-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 32 робочих дні
4 216 158.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 080.79 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 080.79 UAH
Період оскарження:
17.07.2025 09:57 - 01.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Номер:
102f3b96c7e24149b8f01b3c43513ab6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-17-001238-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Скарга:
17.07.2025 в системі публічних закупівель "ProZorro" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на виконання робіт: «45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-001238-a (надалі – Процедура закупівлі).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ПП «Арт-Модуль».
За результатами аукціону, який відбувся 04.08.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 3 752 380,00 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
З того часу жодних дій в електронній системі закупівель Замовником проведено не було, а 03.09.2025 було опубліковано протокольне рішення від 03.09.2025 №27 щодо відміни зазначеної Процедури закупівлі з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відміни Процедури закупівлі вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції, яка діяла на момент прийняття оскаржуваного рішення), Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Відповідно до протокольного рішення від 03.09.2025 №27, підставою для відміни Процедури закупівлі стало те, що під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: уповноваженою особою порушено термін розгляду пропозицій поданих учасниками аукціону. Як вказує Замовник, зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
В якості правових підстав для прийняття цього рішення Замовник посилається на підпункт 2 пункту 47 Особливостей, яка взагалі не регулює питання відміни процедури закупівлі із вищезазначених підстав.
Разом з тим, ми не можемо погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури відкритих торгів з цих підстав та прийняття відповідного рішення.
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник.
Так, відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України здійснюють Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Звертаємо увагу, що до протокольного рішення від 03.09.2025 №27 не додано висновки уповноважених на те контролюючих органів щодо вчинення Замовником порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель (у даному випадку підтвердженням порушення у сфері публічних закупівель може бути протокол про притягнення уповноваженої особи до адміністративної відповідальності відповідно до статті 164-14 КУпАП).
У свою чергу, Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно, що в цьому випадку і має місце.
Закон не встановлює право Замовника, зокрема порушувати законодавство у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів з цих підстав. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Вищенаведені дії або бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни тендеру.
Найбільш іронічно також є те, що рішення про відміну Процедури закупівлі прийнято однією і тією ж особою Замовника, яка на переконання Замовника і вчинила порушення законодавства у сфері публічних закупівль.
Таким чином, складається ситуація, що створенням умов для відміни тендеру та прийняттям рішення про його відміну грубо порушено право Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- зловживання, що призвели до відміни тендеру;
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути потенційним переможцем, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону.
Більше того, зазначені Замовником, як він вважає, порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, ніяким чином не впливають на зміст тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі. Тобто зазначені ймовірні порушення не заважають розгляду тендерної пропозиції Скаржника, об’єктивному та неупередженому визначенню переможця Процедури закупівлі, у разі якщо Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, зазначених у статті 5 Закону, та штучно й навмисно не створює порушення та перешкоди.
У даній ситуації тягар відповідальності за свідомо та навмисно вчинене самим Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яке він вважає таким, що має місце) Замовник покладає на Скаржника, який є учасником цієї Процедури закупівлі, що є неприпустимим.
Таким чином, на переконання Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі, наведених у протокольному рішенні від 03.09.2025 №27.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується, зокрема, рішенням від 25.05.2022 №4730-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-24-000638-b).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Більше того, дії замовника щодо відміни Процедури закупівлі має наслідком завдання Скаржнику майнової шкоди у вигляді упущеної вигоди (прибутку), який він міг отримати після укладення договору за наслідками проведення Процедури закупівлі, що додатково підтверджує порушені оскаржуваним рішенням права Скаржника.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
Виходячи з викладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами),
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити у діях Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при ЛНУ імені Івана Франка порушення процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Львівський фізико-математичний ліцей-інтернат при ЛНУ імені Івана Франка скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі «45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-001238-a, яке викладене у протоколі від 03.09.2025 №27.
Пов'язані документи:
Замовник
- наказ відпустка міссюрі петрів.pdf 17.09.2025 14:42
- ПОЯСНЕННЯ Антимонопольнийdocx.docx 17.09.2025 14:40
- sign.p7s 13.09.2025 19:18
- Скарга АМКУ.pdf.asice 13.09.2025 19:18
- Скарга АМКУ.pdf 13.09.2025 19:18
- Скарга АМКУ.docx 13.09.2025 19:18
- Протокол відміна відкриті торги .docx 13.09.2025 19:18
- Оскаржуваний протокол з підписом.rar 13.09.2025 19:18
- рішення від 16.09.2025 № 14123.pdf 16.09.2025 17:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.09.2025 19:23
Дата розгляду скарги:
23.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.09.2025 17:19
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
81bafa4c7e4b4d32a7885103f80fed1f
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
17.07.2025 в системі публічних закупівель "ProZorro" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на виконання робіт: «45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-001238-a (надалі – Процедура закупівлі).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ПП «Арт-Модуль».
За результатами аукціону, який відбувся 04.08.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 3 752 380,00 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
З того часу жодних дій в електронній системі закупівель Замовником проведено не було, а 03.09.2025 було опубліковано протокольне рішення від 03.09.2025 №27 щодо відміни зазначеної Процедури закупівлі з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відміни Процедури закупівлі вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції, яка діяла на момент прийняття оскаржуваного рішення), Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Відповідно до протокольного рішення від 03.09.2025 №27, підставою для відміни Процедури закупівлі стало те, що під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: уповноваженою особою порушено термін розгляду пропозицій поданих учасниками аукціону. Як вказує Замовник, зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
В якості правових підстав для прийняття цього рішення Замовник посилається на підпункт 2 пункту 47 Особливостей, яка взагалі не регулює питання відміни процедури закупівлі із вищезазначених підстав.
Разом з тим, ми не можемо погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури відкритих торгів з цих підстав та прийняття відповідного рішення.
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник.
Так, відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України здійснюють Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Звертаємо увагу, що до протокольного рішення від 03.09.2025 №27 не додано висновки уповноважених на те контролюючих органів щодо вчинення Замовником порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель (у даному випадку підтвердженням порушення у сфері публічних закупівель може бути протокол про притягнення уповноваженої особи до адміністративної відповідальності відповідно до статті 164-14 КУпАП).
У свою чергу, Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно, що в цьому випадку і має місце.
Закон не встановлює право Замовника, зокрема порушувати законодавство у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів з цих підстав. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Вищенаведені дії або бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни тендеру.
Найбільш іронічно також є те, що рішення про відміну Процедури закупівлі прийнято однією і тією ж особою Замовника, яка на переконання Замовника і вчинила порушення законодавства у сфері публічних закупівль.
Таким чином, складається ситуація, що створенням умов для відміни тендеру та прийняттям рішення про його відміну грубо порушено право Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- зловживання, що призвели до відміни тендеру;
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути потенційним переможцем, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону.
Більше того, зазначені Замовником, як він вважає, порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, ніяким чином не впливають на зміст тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі. Тобто зазначені ймовірні порушення не заважають розгляду тендерної пропозиції Скаржника, об’єктивному та неупередженому визначенню переможця Процедури закупівлі, у разі якщо Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, зазначених у статті 5 Закону, та штучно й навмисно не створює порушення та перешкоди.
У даній ситуації тягар відповідальності за свідомо та навмисно вчинене самим Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яке він вважає таким, що має місце) Замовник покладає на Скаржника, який є учасником цієї Процедури закупівлі, що є неприпустимим.
Таким чином, на переконання Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі, наведених у протокольному рішенні від 03.09.2025 №27.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується, зокрема, рішенням від 25.05.2022 №4730-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-24-000638-b).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Більше того, дії замовника щодо відміни Процедури закупівлі має наслідком завдання Скаржнику майнової шкоди у вигляді упущеної вигоди (прибутку), який він міг отримати після укладення договору за наслідками проведення Процедури закупівлі, що додатково підтверджує порушені оскаржуваним рішенням права Скаржника.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ПП «Арт-Модуль».
За результатами аукціону, який відбувся 04.08.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 3 752 380,00 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
З того часу жодних дій в електронній системі закупівель Замовником проведено не було, а 03.09.2025 було опубліковано протокольне рішення від 03.09.2025 №27 щодо відміни зазначеної Процедури закупівлі з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відміни Процедури закупівлі вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції, яка діяла на момент прийняття оскаржуваного рішення), Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Відповідно до протокольного рішення від 03.09.2025 №27, підставою для відміни Процедури закупівлі стало те, що під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: уповноваженою особою порушено термін розгляду пропозицій поданих учасниками аукціону. Як вказує Замовник, зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
В якості правових підстав для прийняття цього рішення Замовник посилається на підпункт 2 пункту 47 Особливостей, яка взагалі не регулює питання відміни процедури закупівлі із вищезазначених підстав.
Разом з тим, ми не можемо погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури відкритих торгів з цих підстав та прийняття відповідного рішення.
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник.
Так, відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України здійснюють Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Звертаємо увагу, що до протокольного рішення від 03.09.2025 №27 не додано висновки уповноважених на те контролюючих органів щодо вчинення Замовником порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель (у даному випадку підтвердженням порушення у сфері публічних закупівель може бути протокол про притягнення уповноваженої особи до адміністративної відповідальності відповідно до статті 164-14 КУпАП).
У свою чергу, Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно, що в цьому випадку і має місце.
Закон не встановлює право Замовника, зокрема порушувати законодавство у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів з цих підстав. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Вищенаведені дії або бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни тендеру.
Найбільш іронічно також є те, що рішення про відміну Процедури закупівлі прийнято однією і тією ж особою Замовника, яка на переконання Замовника і вчинила порушення законодавства у сфері публічних закупівль.
Таким чином, складається ситуація, що створенням умов для відміни тендеру та прийняттям рішення про його відміну грубо порушено право Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- зловживання, що призвели до відміни тендеру;
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути потенційним переможцем, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону.
Більше того, зазначені Замовником, як він вважає, порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, ніяким чином не впливають на зміст тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі. Тобто зазначені ймовірні порушення не заважають розгляду тендерної пропозиції Скаржника, об’єктивному та неупередженому визначенню переможця Процедури закупівлі, у разі якщо Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, зазначених у статті 5 Закону, та штучно й навмисно не створює порушення та перешкоди.
У даній ситуації тягар відповідальності за свідомо та навмисно вчинене самим Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яке він вважає таким, що має місце) Замовник покладає на Скаржника, який є учасником цієї Процедури закупівлі, що є неприпустимим.
Таким чином, на переконання Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі, наведених у протокольному рішенні від 03.09.2025 №27.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується, зокрема, рішенням від 25.05.2022 №4730-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-24-000638-b).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Більше того, дії замовника щодо відміни Процедури закупівлі має наслідком завдання Скаржнику майнової шкоди у вигляді упущеної вигоди (прибутку), який він міг отримати після укладення договору за наслідками проведення Процедури закупівлі, що додатково підтверджує порушені оскаржуваним рішенням права Скаржника.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Оскаржуваний рішення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Протокол відміна відкриті торги .docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Виходячи з викладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами), ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити у діях Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при ЛНУ імені Івана Франка порушення процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Львівський фізико-математичний ліцей-інтернат при ЛНУ імені Івана Франка скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі «45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-001238-a, яке викладене у протоколі від 03.09.2025 №27.
Запити Органу оскарження
Номер:
e01e29f0c5ef4927818a66bc84992df2
Тема запиту:
Пояснення на скаргу щодо відміни замовником закупівлі
Текст запиту:
Нормами частин 10 і 12 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII встановлено строки для розгляду тендерної пропозицій, поданої учасником під час участі в процедурі закупівлі — відкриті торги. Такі строки не повинні перевищувати 20 робочих днів, враховуючи також аргументоване продовження строку в простих відкритих торгах.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону 922 замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
04.08.2025 року від цієї дати розпочато перебіг строку розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції одного з учасників. Варто зазначити, що цим учасником є скаржник. Своєю чергою замовник аргументовано продовжив розгляд тендерної пропозиції скаржника до 20 робочих днів. Замовник не розглянув пропозицію скаржника в межах зазначеного строку та відповідно не ухвалив жодного рішення через те що уповноважена особа замовника перебувала у відпустці що підтверджується наказом про відпустку від 17.08.2025 року.
Зважаючи на ці обставини, замовник 04.09.2025 прийняв рішення відмінити закупівлю на підставі пункту 2 частини 1 статті 32 Закону 922. станом на дату відміни процедури закупівлі (04 вересня 2025 року) спливав 23-й робочий день з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції (визначений Законом строк до 20 робочих днів).
Скаржник зазначає, що не може погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури та прийняття рішення про відміну закупівлі.
Частиною 10, як і частиною 12, статті 29 Закону 922 визначено конкретні строки розгляду тендерних пропозицій учасників. Крім того, Законом 922 не встановлено окремих положень щодо можливості розгляду тендерної пропозиції учасника після закінчення встановлених строків чи щодо можливих дій замовника за наявності таких обставин. Тобто за своєю сутністю пропуск строку для розгляду тендерних пропозицій учасників і є порушенням, яке неможливо усунути.
Дата опублікування:
17.09.2025 14:39
Номер:
7295d681f0de4f618c55699ebd0b9bfd
Тема запиту:
Пояснення щодо скарги на відміну закупівлі замовником
Текст запиту:
Нормами частин 10 і 12 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII встановлено строки для розгляду тендерної пропозицій, поданої учасником під час участі в процедурі закупівлі — відкриті торги. Такі строки не повинні перевищувати 20 робочих днів, враховуючи також аргументоване продовження строку в простих відкритих торгах.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону 922 замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
04.08.2025 року від цієї дати розпочато перебіг строку розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції одного з учасників. Варто зазначити, що цим учасником є скаржник. Своєю чергою замовник аргументовано продовжив розгляд тендерної пропозиції скаржника до 20 робочих днів. Замовник не розглянув пропозицію скаржника в межах зазначеного строку та відповідно не ухвалив жодного рішення через те що уповноважена особа замовника перебувала у відпустці що підтверджується наказом про відпустку від 17.08.2025 року.
Зважаючи на ці обставини, замовник 04.09.2025 прийняв рішення відмінити закупівлю на підставі пункту 2 частини 1 статті 32 Закону 922. станом на дату відміни процедури закупівлі (04 вересня 2025 року) спливав 23-й робочий день з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції (визначений Законом строк до 20 робочих днів).
Скаржник зазначає, що не може погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури та прийняття рішення про відміну закупівлі.
Частиною 10, як і частиною 12, статті 29 Закону 922 визначено конкретні строки розгляду тендерних пропозицій учасників. Крім того, Законом 922 не встановлено окремих положень щодо можливості розгляду тендерної пропозиції учасника після закінчення встановлених строків чи щодо можливих дій замовника за наявності таких обставин. Тобто за своєю сутністю пропуск строку для розгляду тендерних пропозицій учасників і є порушенням, яке неможливо усунути.
Дата опублікування:
17.09.2025 14:41
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Номер:
d09d6677ca6d4c3bac067107f3c32175
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-17-001238-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Скарга:
17.07.2025 в системі публічних закупівель "ProZorro" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на виконання робіт: «45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-001238-a (надалі – Процедура закупівлі).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ПП «Арт-Модуль».
За результатами аукціону, який відбувся 04.08.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 3 752 380,00 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
З того часу жодних дій в електронній системі закупівель Замовником проведено не було, а 03.09.2025 було опубліковано протокольне рішення від 03.09.2025 №27 щодо відміни зазначеної Процедури закупівлі з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відміни Процедури закупівлі вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції, яка діяла на момент прийняття оскаржуваного рішення), Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Відповідно до протокольного рішення від 03.09.2025 №27, підставою для відміни Процедури закупівлі стало те, що під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: уповноваженою особою порушено термін розгляду пропозицій поданих учасниками аукціону. Як вказує Замовник, зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
В якості правових підстав для прийняття цього рішення Замовник посилається на підпункт 2 пункту 47 Особливостей, яка взагалі не регулює питання відміни процедури закупівлі із вищезазначених підстав.
Разом з тим, ми не можемо погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури відкритих торгів з цих підстав та прийняття відповідного рішення.
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник.
Так, відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України здійснюють Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Звертаємо увагу, що до протокольного рішення від 03.09.2025 №27 не додано висновки уповноважених на те контролюючих органів щодо вчинення Замовником порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель (у даному випадку підтвердженням порушення у сфері публічних закупівель може бути протокол про притягнення уповноваженої особи до адміністративної відповідальності відповідно до статті 164-14 КУпАП).
У свою чергу, Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно, що в цьому випадку і має місце.
Закон не встановлює право Замовника, зокрема порушувати законодавство у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів з цих підстав. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Вищенаведені дії або бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни тендеру.
Найбільш іронічно також є те, що рішення про відміну Процедури закупівлі прийнято однією і тією ж особою Замовника, яка на переконання Замовника і вчинила порушення законодавства у сфері публічних закупівль.
Таким чином, складається ситуація, що створенням умов для відміни тендеру та прийняттям рішення про його відміну грубо порушено право Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- зловживання, що призвели до відміни тендеру;
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути потенційним переможцем, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону.
Більше того, зазначені Замовником, як він вважає, порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, ніяким чином не впливають на зміст тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі. Тобто зазначені ймовірні порушення не заважають розгляду тендерної пропозиції Скаржника, об’єктивному та неупередженому визначенню переможця Процедури закупівлі, у разі якщо Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, зазначених у статті 5 Закону, та штучно й навмисно не створює порушення та перешкоди.
У даній ситуації тягар відповідальності за свідомо та навмисно вчинене самим Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яке він вважає таким, що має місце) Замовник покладає на Скаржника, який є учасником цієї Процедури закупівлі, що є неприпустимим.
Таким чином, на переконання Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі, наведених у протокольному рішенні від 03.09.2025 №27.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується, зокрема, рішенням від 25.05.2022 №4730-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-24-000638-b).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Більше того, дії замовника щодо відміни Процедури закупівлі має наслідком завдання Скаржнику майнової шкоди у вигляді упущеної вигоди (прибутку), який він міг отримати після укладення договору за наслідками проведення Процедури закупівлі, що додатково підтверджує порушені оскаржуваним рішенням права Скаржника.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
Виходячи з викладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами),
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити у діях Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при ЛНУ імені Івана Франка порушення процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Львівський фізико-математичний ліцей-інтернат при ЛНУ імені Івана Франка скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі «45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-001238-a, яке викладене у протоколі від 03.09.2025 №27.
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 13.09.2025 19:11
- Скарга АМКУ.pdf.asice 13.09.2025 19:11
- Оскаржуваний протокол з підписом.rar 13.09.2025 19:14
- Скарга АМКУ.pdf 13.09.2025 19:08
- Скарга АМКУ.docx 13.09.2025 19:08
- Протокол відміна відкриті торги .docx 13.09.2025 19:08
- sign.p7s 13.09.2025 19:08
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
14.09.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9b299b5a0da044a195f1f7ebc5575197
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
17.07.2025 в системі публічних закупівель "ProZorro" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на виконання робіт: «45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-001238-a (надалі – Процедура закупівлі).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ПП «Арт-Модуль».
За результатами аукціону, який відбувся 04.08.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 3 752 380,00 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
З того часу жодних дій в електронній системі закупівель Замовником проведено не було, а 03.09.2025 було опубліковано протокольне рішення від 03.09.2025 №27 щодо відміни зазначеної Процедури закупівлі з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відміни Процедури закупівлі вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції, яка діяла на момент прийняття оскаржуваного рішення), Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Відповідно до протокольного рішення від 03.09.2025 №27, підставою для відміни Процедури закупівлі стало те, що під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: уповноваженою особою порушено термін розгляду пропозицій поданих учасниками аукціону. Як вказує Замовник, зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
В якості правових підстав для прийняття цього рішення Замовник посилається на підпункт 2 пункту 47 Особливостей, яка взагалі не регулює питання відміни процедури закупівлі із вищезазначених підстав.
Разом з тим, ми не можемо погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури відкритих торгів з цих підстав та прийняття відповідного рішення.
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник.
Так, відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України здійснюють Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Звертаємо увагу, що до протокольного рішення від 03.09.2025 №27 не додано висновки уповноважених на те контролюючих органів щодо вчинення Замовником порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель (у даному випадку підтвердженням порушення у сфері публічних закупівель може бути протокол про притягнення уповноваженої особи до адміністративної відповідальності відповідно до статті 164-14 КУпАП).
У свою чергу, Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно, що в цьому випадку і має місце.
Закон не встановлює право Замовника, зокрема порушувати законодавство у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів з цих підстав. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Вищенаведені дії або бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни тендеру.
Найбільш іронічно також є те, що рішення про відміну Процедури закупівлі прийнято однією і тією ж особою Замовника, яка на переконання Замовника і вчинила порушення законодавства у сфері публічних закупівль.
Таким чином, складається ситуація, що створенням умов для відміни тендеру та прийняттям рішення про його відміну грубо порушено право Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- зловживання, що призвели до відміни тендеру;
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути потенційним переможцем, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону.
Більше того, зазначені Замовником, як він вважає, порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, ніяким чином не впливають на зміст тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі. Тобто зазначені ймовірні порушення не заважають розгляду тендерної пропозиції Скаржника, об’єктивному та неупередженому визначенню переможця Процедури закупівлі, у разі якщо Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, зазначених у статті 5 Закону, та штучно й навмисно не створює порушення та перешкоди.
У даній ситуації тягар відповідальності за свідомо та навмисно вчинене самим Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яке він вважає таким, що має місце) Замовник покладає на Скаржника, який є учасником цієї Процедури закупівлі, що є неприпустимим.
Таким чином, на переконання Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі, наведених у протокольному рішенні від 03.09.2025 №27.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується, зокрема, рішенням від 25.05.2022 №4730-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-24-000638-b).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Більше того, дії замовника щодо відміни Процедури закупівлі має наслідком завдання Скаржнику майнової шкоди у вигляді упущеної вигоди (прибутку), який він міг отримати після укладення договору за наслідками проведення Процедури закупівлі, що додатково підтверджує порушені оскаржуваним рішенням права Скаржника.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у вищезазначеній Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• ТОВ «МАП-БУД» (далі – Скаржник);
• ПП «Арт-Модуль».
За результатами аукціону, який відбувся 04.08.2025, цінова пропозиція Скаржника вартістю 3 752 380,00 грн була визначена системою публічних закупівель «ProZorro» як найбільш економічно вигідна.
З того часу жодних дій в електронній системі закупівель Замовником проведено не було, а 03.09.2025 було опубліковано протокольне рішення від 03.09.2025 №27 щодо відміни зазначеної Процедури закупівлі з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналізом заявлених Замовником підстав для відміни Процедури закупівлі вважаємо, що Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі (частина перша статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що безпосередньо порушило права та охоронювані законом інтереси Скаржника щодо розгляду його тендерної пропозиції у спосіб та у порядку, який передбачено законодавством у сфері публічних закупівель.
Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника.
Відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції, яка діяла на момент прийняття оскаржуваного рішення), Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Відповідно до протокольного рішення від 03.09.2025 №27, підставою для відміни Процедури закупівлі стало те, що під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: уповноваженою особою порушено термін розгляду пропозицій поданих учасниками аукціону. Як вказує Замовник, зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
В якості правових підстав для прийняття цього рішення Замовник посилається на підпункт 2 пункту 47 Особливостей, яка взагалі не регулює питання відміни процедури закупівлі із вищезазначених підстав.
Разом з тим, ми не можемо погодитись, що порушені уповноваженою особою строки розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, які нею ж і «виявлені», можуть бути законною підставою відміни процедури відкритих торгів з цих підстав та прийняття відповідного рішення.
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник.
Так, відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України здійснюють Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Звертаємо увагу, що до протокольного рішення від 03.09.2025 №27 не додано висновки уповноважених на те контролюючих органів щодо вчинення Замовником порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель (у даному випадку підтвердженням порушення у сфері публічних закупівель може бути протокол про притягнення уповноваженої особи до адміністративної відповідальності відповідно до статті 164-14 КУпАП).
У свою чергу, Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно, що в цьому випадку і має місце.
Закон не встановлює право Замовника, зокрема порушувати законодавство у сфері публічних закупівель, а потім встановлювати (виявляти) ці порушення та відміняти процедуру відкритих торгів з цих підстав. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом.
Вищенаведені дії або бездіяльність Замовника призвели до неправомірної відміни тендеру.
Найбільш іронічно також є те, що рішення про відміну Процедури закупівлі прийнято однією і тією ж особою Замовника, яка на переконання Замовника і вчинила порушення законодавства у сфері публічних закупівль.
Таким чином, складається ситуація, що створенням умов для відміни тендеру та прийняттям рішення про його відміну грубо порушено право Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- зловживання, що призвели до відміни тендеру;
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути потенційним переможцем, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону.
Більше того, зазначені Замовником, як він вважає, порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, ніяким чином не впливають на зміст тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі. Тобто зазначені ймовірні порушення не заважають розгляду тендерної пропозиції Скаржника, об’єктивному та неупередженому визначенню переможця Процедури закупівлі, у разі якщо Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, зазначених у статті 5 Закону, та штучно й навмисно не створює порушення та перешкоди.
У даній ситуації тягар відповідальності за свідомо та навмисно вчинене самим Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яке він вважає таким, що має місце) Замовник покладає на Скаржника, який є учасником цієї Процедури закупівлі, що є неприпустимим.
Таким чином, на переконання Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі, наведених у протокольному рішенні від 03.09.2025 №27.
Така позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є сталою, що підтверджується, зокрема, рішенням від 25.05.2022 №4730-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-24-000638-b).
Наявність порушених прав у Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником у майбутньому як учасник Процедури закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Більше того, дії замовника щодо відміни Процедури закупівлі має наслідком завдання Скаржнику майнової шкоди у вигляді упущеної вигоди (прибутку), який він міг отримати після укладення договору за наслідками проведення Процедури закупівлі, що додатково підтверджує порушені оскаржуваним рішенням права Скаржника.
З огляду на зазначене, вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Оскаржуваний протокол про відміну торгів
-
Повʼязаний документ:
Протокол відміна відкриті торги .docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Виходячи з викладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами), ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити у діях Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при ЛНУ імені Івана Франка порушення процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Львівський фізико-математичний ліцей-інтернат при ЛНУ імені Івана Франка скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі «45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація Капітальний ремонт першого поверху будівлі А4-1 Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка на вул.Караджича,29», ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-17-001238-a, яке викладене у протоколі від 03.09.2025 №27.