• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Устаткування для операційних блоків (інтерферентний гвинт)

Завершена

234 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 1 404.00 UAH
Період оскарження: 15.07.2025 15:09 - 20.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне рішення замовника щодо допуску до участі та визначення переможцем процедури публічної закупівлі учасника ТОВ "ОРТОКАРЕ УКРАЇНА"

Номер: 8271b2e91c8d45a9be3c770ddad528e1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-15-007968-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне рішення замовника щодо допуску до участі та визначення переможцем процедури публічної закупівлі учасника ТОВ "ОРТОКАРЕ УКРАЇНА"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2025 15:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 13.08.2025 12:37
Автор: ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ", Олександр Романчишин +380674073894 uaplaneta@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f7adb9231b414406b9256f6f01986079
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції учасника вимогам Тендерної пропозиції замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 25 липня 2025 року Замовником було оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями для закупівлі гвинтів інтерферентних PEEK mat. Процедура проводилася відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі - Особливості).
У складі тендерної документації замовник встановив детальні кваліфікаційні критерії та технічні вимоги до учасників процедури закупівлі. Зокрема, Додатком 4 до тендерної документації (Доказ-1 додається) встановлено вичерпний перелік документів та інформації, що мають подаватися учасниками у складі тендерних пропозицій.
Учасник ТОВ "ОРТОКАРЕ УКРАЇНА" подав до електронної системи закупівель тендерну пропозицію, до складу якої включив:
1. Гарантійний лист авторизації, підписаний фізичною особою-підприємцем Машуровським Олександром Вікторовичем (Доказ-2 додається);
2. Довіреність від ORTHO CARE від 10 травня 2023 року, якою ФОП Машуровського призначено уповноваженим представником виробника в Україні (Доказ-3 додається);
3. Договір №122 від 29 квітня 2024 року та видаткові накладні, укладений з Військовою частиною А4554, за предметом ДК 021:2015 код 33140000-3 "Медичні матеріали (Пристрої для лікування переломів)" для підтвердження кваліфікаційного критерію (Доказ-4 додається);
24 липня 2025 року замовник Протоколом №281 (Доказ-5 додається) визначив ТОВ "ОРТОКАРЕ УКРАЇНА" переможцем процедури закупівлі, зазначивши: "Запропонований Учасником предмет закупівлі відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Замовника".
Детальний аналіз поданих учасником документів свідчить про їх невідповідність встановленим тендерною документацією вимогам та кваліфікаційним критеріям, що має бути підставою для відхилення такої тендерної пропозиції.

Порушення вимог до документального забезпечення:
Пунктом 4.3 Додатку 4 до тендерної документації встановлено обов'язкову вимогу щодо надання оригіналу гарантійного листа виробника або його офіційно уповноваженого представника, яким має підтверджуватися можливість поставки учасником товару у встановленій номенклатурі, кількості та у терміни, визначені тендерною документацією. Крім того, прямо передбачено: "В разі якщо, гарантійний лист видано офіційним представництвом виробника в Україні також надаються документи, що підтверджують повноваження останнього".
Наданою до тендерної пропозиції довіреністю ФОП Машуровського призначено "Уповноваженим представником" виробника ORTHO CARE в Україні. Однак зміст та обсяг наданих повноважень чітко обмежений виключно сферою технічного регулювання та ринкового нагляду відповідно до Технічних регламентів України щодо медичних виробів.
Довіреність прямо вказує, що "об'єм прав та обов'язків Уповноваженого Представника визначаються Технічними регламентами щодо медичних виробів, затвердженими Постановами Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753, № 754 і № 755, законодавством України щодо технічного регулювання та ринкового нагляду".
Повноваження обмежені виключно регуляторними функціями:
• складання та підписування декларацій про відповідність продукції;
• процедури оцінки відповідності та сертифікації;
• взаємодія з органами державного нагляду;
• переклад технічної документації;
• відкликання виробів з обігу з міркувань безпеки.
Відсутні повноваження на комерційну діяльність:
• укладення договорів поставки товарів;
• надання гарантій виконання комерційних зобов'язань;
• підтвердження можливості поставки товарів у встановлених обсягах та терміни.

Невідповідність предмета договору предмету закупівлі:
Пунктом 1.1 Додатку 4 тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій: наявність "досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору" у період 2023-2025 рр. У п. 4.1 Розділу 1 Тендерної документації (Доказ-6 додається), предметом закупівлі вказано: ДК 021:2015 – код 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (інтерферентний гвинт).
ТОВ "ОРТОКАРЕ УКРАЇНА" для підтвердження відповідності зазначеному критерію надало договір №122 від 29 квітня 2024 року за предметом ДК 021:2015 код 33140000-3 "Медичні матеріали (Пристрої для лікування переломів)", як зазначено у самому договорі.
Згідно з Національним класифікатором України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник":
• 33160000-9 "Устаткування для операційних блоків" - категорія устаткування
• 33140000-3 "Медичні матеріали" - категорія матеріалів
Зазначені коди належать до різних товарних категорій за класифікацією ДК 021:2015, що унеможливлює визнання договору за кодом 33140000-3 аналогічним договору за кодом 33160000-9.
Також тендерною документацією встановлено вимогу надання документів, "що свідчать про повне виконання договору".
Аналіз документів, наданих учасником для підтвердження виконання договору №122, засвідчує:
• Видаткова накладна №10 від 09 серпня 2024 року на суму 38 000,00 грн. містить печатку замовника, що підтверджує прийняття товару;
• Видаткова накладна №13 від 25 серпня 2024 року на суму 114 100,00 грн. не містить печатки замовника, що може свідчити про неприйняття товару та незавершеність процедури передачі.
Відповідно до статті 654 Цивільного кодексу України, обов'язок продавця вважається виконаним з моменту передачі товару покупцеві. Відсутність печатки замовника на товарній накладній свідчить про неприйняття товару та невиконання договірного зобов'язання.

ПОРУШЕННЯ ОСНОВОПОЛОЖНИХ ПРИНЦИПІВ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Відповідно до частини першої статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", до участі у процедурі закупівлі допускаються виключно ті учасники, які подали тендерні пропозиції, що відповідають усім без винятку вимогам, встановленим у тендерній документації.
Стаття 3 зазначеного Закону встановлює фундаментальні принципи здійснення публічних закупівель, серед яких принципи:
• рівного поводження з усіма учасниками;
• справедливості, недискримінації та пропорційності;
• об'єктивності та неупередженості оцінки;
• ефективності, максимальної економічності та результативності.

Пунктами 44, 47 Особливостей передбачено імперативний обов'язок замовника відхилити тендерну пропозицію у разі невідповідності встановленим вимогам та критеріям.
У Протоколі №281 замовник зазначив про відповідність учасника вимогам тендерної документації, що не відповідає фактичним обставинам та суперечить документально підтвердженим доказам невідповідності.

На підставі детально викладених фактичних обставин та правових аргументів, керуючись статтями 3, 18, 20 Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостями, звертаюся до Антимонопольного комітету України з проханням:

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір