-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Костюм робочий з логотипом (куртка, напівкомбінезон, футболка – поло) (код ДК 021:2015- 18110000-3 - Формений одяг)
Торги не відбулися
1 393 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 968.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 968.50 UAH
Період оскарження:
15.07.2025 14:49 - 20.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника
Номер:
92f81574d94d4a8fa463d4f3b55be84b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-15-007232-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 _ Антимонопольний комітет України.pdf 30.07.2025 12:27
- Скарга.pdf 30.07.2025 12:27
- sign.p7s 30.07.2025 12:28
- рішення від 01.08.2025 № 11914.pdf 01.08.2025 15:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.08.2025 № 12322.pdf 12.08.2025 12:07
- рішення від 11.08.2025 № 12322.pdf 13.08.2025 17:43
- Пояснення.pdf 05.08.2025 15:15
- Пояснення АМКУ одяг.docx 05.08.2025 15:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.07.2025 14:48
Дата розгляду скарги:
11.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.08.2025 15:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.08.2025 17:43
Дата виконання рішення Замовником:
29.08.2025 10:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Антимонопольного комітету України № 12322-р/пк-пз від 11.08.2025 виконано Замовником.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6247a683f684404c84c865ffc936f334
Заголовок пункту скарги:
Оскарження неправомірного рішення. яке було оформлене протоколом №2/В від 27.07.2025 року, згідно з яким було визначено, не відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЗАХІДСПЕЦБЕЗПЕКА» умовам тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Зі змісту оскаржуваного протоколу №2/В від 27.07.2025 року, вбачається, що учасник не завантажив Скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему управління якістю згідно вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
ДСТУ EN ISO 9001:2018 - це український національний стандарт, що відповідає міжнародному стандарту ISO 9001:2015. Він описує вимоги до системи управління якістю (СУЯ) та є основою для сертифікації підприємств за цим стандартом.
Отже, Сертифікація на систему управління якістю ISO 9001 передбачає перевірку підприємства, а не самого продукту.
На офіційному сайті АМК України, https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-komisii-amku-za-2025/uzahalnena-praktyka-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zastosuvannia-zamovnykamy-polozhen-punktiv-43-ta-44, розміщена Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44, а саме:
2. Щодо невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
З огляду на положення Закону та Особливостей, а також практику розгляду скарг Комісією, замовник без розміщення повідомлення про усунення невідповідностей повинен відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
У даному випадку необхідно звернути увагу, що вимога тендерної документації має стосуватись безпосередньо предмета закупівлі (його технічних, якісних, кількісних характеристик).
Практика розгляду скарг Комісією свідчить про значну кількість порушень з боку замовників саме під час встановлення зазначених обставин.
Такі порушення починаються вже на етапі формування умов тендерної документації та полягають здебільшого в тому, що замовником до розділу (додатка) тендерної документації, який стосується документів та інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічної специфікації), включаються вимоги, які безпосередньо не стосуються предмета закупівлі та/або його характеристик.
Також замовник вже під час відхилення тендерної пропозиції може помилково віднести ту чи іншу вимогу тендерної документації до технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі без розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
З практики розгляду скарг Комісією такими можуть бути вимоги:
- про підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема, щодо наявності працівників, матеріально-технічної бази (її характеристик, кількості тощо), приклади рішень Комісії: № 418-р/пк-пз (UA-2023-12-14-008813-a); № 7778-р/пк-пз (UA-2024-04-01-000500-a); № 17365-р/пк-пз (UA-2024-09-25- 001210-a); № 6315-р/пк-пз (UA-2024-03-06-006084-a);
- про надання дозвільних документів (ліцензій, дозволів, СЕРТИФІКАТІВ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ВИРОБНИЦТВА ТОЩО), приклади рішень Комісії: № 17649-р/пк-пз (UA-2024-10-04-007330-a); № 7984-р/пк-пз (UA-2024-04-01-010624-a); № 5899-р/пк-пз (UA-2024-03-04009961-a);
- про надання гарантійних листів від виробника, підтвердження повноважень виробника (представника, дилера тощо), приклади рішень Комісії: № 7195-р/пк-пз (UA-2024-03-18-012234-a); № 4863-р/пк-пз (UA-2024-01-30-006412-a); № 13764 -р/пк-пз (UA-2024-07-11-002004-a); № 11247-р/пк-пз (UA-2024-05-21-009693-a);
- про надання гарантійних листів щодо поставки товару, сервісного обслуговування, надання технічних документів при поставці тощо, приклади рішень Комісії: № 6777-р/пк-пз (UA-2024-03-22-009670-a); № 7195-р/пк-пз (UA-2024-03-18-012234-a); № 13253-р/пк-пз (UA-2024-07-08007917-a); № 17998-р/пк-пз (UA-2024-10-02-004740-а).
Практика розгляду скарг Комісією свідчить, що невиконання (неналежне виконання) учасником процедури закупівлі зазначених вище умов тендерної документації є підставою для застосування замовником положень пункту 43 Особливостей щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, з установленою практикою АМК України ,сертифікатів управління якістю виробництва, є дозвільним документом який підтверджує кваліфікаційні критерії учасника закупівлі, на які розповсюджуються положень пункту 43 Особливостей щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
За таких обставин, Замовником торгів, в супереч пункту 43 Особливостей, при виявлені невідповідності у пропозиції учасника щодо надання документів, (сертифікату на систему управління якістю згідно вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018), не звернувся з запитом до ТОВ «ЗАХІДСПЕЦБЕЗПЕКА» про її виправлення, а одразу ж завантажив протокол про відхилення пропозиції ТОВ «ЗАХІДСПЕЦБЕЗПЕКА».
Згідно з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7535-р/пк-пз від 29.04.2024 року, орган оскарження зазначає _ «Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону».
За таких обставин, Дискримінаційний підхід Замовника торгів щодо розгляду та кваліфікаційної оцінки тендерної пропозицій ТОВ «ЗАХІДСПЕЦБЕЗПЕКА», спричинило порушення законних прав Учасника, на неупереджене та законне проведення торгів, що спричинило протиправну дискваліфікацію учасника який відповідає критеріям тендерної документації.
ДСТУ EN ISO 9001:2018 - це український національний стандарт, що відповідає міжнародному стандарту ISO 9001:2015. Він описує вимоги до системи управління якістю (СУЯ) та є основою для сертифікації підприємств за цим стандартом.
Отже, Сертифікація на систему управління якістю ISO 9001 передбачає перевірку підприємства, а не самого продукту.
На офіційному сайті АМК України, https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/komisia-z-rozglyadu-skarg/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzahalnena-praktyka-komisii-amku-za-2025/uzahalnena-praktyka-rozghliadu-orhanom-oskarzhennia-skarh-shchodo-zastosuvannia-zamovnykamy-polozhen-punktiv-43-ta-44, розміщена Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44, а саме:
2. Щодо невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
З огляду на положення Закону та Особливостей, а також практику розгляду скарг Комісією, замовник без розміщення повідомлення про усунення невідповідностей повинен відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
У даному випадку необхідно звернути увагу, що вимога тендерної документації має стосуватись безпосередньо предмета закупівлі (його технічних, якісних, кількісних характеристик).
Практика розгляду скарг Комісією свідчить про значну кількість порушень з боку замовників саме під час встановлення зазначених обставин.
Такі порушення починаються вже на етапі формування умов тендерної документації та полягають здебільшого в тому, що замовником до розділу (додатка) тендерної документації, який стосується документів та інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічної специфікації), включаються вимоги, які безпосередньо не стосуються предмета закупівлі та/або його характеристик.
Також замовник вже під час відхилення тендерної пропозиції може помилково віднести ту чи іншу вимогу тендерної документації до технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі без розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
З практики розгляду скарг Комісією такими можуть бути вимоги:
- про підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема, щодо наявності працівників, матеріально-технічної бази (її характеристик, кількості тощо), приклади рішень Комісії: № 418-р/пк-пз (UA-2023-12-14-008813-a); № 7778-р/пк-пз (UA-2024-04-01-000500-a); № 17365-р/пк-пз (UA-2024-09-25- 001210-a); № 6315-р/пк-пз (UA-2024-03-06-006084-a);
- про надання дозвільних документів (ліцензій, дозволів, СЕРТИФІКАТІВ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ВИРОБНИЦТВА ТОЩО), приклади рішень Комісії: № 17649-р/пк-пз (UA-2024-10-04-007330-a); № 7984-р/пк-пз (UA-2024-04-01-010624-a); № 5899-р/пк-пз (UA-2024-03-04009961-a);
- про надання гарантійних листів від виробника, підтвердження повноважень виробника (представника, дилера тощо), приклади рішень Комісії: № 7195-р/пк-пз (UA-2024-03-18-012234-a); № 4863-р/пк-пз (UA-2024-01-30-006412-a); № 13764 -р/пк-пз (UA-2024-07-11-002004-a); № 11247-р/пк-пз (UA-2024-05-21-009693-a);
- про надання гарантійних листів щодо поставки товару, сервісного обслуговування, надання технічних документів при поставці тощо, приклади рішень Комісії: № 6777-р/пк-пз (UA-2024-03-22-009670-a); № 7195-р/пк-пз (UA-2024-03-18-012234-a); № 13253-р/пк-пз (UA-2024-07-08007917-a); № 17998-р/пк-пз (UA-2024-10-02-004740-а).
Практика розгляду скарг Комісією свідчить, що невиконання (неналежне виконання) учасником процедури закупівлі зазначених вище умов тендерної документації є підставою для застосування замовником положень пункту 43 Особливостей щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, з установленою практикою АМК України ,сертифікатів управління якістю виробництва, є дозвільним документом який підтверджує кваліфікаційні критерії учасника закупівлі, на які розповсюджуються положень пункту 43 Особливостей щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
За таких обставин, Замовником торгів, в супереч пункту 43 Особливостей, при виявлені невідповідності у пропозиції учасника щодо надання документів, (сертифікату на систему управління якістю згідно вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018), не звернувся з запитом до ТОВ «ЗАХІДСПЕЦБЕЗПЕКА» про її виправлення, а одразу ж завантажив протокол про відхилення пропозиції ТОВ «ЗАХІДСПЕЦБЕЗПЕКА».
Згідно з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7535-р/пк-пз від 29.04.2024 року, орган оскарження зазначає _ «Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону».
За таких обставин, Дискримінаційний підхід Замовника торгів щодо розгляду та кваліфікаційної оцінки тендерної пропозицій ТОВ «ЗАХІДСПЕЦБЕЗПЕКА», спричинило порушення законних прав Учасника, на неупереджене та законне проведення торгів, що спричинило протиправну дискваліфікацію учасника який відповідає критеріям тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг
-
Повʼязаний документ:
Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 _ Антимонопольний комітет України.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти та розглянути цю скаргу по суті. 2. Визнати протиправними дії та скасувати рішення тендерного комітету Комунального підприємства «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (код ЄДРПОУ 03358222), оформлене ПРОТОКОЛОМ розгляду тендерних пропозицій №2/В від 27.07.2025 року, яким відхилено тендерну пропозицію «ЗАХІДСПЕЦБЕЗПЕКА» (ЄДРПОУ 45887243). 3. Зобов’язати тендерний комітет Комунального підприємства «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (код ЄДРПОУ 03358222), переглянути пропозиції учасників з урахуванням прийнятого рішення Антимонопольного комітету України за цією скаргою та прийняти відповідне рішення в рамках чинного законодавства.