-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензопила
Торги не відбулися
234 743.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 347.44 UAH
мін. крок: 1% або 2 347.44 UAH
Період оскарження:
17.07.2025 11:36 - 22.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
8ad7643cecbc468aadfae32eefbc6af8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-17-003647-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення UA-2025-07-17-003647-a.doc 01.08.2025 14:04
- sign.p7s 01.08.2025 14:04
- рішення від 05.08.2025 № 12017.pdf 05.08.2025 15:33
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.08.2025 № 12497.pdf 14.08.2025 11:19
- рішення від 13.08.2025 № 12497.pdf 15.08.2025 16:14
- Надання роз'яснень АМКУ.docx 05.08.2025 17:32
- Надання роз'яснень.pdf 05.08.2025 17:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.08.2025 15:05
Дата розгляду скарги:
13.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2025 15:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.08.2025 16:14
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fcc529e5d3344df2b964597ad8e08fc5
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника: Протокол № 235/1 від 29 липня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 235/1 від 29 липня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Вимогою п. 10 Додатку 2 тендерної документації (перелік документів та/або інформації, які необхідно надати в складі тендерної пропозиції), зазначається інформація, яку Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, а саме: «…2) Копію документу виробника (сертифікат якості / паспорт /технічний паспорт/ технічний опис тощо), який підтверджує відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам товару, зазначеним в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. * - допускається надання документу на раніше виготовлену партію товару (зразок тощо).».
На виконання цієї вимоги Учасник не надав документів виробника, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам товару, зазначеним в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. Виходячи з вище наведеного, Учасник не виконав вимоги тендерної документації.
Тобто Учасник не підтвердив відповідність запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначених норм.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.».
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відповідно до пункту 10 Додатку 2 Тендерної документації встановлено: 10. Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі:
1) Підписаний Учасником Додаток 1 до тендерної документації з заповненою таблицею 2 або заповнена та підписана Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації.
2) Копію документу виробника (сертифікат якості / паспорт /технічний паспорт/ технічний опис тощо), який підтверджує відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам товару, зазначеним в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
* - допускається надання документу на раніше виготовлену партію товару (зразок тощо).
Відповідно до таблиці 1 Додатку 1 Тендерної документації встановлено:
Бензопила
25 шт. Тип живлення – бензин
Потужність – не менше 2,4 кВт (3,3 к.с.)
Об’єм циліндру – не менше 58 куб.см
Довжина шини – 450 мм
Крок комплектного ланцюга – 0,325 дюйма
Об’єм бака для змащення ланцюга - не менше 0,26 л
Об’єм паливного бака – не менше 0,55 л
Особливості: наявність автоматичного змащення ланцюга, бічне розташування двигуна
Комплектація:
Шина 45 см/18 дюймів - 1 шт.
Захисний кожух для шини - 1 шт.
Ланцюг - 1 шт.
Місткість для паливної суміші - 1 шт.
Т-подібний ключ - 1 шт.
Викрутка - 1 шт.
Шестигранний ключ - 2 шт.
Напильник для заточування ланцюга - 1 шт.
Картонна упаковка
Окремо Скаржник звертає Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
На підтвердження відповідності запропонованого товару встановленим технічним, якісним та кількісним характеристикам, скаржником у складі тендерної пропозиції надано відповідні документи, які свідчать про відповідність товару вимогам тендерної документації в частині вимог технічного завдання згідно Додатку №1 Тендерної документації та Додатку 2 Тендерної документації. Зокрема, учасником подано:
- «5.1. Технічна пропозиція.pdf» – підписана та заповнена Скаржником інформація згідно вимог Додаток № 1 Тендерної документації із інформаціє про технічні параметри товару - предмет закупівлі, чим виконано «вимогу заповнена та підписана Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації.»
