• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Капітальний ремонт по установці системи внутрішнього протипожежного водопроводу та автоматизації внутрішнього протипожежного водопроводу на об'єкті: Одеський ліцей № 28 Одеської міської ради, за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Філатова, 13-В, код 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Цей крок співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility Закупівля здійснюється на виконання програм та заходів, передбачених Планом України, схваленим для реалізації фінансування Європейським Союзом для України згідно з інструментом Ukraine Facility, відповідно до Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом UKRAINE FACILITY, ратифікованої Законом №3786-IX від 06.06.2024 року. Зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.

Торги не відбулися

3 306 231.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 531.16 UAH
Період оскарження: 16.07.2025 17:42 - 14.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на визначення переможця

Номер: f3d216072cb046f5b56c155641faaa0e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-16-009890-a.b3
Назва: Скарга на визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2025 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.10.2025 09:50
Дата виконання рішення Замовником: 11.11.2025 11:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15936-р/пк-пз від 22.10.2025 року за результатами Скарги ТОВ "СПАС" замовником скасовано рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ" (рішення УО від 11.11.2025 року, протокол №336).
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3faa445a714d430e81d10730a1073a82
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 5.6. додатку 1 до тендерної документації: кошторисна документація відповідно до п. 3.2 Вимог до учасника, визначених у Додатку 2 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 5.6. додатку 1 до тендерної документації: кошторисна документація відповідно до п. 3.2 Вимог до учасника, визначених у Додатку 2 до тендерної документації.
Кошторисна документація має бути розроблена у програмному комплексі АВК-5 (або аналог) останньої версії з наданням ліцензії/сертифікату/свідоцтва на програмний комплекс, в якому буде розрахована ціна тендерної пропозиції, з врахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», скріплена печаткою та підписана Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- відомість обсягів робіт;
- підсумкова відомість ресурсів;
- об’єктний кошторис;
- локальний(-і) кошторис(-и);
- календарний графік виконання робіт за формою наведеною у Додатку № 2 до проекта Договору, який міститься у Додатку 3 до тендерної документації;
- інформація про ціни на матеріальні ресурси.
Надані розрахунки повинні підтверджувати відповідність встановленим в технічному завданні вимогам як в частині технології виконання робіт, так і в частині усіх обсягів та показників. Договірна ціна повинна бути визначена згідно з КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» та технічного завдання. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами. Кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі .imd. При складанні пояснювальної записки до розділу «Договірна ціна», учасник повинен враховувати показник середньомісячної норми тривалості робочого часу з урахуванням Закону України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022, у редакціях, що стосуються періоду (дати), у якій здійснюється розрахунок Договірної ціни.
Аналогічні вимоги встановлені в пункті 3.2. додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до підсумкової відомості ресурсів додатку 2 до тендерної документації:
Середній розряд робіт – розряд – 4,0

По-перше, в складі пропозиції учасника міститься локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01(файл: 44.Кошторис, сторінка 20), відповідно до якого середній розряд робіт – 3,7

локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 (файл: 44.Кошторис, сторінка 30), відповідно до якого середній розряд робіт – 3,7

локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-04(файл: 44.Кошторис, сторінка 38), відповідно до якого середній розряд робіт – 6,0

Отже, середній розряд робіт зазначений учасником в локальних кошторисах не відповідає середньому розряду робіт визначеним тендерною документацією.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 11228-р/пк-пз від 17.07.2025 року.
По-друге, наданий календарний графік №ПОС-1921/25 від 15.08.2025 (файл: 43. Календарній графік виконання робіт) не містить заповненої інформації про замовника та отримувача, як то було передбачено формою наведеною у Додатку № 2 до проекту Договору.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 703db738309f4b569e36c2cf15affaac
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 1.1. додатку 1 до тендерної документації: Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та передбачених відомістю ресурсів, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене)....
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 1.1. додатку 1 до тендерної документації:
1.1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*
* Під час закупівлі робіт або послуг у разі встановлення кваліфікаційного критерію, такого як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців
1.1.1.Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та передбачених відомістю ресурсів, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене).
Учасник повинен документально підтвердити наявність в учасника або у субпідрядника/співвиконавця будівельних машин та механізмів у кількості однієї одиниці по кожній позиції з можливістю надання будівельних машин і механізмів, що виконують функції зазначених, які передбачені підсумковою відомістю ресурсів, згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.
1.1.2.На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначених в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном.
1.1.3. На підтвердження інформації стосовно наявності будівельних машин і механізмів, передбачених відомістю ресурсів та зазначених в довідці, надати свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та додатково на крани на автомобільному ходу та компресор пересувний надати дозвіл та/або декларацію відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які підтверджують можливість експлуатувати (застосовувати) ці машини, механізми підвищеної небезпеки відповідно до Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77.
1.1.4.Учасник повинен надати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларацію відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо), зварювальні роботи, монтаж насосних установок, нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо), зареєстровану відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до підсумкової відомості ресурсів за позиціями 11,12,16,19-22,27,28 було передбачено обладнання саме в множині.
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: Якщо учасником пропонується еквівалент обладнання та/або матеріалів до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик обладнання та/або матеріалів, що вимагається замовником в тендерній документації до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного обладнання та/або матеріалів, що пропонується учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента обладнання та/або матеріалів має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації замовника. Таблиця повинна містити точну назву обладнання та/або матеріалу, який пропонується учасником, та назву виробника.

По-перше, за таких умов документацією передбачено зазначення в довідці про матеріально-технічну базу всього обладнання, що передбачено підсумковою відомістю ресурсів, в тому числі із зазначенням кількості. При цьому, тільки одну одиницю за кожною позицією потрібно було підтвердити документально.

На виконання вимоги про усунення невідповідностей до 23 вересня 2025 17:49 учасником було надано довідку №ПОС-2900/25 від 23.09.2025 (файл: 1. Оновлена довідка щодо наявності матеріально - технічної бази), в якій обладнання, що відповідає позиціям 11,12,16,19-22,27,28 підсумкової відомості ресурсів зазначене в однині.
На приклад, за позицією 11 передбачено компресори пересувні з електродвигуном,
тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв, учасником в довідці зазначено тільки 1 компресор, який відповідає зазначеній позиції

або так само, за позицією 12 ПВР передбачено насоси для водозниження та водовідливу,
потужність 2,8 кВт, проте в довідці вказано тільки один насос

аналогічно і з позицією 19 ПВР, де передбачено домкрати гідравлічні, вантажопідйомність
до 100 т, проте в довідці зазначається лише 1 домкрат

За позиціями 11,12,16,19-22,27,28 підсумкової відомості ресурсів ситуація аналогічна. Варто зазначити, що учасник вказує, яке обладнання виконує конкретні функції.
Отже, учасник не вказав в довідці про матеріально-технічну базу ту кількість обладнання, яка передбачена підсумковою відомістю ресурсів.

По-друге, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» на виправлення невідповідностей надано довідку від 23.09.2025 Вих. № ПОС-2900/25, в якій за позицією 30 зазначена – Лебідка електрична 3,8 Т 12V BST 8500 LBS HUSAR WINCH – 1 шт.
У розділі «Підсумкова відомість ресурсів» тендерної документації чітко вказано вимогу щодо лебідок електричних з тяговим зусиллям до 31,39 кН [3,2 т]. Натомість, учасником у своїй пропозиції запропоновано лебідку електричну з тяговим зусиллям 3,8 т, що еквівалентно приблизно 37,26 кН, тобто перевищує максимально допустиме тягове зусилля, встановлене замовником.
Враховуючи, що учасником запропоновано еквівалентне обладнання, то він повинен був надати порівняльну таблиця щодо еквівалентного обладнання, проте цього не зробив.
Таким чином, учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 135a2179fe044da180f73fc114fcdaec
Заголовок пункту скарги: Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 додатку 2 до тендерної документації: Довідка, у якій має бути зазначено інформацію про повне найменування кожної субпідрядної організації /співвиконавця...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 додатку 2 до тендерної документації:
4.1. У разі якщо учасник планує залучити стороннього суб'єкта господарювання (субпідрядну організацію/співвиконавця) до виконання робіт в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник повинен надати: 4.1.1.Довідка, у якій має бути зазначено інформацію про повне найменування кожної субпідрядної організації /співвиконавця, його місцезнаходження, код ЄДРПОУ, ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, ПІБ та дати народження бенефіціарних власників, види послуг, які передбачається доручити субпідрядній організації/ співвиконавцю, орієнтовну вартість робіт, що будуть виконуватись субпідрядною організацією /співвиконавцем, у відсотках (%) до ціни тендерної пропозиції учасника.
4.1.2. Лист-погодження від кожної зазначеної в довідці субпідрядної організації/співвиконавця за підписом уповноваженої посадової особи субпідрядної організації/співвиконавця (з документальним підтвердженням її повноважень щодо підпису документів) про готовність виконання робіт, які він буде виконувати у разі визначення учасника переможцем торгів, із зазначенням ідентифікатора та назви закупівлі, найменування робіт, які будуть виконані субпідрядною організацією/співвиконавцем.
4.1.3. Довідка, складена в довільній формі і завірена підписом уповноваженої особи субпідрядної організації/співвиконавця, яка містить інформацію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у субпідрядної організації, із зазначенням: його (їх) моделей; відомостей про його (їх) технічний стан; кількість його (їх) одиниць; відомостей про те, на якій правовій підставі воно (вони) залучається субпідрядною організацією/співвиконавцем до виконання робіт (власне або залучене).
4.1.4. Довідка, складена в довільній формі і завірена підписом уповноваженої особи субпідрядної організації/співвиконавця, яка містить інформацію про наявність у субпідрядної організації/співвиконавця працівників для виконання робіт, до яких її залучають, які мають необхідні знання та досвід. Довідка повинна містити відомості щодо працівників, які будуть залучені субпідрядною організацією/співвиконавцем для виконання робіт, до яких її залучають, із зазначенням прізвища, імені, по батькові та посади (або професії); інформації про те, що вони є штатними працівниками субпідрядної організації/співвиконавця (за основним місцем роботи або працюють за сумісництвом або працюють за суміщенням) та/або про те, що працівники працюють за цивільно-правовими угодами або договорами підряду.

У складі тендерної пропозиції ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» на виправлення невідповідностей надало Довідку від 23.09.2025 Вих. № ПОС-2901/25, в якій повідомляє про залучення інших суб’єктів господарювання в обсязі 28 % від вартості договору про закупівлю.
Разом з тим, у складі Пропозиції Учасника відсутні наступні документи:
- Довідка, складена в довільній формі і завірена підписом уповноваженої особи субпідрядної організації/співвиконавця, яка містить інформацію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у субпідрядної організації, із зазначенням: його (їх) моделей; відомостей про його (їх) технічний стан; кількість його (їх) одиниць; відомостей про те, на якій правовій підставі воно (вони) залучається субпідрядною організацією/співвиконавцем до виконання робіт (власне або залучене).
- Довідка, складена в довільній формі і завірена підписом уповноваженої особи субпідрядної організації/співвиконавця, яка містить інформацію про наявність у субпідрядної організації/співвиконавця працівників для виконання робіт, до яких її залучають, які мають необхідні знання та досвід. Довідка повинна містити відомості щодо працівників, які будуть залучені субпідрядною організацією/співвиконавцем для виконання робіт, до яких її залучають, із зазначенням прізвища, імені, по батькові та посади (або професії); інформації про те, що вони є штатними працівниками субпідрядної організації/співвиконавця (за основним місцем роботи або працюють за сумісництвом або працюють за суміщенням) та/або про те, що працівники працюють за цивільно-правовими угодами або договорами підряду.
Варто заначити, що було залучено субпідрядників в обсязі більшому, ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю
Таким чином, в складі пропозиції переможця наявні невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №300 від 07.10.2025 року.
2. Рішення органу оскарження № 11228-р/пк-пз від 17.07.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження



Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на відхилення

Номер: 4ece92a795b1401fa185e8a99fbc490a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-16-009890-a.c2
Назва: Скарга на відхилення
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2025 15:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.10.2025 16:31
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3eb7a99537de4def97c64135155cc87c
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.3.2 додатку 2 до тендерної документації: у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання...інфляційні витрати, ризик...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Стосовно першої підстави відхилення зазначаємо наступне.

Відповідно до п.3.2 додатку 2 до тендерної документації: у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена у програмному комплексі АВК-5 (або аналог) останньої версії з наданням ліцензії/сертифікату/свідоцтва на програмний комплекс, в якому буде розрахована ціна тендерної пропозиції, з врахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», скріплена печаткою та підписана Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- відомість обсягів робіт;
- підсумкова відомість ресурсів;
- об’єктний кошторис;
- локальний(-і) кошторис(-и);
- календарний графік виконання робіт за формою наведеною у Додатку № 2 до проекта Договору, який міститься у Додатку 3 до тендерної документації;
- інформація про ціни на матеріальні ресурси.
Надані розрахунки повинні підтверджувати відповідність встановленим в технічному завданні вимогам як в частині технології виконання робіт, так і в частині усіх обсягів та показників. Договірна ціна повинна бути визначена згідно з КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» та технічного завдання. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами. Кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі .imd. При складанні пояснювальної записки до розділу «Договірна ціна», учасник повинен враховувати показник середньомісячної норми тривалості робочого часу з урахуванням Закону України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022, у редакціях, що стосуються періоду (дати), у якій здійснюється розрахунок Договірної ціни.

У складі тендерної пропозиції надано договірну ціну та розрахунки до неї у форматі .pdf (файл: Кошторис 28 ВПВ.pdf), а також у форматі .imd (файл: 255.imd).
Відповідно до пп. 5.31 – 5.33 Настанови з визначення вартості будівництва: учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва.
Термін виконання робіт по закупівлі досить короткий і складає 3 місяці. У зв’язку з цим і для зменшення витрат на закупівлю, Скаржник не використовував кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт і на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
У п. 9 та 10 вищенаведеної договірної ціни витрати складають 0,00 гривень по кожному пункту. Окремо варто зазначити, що програмний комплекс АВК-5 не створює жодних розрахунків, якщо вартість цих розрахунків складає 0,00 грн.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 587be15f675e4e87930c6c7e22454143
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.3.2 додатку 2 до тендерної документації: у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання ...календарний графік виконання робіт...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Стосовно другої підстави відхилення зазначаємо наступне.

Відповідно до п.3.2 додатку 2 до тендерної документації: у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена у програмному комплексі АВК-5 (або аналог) останньої версії з наданням ліцензії/сертифікату/свідоцтва на програмний комплекс, в якому буде розрахована ціна тендерної пропозиції, з врахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», скріплена печаткою та підписана Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- відомість обсягів робіт;
- підсумкова відомість ресурсів;
- об’єктний кошторис;
- локальний(-і) кошторис(-и);
- календарний графік виконання робіт за формою наведеною у Додатку № 2 до проекта Договору, який міститься у Додатку 3 до тендерної документації;
- інформація про ціни на матеріальні ресурси.
Надані розрахунки повинні підтверджувати відповідність встановленим в технічному завданні вимогам як в частині технології виконання робіт, так і в частині усіх обсягів та показників. Договірна ціна повинна бути визначена згідно з КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» та технічного завдання. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами. Кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі .imd. При складанні пояснювальної записки до розділу «Договірна ціна», учасник повинен враховувати показник середньомісячної норми тривалості робочого часу з урахуванням Закону України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022, у редакціях, що стосуються періоду (дати), у якій здійснюється розрахунок Договірної ціни.

У складі тендерної пропозиції надано календарний графік виконання робіт (23.Календарний графік.pdf).
Варто зауважити, що календарний графік не є документом, що складається сертифікованим інженером – проектувальником в частині кошторисної документації, тому не потребує його підпису.
Зміст вказаного документу з підписом інженера-проектувальника ніяким чином не буде відрядячись від також ж календарного графіка без підпису інженера- проектувальника.
Відсутність підпису інженера- проектувальника ніяким чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокольне рішення №251 від 17.09.2025 року.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: 20f6e96dfdbc49a9b8dbd374f30450ce
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-16-009890-a.a1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.07.2025 15:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.08.2025 13:48
Дата виконання рішення Замовником: 12.08.2025 15:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12081-р/пк-пз від 05.08.2025 року за результатами Скарги ТОВ "СПАС" замовником внесено зміни до тендерної документації (рішення УО від 12.08.2025 року, протокол №173).
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 96bf32cf40ba4678b5431ef49123f15e
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 1.2. додатку 1 до тендерної документації: 1.2.1.Довідка у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання договору із зазначенням переліку працівників, інформації про посаду, прізвище та ініціали. В довідці обов’язково зазначити наступних працівників...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 1.2. додатку 1 до тендерної документації: 1.2.1.Довідка у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання договору із зазначенням переліку працівників, інформації про посаду, прізвище та ініціали. В довідці обов’язково зазначити наступних працівників: головного інженера або начальника дільниці або керівника робіт, не менше одного електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування або електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, не менше одного налагоджувальника контрольно – вимірювальних приладів та автоматики або налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування, не менше одного електрозварника ручного зварювання або електрогазозварника або газозварника та не менше одного монтажника санітарно – технічного устаткування або монтажника санітарно – технічних систем і устаткування.


Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (нададі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення саме електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування або електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких залучений не менше, ніж один електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування або електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Ліцензійні умови передбачають наявність електромонтера охоронно-пожежної сигналізації (електромонтера з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду.
У Скаржника наявні два електромонтери охоронно-пожежної сигналізації. Додаємо їх документи.
Таким чином, умови тендерної документації суперечать нормам чинного законодавства. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: eaaa3415def64c9c868ded7ec5b22c09
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 1.2. додатку 1 до тендерної документації: учасник повинен надати документи на підтвердження того, що кваліфіковані працівники, які будуть виконувати роботи, пройшли навчання та/або перевірку знань з питань охорони праці, ... мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 1.2. додатку 1 до тендерної документації: учасник повинен надати документи на підтвердження того, що кваліфіковані працівники, які будуть виконувати роботи, пройшли навчання та/або перевірку знань з питань охорони праці, охорони праці під час виконання робіт на висоті, охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
Відповідно до п.2 додатку 2 до тендерної документації: роботи повинні виконуватися виключно кваліфікованими працівниками, які пройшли навчання та/або перевірку знань з питань охорони праці, охорони праці під час виконання робіт на висоті, охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.

Роботи, що вказані у додатку 2 до тендерної документації не потребують створення тимчасового або мобільного будівельного майданчика. На підтвердження надаємо копію додатку 2 до тендерної документації.
Ліцензійними умовами не передбачають обов’язкової наявності у працівників, які будуть виконувати роботи у суб’єктів провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення документів про проходження навчання та/або перевірку знань з питань охорони праці, охорони праці під час виконання робіт на висоті, охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в працівників яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Таким чином, умови тендерної документації суперечать нормам чинного законодавства. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації