• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Моноблоки

Завершена

499 878.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 499.39 UAH
Період оскарження: 16.07.2025 16:54 - 22.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 17bd7e949b314e6eaed614be56885894
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-16-009477-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
16 липня 2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-07-16-009477-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Моноблоки (за ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)). Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 25 липня 2025 17:00. Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: Відповідно до умов Додатку 1.1 до тендерної документації: «На оригінальний товар Учасник надає скан-копію оригіналу гарантійного листа від виробника товару або його офіційного представника на території України, у якому зазначається інформація щодо гарантії та якості запропонованого Учасником товару. Лист повинен містити інформацію про номер оголошення, оприлюдненого на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель, найменування Замовника та предмета закупівлі». Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Приходько О.Б. за договором № 9477/2025 від «19» липня 2025 р. (надаємо на підтвердження договір поставки). З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 9477 від 20.07.2025 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробником предмету закупівлі: Моноблок Lenovo Neo 50a 27 G5 12SA000MUI у кількості 12 (дванадцять) одиниць. Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 9477.1 від 20.07.2025 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі (лист-підтвердження повноважень додається): Моноблок Lenovo Neo 50a 27 G5 12SA000MUI у кількості 12 (дванадцять) одиниць. Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність під час участі в процедурі закупівлі від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару. Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказаного листа. Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказаного лист. Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника або дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі. З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України. По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника». По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати лист саме від виробника, офіційного представництва виробника, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону». Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа від виробника або представника виробника запропонованого товару в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПБГ19», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа. Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації. Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа від виробника, чи офіційного представництва виробника в Україні, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі. Вимога про надання листа від виробника/представника виробника запропонованого товару в Україні, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни. Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, - ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Копія договору № 9477/2025 від 19.07.2025 р. на 4 арк. 2. Копія листа № 009477 від 20.07.2025 року на 1 арк. 3. Копія листа № 009477.1 від 20.07.2025 року на 1 арк.
Дата розгляду скарги: 30.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.07.2025 17:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.08.2025 16:13
Автор: ТОВ «ПБГ19», Олена Волошинова +380930507579 0930507579g@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fcbdde442cf04227891082c235cc6b94
Заголовок пункту скарги: Скарага на дискримінаційні умови
Опис заперечення: Скарага на дискримінаційні умови
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 16 липня 2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-07-16-009477-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Моноблоки (за ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 25 липня 2025 17:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБГ19» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до умов Додатку 1.1 до тендерної документації:
«На оригінальний товар Учасник надає скан-копію оригіналу гарантійного листа від виробника товару або його офіційного представника на території України, у якому зазначається інформація щодо гарантії та якості запропонованого Учасником товару. Лист повинен містити інформацію про номер оголошення, оприлюдненого на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель, найменування Замовника та предмета закупівлі».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Приходько О.Б. за договором № 9477/2025 від «19» липня 2025 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
З метою виконання умов ТД та отримання листа на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 9477 від 20.07.2025 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробником предмету закупівлі: Моноблок Lenovo Neo 50a 27 G5 12SA000MUI у кількості 12 (дванадцять) одиниць.
Також, для отримання листа на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 9477.1 від 20.07.2025 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника предмету закупівлі (лист-підтвердження повноважень додається): Моноблок Lenovo Neo 50a 27 G5 12SA000MUI у кількості 12 (дванадцять) одиниць.

Варто зазначити, що надання вказаного листа ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність під час участі в процедурі закупівлі від виробника/представника/дистриб’ютора запропонованого товару.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказаного листа.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказаного лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника або дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати лист саме від виробника, офіційного представництва виробника, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа від виробника або представника виробника запропонованого товару в Україні є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПБГ19», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа від виробника, чи офіційного представництва виробника в Україні, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника/представника виробника запропонованого товару в Україні, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:

1. Копія договору № 9477/2025 від 19.07.2025 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 009477 від 20.07.2025 року на 1 арк.
3. Копія листа № 009477.1 від 20.07.2025 року на 1 арк.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації