 в частині відхилення Скаржника є протиправним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника (що є підставою для подання скарги) та підлягає скасуванню.

Відповідно ч. 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а тому строк для оскарження рішення про відхилення пропозиції Скаржника – дотриманий.

ЩОДО НЕЗАКОННОГО ВІДХИЛЕННЯ СКАРЖНИКА
Відповідно до протоколу причиною відхилення пропозиції Скаржника стало:
Щодо Учасника 2 було перевірено інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також дані стосовно наявності / відсутності інформації про антиконкурентні узгоджені дії, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). За результатами перевірки не було виявлено підстав для відмови Учаснику 2 у випадках, передбачених статтею 17 Закону.
Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника 2 було виявлено таке.
Тендерну пропозицію Учасника 2 необхідно відхилити відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону(не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»), а саме тому, що:
- Учасник 2 не надав інформацію, яка передбачена Розділом 3 ТД «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції», а саме «щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору», яка має міститися в Додатку 6.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону про енергомодернізацію публічні закупівлі енергосервісу (далі — закупівлі енергосервісу) здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом про енергомодернізацію. Відповідно до частини 1 статті 3 Закону про енергомодернізацію закупівлі енергосервісу здійснюються, зокрема, шляхом застосування процедури відкритих торгів.
Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено перелік відомостей, які повинні бути в тендерній документації.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з умовами тендерної документації встановлено такі вимоги:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору (завантажується окремим файлом згідно з Додатком 6 до тендерної документації);
Учасник 2 у складі тендерної пропозиції надав такі документи, які вимагалися відповідно до зазначених вище вимог:
- Додаток 6 до тендерної документації окремим файлом, який не містить в собі інформації про щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору.
Виходячи зі змісту вищевказаних документів, вони не відповідають зазначеним вимогам.
Таким чином, Учасник 2 не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Згідно з абзацом третім пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.

Відповідно до вимог ТД:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
- щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору (завантажується окремим файлом згідно з Додатком 6 до тендерної документації);

Згідно п. 2 Розділ 4. Подання та розкриття тендерної пропозиції
Розкриття тендерних пропозицій здійснюються в порядку, передбаченому Законом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом про енергосервіс.
Оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну / приведену ціну тендерної пропозиції. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.

Згідно п. 2. Інша інформація Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції
У разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.

Так, в складі пропозиції Скаржника подано файли:

Файл 27-07 довідка щодо додатку 6.pdf зі змістом:
"щодо додатку 6
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ», далі – Учасник, цією довідкою повідомляє, що у складі тендерної пропозиції, ним, як Учасником процедури закупівлі, було завантажено документ відп до овідно документації тендерної Дода 6 ткуЗамовника.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», документ, поданий згідно з Додатком 6, містить інформацію, що має ціновий характер, оскільки визначає обсяг фінансових зобов’язань замовника у разі укладення енергосервісного договору.
Зокрема, Додаток 6 включає елементи, які є основою для проведення розрахунків між замовником і виконавцем, а саме: • щорічні платежі енергосервісу виконавцю; • фіксований відсоток скорочення витрат.
Зазначені показники прямо впливають на розмір зобов’язань замовника за результатами виконання договору, тому документ, поданий відповідно до Додатку 6, має ціновий характер у розумінні Закону №922-VIII.
З метою дотримання принципів відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, зазначений документ було завантажено до електронної системи закупівель під час подання тендерної пропозиції, однак він не підлягає автоматичному розкриттю після завершення строку подання тендерних пропозицій.
Відкриття Додатку 6 має відбуватись після проведення електронного аукціону – в рамках розгляду та оцінки тендерних пропозицій – ч другою та астинами згідно з
дванадцятою статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі»."

Файл Додаток 6-1.pdf зі змістом:

"Щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору

по об’єкту: Енергосервіс будівлі ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №8 «КАЗКА» МІСТА КОВЕЛЯ за адресою вул. Героїв України, 19 м. Ковель Волинської області
Період Щорічні платежі

2025 рік; 2026 рік; 2027рік; Інформація не розкривається на виконання вимог абзацу 3
2028 рік; 2029 рік; 2030 рік; частини 1 статті 28 ЗУ «Про публічні закупівлі», повністю
2031 рік; 2032 рік; 2033 рік; заповнений додаток 6 із щорічними платежами подано
2034 рік; 2035 рік; 2036 рік; у складі пропозиції із типом файлу «Цінова пропозиція»
2037 рік; 2038 рік; 2039 рік
2040 рік


Фіксований відсоток суми скорочення витрат замовника енергосервісу на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, що підлягає до сплати виконавцю енергосервісу: 98%"


тобто - Додаток 6, де Скаржником також у відповідній колонці надано пояснення що повністю заповнений додаток 6 (із зазначенням щорічних платежів) подано із присвоєнням типу файлу «цінова пропозиція», тобто наразі (на етапі прекваліфікації) він недоступний для перегляду ані Замовнику, ані іншому учаснику закупівлі.

Таким чином, Скаржником законно виконано вимогу ТД виходячи із наступного.

Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст .28 ЗУ «Про публічні закупівлі»: У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.
Враховуючи те, що Додаток 6 містить інформацію про щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору, то відповідно до аб. 3ч.1 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» він має бути доступний для перегляду лише після аукціону, оскільки містить інформацію про ціну, ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ ВІРНИЙ ФОРМАТ ПОДАЧІ ВКАЗАНИХ ФАЙЛІВ Скаржником ТА НЕЗАКОННІСТЬ ПРИЙНЯТОГО ЗАМОВНИКОМ РІШЕННЯ.

Важливо акцентувати увагу, що даної позиції ПРО НЕМОЖЛИВІСТЬ РОЗКРИТТЯ ЦІНИ НА ЕТАПІ ПРЕКВАЛІФІКАЦІЇ (ДО АУКЦІОНУ) дотримується і ДП Прозорро, і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№10288-р/пк-пз від 30.06.2025 р. (скарга на незаконний допуск до аукціону учасника – ФОП Винницький Т., в якого на етапі прекваліфікації був розкритий повністю заповнений додаток 6):
Комісія листом від 23.06.2025 № 20-29.1/11-156ПЗе направила запит до державного підприємства "ПРОЗОРРО", відповідно до якого зазначила про необхідність надати інформацію, зокрема:
- надати визначення понять (з посиланням на відповідні нормативно-правові акти): "ціна тендерної пропозиції/пропозиції до початку аукціону", "початкова заявка";
- яка ціна тендерної пропозиції була подана учасником ФОП Винницьким Т.І.;
- який показник ефективності енергосервісного договору був поданий учасником ФОП Винницьким Т.І.;
- чи доступна до перегляду іншим учасникам ціна тендерної пропозиції, поданої ФОП Винницьким Т.І.;
- якому показнику відповідає ціна початкової заявки ФОП Винницького Т.І. зазначеної ним в електорнній системі: ціні тендерної пропозиції/пропозиції до початку аукціону чи показнику ефективності енергосервісного договору;
- чи відповідають показники щорічних платежів ФОП Винницького Т.І. показнику "ціна" в розумінні частини першої статті 4 Закону України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації".

Державне підприємство "ПРОЗОРРО" листом від 25.06.2025 №206/01/1253/11, надало відповідь, відповідно до якої: "Державне підприємство "ПРОЗОРРО" (далі також Підприємство) розглянуло запит Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (вх. від 23.06.2025 № 206-01-1611, вих. Від23.06.2025 № 20-29.1/11-156ПЗе) щодо надання інформації та повідомляє наступне.
Електронна система закупівель Prozorro (далі - Система) функціонує відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII "Про публічні закупівлі" (зі змінами) (далі
- Закон) та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері публічних закупівель.
Функціонал у Системі реалізовано відповідно до Закону України від 09.04.2015 № 327-VIII "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації" та Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 845 "Про затвердження Примірного енергосервісного договору".
Згідно з технічною реалізацією у Системі при подачі пропозиції у закупівлі енергосервісу постачальником завантажуються наступні документи із зазначенням їх типу
з випадаючого списку:
1. Технічний опис предмету закупівлі;
2. Підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям;
3. Документи, що підтверджують відповідність;
4. Цінова пропозиція;
5. Кошторис;
6. Забезпечення виконання договору.
Документи зазначені у пунктах 1-3, 6 розкриваються для розгляду перед аукціоном, а у пунктах 4 та 5 - розкриваються після аукціону.
Також зазначимо, що відповідно до технічної реалізації у Системі постачальниками (учасниками закупівлі) заповнюються наступні поля:
- Строк дії договору;
- Фіксований відсоток щорічних платежів на користь Учасника;
- Щорічне скорочення витрат Замовника (масив з 21 елемента, де 1-й елемент вказує економію за період від дати оголошення тендера до кінця календарного року (31.12). Для закупівлі з вказанням декількох ресурсів, значення Щорічного скорочення витрат замовника по цих ресурсах сумується для кожного періоду).
На основі переданого Системою автоматично генерується Розрахований показник ефективності енергосервісного договору (розраховується за формулою ПЕД, наведеною нижче) та розрахований показник ціни енергосервісного договору (розраховується за формулою ЦЕД, наведеною нижче). ПЕД - розраховується як сумарне значення дисконтованого доходу Замовника за кожен період скорочення витрат Замовника в грошовому вимірі. ПЕД розраховується по періоду скорочення витрат Замовника. Періодом вважається один календарний рік.
Формула розрахунку:
ПЕД =t=1n дисконтованого доходу Замовника за кожен період скорочення витрат Замовника в грн.
Де n – кількість періодів скорочення витрат Замовника.
ЦЕД - ціна енергосервісного договору розраховується автоматично як сумарне значення платежів на користь Учасника протягом строку дії пропозиції.
Формула
розрахунку:
ЦЕД =t=1nплатежі на користь Учасника.
Де n – кількість періодів дії пропозиції.
Відповідна інформація відображається у Системі після проведення аукціону у закупівлі.

Таким чином, зауважимо, що учасником - ФОП Вінницьким Т. І. закупівлі, яка оприлюднена на вебпорталі Уповноваженого органу за № ID: UA-2025-04-16-006710-a неправильно визначено тип документів, що містять у собі цінову пропозицію, відповідно розкриття даних документів відбулось перед аукціоном.

Таким чином, Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №10288-р/пк-пз від 30.06.2025 р. зроблено висновок про незаконність допущення до аукціону учасника, у якого додаток 6 з ціновими показниками (щорічні платежі) були розкриті ДО АУКЦІОНУ (рішення додається), цитування: Враховуючи наведене, розкриття тендерної пропозиції учасника Процедури закупівлі в частині інформації про ціну на етапі, коли розкривається лише частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, є порушенням законодавства з питань публічних закупівель.

Таким чином, Замовником незаконно прийнято рішення про відхилення пропозиції Скаржника, чим порушено норми чинного законодавства.

Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.

Входячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції Скаржника

Номер: a589416054a54748ae2aad23b9671bae
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-17-007265-a.a2
Назва: СКАРГА на незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 26.08.2025 09:00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ", Ювхимець Анна Дмитрівна 380987005180 Eskocentral@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3749da2a7b1b4ae78e05711ca6eb2370
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на прекваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ФОП ЧАПЛИГІН СЕРГІЙ МИХАЙЛОВИЧ бере участь в закупівлі за предметом: Енергосервіс будівлі ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №8 «КАЗКА» МІСТА КОВЕЛЯ за адресою вул.Героїв України, 19 м.Ковель Волинської області ДК 021:2015: 99999999-9 — «Не відображене в інших розділах».
Замовником 22.08.2025 р. сформовано протокол розгляду тендерних пропозицій, згідно якого пропозицію Скаржника відхилено, що є протиправним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника (що є підставою для подання скарги керуючись ч. 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») та підлягає скасуванню виходячи з наступного.
Відповідно до протоколу причиною відхилення пропозиції Скаржника стало:
«19» серпня 2025 року відбулось розкриття тендерних пропозицій учасників закупівлі енергосервісу шляхом застосування процедури відкритих торгів щодо Закупівлі.
Згідно з протоколом розкриття було подано 2 (дві) тендерних пропозицій.
Відповідно до норм статті 17 Закону та умов тендерної документації необхідно здійснити перевірку інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, щодо наявності / відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону.
Відповідно до частини 5 статті 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Щодо Учасника 1 було перевірено інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також дані стосовно наявності / відсутності інформації про антиконкурентні узгоджені дії, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). За результатами перевірки не було виявлено підстав для відмови Учаснику 1 у випадках, передбачених статтею 17 Закону.
Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника 1 було виявлено таке.
Тендерну пропозицію Учасника 1 необхідно відхилити відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону(не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»), а саме тому, що:
- Учасник 1 не надав інформацію, яка передбачена Розділом 3 ТД «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції», а саме «щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору», яка має міститися в Додатку 6.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону про енергомодернізацію публічні закупівлі енергосервісу (далі — закупівлі енергосервісу) здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом про енергомодернізацію. Відповідно до частини 1 статті 3 Закону про енергомодернізацію закупівлі енергосервісу здійснюються, зокрема, шляхом застосування процедури відкритих торгів.
Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено перелік відомостей, які повинні бути в тендерній документації.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з умовами тендерної документації встановлено такі вимоги:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору (завантажується окремим файлом згідно з Додатком 6 до тендерної документації);
Учасник 1 у складі тендерної пропозиції надав такі документи, які вимагалися відповідно до зазначених вище вимог:
- Додаток 6 до тендерної документації окремим файлом, який не містить в собі інформації про щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору.
Виходячи зі змісту вищевказаних документів, вони не відповідають зазначеним вимогам.
Таким чином, Учасник 1 не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Згідно з абзацом третім пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.

Проте, дана позиція Замовника є необґрунтованою виходячи із наступного.
Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст .28 ЗУ «Про публічні закупівлі»: У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.

Відповідно до вимог ТД:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору (завантажується окремим файлом згідно з Додатком 6 до тендерної документації);

Згідно п. 2 Розділ 4. Подання та розкриття тендерної пропозиції
Розкриття тендерних пропозицій здійснюються в порядку, передбаченому Законом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом про енергосервіс.
Оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну / приведену ціну тендерної пропозиції. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.

Згідно п. 2. Інша інформація Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції
У разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.

В складі пропозиції Скаржника подано файли:

Файл 32 довідка додатки в ціновій пропозиції.pdf зі змістом (додається у пдф файлі)


Файл ДОДАТОК 6 додатково.pdf зі змістом (додається у пдф файлі)


Таким чином, Скаржником законно виконано вимогу ТД виходячи із того, що Додаток 6 містить інформацію про щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору, то відповідно до аб. 3ч.1 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» повністю заповнений додаток 6 має бути доступний для перегляду лише після аукціону, оскільки містить інформацію про ціну.

Аналогічна практика міститься у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№10288-р/пк-пз від 30.06.2025 р., в якому органом оскарження зазначено, що розкриття тендерної пропозиції учасника Процедури закупівлі в частині інформації про ціну на етапі, коли розкривається лише частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, є порушенням законодавства з питань публічних закупівель.

Таким чином, в силу вимог ТД (про подання додатку 6) та беручи до уваги неможливість розкриття ціни на етапі прекваліфікації, Скаржником подано два додатки 6 (повністю заповнений – тип файлу «цінова пропозиція» і частково заповнений – наведено скрін вище), що таким чином свідчить про виконання і умов ТД, і положень законодавства Скаржником.

Враховуючи викладене, рішення замовника про відхилення є незаконним, а права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.

Входячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника