-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реабілітаційне обладнання: Підвісна система для тренування ходи (НК 024:2023: 38129 - Система підіймання та перенесення пасажира повітряним шляхом), Бігова доріжка для реабілітації (НК 024:2023-33015 - Доріжка бігова стандартна, з електроживленням), Реабілітаційний велосипед (НК 024:2023: 10383 – Велоергометр), Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015:33150000-6 Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії
Завершена
1 155 550.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 777.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 777.75 UAH
Період оскарження:
16.07.2025 12:14 - 21.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
ccb63210c55f4298bbb2c37bdc5a15e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004284-a.c8
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток_2_ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ.pdf 01.08.2025 17:33
- Посібник користувача Підвісна система Luna.pdf 01.08.2025 17:33
- Протокол визначення переможця.pdf 01.08.2025 17:33
- Скарга.pdf 01.08.2025 17:33
- Скарга.docx 01.08.2025 17:33
- Посібник користувача DyacoMed 7.0U.pdf 01.08.2025 17:33
- Посібник користувача DyacoMed 7.0T.pdf 01.08.2025 17:33
- Скарга.pdf.p7s 01.08.2025 17:33
- sign.p7s 01.08.2025 17:33
- рішення від 05.08.2025 № 12015.pdf 05.08.2025 15:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.08.2025 № 12421.pdf 13.08.2025 13:51
- рішення від 12.08.2025 № 12421.pdf 14.08.2025 17:49
- Протокол відхилення ТОВ РАД ФАРМ.pdf 06.08.2025 16:11
- Пояснення по суті скарги.pdf 06.08.2025 16:11
- Пояснення по суті скарги.doc 06.08.2025 16:11
- Протокол визначення переможця ТОВ МЕДРЕХАБ.pdf 06.08.2025 16:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.08.2025 17:51
Дата розгляду скарги:
12.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2025 15:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.08.2025 17:50
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b16bf4178a9444e894f360e082c8eee9
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
16.07.2025 року Замовником Комунальним підприємством "Марганецька центральна міська лікарня" Марганецької міської ради" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями на закупівлю товарів за предметом закупівлі: Реабілітаційне обладнання: Підвісна система для тренування ходи (НК 024:2023: 38129 - Система підіймання та перенесення пасажира повітряним шляхом), Бігова доріжка для реабілітації (НК 024:2023-33015 - Доріжка бігова стандартна, з електроживленням), Реабілітаційний велосипед (НК 024:2023: 10383 – Велоергометр), Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 33150000-6 Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії, ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-16-004284-a.
Учасниками процедури закупівлі були: ТОВ "РАД ФАРМ" (далі-Скаржник), ТОВ МЕДРЕХАБ.
28 липня 2025 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ №67/1/25 від 28.07.2025р. про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ МЕДРЕХАБ.
Ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВ МЕДРЕХАБ (далі-Переможець), було виявлено ряд порушень щодо виконання вимог Тендерної документації по процедурі Відкриті торги (з особливостями) (далі – Тендерна документація) та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, не погоджується із зазначеним рішенням Замовника щодо визначення переможця та повідомлення про намір укласти договір, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
І. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
1. Відповідно до розділу 1 "Медико-технічні вимоги" тендерної документації, усі учасники мали надати заповнену таблицю технічних характеристик, яка підтверджує відповідність товару встановленим вимогам Замовника
Згідно з розділом 1 п.1 «Пристрій призначений для піднімання пацієнта з візка та підтримки при навчанні ходьби» щодо товару як «Підвісна система для тренування ходи» Медико-технічних вимог тендерної документації, пристрій повинен бути призначений для піднімання пацієнта з візка та підтримки при навчанні ходьбі. У підтверджуючих документах переможця, зокрема у Посібнику користувача «Підвісна система Luna» (розділ 1.1 Призначення), вказано, що пристрій призначений для полегшення переміщення осіб з інвалідністю з ліжка до візка чи туалету, а також для вертикалізації та підтримки при навчанні ходьбі.
Водночас термін «полегшення переміщення» не є тотожним та не підтверджує прямого призначення пристрою саме для піднімання пацієнта з візка, як це передбачено технічним завданням.
Також, Замовником було чітко встановлено технічну вимогу у розділі 1 п.2 «Довжина рельсової системи підйомника»: «Довжина рельсової системи підйомника — не менше 6 м». У складі тендерної пропозиції переможця, зокрема у Посібнику користувача «Підвісна система Luna» (розділ 6.1 Технічні специфікації), зазначено інші параметри: «5,5 м або більше в одну лінію, 3х3 м або більше при монтажі XY з траверсою». Таким чином, задекларовані технічні характеристики не відповідають встановленим вимогам Замовника, оскільки відповідно до тендерної документації, відсутність підтвердження відповідності будь-якому пункту медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку технічної документації виробника означає, що такий параметр в переможця відсутній.
Також, слід зазначити, що тендерна документація не передбачала можливості подання товару з альтернативними або покращеними характеристиками. Усі технічні параметри повинні безумовно відповідати вимогам тендерної документації
Таким чином, переможець не надав документального підтвердження відповідності призначення пристрою вимогам розділу 1 Медико-технічних вимог, що має розцінюватися як невідповідність пропозиції медико-технічним вимогам Замовника.
2. Відповідно до розділу 3 "Медико-технічні вимоги" тендерної документації, усі учасники мали надати заповнену таблицю технічних характеристик, яка підтверджує відповідність товару встановленим вимогам Замовника.
Згідно з розділом 3 п.4 «Електроживлення» щодо товару як «Реабілітаційний велосипед» Медико-технічні вимоги тендерної документації мають становити 220 В, 50 Гц, ±5%.
Однак, у складі тендерної пропозиції переможця, зокрема в паспорті обладнання (Посібник користувача DyacoMed 7.0U, розділ Технічні характеристики п. Живлення), вказано інші технічні характеристики: «живлення 90–240 В ~, 50/60 Гц, 1.76–0.71 A». Такі дані не містять чіткого підтвердження того, що обладнання працює при фіксованому значенні 220 В з допустимим відхиленням ±5%, а також при частоті саме 50 Гц, як того вимагав Замовник.
Окрім цього, відповідно до вимог та умов тендерної документації, пропозиція переможця не містить належним чином оформлених посилань на кожен пункт вимог, зокрема на вимогу щодо рівня опору, навантаження у МЕТ, а також напруги живлення 220 В, 50 Гц ±5% (вказано лише 90–240 В ~, 50/60 Гц, 1.76–0.71 A, що не є підтвердженням відповідності).
Також, згідно з розділом 3 п.11 «Параметри, що відображаються на панелі керування» тендерної документації «Медико-технічні вимоги», на панелі керування обладнання обов’язково мають відображатися наступні параметри: час тренування, оберти на хвилину, навантаження у Ватах, навантаження у МЕТ, індекс симетрії, пульс, калорії та рівень опору.
Але у складі тендерної пропозиції переможця, зокрема у Посібнику користувача DyacoMed 7.0U(розділ Технічні характеристики п. Дані) зазначено дещо інші параметри: «час тренування і час сегмента, що залишився, об./хв., рівень опору в Вт (лівий і правий), METS, індекс симетрії, пульс, калорії, рівень навантаження». Формулювання «рівень навантаження» не є тотожним до «рівня опору», як це вимагається документацією, і може означати зовсім інший показник. Крім того, відсутнє чітке підтвердження, що «METS» відповідає саме навантаженню у МЕТ, як це передбачено технічними вимогами.
З огляду на це, Замовник проігнорував ці невідповідності, та визнає пропозицію переможця такою, що відповідає умовам тендерної документації. Це є порушенням принципів недискримінації та об’єктивної оцінки пропозицій, а також свідчить про надання необґрунтованої переваги переможцю, пропозиція якого відверто не відповідає вимогам тендерної документації.
3. Відповідно до розділу 2 "Медико-технічні вимоги" тендерної документації, усі учасники мали надати заповнену таблицю технічних характеристик, яка підтверджує відповідність товару встановленим вимогам Замовника
У складі медико-технічної частини тендерної документації Замовником було чітко визначено низку обов’язкових технічних параметрів, яким повинно відповідати пропоноване обладнання таке як «Бігова доріжка для реабілітації». Проте аналіз наданих документів переможця свідчить про наявність наступних невідповідностей:
- Максимальна швидкість назад (реверс) «розділ 2 п.3»:
У технічному завданні встановлено вимогу: «не менше 5 км/год». У наданому посібнику (Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Швидкість)обладнання вказано: «задній хід: 0–5 км/год», що дозволяє трактувати цей показник як можливо менший за встановлений мінімум. Крім того, у документації немає прямого підтвердження, що ці дані стосуються саме режиму реверсу та те що це є саме максимальна швидкість.
- Мінімальна швидкість«розділ 2 п.4»:
У технічному завданні встановлено вимогу: «не більше 0,1 км/год». Тоді як у посібнику обладнання(Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Експлуатація) вказано, що налаштування швидкості починається з «0,1 км/год.», Це не відповідає вимозі щодо можливості роботи на швидкостях менше 0,1 км/год, а також відсутній чіткий показник мінімальної швидкості.
- Максимальний кут підйому доріжки спереду«розділ 2 п.5»:
У технічному завданні встановлено: «не менше 15%», тоді як у посібнику (Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Основна інформація) зазначено «нахил передньої частини: «від 0 до 15%». Це свідчить про те, що 15% є лише граничним значенням, а не гарантованим мінімумом, як того вимагає замовник.
- Максимальний кут підйому доріжки позаду (негативний кут) «розділ 2 п.6»:
У технічному завданні встановлено вимогу: «не менше 10%», тоді як у посібнику (Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Основна інформація) зазначено «нахил задньої частини: від 0 до 10%». Це підтверджує, що значення 10% є максимальним, а не мінімальним, і немає чіткого зазначення, що це стосується саме негативного кута.
- Живлення «розділ 2 п.7»:
У технічному завданні встановлено вимогу передбачено: «живлення 230 В, 50 Гц», проте на сторінці 60 посібника користувача(Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Номінал запобіжника) відсутнє чітке підтвердження цієї характеристики, а зазначено лише «220–240 В, 50 Гц», що не відповідає вимозі «230 В, 50 Гц».
Також, у тендерній документації визначено вимогу: «можливість аварійно-безпечної зупинки тредмілу» (розділ 2 п.14). У підтверджуючих документах переможця, а саме на сторінці 11 Посібника користувача DyacoMed 7.0T (Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Безпека), відсутня конкретна інформація про наявність цієї функції саме у тредмілу. Вказані відомості не підтверджують відповідність заявленого обладнання вимогам медико-технічної частини тендерної документації, що є підставою для відхилення пропозиції.
З огляду на це, перелічені факти вказують на відсутність належного підтвердження відповідності запропонованого обладнання медико-технічним вимогам, визначеним тендерною документацією. Усі ці невідповідності мають розцінюватися як підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до вимог тендеру. Ігнорування вищевказаних розбіжностей може свідчити про порушення принципів прозорості, добросовісної конкуренції та об’єктивної оцінки пропозицій, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
4. Порушення принципів об’єктивної та недискримінаційної оцінки пропозицій учасників
Під час розгляду скарг за іншими лотами або процедурами закупівель, замовник неодноразово відхиляв пропозиції учасників через відсутність дослівного формулювання технічної характеристики, посилаючись на необхідність буквального підтвердження кожного пункту технічного завдання у технічній документації виробника з посиланням на конкретну сторінку.
Натомість у цьому випадку, щодо позиції «підвісна система», Замовник визнав відповідність вимозі «піднімання пацієнта з візка» на підставі суб’єктивного тлумачення загального формулювання «полегшення переміщення», якого немає в медико-технічних вимогах, і додумав функціонал, що не підтверджується ані дослівно, ані безпосередньо у технічній документації.
Тобто у цьому випадку Замовник вимагав буквального підтвердження з посиланням на сторінку, а в інших — ігнорує фактичну відсутність інформації, надаючи перевагу учаснику, чия пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації. Такий підхід є порушенням принципів рівного ставлення до учасників, недискримінації та об’єктивної оцінки тендерних пропозицій, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що такий підхід суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципам об’єктивної оцінки, недискримінації та рівного ставлення до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Учасниками процедури закупівлі були: ТОВ "РАД ФАРМ" (далі-Скаржник), ТОВ МЕДРЕХАБ.
28 липня 2025 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ №67/1/25 від 28.07.2025р. про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ МЕДРЕХАБ.
Ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВ МЕДРЕХАБ (далі-Переможець), було виявлено ряд порушень щодо виконання вимог Тендерної документації по процедурі Відкриті торги (з особливостями) (далі – Тендерна документація) та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, не погоджується із зазначеним рішенням Замовника щодо визначення переможця та повідомлення про намір укласти договір, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
І. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
1. Відповідно до розділу 1 "Медико-технічні вимоги" тендерної документації, усі учасники мали надати заповнену таблицю технічних характеристик, яка підтверджує відповідність товару встановленим вимогам Замовника
Згідно з розділом 1 п.1 «Пристрій призначений для піднімання пацієнта з візка та підтримки при навчанні ходьби» щодо товару як «Підвісна система для тренування ходи» Медико-технічних вимог тендерної документації, пристрій повинен бути призначений для піднімання пацієнта з візка та підтримки при навчанні ходьбі. У підтверджуючих документах переможця, зокрема у Посібнику користувача «Підвісна система Luna» (розділ 1.1 Призначення), вказано, що пристрій призначений для полегшення переміщення осіб з інвалідністю з ліжка до візка чи туалету, а також для вертикалізації та підтримки при навчанні ходьбі.
Водночас термін «полегшення переміщення» не є тотожним та не підтверджує прямого призначення пристрою саме для піднімання пацієнта з візка, як це передбачено технічним завданням.
Також, Замовником було чітко встановлено технічну вимогу у розділі 1 п.2 «Довжина рельсової системи підйомника»: «Довжина рельсової системи підйомника — не менше 6 м». У складі тендерної пропозиції переможця, зокрема у Посібнику користувача «Підвісна система Luna» (розділ 6.1 Технічні специфікації), зазначено інші параметри: «5,5 м або більше в одну лінію, 3х3 м або більше при монтажі XY з траверсою». Таким чином, задекларовані технічні характеристики не відповідають встановленим вимогам Замовника, оскільки відповідно до тендерної документації, відсутність підтвердження відповідності будь-якому пункту медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку технічної документації виробника означає, що такий параметр в переможця відсутній.
Також, слід зазначити, що тендерна документація не передбачала можливості подання товару з альтернативними або покращеними характеристиками. Усі технічні параметри повинні безумовно відповідати вимогам тендерної документації
Таким чином, переможець не надав документального підтвердження відповідності призначення пристрою вимогам розділу 1 Медико-технічних вимог, що має розцінюватися як невідповідність пропозиції медико-технічним вимогам Замовника.
2. Відповідно до розділу 3 "Медико-технічні вимоги" тендерної документації, усі учасники мали надати заповнену таблицю технічних характеристик, яка підтверджує відповідність товару встановленим вимогам Замовника.
Згідно з розділом 3 п.4 «Електроживлення» щодо товару як «Реабілітаційний велосипед» Медико-технічні вимоги тендерної документації мають становити 220 В, 50 Гц, ±5%.
Однак, у складі тендерної пропозиції переможця, зокрема в паспорті обладнання (Посібник користувача DyacoMed 7.0U, розділ Технічні характеристики п. Живлення), вказано інші технічні характеристики: «живлення 90–240 В ~, 50/60 Гц, 1.76–0.71 A». Такі дані не містять чіткого підтвердження того, що обладнання працює при фіксованому значенні 220 В з допустимим відхиленням ±5%, а також при частоті саме 50 Гц, як того вимагав Замовник.
Окрім цього, відповідно до вимог та умов тендерної документації, пропозиція переможця не містить належним чином оформлених посилань на кожен пункт вимог, зокрема на вимогу щодо рівня опору, навантаження у МЕТ, а також напруги живлення 220 В, 50 Гц ±5% (вказано лише 90–240 В ~, 50/60 Гц, 1.76–0.71 A, що не є підтвердженням відповідності).
Також, згідно з розділом 3 п.11 «Параметри, що відображаються на панелі керування» тендерної документації «Медико-технічні вимоги», на панелі керування обладнання обов’язково мають відображатися наступні параметри: час тренування, оберти на хвилину, навантаження у Ватах, навантаження у МЕТ, індекс симетрії, пульс, калорії та рівень опору.
Але у складі тендерної пропозиції переможця, зокрема у Посібнику користувача DyacoMed 7.0U(розділ Технічні характеристики п. Дані) зазначено дещо інші параметри: «час тренування і час сегмента, що залишився, об./хв., рівень опору в Вт (лівий і правий), METS, індекс симетрії, пульс, калорії, рівень навантаження». Формулювання «рівень навантаження» не є тотожним до «рівня опору», як це вимагається документацією, і може означати зовсім інший показник. Крім того, відсутнє чітке підтвердження, що «METS» відповідає саме навантаженню у МЕТ, як це передбачено технічними вимогами.
З огляду на це, Замовник проігнорував ці невідповідності, та визнає пропозицію переможця такою, що відповідає умовам тендерної документації. Це є порушенням принципів недискримінації та об’єктивної оцінки пропозицій, а також свідчить про надання необґрунтованої переваги переможцю, пропозиція якого відверто не відповідає вимогам тендерної документації.
3. Відповідно до розділу 2 "Медико-технічні вимоги" тендерної документації, усі учасники мали надати заповнену таблицю технічних характеристик, яка підтверджує відповідність товару встановленим вимогам Замовника
У складі медико-технічної частини тендерної документації Замовником було чітко визначено низку обов’язкових технічних параметрів, яким повинно відповідати пропоноване обладнання таке як «Бігова доріжка для реабілітації». Проте аналіз наданих документів переможця свідчить про наявність наступних невідповідностей:
- Максимальна швидкість назад (реверс) «розділ 2 п.3»:
У технічному завданні встановлено вимогу: «не менше 5 км/год». У наданому посібнику (Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Швидкість)обладнання вказано: «задній хід: 0–5 км/год», що дозволяє трактувати цей показник як можливо менший за встановлений мінімум. Крім того, у документації немає прямого підтвердження, що ці дані стосуються саме режиму реверсу та те що це є саме максимальна швидкість.
- Мінімальна швидкість«розділ 2 п.4»:
У технічному завданні встановлено вимогу: «не більше 0,1 км/год». Тоді як у посібнику обладнання(Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Експлуатація) вказано, що налаштування швидкості починається з «0,1 км/год.», Це не відповідає вимозі щодо можливості роботи на швидкостях менше 0,1 км/год, а також відсутній чіткий показник мінімальної швидкості.
- Максимальний кут підйому доріжки спереду«розділ 2 п.5»:
У технічному завданні встановлено: «не менше 15%», тоді як у посібнику (Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Основна інформація) зазначено «нахил передньої частини: «від 0 до 15%». Це свідчить про те, що 15% є лише граничним значенням, а не гарантованим мінімумом, як того вимагає замовник.
- Максимальний кут підйому доріжки позаду (негативний кут) «розділ 2 п.6»:
У технічному завданні встановлено вимогу: «не менше 10%», тоді як у посібнику (Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Основна інформація) зазначено «нахил задньої частини: від 0 до 10%». Це підтверджує, що значення 10% є максимальним, а не мінімальним, і немає чіткого зазначення, що це стосується саме негативного кута.
- Живлення «розділ 2 п.7»:
У технічному завданні встановлено вимогу передбачено: «живлення 230 В, 50 Гц», проте на сторінці 60 посібника користувача(Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Номінал запобіжника) відсутнє чітке підтвердження цієї характеристики, а зазначено лише «220–240 В, 50 Гц», що не відповідає вимозі «230 В, 50 Гц».
Також, у тендерній документації визначено вимогу: «можливість аварійно-безпечної зупинки тредмілу» (розділ 2 п.14). У підтверджуючих документах переможця, а саме на сторінці 11 Посібника користувача DyacoMed 7.0T (Посібник користувача DyacoMed 7.0T, розділ Безпека), відсутня конкретна інформація про наявність цієї функції саме у тредмілу. Вказані відомості не підтверджують відповідність заявленого обладнання вимогам медико-технічної частини тендерної документації, що є підставою для відхилення пропозиції.
З огляду на це, перелічені факти вказують на відсутність належного підтвердження відповідності запропонованого обладнання медико-технічним вимогам, визначеним тендерною документацією. Усі ці невідповідності мають розцінюватися як підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до вимог тендеру. Ігнорування вищевказаних розбіжностей може свідчити про порушення принципів прозорості, добросовісної конкуренції та об’єктивної оцінки пропозицій, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
4. Порушення принципів об’єктивної та недискримінаційної оцінки пропозицій учасників
Під час розгляду скарг за іншими лотами або процедурами закупівель, замовник неодноразово відхиляв пропозиції учасників через відсутність дослівного формулювання технічної характеристики, посилаючись на необхідність буквального підтвердження кожного пункту технічного завдання у технічній документації виробника з посиланням на конкретну сторінку.
Натомість у цьому випадку, щодо позиції «підвісна система», Замовник визнав відповідність вимозі «піднімання пацієнта з візка» на підставі суб’єктивного тлумачення загального формулювання «полегшення переміщення», якого немає в медико-технічних вимогах, і додумав функціонал, що не підтверджується ані дослівно, ані безпосередньо у технічній документації.
Тобто у цьому випадку Замовник вимагав буквального підтвердження з посиланням на сторінку, а в інших — ігнорує фактичну відсутність інформації, надаючи перевагу учаснику, чия пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації. Такий підхід є порушенням принципів рівного ставлення до учасників, недискримінації та об’єктивної оцінки тендерних пропозицій, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що такий підхід суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципам об’єктивної оцінки, недискримінації та рівного ставлення до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Протокол Замовника
-
Повʼязаний документ:
Протокол визначення переможця.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь
Щодо вибіркового тлумачення технічної відповідності та порушення принципів об’єктивної оцінки пропозицій
Номер:
20ba10fe4a1844ada049b078af83c468
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004284-a.c7
Назва:
Щодо вибіркового тлумачення технічної відповідності та порушення принципів об’єктивної оцінки пропозицій
Вимога:
Шановний замовнику!
Звертаємо увагу на неконсистентність та вибірковість у підході до оцінювання пропозицій учасників. Зокрема, під час розгляду скарг за іншими лотами чи тендерами, Ваше підприємство відхиляє пропозиції інших учасників за відсутність точного формулювання або дослівної відповідності вимогам ТЗ, посилаючись на необхідність буквального дотримання формулювань у підтверджуючих документах виробника.
Натомість у цьому випадку, щодо позиції «підвісна система», Ви визнали відповідність вимозі «піднімання пацієнта з візка» на підставі суб’єктивного тлумачення загального формулювання «полегшення переміщення», якого немає в ТЗ, і додумали функціонал, що не підтверджується ані дослівно, ані безпосередньо у технічній документації.
Тобто в одних випадках Ви вимагаєте буквального підтвердження з посиланням на сторінку, а в інших — ігноруєте фактичну відсутність інформації, надаючи перевагу учаснику, чия пропозиція не відповідає вимогам ТЗ.
Такий підхід є порушенням принципів рівного ставлення до учасників, недискримінації та об’єктивної оцінки тендерних пропозицій, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо скасувати рішення про визначення переможця та відхилити його пропозицію як таку, що не відповідає встановленим медико-технічним вимогам, а також припинити практику вибіркового тлумачення технічної відповідності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2025 12:31
Вирішення:
Замовник розглянув вимогу та повідомляє наступне:
1. Всі пропозиції оцінюються за єдиними критеріями відповідно до ТЗ та Закону України «Про публічні закупівлі».
Під час розгляду пропозиції переможця перевірено наявність усіх функціональних можливостей обладнання.
2. Щодо принципів об’єктивної оцінки.
Замовник керується суттю технічної відповідності, а не лише буквальним збігом слів.
Висновок:
Пропозиція переможця відповідає технічним вимогам ТЗ. Підстави для відхилення відсутні, рішення про визначення переможця є законним та обґрунтованим
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Невизначені показники щодо такого товару як DyacoMed 7.0T що запропонований переможцем
Номер:
a9c67b366cdc4383b1d6662374ac57c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004284-a.a6
Назва:
Невизначені показники щодо такого товару як DyacoMed 7.0T що запропонований переможцем
Вимога:
Відповідно до аналізу документів, поданих переможцем, виявлено ряд невідповідностей технічним вимогам, визначеним у тендерній документації:
1. Максимальна швидкість назад (реверс): У ТЗ встановлено вимогу «не менше 5 км/год», тоді як у паспорті обладнання зазначено «задній хід: 0–5 км/год». Це означає, що максимальна швидкість може бути меншою за 5 км/год. Крім того, у документації немає прямого підтвердження, що ці дані стосуються саме режиму реверсу та те що це є саме максимальна швидкість.
2. Мінімальна швидкість: У ТЗ зазначено «не більше 0,1 км/год», тоді як у паспорті обладнання вказано, що налаштування швидкості починається з 0,1 км/год. Це не відповідає вимозі щодо можливості роботи на швидкостях менше 0,1 км/год, а також відсутній чіткий показник мінімальної швидкості.
3. Максимальний кут підйому доріжки спереду: У ТЗ вимагається «не менше 15%», тоді як у паспорті зазначено «нахил передньої частини: від 0 до 15%». Це свідчить про те, що 15% є лише граничним значенням, а не гарантованим мінімумом, як того вимагає замовник.
4. Максимальний кут підйому доріжки позаду (негативний кут): У ТЗ вимагається «не менше 10%», тоді як у паспорті зазначено «нахил задньої частини: від 0 до 10%». Це підтверджує, що значення 10% є максимальним, а не мінімальним, і немає чіткого зазначення, що це стосується саме негативного кута.
5. Живлення: У ТЗ встановлено вимогу «живлення 230 В, 50 Гц», проте на сторінці 60 посібника користувача відсутнє чітке підтвердження цієї характеристики, а зазначено лише «220–240 В, 50 Гц», що не відповідає вимозі «230 В, 50 Гц».
Перелічені невідповідності свідчать про те, що пропозиція переможця не відповідає медико-технічним вимогам тендерної документації. Відповідно до умов тендеру, пропозиція з такими невідповідностями підлягає відхиленню.
Просимо скасувати рішення про визначення переможця та відхилити його пропозицію як таку, що не відповідає технічним вимогам ТЗ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2025 17:47
Вирішення:
Замовником розглянуто зауваження щодо відповідності технічним вимогам. Повідомляємо:
1. Максимальна швидкість реверсу, У Посібнику користувача зазначено: «задній хід 0–5 км/год», що охоплює вимогу «не менше 5 км/год». Максимальна швидкість дорівнює 5 км/год, що відповідає ТЗ.
2. Мінімальна швидкість.
В інструкції вказано, що налаштування швидкості починається з 0,1 км/год, що відповідає вимозі «не більше 0,1 км/год». Значення ≤0,1 км/год технічно забезпечено.
3. Кут підйому доріжки спереду та ззаду.
Зазначені в документації значення: «передній нахил 0–15%» та «задній нахил 0–10%» підтверджують, що обладнання досягає мінімально необхідних значень 15% та 10% відповідно. У тендерній документації вимога «не менше» означає, що наявність діапазону до цих значень є достатньою.
4. Живлення.
У Посібнику користувача вказано: «220–240 В, 50 Гц», що охоплює стандартну напругу 230 В, 50 Гц, передбачену ТЗ. Таке формулювання є типовим для обладнання з універсальним блоком живлення та відповідає вимогам.
Висновок:
Надані документи підтверджують повну технічну відповідність обладнання вимогам ТЗ. Формулювання в документації виробника можуть відрізнятися від дослівного тексту тендерної документації, але функціонально обладнання відповідає всім вимогам. Підстав для відхилення пропозиції переможця немає.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Не підтверджено можливість аварійно-безпечної зупинки тредмілу
Номер:
efa7926ec23b4996accd889515a3a749
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004284-a.a5
Назва:
Не підтверджено можливість аварійно-безпечної зупинки тредмілу
Вимога:
У тендерній документації визначено вимогу: «можливість аварійно-безпечної зупинки тредмілу». У підтверджуючих документах переможця, а саме на сторінці 11 Посібника користувача DyacoMed 7.0T, відсутня конкретна інформація про наявність цієї функції саме у тредмілу. Вказані відомості не підтверджують відповідність заявленого обладнання вимогам ТЗ, що є підставою для відхилення пропозиції.
Просимо скасувати рішення про визначення переможця та відхилити його пропозицію як таку, що не відповідає встановленим технічним вимогам.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2025 17:43
Вирішення:
Вимога тендерної документації – можливість аварійно-безпечної зупинки тредмілу.
У складі пропозиції переможця надано Посібник користувача DyacoMed 7.0T, де на с.11, у розділі «Безпека», прямо зазначено:
«Можливість аварійно-безпечної зупинки». Ця функція повністю відповідає технічній вимозі ТЗ.
Висновок:
Відсутні підстави для відхилення пропозиції переможця, рішення про визначення переможця є законним та обґрунтованим.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Невизначений показник електроживлення щодо запропонованого переможцем DyacoMed 7.0U
Номер:
762348b7232e49b6bb5efdf09ed6f643
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004284-a.a4
Назва:
Невизначений показник електроживлення щодо запропонованого переможцем DyacoMed 7.0U
Вимога:
У тендерній документації чітко встановлено вимогу: «електроживлення 220 В, 50 Гц, ±5%». У документах переможця, зокрема у паспорті обладнання (Посібник користувача DyacoMed 7.0U), зазначено інший параметр: «живлення 90–240 В ~, 50/60 Гц, 1.76–0.71 A», що не містить прямого підтвердження відповідності вимогам 220 В, 50 Гц, ±5%.
Таким чином, заявлені характеристики не можуть вважатися підтвердженням відповідності технічним вимогам, що є підставою для відхилення пропозиції відповідно до умов тендерної документації.
У зв’язку з цим просимо скасувати рішення про визначення переможця та відхилити його пропозицію як таку, що не відповідає вимогам ТЗ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2025 17:41
Вирішення:
У відповідь на зауваження повідомляємо наступне:
Вимога тендерної документації – електроживлення 220 В, 50 Гц, ±5%.
У Посібнику користувача DyacoMed 7.0U зазначено:
«Живлення 90–240 В~, 50/60 Гц, 1.76–0.71 А».
Зазначені характеристики «90–240 В, 50/60 Гц» не суперечать вимозі «220 В, 50 Гц, ±5%», а фактично перевищують її за діапазоном допустимих умов роботи, що гарантує стабільне функціонування в умовах української електромережі. Тендерною документацією не заборонялося пропонувати обладнання з розширеними технічними можливостями, якщо воно повністю відповідає або перевищує заявлені вимоги.
Висновок: підстав для відхилення пропозиції переможця немає, рішення про визначення переможця є законним та обґрунтованим.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Панель керування велотренажера для реабілітації
Номер:
3441f095eb534507bf254b23ec26733f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004284-a.c3
Назва:
Панель керування велотренажера для реабілітації
Вимога:
Згідно з тендерною документацією, на панелі керування обладнання повинні відображатися наступні параметри: час тренування, оберти на хвилину, навантаження у Ватах, навантаження у МЕТ, індекс симетрії, пульс, калорії та рівень опору. У підтверджуючих документах переможця (Посібник користувача DyacoMed 7.0U) вказано: «час тренування і час сегмента, що залишився, об./хв., рівень опору в Вт (лівий і правий), METS, індекс симетрії, пульс, калорії, рівень навантаження».
Використане формулювання «рівень навантаження» замість «рівень опору» не є тотожним і може означати інший параметр, що суперечить вимогам ТЗ. Крім того, відсутнє чітке підтвердження, що «METS» відповідає саме навантаженню у МЕТ, як це передбачено технічними вимогами.
І чому проігноровано при розгляді пропозиції таку вимогу МТВ як:
Відсутність підтвердження відповіді на будь-який пункт медико - технічних вимог з посиланням на відповідний пункт (сторінку) в технічній документації виробника устаткування буде означати, що такий параметр у Учасника відсутній, що призведе до відхилення його пропозиції як такої, що не відповідає медико - технічним вимогам.
Ігнорування цих невідповідностей та визнання пропозиції переможця такою, що відповідає умовам тендерної документації, є порушенням принципів недискримінації та об’єктивної оцінки пропозицій, а також свідчить про надання необґрунтованої переваги учаснику, пропозиція якого відверто не відповідає вимогам ТЗ.
У зв’язку з цим просимо скасувати рішення про визначення переможця та відхилити його пропозицію як таку, що не відповідає технічним вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2025 14:53
Вирішення:
Замовник ознайомився зі змістом скарги та повідомляє наступне:
1. У тендерній документації дійсно визначено, що на панелі керування обладнання мають відображатися такі параметри: час тренування, оберти на хвилину, навантаження у Ватах, навантаження у МЕТ, індекс симетрії, пульс, калорії та рівень опору.
2. У складі тендерної пропозиції переможця надано Посібник користувача DyacoMed 7.0U, в якому підтверджується наявність таких параметрів:
- «час тренування і час сегмента, що залишився» (відповідає "часу тренування");
- «об./хв.» (оберти на хвилину);
- «рівень опору у Вт (лівий і правий)»;
- «METS»;
- «індекс симетрії»;
- «пульс»;
- «калорії»;
- «рівень навантаження».
3. Вважаємо за необхідне зазначити, що формулювання "рівень навантаження" у документації виробника є рівнозначним поняттю "рівень опору", оскільки в контексті реабілітаційного обладнання ці терміни є взаємозамінними та стосуються одного і того ж регульованого параметра опору при виконанні вправ.
4. Також термін "METS" — це міжнародно визнане скорочення для "Metabolic Equivalent of Task", що позначає саме навантаження у МЕТ, як це й зазначено у вимогах.
5. Враховуючи вищевикладене, всі технічні параметри, передбачені тендерною документацією, наявні в обладнанні, що підтверджується інструкцією виробника. Різниця у формулюваннях не впливає на сутність функціональних можливостей пристрою.
6. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», оцінка пропозицій має здійснюватися не лише формально, а з урахуванням суті технічної відповідності. Надані документи підтверджують, що обладнання функціонально відповідає всім вимогам ТЗ, а подана скарга ґрунтується лише на неточній інтерпретації термінології.
Висновок:
Пропозиція учасника, визнаного переможцем, відповідає технічним вимогам тендерної документації. Відсутні правові або технічні підстави для її відхилення. Рішення про визначення переможця є законним та обґрунтованим.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Закупівля Підвісної системи меншої за розміром ніж вимагалось ?
Номер:
1bd42755235d47288ebf2969d86686bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004284-a.c2
Назва:
Закупівля Підвісної системи меншої за розміром ніж вимагалось ?
Вимога:
Згідно з тендерною документацією, було чітко встановлено вимогу: «довжина рельсової системи підйомника — не менше 6 м». У документах, поданих переможцем, а саме у Посібнику користувача «Підвісна система Luna», зазначено: «5,5 м або більше в одну лінію, 3х3 м або більше при монтажі XY з траверсою», що є меншим за вимогу 6 м та не відповідає технічним вимогам замовника.
Відповідно до тендерної документації, відсутність підтвердження відповідності будь-якому пункту медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку технічної документації виробника означає, що такий параметр в учасника відсутній, що має призвести до відхилення його пропозиції як такої, що не відповідає медико-технічним вимогам.
Також звертаємо увагу, що документацією не було передбачено можливості подання товару з іншими або "кращими" характеристиками, тому надані параметри повинні відповідати вимогам ТЗ у повному обсязі.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо скасувати рішення про визначення переможця та відхилити його пропозицію як таку, що не відповідає технічним вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2025 14:25
Вирішення:
У відповідь на зауваження щодо нібито невідповідності довжини рельсової системи вимогам тендерної документації, повідомляємо наступне:
1. У тендерній документації дійсно зазначено, що довжина рельсової системи має становити не менше 6 метрів.
2. У підтверджуючих документах, поданих учасником, а саме у Посібнику користувача «Підвісна система Luna», зазначено, що:
рельс може бути 5,5 м або більше в одну лінію, а також 3х3 м або більше у конфігурації XY (монтаж з траверсою).
3. Зазначене формулювання «5,5 м або більше» не є обмеженням максимальної довжини, а вказує на мінімально доступний варіант. Тобто при постачанні даного обладнання виробником та офіційним дистриб’ютором є технічна можливість виготовлення та монтажу рельсової системи будь-якої необхідної довжини, у тому числі 6 м, 7 м, 8 м і більше, залежно від потреб замовника. Це підтверджується технічною конструкцією виробу.
4. У складі тендерної пропозиції учасником було підтверджено забезпечення довжини рельсу не менше 6 м, а також заявлено повну відповідність технічним вимогам. Відповідно до законодавства та умов тендерної документації, подана декларація відповідності №15 є підставою для визнання характеристики такою, що підтверджена, у випадках, коли вона не суперечить технічним можливостям обладнання. У даному випадку, навпаки, документація демонструє, що система є модульною та налаштовується під потреби користувача.
5. Тендерною документацією не встановлювалася заборона на використання систем, довжина яких визначається за умовами монтажу, і в яких можлива індивідуальна конфігурація. Вимога вказати конкретні числові значення у посібнику не є обов’язковою за наявності технічної можливості їх реалізації.
Висновок:
Зазначене обладнання повністю відповідає технічним вимогам у частині довжини рельсової системи, оскільки:
має модульну конструкцію з можливістю монтажу довжиною 6 м і більше;
ТОВ "МЕДРЕХАБ" як уповноважений представник виробника згідно декларації технічно здатний реалізувати монтаж;
учасником заявлено повну відповідність вимогам ТЗ.
У зв’язку з цим, відсутні підстави для відхилення пропозиції, а прийняте рішення щодо переможця є обґрунтованим та таким, що відповідає вимогам тендерної документації і чинного законодавства.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Щодо закупівлі товару яка за призначенням не відповідає технічним вимогам та суперечить закупівлі яку проводить замовник
Номер:
0aa92ee07b8d4d92b6bc4ae9055c443b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-16-004284-a.c1
Назва:
Щодо закупівлі товару яка за призначенням не відповідає технічним вимогам та суперечить закупівлі яку проводить замовник
Вимога:
Добрий день !
Згідно з п.1 медико-технічних вимог тендерної документації, пристрій повинен бути призначений для піднімання пацієнта з візка та підтримки при навчанні ходьбі. У підтверджуючих документах переможця, а саме у Посібнику користувача «Підвісна система Luna» (розділ 1.1), зазначено лише, що пристрій створено для полегшення переміщення осіб з інвалідністю з ліжка до візка чи туалету, а також для вертикалізації та підтримки при навчанні ходьбі. Водночас термін «полегшення переміщення» не є підтвердженням призначення для піднімання пацієнта з візка, як це прямо передбачено вимогами ТЗ. Тобто переможець фактично підтвердив інформацію, яка не відповідає дійсності, і його пропозиція не відповідає технічним вимогам замовника.
У зв’язку з цим просимо скасувати рішення про визначення переможця та відхилити його пропозицію як таку, що не відповідає встановленим технічним вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2025 12:59
Вирішення:
У відповідь на зауваження стосовно невідповідності товару п.1 медико-технічних вимог тендерної документації повідомляємо наступне:
1. У тендерній документації зазначено, що пристрій має бути "призначений для піднімання пацієнта з візка та підтримки при навчанні ходьбі".
2. У Посібнику користувача до запропонованого пристрою "Підвісна система Luna", дійсно використано інші формулювання, зокрема:
"створено для полегшення переміщення осіб з інвалідністю з ліжка до візка або туалету";
"передбачено функцію вертикалізації та підтримки при навчанні ходьбі".
3. Хоча у документації виробника не використано дослівну фразу "піднімання з візка", вказана функція -"полегшення переміщення" охоплює процес, як переміщення до візка, так і з нього, що за змістом включає піднімання пацієнта з візка. Це підтверджується конструкцією пристрою, яка дозволяє здійснювати повноцінне вертикальне піднімання пацієнтів з різних положень, у тому числі з сидячого положення у візку.
4. Важливо зазначити, що технічна відповідність не повинна оцінюватись виключно за буквальним збігом формулювань у документації, а виходячи із функціональних можливостей пристрою. Опис функцій у технічних документах може відрізнятись формулюванням, головне щоб суть призначення залишається ідентичною.
Висновок:
Таким чином, запропонований товар відповідає вимогам тендерної документації в частині призначення для піднімання пацієнта з візка та підтримки при навчанні ходьбі. Зазначена у скарзі відсутність дослівного формулювання не є підтвердженням технічної невідповідності, оскільки змістовно функціональні можливості пристрою цілком відповідають вимогам замовника.
Статус вимоги:
Відхилено