-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
-
Скасування закупівлі
Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.
Детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інших вимог зазначено в тендерній документації, яка додається до закупівлі
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 29 робочих днів
107 338 436.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 536 692.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 536 692.19 UAH
Період оскарження:
15.07.2025 14:38 - 04.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження відхилення Скаржника
Номер:
621da052bf3f45cbb769a3e9a5638afa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-15-007107-a.b1
Назва:
Оскарження відхилення Скаржника
Скарга:
Скаржник не погоджується з відхиленням пропозиції Скаржника
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на результат UA-2025-07-15-007107-a.docx 19.08.2025 11:30
- Скарга на результат UA-2025-07-15-007107-a.pdf 19.08.2025 11:30
- sign.p7s 19.08.2025 12:18
- рішення від 21.08.2025 №12891.pdf 21.08.2025 13:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 29.08.2025 №13335.pdf 01.09.2025 12:04
- рішення від 29.08.2025 №13335.pdf 02.09.2025 18:06
- Висновок.pdf 25.08.2025 17:30
- Пояснення на Скаргу.docx 25.08.2025 17:30
- Пояснення на Скаргу.docx.xml 25.08.2025 17:30
- Пояснення на Скаргу.pdf 25.08.2025 17:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.08.2025 16:59
Дата розгляду скарги:
29.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.08.2025 13:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.09.2025 18:06
Дата виконання рішення Замовником:
10.09.2025 18:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано шляхом скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7272bb5fda794ddebf5c00a94378f8ad
Заголовок пункту скарги:
Щодо підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Протоколу № 145 уповноваженої особи підставою для відхилення пропозиції Скаржника обрано наступне:
Замовником установлено, що учасником КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ» застосовано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу – 171,75 людино- години.
Натомість, з 26.07.2025 середньомісячна норма тривалості робочого часу становить 173,17 людино-години у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 14 липня 2025 року № 478/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 липня 2025 року № 4524-IX.
Отже, учасником КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ» при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату подання пропозиції (06.08.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу.
Відповідно до пункту 5.3. Настанови № 281, установлено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою (наведеною у цьому пункті Настанови № 281).
Отже, учасником КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ» при розрахунку договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає діючому законодавству, пропозиція Переможця не відповідає вимогам пункту 5.3. Настанови № 281 та вимогам тендерної документації в цій частині.
Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно з підпунктом 2 пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Скаржник не погоджується з вищезазначеним
Відповідно до п. 3.1. Додатку 9 до тендерної документації вимагається:
3.1. Документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі
Вимоги до документів:
- документи і розрахунки згідно з вимогами пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальна записка;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкова відомість ресурсів;
- проект календарного графіку виконання робіт.
- гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля згідно форми у додатку 3-А цієї документації.
Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Тендерна документація містить вимогу, що договірна ціна повинна бути складена відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) (далі – Настанова). При цьому тендерна документація не містить окремих вимог до розрахунку середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників.
Відповідно до п. 5.3 Розділу V Настанови передбачено:
Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за формулою.
Відповідно до Указу Президента України № 235/2025 від 19.04.2025 р. строк дії воєнного стану в Україні подовжено з 05.30 9 травня 2025 р. строком на 90 діб, тобто до 7 серпня 2025 р. При цьому з 9 травня 2025 р до 7 серпня 2025 р. середньомісячна норма тривалості робочого часу становила 171,75 люд.год. Цей показний був дійсним на дату подання пропозиції Скаржником 06 серпня 2025 р., на його основі було розраховано кошторис пропозиції, оскільки використання будь-якого іншого показника було б неправомірним.
Відповідно до Указу Президента України № 478/2025 від 26.07.2025 р. строк дії воєнного стану в Україні подовжено саме з 05.30 7 серпня 2025 р. строком на 90 діб. На цій основі ТОВ «Науково-виробнича фірма «Інпроект», яке є базовою організацією у будівництві та здійснює науково-технічне, дослідне, методичне та інформаційне забезпечення нормування з питань економіки та ціноутворення у будівництві відповідно до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28.08.2021 № 215 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 30.11.2023 № 1088), на веб-порталі (https://inproekt.kiev.ua/) саме 07.08.2025 р. оприлюднено інформацію, що Норма тривалості робочого часу на 2025 рік в годинах з урахуванням терміну дії воєнного станув період з 07 серпня по 04 листопада 2025 року складає: для 40-годинного робочого тижня – 173,17 люд.год. на місяць. Отже, дана норма діє саме з 07.08.2025 р., тобто після завершення строку подання пропозиції в даній закупівлі.
Строк виконання робіт відповідно до оголошення про проведення закупівлі – до 31.12.2026 р., тобто в процесі виконання робіт воєнний стан може продовжуватись ще неодноразово, з відповідними змінами середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників. Спрогнозувати наперед дії всього договору показник Скаржник не має можливості, саме тому (та з урахуванням відсутності чітких вимог та вказівок в тендерній документації з цього приводу) Скаржником було використано показник станом на кінцеву дату подання пропозицій, визначену оголошенням про проведення закупівлі.
На виконання вимоги тендерної документації у складі пропозиції Скаржника надано документи про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, а саме:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку, яка містить текст: «Тарифна сiтка для будiвельних, монтажних i ремонтних робiт при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 171,75люд.год та розрядi робiт 3,8»;
- локальні кошториси, складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу;
- підсумкову відомість ресурсів;
- проект календарного графіку виконання робіт
Отже, кошторис Скаржника складено з урахуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу 171,75 люд.год., що повністю відповідає вимогам Настанови.
Оскільки тендерна документація не містить окремих вимог до розрахунку середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників, Скаржник вважає, що кошторис Скаржника враховує коректний показник середньомісячної норми тривалості робочого часу.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника згідно зазначеної в Протоколі № 145 уповноваженої особи підстави.
Замовником установлено, що учасником КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ» застосовано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу – 171,75 людино- години.
Натомість, з 26.07.2025 середньомісячна норма тривалості робочого часу становить 173,17 людино-години у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 14 липня 2025 року № 478/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 липня 2025 року № 4524-IX.
Отже, учасником КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ» при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату подання пропозиції (06.08.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу.
Відповідно до пункту 5.3. Настанови № 281, установлено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою (наведеною у цьому пункті Настанови № 281).
Отже, учасником КОНСОРЦІУМ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ» при розрахунку договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає діючому законодавству, пропозиція Переможця не відповідає вимогам пункту 5.3. Настанови № 281 та вимогам тендерної документації в цій частині.
Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно з підпунктом 2 пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Скаржник не погоджується з вищезазначеним
Відповідно до п. 3.1. Додатку 9 до тендерної документації вимагається:
3.1. Документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі
Вимоги до документів:
- документи і розрахунки згідно з вимогами пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальна записка;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкова відомість ресурсів;
- проект календарного графіку виконання робіт.
- гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля згідно форми у додатку 3-А цієї документації.
Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Тендерна документація містить вимогу, що договірна ціна повинна бути складена відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) (далі – Настанова). При цьому тендерна документація не містить окремих вимог до розрахунку середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників.
Відповідно до п. 5.3 Розділу V Настанови передбачено:
Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за формулою.
Відповідно до Указу Президента України № 235/2025 від 19.04.2025 р. строк дії воєнного стану в Україні подовжено з 05.30 9 травня 2025 р. строком на 90 діб, тобто до 7 серпня 2025 р. При цьому з 9 травня 2025 р до 7 серпня 2025 р. середньомісячна норма тривалості робочого часу становила 171,75 люд.год. Цей показний був дійсним на дату подання пропозиції Скаржником 06 серпня 2025 р., на його основі було розраховано кошторис пропозиції, оскільки використання будь-якого іншого показника було б неправомірним.
Відповідно до Указу Президента України № 478/2025 від 26.07.2025 р. строк дії воєнного стану в Україні подовжено саме з 05.30 7 серпня 2025 р. строком на 90 діб. На цій основі ТОВ «Науково-виробнича фірма «Інпроект», яке є базовою організацією у будівництві та здійснює науково-технічне, дослідне, методичне та інформаційне забезпечення нормування з питань економіки та ціноутворення у будівництві відповідно до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28.08.2021 № 215 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 30.11.2023 № 1088), на веб-порталі (https://inproekt.kiev.ua/) саме 07.08.2025 р. оприлюднено інформацію, що Норма тривалості робочого часу на 2025 рік в годинах з урахуванням терміну дії воєнного станув період з 07 серпня по 04 листопада 2025 року складає: для 40-годинного робочого тижня – 173,17 люд.год. на місяць. Отже, дана норма діє саме з 07.08.2025 р., тобто після завершення строку подання пропозиції в даній закупівлі.
Строк виконання робіт відповідно до оголошення про проведення закупівлі – до 31.12.2026 р., тобто в процесі виконання робіт воєнний стан може продовжуватись ще неодноразово, з відповідними змінами середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників. Спрогнозувати наперед дії всього договору показник Скаржник не має можливості, саме тому (та з урахуванням відсутності чітких вимог та вказівок в тендерній документації з цього приводу) Скаржником було використано показник станом на кінцеву дату подання пропозицій, визначену оголошенням про проведення закупівлі.
На виконання вимоги тендерної документації у складі пропозиції Скаржника надано документи про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, а саме:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку, яка містить текст: «Тарифна сiтка для будiвельних, монтажних i ремонтних робiт при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 171,75люд.год та розрядi робiт 3,8»;
- локальні кошториси, складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу;
- підсумкову відомість ресурсів;
- проект календарного графіку виконання робіт
Отже, кошторис Скаржника складено з урахуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу 171,75 люд.год., що повністю відповідає вимогам Настанови.
Оскільки тендерна документація не містить окремих вимог до розрахунку середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників, Скаржник вважає, що кошторис Скаржника враховує коректний показник середньомісячної норми тривалості робочого часу.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника згідно зазначеної в Протоколі № 145 уповноваженої особи підстави.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції КОНСОРЦІУМУ «КОНЦЕПТ СМАРТ СОЛЮШНЗ»
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконної відміни закупівлі
Номер:
20cdd31ab74b4b11aeed3af737dc2bad
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-15-007107-a.c2
Назва:
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконної відміни закупівлі
Скарга:
Скаржник не погоджується з рішенням про відміну закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 18.09.2025 13:48
- Скарга на відміну UA-2025-07-15-007107-a2.pdf 18.09.2025 10:48
- Скарга на відміну UA-2025-07-15-007107-a2.docx 18.09.2025 10:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.09.2025 16:11
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
12c7c8db016640fb88cf71bbeaf566f6
Заголовок пункту скарги:
І. Скаржник не погоджується з рішенням про відміну закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
І. Скаржник не погоджується з рішенням про відміну закупівлі
Відповідно до Протоколу № 165 уповноваженої особи підставою для відміни закупівлі обрано наступне:
1. Відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015 – 45214100-1 Будівництво дитячих садків (Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.) відповідно до підпункту 2 пункту 50 Постанови «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджена КМУ від 12 жовтня 2022 № 1178, зокрема: «Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень» зважаючи на те, що проектна-кошторисна документація по об’єкту: «Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.» потребує внесення змін у відповідності до норм, які набрали чинності з 01.09.2025, а саме зміни № 2 до ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», які стосуються:
- створення безбар'єрного простору, зокрема в частині пожежної безпеки, евакуації маломобільних груп та облаштування доступних територій.
- створення доступного середовища в будинках і спорудах, включаючи заклади освіти, дошкільні установи та благоустрій територій, передбачають вдосконалення вимог з пожежної безпеки та евакуації для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, впроваджуються вимоги до безбар'єрності простору та інклюзивного навчання.
- Облаштування територій: розширюються вимоги щодо облаштування доступних для маломобільних груп населення пляжів та інших елементів благоустрою, які не повинні створювати перешкод.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації оприлюднене технічне завдання, де зазначено:
Невід’ємною частиною технічного завдання є наступні документи:
№ з/п Назва документу Назва та тип файлу
1 Відомість обсягів робіт Додаток 3.1.doc
2 Пояснювальна записка до робочого проекту 3.2 Пояснювальна записка до робочого проекту.doc
3 Підсумкова відомість ресурсів Додаток 3.3 ПВР.xls
4 Експертний звіт Додаток 3.4 Експертний звіт.pdf
В Додатку 3.1. міститься перелік робіт (Відомість обсягів робіт), які потребуються до виконання. В документі зазначено, що відомість обсягів робіт сформована щодо об’єкту: Код ДК 021:2015 - 45210000-2 Будівництво будівель (Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.), що відповідає предмету закупівлі.
В Додатку 3.2. міститься Проект об’єкту «Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, с. Гатне Києво-Святошинського району Київської області», що відповідає предмету закупівлі.
В Додатку 3.4 міститься Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво. Назва об’єкта будівництва: Будівництво дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, с. Гатне Києво-Святошинського району Київської області». Коригування 2, що відповідає предмету закупівлі.
Отже, Замовником складено технічне завдання згідно розглянутого проекту, технічне завдання складене коректно.
Відповідно до Проекту договору (Додаток 2 до тендерної документації) передбачено можливість внесення змін до проектної документації та кошторисної документації.
Зокрема:
- Згідно п. 4.1.3. Замовник має право вносити зміни у проектну документацію до початку робіт або під час їх виконання в установленому порядку;
Водночас Підрядник згідно п. 4.3.4 Проекту договору має право відмовитися від Договору у разі внесення до проектної та кошторисної документації змін, що потребують виконання додаткових робіт, вартість яких перевищує 10 відсотків договірної ціни.
- Згідно п. 6.2. Замовник має право вносити зміни в проектну документацію із урахуванням умов, визначених в п.53 Загальних умов.
Зауважуємо, що згідно п. 6.1 Проекту договору Загальні умови – це Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668. Пунктом 53 Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» передбачено, що Замовник може вносити зміни до проектної документації за умови, що вони не призведуть до підвищення договірної ціни більше ніж на 10 відсотків і до зміни характеру робіт. Внесення змін до проектної документації, що призведуть до підвищення договірної ціни більше ніж на 10 відсотків, допускається тільки за згодою підрядника. За відсутності такої згоди підрядник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.
Отже, навіть у разі наявності необхідності зміни оприлюдненого технічного завдання, Замовник має повне право здійснити необхідні коригування після укладення договору про закупівлю.
Зауважуємо, що відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
При цьому Замовником зазначено в якості опису порушень, що проектна-кошторисна документація по об’єкту: «Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.» потребує внесення змін у відповідності до норм, які набрали чинності з 01.09.2025, а саме зміни № 2 до ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», а тому Замовник не має можливості усунути порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Скаржник звертає увагу, що зазначений Замовником опис порушень не відноситься до порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Жодних вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо було б виправити, Замовником не здійснено, тому Скаржник вважає обрану Замовником підставу для відміни закупівлі незаконною.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відміняє закупівлю згідно зазначеної в Протоколі № 165 від 10.09.2025 р. підстави.
Відповідно до Протоколу № 165 уповноваженої особи підставою для відміни закупівлі обрано наступне:
1. Відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015 – 45214100-1 Будівництво дитячих садків (Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.) відповідно до підпункту 2 пункту 50 Постанови «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджена КМУ від 12 жовтня 2022 № 1178, зокрема: «Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень» зважаючи на те, що проектна-кошторисна документація по об’єкту: «Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.» потребує внесення змін у відповідності до норм, які набрали чинності з 01.09.2025, а саме зміни № 2 до ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», які стосуються:
- створення безбар'єрного простору, зокрема в частині пожежної безпеки, евакуації маломобільних груп та облаштування доступних територій.
- створення доступного середовища в будинках і спорудах, включаючи заклади освіти, дошкільні установи та благоустрій територій, передбачають вдосконалення вимог з пожежної безпеки та евакуації для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, впроваджуються вимоги до безбар'єрності простору та інклюзивного навчання.
- Облаштування територій: розширюються вимоги щодо облаштування доступних для маломобільних груп населення пляжів та інших елементів благоустрою, які не повинні створювати перешкод.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації оприлюднене технічне завдання, де зазначено:
Невід’ємною частиною технічного завдання є наступні документи:
№ з/п Назва документу Назва та тип файлу
1 Відомість обсягів робіт Додаток 3.1.doc
2 Пояснювальна записка до робочого проекту 3.2 Пояснювальна записка до робочого проекту.doc
3 Підсумкова відомість ресурсів Додаток 3.3 ПВР.xls
4 Експертний звіт Додаток 3.4 Експертний звіт.pdf
В Додатку 3.1. міститься перелік робіт (Відомість обсягів робіт), які потребуються до виконання. В документі зазначено, що відомість обсягів робіт сформована щодо об’єкту: Код ДК 021:2015 - 45210000-2 Будівництво будівель (Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.), що відповідає предмету закупівлі.
В Додатку 3.2. міститься Проект об’єкту «Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, с. Гатне Києво-Святошинського району Київської області», що відповідає предмету закупівлі.
В Додатку 3.4 міститься Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво. Назва об’єкта будівництва: Будівництво дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, с. Гатне Києво-Святошинського району Київської області». Коригування 2, що відповідає предмету закупівлі.
Отже, Замовником складено технічне завдання згідно розглянутого проекту, технічне завдання складене коректно.
Відповідно до Проекту договору (Додаток 2 до тендерної документації) передбачено можливість внесення змін до проектної документації та кошторисної документації.
Зокрема:
- Згідно п. 4.1.3. Замовник має право вносити зміни у проектну документацію до початку робіт або під час їх виконання в установленому порядку;
Водночас Підрядник згідно п. 4.3.4 Проекту договору має право відмовитися від Договору у разі внесення до проектної та кошторисної документації змін, що потребують виконання додаткових робіт, вартість яких перевищує 10 відсотків договірної ціни.
- Згідно п. 6.2. Замовник має право вносити зміни в проектну документацію із урахуванням умов, визначених в п.53 Загальних умов.
Зауважуємо, що згідно п. 6.1 Проекту договору Загальні умови – це Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668. Пунктом 53 Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» передбачено, що Замовник може вносити зміни до проектної документації за умови, що вони не призведуть до підвищення договірної ціни більше ніж на 10 відсотків і до зміни характеру робіт. Внесення змін до проектної документації, що призведуть до підвищення договірної ціни більше ніж на 10 відсотків, допускається тільки за згодою підрядника. За відсутності такої згоди підрядник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.
Отже, навіть у разі наявності необхідності зміни оприлюдненого технічного завдання, Замовник має повне право здійснити необхідні коригування після укладення договору про закупівлю.
Зауважуємо, що відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
При цьому Замовником зазначено в якості опису порушень, що проектна-кошторисна документація по об’єкту: «Будівництво дитячого дошкільного закладу на 280 місць по вул. Космонавтів, в с. Гатне, Києво-Святошинського району Київської області. Коригування.» потребує внесення змін у відповідності до норм, які набрали чинності з 01.09.2025, а саме зміни № 2 до ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», а тому Замовник не має можливості усунути порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Скаржник звертає увагу, що зазначений Замовником опис порушень не відноситься до порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Жодних вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо було б виправити, Замовником не здійснено, тому Скаржник вважає обрану Замовником підставу для відміни закупівлі незаконною.
Вважаємо, що Замовник неправомірно відміняє закупівлю згідно зазначеної в Протоколі № 165 від 10.09.2025 р. підстави.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі