• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо)

Торги відмінено

2 996 088.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 980.44 UAH
Період оскарження: 16.07.2025 16:59 - 02.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: cd1d6c3f703b4c879a2e06decf3d0add
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-16-009539-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальна установа «Спеціалізований монтажно-експлуатаційний підрозділ» Одеської міської ради), Протокол № 17 від 16.07.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 28.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.07.2025 15:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.07.2025 11:02
Дата виконання рішення Замовником: 31.07.2025 11:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ №11662-р/пк-пз в електронній системі закупівель замовник розміщує підтвердження такого змісту: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.07.2025р. №19 замовником внесені зміни до тендерної документації».
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cbcdde1197844515ae779f0932632af8
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-07-16-009539-a, оголошеній Комунальною установою «Спеціалізований монтажно-експлуатаційний підрозділ» Одеської міської ради (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено неправомірні вимоги до предмету закупівлі.

Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

З цього приводу слід зауважити наступне.
1.1. Згідно з умовами пункту 4.1. Розділу 1 Тендерної документації, предметом закупівлі є «ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо)».
При цьому, відповідно до умов пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації, «Технічні та якісні вимоги до запропонованого Учасником Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»), що підтверджується Учасником Декларацією відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПК І ВІДПОВІДАТИ ТЕМПЕРАТУРНОМУ РЕЖИМУ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ В РЕГІОНАХ УКРАЇНИ».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), вимоги щодо температурного режиму встановлені лише для дизельного палива (п. 3 Технічного регламенту).
Вимоги щодо температурного режиму для Бензину А-95, Технічним регламентом не встановлені.
Отже зазначені вимоги Тендерної документації не ґрунтуються на нормах чинного законодавства.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, документи якості на бензин автомобільний А-95, які є чинними та відповідають вимогам чинного законодавства.
Однак, за таких умов, тендерна пропозиція, буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.

1.2. Відповідно до умов Тендерної документації. Зокрема, пунктів 3 та 4 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник вимагає наявність в учасника не менше 10 АЗС в м. Одеса і не менше 1-єї АЗС в кожному районі міста.
При цьому, згідно з умовами пункту 5 Додатку 1 до Тендерної документації, «Повинен бути єдиний зразок талонів/ скретч-карток, по яких буде можливість заправки по всіх запропонованих АЗС, номіналом 10, 20 літрів. Талони повинні бути єдиного зразка ТА МІСТИТИ НАЗВУ АБО БРЕНД АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива ТА ПОВИНЕН СПІВПАДАТИ З БРЕНДОМ АЗС, наданих в пропозиції. На підтвердження спроможності виконання даної умови учасник зобов’язаний в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист».
З цього приводу слід зазначити, що єдиний порядок організації та виконання робіт, пов’язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів встановлений Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв’язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155.
Згідно з вимогами пункту 1 зазначеної Інструкції, «талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому».
Згідно з пунктом 10.3.3.1 Інструкції, «форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери».
Інших вимог щодо інформації, яка має бути зазначена на талоні, Інструкція не містить.
Таким чином, законодавство не вимагає нанесення на талон інформації про «бренд» або «назву бренду».
Більше того, зазначена вимога фактично обмежує можливість участь у закупівлі для учасників, які для виконання вимог Тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС мають намір залучити більше, ніж одну мережу АЗС. Адже, такі мережі можуть працювати під різними брендами, назви яких не співпадають.
Так, до прикладу, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має партнерські угоди, які передбачають отоварювання талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на мережах АЗС, які працюють під брендом «URKNAFTA» (згідно з Договором № 24/02/1578-МТР/25 від 01.04.2025, укладеним з ПАТ «УКРНАФТА»), під брендом «AMIC Energy» (згідно з Договором № 24/1701 від 01.12.2024, укладеним з ПІІ «АМІК УКРАЇНА») тощо.
На талонах, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на розсуд емітента зазначено назву бренду основної мережі АЗС, на яких можна отоварити ці талони «URKNAFTA», однак, не зазначено назви брендів інших АЗС, які визнають та отоварюють такі талони на підставі укладених договорів.
Враховуючи наведене, що вимога, відповідно до якої «Талони повинні бути єдиного зразка ТА МІСТИТИ НАЗВУ АБО БРЕНД АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива ТА ПОВИНЕН СПІВПАДАТИ З БРЕНДОМ АЗС, наданих в пропозиції» є незаконною та дискримінаційною.

Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a.
2. Додаток 1 до тендерної документації.
3. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
4. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
5. Договір з ПІІ «АМІК УКРАЇНА».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації