• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 38 робочих днів

293 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 465.00 UAH
Період оскарження: 17.07.2025 12:49 - 22.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: b2665322703f4189ad43a610f61d5fc6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-17-005197-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.08.2025 16:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.08.2025 11:51
Дата виконання рішення Замовником: 08.09.2025 12:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник вирішив Скасувати рішення від 01.08.2025 про визначення переможцем процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДФЛАЙ". Забезпечити розміщення в електронній системі закупівель підтвердження виконання рішення Комісії АМКУ зазначеного змісту.
Автор: ТОВ "РАД ФАРМ", Роман Радчишин +380675394022 radfarm-tender@ukr.net http://radfarm.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ac32daf9e1804533ac569265a238481c
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 17.07.2025 року Замовником Комунальним підприємством «Козятинська центральна районна лікарня» Козятинської міської ради було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями на закупівлю товарів за предметом закупівлі: Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) згідно коду ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків, ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-005197-a.
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
-ТОВ "РАД ФАРМ" (далі-Скаржник),
-ТОВ "МЕДФЛАЙ".
30 липня 2025 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ КП «КОЗЯТИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ» КОЗЯТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ від 30.07.2025р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "РАД ФАРМ".
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РАД ФАРМ" (далі – Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції, яке, на думку Скаржника, є необґрунтованим та таким, що суперечить вимогам законодавства та умовам тендерної документації.

І. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
1. Пунктом 1 Загальних вимог Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати завірену копію декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту, або витяг з сертифікату відповідності медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту. Надати такі документи на кожен пункт медико-технічних вимог.

ТОВ "РАД ФАРМ", як Учасник процедури закупівлі, виконало вимоги тендерної документації у повному обсязі та надало у складі своєї тендерної пропозиції завірену копію декларації про відповідність № UATR753-58 від 16 липня 2025 року, що поширюється на запропонований товар — двокупольну стельову операційну лампу, яка і є предметом закупівлі.
Надана декларація видана відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №753 від 2 жовтня 2013 року «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» та підтверджує відповідність товару вимогам технічного регламенту, що, відповідно до умов тендеру, є належним виконанням вимоги щодо документального підтвердження можливості введення в обіг/експлуатацію медичного виробу.
Незважаючи на повне виконання Скаржником вимог тендерної документації, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції, зазначивши, що Скаржник не надав документів, що підтверджують відповідність вимогам пункту 1 Загальних вимог Додатку 2 щодо позиції, вказаної у пункті 2 таблиці технічних вимог.

Згідно з позицією Замовника, нібито не було підтверджено відповідність кожного підпункту, зокрема пункту 2 (Підвісна опорна рама). Замовником у тендерній документації було прямо зазначено, що учасник повинен надати документальне підтвердження на кожен пункт медико-технічних вимог, при цьому до таблиці було додано примітки з роз’ясненнями, зокрема:
1* — пункт медико-технічних вимог;
1.1* — підпункт медико-технічних вимог.
Однак варто звернути увагу, що в жодній з приміток чи роз’яснень Замовника не йдеться про окрему вимогу на пункт 2, відповідно вимога про надання документа саме на цей пункт є необґрунтованою та такою, що не випливає зі змісту тендерної документації. Скаржник у складі тендерної пропозиції надав необхідні документи на весь товар в цілому, включаючи технічну документацію, яка охоплює як основний виріб, так і його конструктивні елементи, що не є самостійними медичними виробами.

Також, згідно з вимогами Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 2 жовтня 2013 року, медичним виробом вважається виріб, що має самостійне медичне призначення та використовується з діагностичною або лікувальною метою.

Вимога Замовника надати окремий підтвердний документ відповідності саме на підвісну опорну раму є безпідставною, оскільки:

- вона не підпадає під визначення медичного виробу відповідно до технічного регламенту;
- вона не може бути введена в обіг або експлуатацію окремо від основного медичного виробу — лампи;
- вона не має самостійного функціонального або медичного призначення.

У складі запропонованої продукції Скаржником була — Двокупольна стельова лампа з сенсорним дисплеєм GM 700-700 — підвісна опорна рама виступає суто монтажним елементом, призначеним для встановлення лампи. Відповідно до технічної документації виробника, вона не використовується окремо, не виконує жодних діагностичних чи лікувальних функцій і не має самостійного медичного призначення, а тому не підпадає під сферу регулювання Технічного регламенту щодо медичних виробів.

Крім того, Скаржником у складі пропозиції було надано інструкцію з експлуатації, в якій у розділі 3 детально зазначено технічні характеристики підвісної опорної рами, що підтверджує її допустимість до використання, як частини комплекту лампи. Таким чином, вимога Замовника щодо надання підтверджуючих документів на кожен пункт медико-технічних вимог виконана в повному обсязі.

Тобто це один цільний вибір, який не декларується двічі.

Безпідставність відшилення підтверджується ще тим що предметом закупівлі за яким Замовник закуповує товар є 1. Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків в кількості 1 шт. Згідно з цими вимогами, Замовник не купує лампу операційну та підвісну опорну раму окремо.

Скаржник запропонував відповідно до цих вимог Двокупольну стельова лампа з сенсорним дисплеєм GM 700-700 в конструкції якої вже враховано підвісну опорну раму. Тобто декларація про відповідність № UATR753-58 від 16 липня 2025 року надана на кожен пункт медико-технічних вимог.

Безпідставним є твердження Замовника, що Скаржник мав надавати окрему декларацію про відповідність на підвісну опорну раму.

Таким чином, відсутність окремого документу щодо відповідності підвісної опорної рами не є порушенням вимог тендерної документації, а рішення про відхилення пропозиції з цього приводу — необґрунтованим та таким, що суперечить положенням чинного законодавства.

З огляду на це, попри виконання вимог, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції, що є безпідставним та таким, що суперечить умовам тендерної документації, положенням чинного законодавства України

ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

Скарга на рішення про відміну торгів

Номер: 91c67f5341a2480aada192f4a08290c6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-17-005197-a.a2
Назва: Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
1. Суть скарги та Обґрунтування неправомірності Рішення Суть скарги: 11.09.25 року Уповноваженою особою Замовника (Далі по тексту - УО Замовника) опубліковано Рішення уповноваженої особи від 11 вересня 2025 року про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відміни закупівлі Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (надалі – Предмет закупівлі) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (із змінами і доповненнями) (далі - Особливостей). В зазначеному рішенні вказано, що «Згідно додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та перелік документів та/або Інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі на їх підтвердження» замовник вимагав надати декларацію на «Підвісну опорну раму». Учасником ТОВ «РАД ФАРМ» в складі своєї тендерної пропозиції не було подано вище вказану декларацію, у зв’язку з чим його тендерна пропозиція була відхилена протоколом від 30.07.2025. Не погоджуючись із рішенням замовника ТОВ РАД ФАРМ звернувся до органу оскарження Антимонопольного комітету України, який задовільнив скаргу. Враховуючи ту обставину, що замовник технічно позбавлений можливості внести зміни до додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі на їх підтвердження» прибравши пункт про надання декларації на «Підвісну опорну раму» тому подана тендерна пропозиція учасника не буде повністю відповідати вимогам, що встановлені в тендерній документації. З огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів. На виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-07-17-005197-а, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.». Обґрунтування неправомірності Рішення: Проаналізувавши дане рішення УО Замовника, також викладені в Рішенні фактичні обставини та юридичні підстави, не погоджуємось з рішенням УО Замовника, з огляду на наступне: Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення даної процедури закупівлі. Згідно з рішенням УО Замовника причиною для відміни даної процедури закупівлі стало те що, у Замовника виникла потреба внести зміни до Додатку 2 до тендерної документації, щоб прибрати пункт про надання декларації на «Підвісну опорну раму», щоб подана тендерна пропозиція учасника повністю відповідала вимогам, що встановлені в тендерній документації. Повідомляємо, що у Замовника взагалі відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в частині пункту про надання декларації на «Підвісну опорну раму», оскільки попередньо Рішенням № 12518-р/пк-пз від 13.08.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Комісія) встановлено, що «Замовник не довів та документально не підтвердив, що надана Скаржником у складі Пропозиції декларація про відповідність від 16.07.2025 №UATR753-58 не поширюється, зокрема, на запропоновану ним підвісну опорну раму». Це означає, що пропозиція ТОВ «РАД ФАРМ» відповідає вимогам замовника в частині пункту про надання декларації на «Підвісну опорну раму». Пропозиція ТОВ «МЕДФЛАЙ» в цій частині також в повній мірі відповідає вимогам Замовника. Зважаючи на вищевикладене, в Замовника відсутня фактична потреба у внесенні змін до Додатку 2 тендерної документації в частині декларації на «Підвісну опорну раму», саме на етапі кваліфікації Учасників. Оскільки, внесення змін до Додатку 2 є безпідставним, Скаржник вбачає, що через відміну тендеру Замовником буде оголошено нову процедуру закупівлі з дискримінаційними медико-технічними характеристиками, що може обмежити потенційне коло учасників та участь в якому буде неможливою для Скаржника. УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення. Також у системі закупівель зазначено: Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Коментар щодо відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Тобто, з 17.07.2025 року по 25.07.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-07-17-005197-a. Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що умови тендерної документації потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість. Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відмінити процедуру закупівлі лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина («внести зміни до додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі на їх підтвердження») не є порушенням законодавства. Це є звичайною потребою в корегуванні умов тендерної документації, яка може бути усунена шляхом внесення відповідних змін відповідно до пункту 54 Особливостей або статті 24 Закону. Замовник не надав жодних доказів, що таке "порушення" неможливо усунути без відміни торгів. Стосовно можливості усунення «порушення»: Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 24 Закону, пункт 54 Особливостей). Необхідність змін до вимог тендерної документації не є підставою для відміни, а навпаки, може бути реалізована через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури. З огляду на вище викладене, Замовник не скористався правом на внесення змін до тендерної документації, та пояснює в рішенні про відміну закупівлі: потребу в доопрацюванні тендерної документації як порушення законодавства. Правова позиція Комісії АМКУ є усталеною, у рішенні №11073-р/пк-пз від 15.07.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою внесення змін до технічної частини закупівлі. Комісія АМКУ встановила: «Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника», зобов’язавши державне комунальне підприємство "Луцьктепло" (код ЄДРПОУ: 30391925) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Роботи по об’єкту: "Капітальний ремонт котельні (заміна вікон та зовнішніх дверей) по вул. Загородня, 3 -А в м. Луцьку", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-23-008316-a. Підсумовуючи зазначене, хочемо зауважити, що в Замовника законодавчо наявна можливість завершити дану процедуру закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, у Замовника взагалі відсутня потреба у внесенні змін до Додатку 2 тендерної документації в частині пункту про надання декларації на «Підвісну опорну раму», що було додатково підтверджено відсутністю Ним змін до тендерної документації на етапі подачі пропозицій та Рішенням Комісії № 12518-р/пк-пз від 13.08.2025. Вважаємо, що Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Учасників для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки пропозиція Скаржника повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника. Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі. Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі. Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо. Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 18, 24, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 54, 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну закупвлі (протокол від 11 вересня 2025р.) Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків Ідентифікатор – UA-2025-07-17-005197-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЕДФЛАЙ", Домашевський Євген Валерійович 380932689365 tovmedfly@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 38930fadc055477b9e081ad998654117
Заголовок пункту скарги: 1. Суть скарги та Обґрунтування неправомірності Рішення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Суть скарги та Обґрунтування неправомірності Рішення

Суть скарги:

11.09.25 року Уповноваженою особою Замовника (Далі по тексту - УО Замовника) опубліковано Рішення уповноваженої особи від 11 вересня 2025 року про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відміни закупівлі Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (надалі – Предмет закупівлі) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (із змінами і доповненнями) (далі - Особливостей).

В зазначеному рішенні вказано, що «Згідно додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та перелік документів та/або Інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі на їх підтвердження» замовник вимагав надати декларацію на «Підвісну опорну раму». Учасником ТОВ «РАД ФАРМ» в складі своєї тендерної пропозиції не було подано вище вказану декларацію, у зв’язку з чим його тендерна пропозиція була відхилена протоколом від 30.07.2025. Не погоджуючись із рішенням замовника ТОВ РАД ФАРМ звернувся до органу оскарження Антимонопольного комітету України, який задовільнив скаргу. Враховуючи ту обставину, що замовник технічно позбавлений можливості внести зміни до додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі на їх підтвердження» прибравши пункт про надання декларації на «Підвісну опорну раму» тому подана тендерна пропозиція учасника не буде повністю відповідати вимогам, що встановлені в тендерній документації.

З огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
На виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-07-17-005197-а, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.».

Обґрунтування неправомірності Рішення:

Проаналізувавши дане рішення УО Замовника, також викладені в Рішенні фактичні обставини та юридичні підстави, не погоджуємось з рішенням УО Замовника, з огляду на наступне:

Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення даної процедури закупівлі.

Згідно з рішенням УО Замовника причиною для відміни даної процедури закупівлі стало те що, у Замовника виникла потреба внести зміни до Додатку 2 до тендерної документації, щоб прибрати пункт про надання декларації на «Підвісну опорну раму», щоб подана тендерна пропозиція учасника повністю відповідала вимогам, що встановлені в тендерній документації.
Повідомляємо, що у Замовника взагалі відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в частині пункту про надання декларації на «Підвісну опорну раму», оскільки попередньо Рішенням № 12518-р/пк-пз від 13.08.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Комісія) встановлено, що «Замовник не довів та документально не підтвердив, що надана Скаржником у складі Пропозиції декларація про відповідність від 16.07.2025 №UATR753-58 не поширюється, зокрема, на запропоновану ним підвісну опорну раму».

Це означає, що пропозиція ТОВ «РАД ФАРМ» відповідає вимогам замовника в частині пункту про надання декларації на «Підвісну опорну раму».
Пропозиція ТОВ «МЕДФЛАЙ» в цій частині також в повній мірі відповідає вимогам Замовника.
Зважаючи на вищевикладене, в Замовника відсутня фактична потреба у внесенні змін до Додатку 2 тендерної документації в частині декларації на «Підвісну опорну раму», саме на етапі кваліфікації Учасників.

Оскільки, внесення змін до Додатку 2 є безпідставним, Скаржник вбачає, що через відміну тендеру Замовником буде оголошено нову процедуру закупівлі з дискримінаційними медико-технічними характеристиками, що може обмежити потенційне коло учасників та участь в якому буде неможливою для Скаржника.

УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Також у системі закупівель зазначено:
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Коментар щодо відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних


пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.

Тобто, з 17.07.2025 року по 25.07.2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-07-17-005197-a.
Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що умови тендерної документації потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість.

Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відмінити процедуру закупівлі лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина («внести зміни до додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі на їх підтвердження») не є порушенням законодавства.
Це є звичайною потребою в корегуванні умов тендерної документації, яка може бути усунена шляхом внесення відповідних змін відповідно до пункту 54 Особливостей або статті 24 Закону. Замовник не надав жодних доказів, що таке "порушення" неможливо усунути без відміни торгів.
Стосовно можливості усунення «порушення»: Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 24 Закону, пункт 54 Особливостей). Необхідність змін до вимог тендерної документації не є підставою для відміни, а навпаки, може бути реалізована через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури.
З огляду на вище викладене, Замовник не скористався правом на внесення змін до тендерної документації, та пояснює в рішенні про відміну закупівлі: потребу в доопрацюванні тендерної документації як порушення законодавства.

Правова позиція Комісії АМКУ є усталеною, у рішенні №11073-р/пк-пз від 15.07.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою внесення змін до технічної частини закупівлі. Комісія АМКУ встановила:

«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника», зобов’язавши державне комунальне підприємство "Луцьктепло" (код ЄДРПОУ: 30391925) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Роботи по об’єкту: "Капітальний ремонт котельні (заміна вікон та зовнішніх дверей) по вул. Загородня, 3 -А в м. Луцьку", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-23-008316-a.

Підсумовуючи зазначене, хочемо зауважити, що в Замовника законодавчо наявна можливість завершити дану процедуру закупівлі.

Виходячи з вищевикладеного, у Замовника взагалі відсутня потреба у внесенні змін до Додатку 2 тендерної документації в частині пункту про надання декларації на «Підвісну опорну раму», що було додатково підтверджено відсутністю Ним змін до тендерної документації на етапі подачі пропозицій та Рішенням Комісії № 12518-р/пк-пз від 13.08.2025.
Вважаємо, що Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Учасників для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки пропозиція Скаржника повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.

Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.

Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)