- «5.2. Декларація про відповідність .pdf» - інформація про відповідність запропонованого товару вимогам замовника на виконання вимог замовника згідно відкритого переліку: надано копію документу виробника (сертифікат якості / паспорт /технічний паспорт/ технічний опис і тощо), який підтверджує відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам товару, зазначеним в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. Крім того, Скаржник звертає увагу, що в частині даної вимоги – інформація про технічний опис наявна у складі тендерної пропозиції «5.1. Технічна пропозиція.pdf», тому на Скаржником підтверджено двічі.
На підставі наведеного вище, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним:
Скаржник вважає рішення Замовника, оформлене Протоколом № 235/1 від 29 липня 2025 року, таким, що прийнято з порушенням вимог чинного законодавства та умов тендерної документації, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
У вказаному Протоколі Замовник зазначив, що підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало нібито ненадання документів виробника, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам, визначеним у Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. Таке твердження Замовника не відповідає дійсним обставинам справи, суперечить вимогам тендерної документації та нормам, визначеним постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами та доповненнями), якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель у період воєнного стану.
Так, відповідно до пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації учасники повинні були надати документи та інформацію, що підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, а саме: заповнену та підписану Таблицю 2 Додатку 1, а також копію документу виробника (сертифікат якості / паспорт / технічний паспорт / технічний опис тощо).
Скаржником було надано у складі тендерної пропозиції файл «5.1. Технічна пропозиція.pdf», який містить заповнену і підписану Таблицю 2 Додатку 1 до тендерної документації. У вказаній таблиці Скаржник детально та повністю підтвердив відповідність усіх технічних характеристик запропонованого товару, що зазначені в Таблиці 1, зокрема тип живлення, потужність двигуна, довжину шини, комплектацію тощо. Таким чином, перша складова вимог пункту 10 Додатку 2 тендерної документації була виконана повністю та беззастережно.
Додатково Скаржником на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним та якісним характеристикам було надано файл «5.2. Декларація про відповідність.pdf». Даний документ, згідно з вимогами тендерної документації, є відкритим за формою, оскільки Замовник допустив надання будь-якого з документів виробника: сертифікату якості, паспорта, технічного паспорта, технічного опису тощо. Декларація про відповідність № 503-2025 від 10 квітня 2025 р. містить повний набір обов’язкових реквізитів для підтвердження законного введення продукції в обіг: у ній чітко зазначено найменування та модельний ряд бензинових ланцюгових пил ТМ «FORTE» (FGS59-18MG, FGS-1520, FGS45-18MG, FGS41-16) із кодом УКТ ЗЕД 8467, що дозволяє однозначно ідентифікувати товар. Декларація підтверджує відповідність продукції Технічному регламенту безпеки машин (постанова КМУ від 30.01.2013 № 62) та стандарту ДСТУ EN ISO 11681-1:2017 і зазначає, що оцінка відповідності здійснена шляхом внутрішнього контролю виробництва; тим самим документ охоплює всі ключові елементи—ідентифікацію товару, нормативно-технічну базу, адресу виробництва й механізм оцінювання—необхідні для легального розміщення пил на українському ринку.
Скаржником було надано технічний опис у формі таблиці довільної формі у «5.1. Технічна пропозиція.pdf», яка включає детальний опис усіх технічних та якісних характеристик товару, що підтверджують його повну відповідність умовам закупівлі.
Таким чином, твердження Замовника у протоколі № 235/1 про ненадання Скаржником документів, які підтверджують технічні характеристики товару, є неправдивим, безпідставним та таким, що суперечить умовам самої тендерної документації.
Варто зазначити, що відповідно до пункту 44 Особливостей (Постанова Кабінету Міністрів України № 1178), замовник має право відхиляти тендерну пропозицію лише у випадках, чітко передбачених цим пунктом. Відсутність документів, не передбачених додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі. Оскільки всі документи, передбачені Додатком 2 тендерної документації, Скаржником були належно надані, Замовник неправомірно застосував вказану норму та безпідставно ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, Замовником було допущено порушення пункту 46 Особливостей, яким встановлено обов'язок Замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції з детальним зазначенням підстав та чітким посиланням на конкретні положення тендерної документації, які не були дотримані учасником. Проте, протокол № 235/1 містить загальні твердження про ненадання документів без конкретного опису того, які саме параметри товару нібито не були підтверджені та без посилання на конкретні положення тендерної документації, що є грубим порушенням процедури та унеможливлює правову визначеність дій Замовника.
Вказана позиція підтверджується усталеною практикою Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями АМКУ № 9207-р/пк-пз від 28.06.2024 та № 5675-р/пк-пз від 28.03.2024, якими аналогічні рішення замовників визнавалися протиправними через їх необґрунтованість, порушення принципу пропорційності та дискримінацію учасників процедури закупівлі.
Також дії Замовника прямо порушують базові принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи рівного ставлення до учасників, недискримінації та добросовісної конкуренції.
Крім того, відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Тобто, Замовник не має права пред’являти до документів учасника вимоги, які не визначені у тендерній документації, і, відповідно, не може відхиляти пропозицію через не надання таких документів чи інформації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, і саме відсутність таких документів (а не інших, не передбачених переліком), може бути підставою для відхилення. Скаржником подано повний комплект документів, прямо визначених тендерною документацією та зазначених у відповідних додатках до неї.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), встановлено, що відсутність документів або інформації, які не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Це означає, що Замовник не має права вимагати від учасника надання будь-яких документів або інформації понад ті, що прямо та чітко передбачені тендерною документацією і її додатками. Відповідно, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі ненадання певної інформації чи параметрів, які не були визначені як обов’язкові у тендерній документації, є незаконним та суперечить вимогам чинного законодавства. Дії Замовника свідчать про розширене трактування вимог до змісту документів, що прямо заборонено вказаною нормою, і призводять до порушення прав учасника на участь у процедурі закупівлі на рівних умовах.
2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «94 900,00 грн. із ПДВ» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 42650000-7 — Ручні інструменти пневматичні чи моторизовані, чим його пропозиція зберігає більше 50% кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище
Протокол № 235/1 від 29 липня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Вимогою п. 10 Додатку 2 тендерної документації (перелік документів та/або інформації, які необхідно надати в складі тендерної пропозиції), зазначається інформація, яку Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, а саме: «…2) Копію документу виробника (сертифікат якості / паспорт /технічний паспорт/ технічний опис тощо), який підтверджує відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам товару, зазначеним в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. * - допускається надання документу на раніше виготовлену партію товару (зразок тощо).».
На виконання цієї вимоги Учасник не надав документів виробника, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам товару, зазначеним в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. Виходячи з вище наведеного, Учасник не виконав вимоги тендерної документації.
Тобто Учасник не підтвердив відповідність запропонованого Товару вимогам до предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначених норм.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.».
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відповідно до пункту 10 Додатку 2 Тендерної документації встановлено: 10. Документи та інформація, які Учасник повинен надати на підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі:
1) Підписаний Учасником Додаток 1 до тендерної документації з заповненою таблицею 2 або заповнена та підписана Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації.
2) Копію документу виробника (сертифікат якості / паспорт /технічний паспорт/ технічний опис тощо), який підтверджує відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам товару, зазначеним в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
* - допускається надання документу на раніше виготовлену партію товару (зразок тощо).
Відповідно до таблиці 1 Додатку 1 Тендерної документації встановлено:
Бензопила
25 шт. Тип живлення – бензин
Потужність – не менше 2,4 кВт (3,3 к.с.)
Об’єм циліндру – не менше 58 куб.см
Довжина шини – 450 мм
Крок комплектного ланцюга – 0,325 дюйма
Об’єм бака для змащення ланцюга - не менше 0,26 л
Об’єм паливного бака – не менше 0,55 л
Особливості: наявність автоматичного змащення ланцюга, бічне розташування двигуна
Комплектація:
Шина 45 см/18 дюймів - 1 шт.
Захисний кожух для шини - 1 шт.
Ланцюг - 1 шт.
Місткість для паливної суміші - 1 шт.
Т-подібний ключ - 1 шт.
Викрутка - 1 шт.
Шестигранний ключ - 2 шт.
Напильник для заточування ланцюга - 1 шт.
Картонна упаковка
Окремо Скаржник звертає Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
На підтвердження відповідності запропонованого товару встановленим технічним, якісним та кількісним характеристикам, скаржником у складі тендерної пропозиції надано відповідні документи, які свідчать про відповідність товару вимогам тендерної документації в частині вимог технічного завдання згідно Додатку №1 Тендерної документації та Додатку 2 Тендерної документації. Зокрема, учасником подано:
- «5.1. Технічна пропозиція.pdf» – підписана та заповнена Скаржником інформація згідно вимог Додаток № 1 Тендерної документації із інформаціє про технічні параметри товару - предмет закупівлі, чим виконано «вимогу заповнена та підписана Таблиця 2 Додатку 1 до тендерної документації.»
- «5.2. Декларація про відповідність .pdf» - інформація про відповідність запропонованого товару вимогам замовника на виконання вимог замовника згідно відкритого переліку: надано копію документу виробника (сертифікат якості / паспорт /технічний паспорт/ технічний опис і тощо), який підтверджує відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам товару, зазначеним в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. Крім того, Скаржник звертає увагу, що в частині даної вимоги – інформація про технічний опис наявна у складі тендерної пропозиції «5.1. Технічна пропозиція.pdf», тому на Скаржником підтверджено двічі.
На підставі наведеного вище, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним:
Скаржник вважає рішення Замовника, оформлене Протоколом № 235/1 від 29 липня 2025 року, таким, що прийнято з порушенням вимог чинного законодавства та умов тендерної документації, є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
У вказаному Протоколі Замовник зазначив, що підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало нібито ненадання документів виробника, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам, визначеним у Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. Таке твердження Замовника не відповідає дійсним обставинам справи, суперечить вимогам тендерної документації та нормам, визначеним постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами та доповненнями), якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель у період воєнного стану.
Так, відповідно до пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації учасники повинні були надати документи та інформацію, що підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам до предмета закупівлі, а саме: заповнену та підписану Таблицю 2 Додатку 1, а також копію документу виробника (сертифікат якості / паспорт / технічний паспорт / технічний опис тощо).
Скаржником було надано у складі тендерної пропозиції файл «5.1. Технічна пропозиція.pdf», який містить заповнену і підписану Таблицю 2 Додатку 1 до тендерної документації. У вказаній таблиці Скаржник детально та повністю підтвердив відповідність усіх технічних характеристик запропонованого товару, що зазначені в Таблиці 1, зокрема тип живлення, потужність двигуна, довжину шини, комплектацію тощо. Таким чином, перша складова вимог пункту 10 Додатку 2 тендерної документації була виконана повністю та беззастережно.
Додатково Скаржником на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним та якісним характеристикам було надано файл «5.2. Декларація про відповідність.pdf». Даний документ, згідно з вимогами тендерної документації, є відкритим за формою, оскільки Замовник допустив надання будь-якого з документів виробника: сертифікату якості, паспорта, технічного паспорта, технічного опису тощо. Декларація про відповідність № 503-2025 від 10 квітня 2025 р. містить повний набір обов’язкових реквізитів для підтвердження законного введення продукції в обіг: у ній чітко зазначено найменування та модельний ряд бензинових ланцюгових пил ТМ «FORTE» (FGS59-18MG, FGS-1520, FGS45-18MG, FGS41-16) із кодом УКТ ЗЕД 8467, що дозволяє однозначно ідентифікувати товар. Декларація підтверджує відповідність продукції Технічному регламенту безпеки машин (постанова КМУ від 30.01.2013 № 62) та стандарту ДСТУ EN ISO 11681-1:2017 і зазначає, що оцінка відповідності здійснена шляхом внутрішнього контролю виробництва; тим самим документ охоплює всі ключові елементи—ідентифікацію товару, нормативно-технічну базу, адресу виробництва й механізм оцінювання—необхідні для легального розміщення пил на українському ринку.
Скаржником було надано технічний опис у формі таблиці довільної формі у «5.1. Технічна пропозиція.pdf», яка включає детальний опис усіх технічних та якісних характеристик товару, що підтверджують його повну відповідність умовам закупівлі.
Таким чином, твердження Замовника у протоколі № 235/1 про ненадання Скаржником документів, які підтверджують технічні характеристики товару, є неправдивим, безпідставним та таким, що суперечить умовам самої тендерної документації.
Варто зазначити, що відповідно до пункту 44 Особливостей (Постанова Кабінету Міністрів України № 1178), замовник має право відхиляти тендерну пропозицію лише у випадках, чітко передбачених цим пунктом. Відсутність документів, не передбачених додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі. Оскільки всі документи, передбачені Додатком 2 тендерної документації, Скаржником були належно надані, Замовник неправомірно застосував вказану норму та безпідставно ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, Замовником було допущено порушення пункту 46 Особливостей, яким встановлено обов'язок Замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції з детальним зазначенням підстав та чітким посиланням на конкретні положення тендерної документації, які не були дотримані учасником. Проте, протокол № 235/1 містить загальні твердження про ненадання документів без конкретного опису того, які саме параметри товару нібито не були підтверджені та без посилання на конкретні положення тендерної документації, що є грубим порушенням процедури та унеможливлює правову визначеність дій Замовника.
Вказана позиція підтверджується усталеною практикою Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями АМКУ № 9207-р/пк-пз від 28.06.2024 та № 5675-р/пк-пз від 28.03.2024, якими аналогічні рішення замовників визнавалися протиправними через їх необґрунтованість, порушення принципу пропорційності та дискримінацію учасників процедури закупівлі.
Також дії Замовника прямо порушують базові принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи рівного ставлення до учасників, недискримінації та добросовісної конкуренції.
Крім того, відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Тобто, Замовник не має права пред’являти до документів учасника вимоги, які не визначені у тендерній документації, і, відповідно, не може відхиляти пропозицію через не надання таких документів чи інформації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, і саме відсутність таких документів (а не інших, не передбачених переліком), може бути підставою для відхилення. Скаржником подано повний комплект документів, прямо визначених тендерною документацією та зазначених у відповідних додатках до неї.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), встановлено, що відсутність документів або інформації, які не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Це означає, що Замовник не має права вимагати від учасника надання будь-яких документів або інформації понад ті, що прямо та чітко передбачені тендерною документацією і її додатками. Відповідно, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі ненадання певної інформації чи параметрів, які не були визначені як обов’язкові у тендерній документації, є незаконним та суперечить вимогам чинного законодавства. Дії Замовника свідчать про розширене трактування вимог до змісту документів, що прямо заборонено вказаною нормою, і призводять до порушення прав учасника на участь у процедурі закупівлі на рівних умовах.
2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «94 900,00 грн. із ПДВ» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 42650000-7 — Ручні інструменти пневматичні чи моторизовані, чим його пропозиція зберігає більше 50% кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 235/1 від 29.07.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНСТРУКОЛ» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - Скаржником належним чином надано інформацію та документи на підтвердження технічного завдання закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 235/1 від 29.07.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «ІНСТРУКОЛ» через відсутність законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 4. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ТОВ «ІНСТРУКОЛ» в законному порядку (розглянути пропозицію із дотриманням вимог статті 5 Закону, виставити протокол, укласти договір за результатами закупівлі).