• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

22850000-3 Швидкозшивачі та супутнє приладдя

Швидкозшивачі та супутнє приладдя

Завершена

186 453.16 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 864.53 UAH
Період оскарження: 17.07.2025 12:23 - 22.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протокол № 117-01УО від 26 вересня   2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП»

Номер: f72223247fc949b99611aa8bea394d45
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-17-004761-a.c2
Назва: Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протокол № 117-01УО від 26 вересня   2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.10.2025 15:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.10.2025 09:23
Дата виконання рішення Замовником: 22.10.2025 11:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення № 15410-р/пк-пз від 13.10.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: ТОВ "ВИЛАЙН ГРУП", Ірина Нікітіна +380971346520 op1@klyaksa.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd9d8b3102df41bf9ed324c55dfb908a
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протокол № 117-01УО від 26 вересня   2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Позиція Скаржника.
        
Скаржником    у складі документації на виконання вимог тендерної документації згідно Додатку 4 до тендерної документації, було надано документи:
- ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАРИ,  ЗАПРОПОНОВАНІ ДО ПОСТАЧАННЯ   вих. №  Гр-0036173/18 від 22.07.2025»)( надалі - ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАР) ( у вигляді файлу «Додаток 4 інформація про товари.pdf), в якому   зазначено наступне: ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАРИ,  ЗАПРОПОНОВАНІ ДО ПОСТАЧАННЯ   вих. №  Гр-0036173/18 від 22.07.2025;
У стовпчику № з/п зазначено: 8; У стовпчику Найменування товарів зазначено:  Папка А4 BUROMAX BM.3621-01, BM.3621-02, BM.3621-04, на 60 файлів Відомості про виробника товару: Zoning  LTD(ТОВ "ЗОНІНГ")
Торгова марка: BUROMAX;
  У стовпчику Характеристики товарів* зазначено: Формат: А4
Кількість файлів: 60 Колір: асорті (чорний, синій, зелений); У стовпчику Од. виміру зазначено: шт.; У стовпчику Кількість зазначено: 52;
 
- ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ вих. №  Гр-0036173/19 від 22.07.2025 ( у вигляді файлу «Порівняльна таблиця.pdf») (надалі -ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ), в якому   зазначено наступне: ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ вих. №  Гр-0036173/19 від 22.07.2025; У стовпчику № з/п зазначено: 8; У стовпчику Найменування товарів запропоновано Замовником зазначено: Папка А4 BUROMAX BM.3622 на 60 файлів; У стовпчику Характеристики товарів запропоновано Замовником зазначено: Формат: А4 Кількість файлів: 60 Колір: асорті; У стовпчику Од. виміру зазначено: шт.; У стовпчику Кількість зазначено: 52; У стовпчику Найменування товарів запропоновано Учасником ТОВ «Вилайн Груп» зазначено: Папка А4 BUROMAX BM.3621-01, BM.3621-02, BM.3621-04, на 60 файлів; У стовпчику Характеристики товарів запропоновано Учасником ТОВ «Вилайн Груп» зазначено: Формат: А4 Кількість файлів: 60 Колір: асорті (чорний, синій, зелений); У стовпчику Відповідає Так/Ні зазначено: Так;
 
               Разом з тим, на підтвердження своєї правової позиції Скаржник зазначає наступне:            Відповідно до умов  Додатку 1 Технічна  специфікація,таблиця 1,містить до позиції 8 наступне:У стовпчику Найменування товарів з зазначено: Папка А4 BUROMAX BM.3622 на 60 файлів; У стовпчику Характеристики товарів зазначено Замовником: Формат: А4 Кількість файлів: 60 Колір: асорті; У стовпчику Од. виміру зазначено: шт.; У стовпчику Кількість зазначено: 52;
    Всі  характеристики запропонованого товару повинні відповідати  характеристикам замовленого товару. У разі якщо дана технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами до кожного посилання вважати в наявності вираз «або еквівалент».   У разі будь-якого посилання у тендерній документації Замовника та додатках до неї на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент»., у випадках зазначення конкретної торговельної марки Замовником у Документації, має застосовуватись вираз «або еквівалент».
      Саме виходячи з цього положення,а саме зазначення Замовником у Документації, конкретної торговельної марки BUROMAX BM.3622,Скаржник запропонував еквівалентний товар , який повністю відповідає  технічним характеристикам, визначеним Замовником:   формат А4, кількість файлів – 60, колір – асорті.а саме товар :
     – Найменування товару Папка А4 BUROMAX BM.3621-01 на 60 файлів характеристика товару :
формат А4, кількість файлів – 60, колір – чорний;
      - Найменування товару Папка А4 BUROMAX BM.3621-02 на 60 файлів характеристика товару : формат А4, кількість файлів – 60, колір – синій;
    - Найменування товару Папка А4 BUROMAX BM.3621-04 на 60 файлів характеристика товару : формат А4, кількість файлів – 60, колір – зелений;
, який повністю відповідає  технічним характеристикам, визначеним Замовником:
Виходячи з вищенаведеного  :
   Скаржник запропонував еквівалентний товар (BM.3621-01, BM.3621-02, BM.3621-04), який повністю відповідає технічним характеристикам (формат А4, кількість файлів 60, колір – асорті). Таким чином, пропозиція Скаржника повністю відповідала вимогам документації.
Скаржник окремо зазначає, що технічні характеристики «товщина» та «товщина файлів» товару за позицією №8 — «Папка А4 BUROMAX BM.3622 на 60 файлів» — не були передбачені технічними вимогами Замовника до цієї позиції. І як слід , Замовник не має права відхиляти пропозицію Скаржника на підставі вимог, які не були встановлені в тендерній документації.
 
      Скаржник окремо звертає увагу Колегії на таке:
1. Замовник вийшов за межі своїх повноважень.
          У Протоколі відхилення Замовник послався на інформацію з інтернет-сайту торгової марки BUROMAX, тоді як вимоги тендерної документації (Додаток 1, Додаток 4) містили виключно технічні характеристики товару, що підтверджуються документами Скаржника. Жодної вимоги щодо підтвердження характеристик шляхом посилання на сайт чи інші онлайн-ресурси Замовником не встановлено. Таким чином, використання Замовником інформації з сайту є дією, що не передбачена тендерною документацією і не відповідає законодавству про публічні закупівлі.
2. Замовник вийшов за межі встановлених вимог.
   Будь-які додаткові параметри або технічні характеристики, не включені в тендерну документацію, не можуть використовуватись для оцінки чи відхилення пропозицій. Це порушує принцип недискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції.
Відхилення на підставі "товщини " та "товщини файлів", які не були вказані у вимогах, є порушенням частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги або оцінювати пропозиції на основі невизначених у документації критеріїв.
    Замовник не має права вимагати від учасника відповідності параметрам, які не були чітко зазначені у тендерній документації.
   Товщина та товщина файлів не була передбачена як характеристика в тендерній документації.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не має права висувати вимоги до предмета закупівлі, які не були зазначені у тендерній документації, та відхиляти пропозицію на основі таких неіснуючих вимог.
      3. Відсутність належних доказів у Замовника.
Замовник не надав жодного офіційного документа від виробника , який би підтверджував його твердження про невідповідність запропонованого Скаржником товару. Фактично рішення ґрунтується виключно на припущеннях і сторонніх джерелах, які не є офіційними і не можуть вважатися належними доказами.
  Відхилення пропозиції Скаржника  здійснене Замовником з перевищенням його повноважень, без належних доказів та всупереч вимогам тендерної документації. Рішення Замовника є дискримінаційним, необґрунтованим і таким, що порушує принципи рівного ставлення та прозорості, встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
  Скаржник  вважає рішення Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції незаконним та необґрунтованим. Замовник безпідставно стверджує
        Скаржник  вважає,що його пропозиція була неправомірно відхилена Замовником, а дії Замовника такими, що:
- порушують вимоги п. 42 Особливостей;
- базуються на недостовірних джерелах;
- є проявом упередженого та дискримінаційного ставлення до Скаржника, під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
   Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
  Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 55, 56, 59 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протокол № 117-01УО від 22 серпня  2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП»

Номер: 82e676abf4304c37a0bb96aadfa91ba1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-17-004761-a.c1
Назва: Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протокол № 117-01УО від 22 серпня  2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП»
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2025 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.09.2025 11:18
Дата виконання рішення Замовником: 19.09.2025 08:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення № 13769-р/пк-пз від 08.09.2025
Автор: ТОВ "ВИЛАЙН ГРУП", Ірина Нікітіна +380971346520 op1@klyaksa.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fa35da8db5884bfa8711c7112284d5bc
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо Рішення, відповідно  до Протокол № 117-01УО від 22 серпня  2025 року, щодо неправомірного  відхилення  пропозиції ТОВ «ВИЛАЙН ГРУП»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:   Скаржник  вважає рішення Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції незаконним та необґрунтованим. Замовник безпідставно стверджує, що запропоновані товари не відповідають технічній специфікації через неповний перелік кольорів у характеристиці «асорті». У тендерній документації (Додаток 1) вимога була сформульована загально: «Колір: асорті», без уточнення, що має бути весь модельний ряд або конкретні кольори, і не містила уточнення щодо конкретного складу палітри або щодо обов’язкової наявності «всіх можливих» кольорів, тобто будь-яка пропозиція з двома і більше кольорами автоматично відповідає визначенню «асорті». Отже,відхилення ґрунтується не на умовах тендерної документації, а на власному довільному трактуванні Замовника.Скаржником  подано документи, де вказано «Колір: асорті (чорний, синій, зелений)» тощо. Це повністю відповідає вимозі «асорті», бо поняття «асорті» означає наявність кількох різних кольорів, а не обов’язкову наявність абсолютно всієї палітри.
   Докази на вищезазначене :
Скаржник було  подано документи, шляхом надання вищезазначених документів: ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАРИ,  ЗАПРОПОНОВАНІ ДО ПОСТАЧАННЯ   вих. №  Гр-0036173/18 від 22.07.2025 ( у вигляді файлу «Додаток 4 інформація про товари.pdf») (надалі - ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАРИ)  та  ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ вих. №  Гр-0036173/19 від 22.07.2025 ( у вигляді файлу «Порівняльна таблиця.pdf») (надалі -ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ), які  повністю відповідають  вимозі «асорті», бо поняття «асорті» означає наявність кількох різних кольорів, а не обов’язкову наявність абсолютно всієї палітри ,та   вищезазначеними  документами   підтверджено  відповідність предмета закупівлі  вимогам Замовника в частині  характеристики товарів, та іншим вимогам та  до предмету закупівлі, що містяться в  тендерній документації Замовника у Додатку 1 та Додатку 4 .
        Додатково Скаржник ,надає  роз’яснення щодо вимоги «колір: асорті»
1.       Відсутність чіткого визначення
o    Термін «асорті» не є конкретним кольором і не має нормативного визначення у стандартах чи ДСТУ.
o    Це описова характеристика, яка означає наявність кількох різних кольорів у партії товару.
o    У жодному нормативному акті або технічній документації «асорті» не визначено як конкретний набір (наприклад, обов’язково червоний, синій, жовтий тощо).
2.       Фактичне значення в діловій практиці
o    У сфері канцелярських товарів «асорті» використовується як комерційний термін, що означає різнокольоровий набір, склад якого може відрізнятися залежно від виробника чи партії поставки.
                               Висновок Скаржника з огляду вищенаведеного :
 
Відповідно до інформації і висновку наведеній   у Порівняльна таблиця 1,яка базується на документі  ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАРИ  та на документі  ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ,   маємо що,Скаржник дотримався вимог тендерної документації, а його пропозиція відповідає умовам закупівлі.
Згідно зі ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні характеристики предмета закупівлі повинні бути чіткими та недвозначними , якщо Замовник залишив вимогу у вигляді «асорті» без деталізації — він свідомо дозволив подання різних варіацій наборів кольорів. Відхиляючи пропозицію за формальною ознакою «неповної палітри», Замовник вийшов за межі власної документації, чим порушив ст. 5 Закону (принципи недискримінації та об’єктивної оцінки.
Згідно вищевикладеного Скаржник  вважає,що його пропозиція була неправомірно відхилена Замовником.
        Скаржник  вважає,що його пропозиція була неправомірно відхилена Замовником, а дії Замовника такими, що:
- порушують вимоги п. 42 Особливостей;
- базуються на недостовірних джерелах;
- є проявом упередженого та дискримінаційного ставлення до Скаржника, під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
  Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 55, 56, 59 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження