• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:79710000-4 – Охоронні послуги (послуги з охорони території та приміщень КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»).

Завершена

969 408.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 694.08 UAH
Період оскарження: 14.07.2025 16:03 - 20.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дії Замовника при проведенні процедури закупівлі послуг ДК 021:2015: 79710000-4 – Охоронні послуги (послуги з охорони території та приміщень КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»)

Номер: 9928207e47a7474a8a8d90b776e8e4d2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-14-009409-a.a1
Назва: СКАРГА на дії Замовника при проведенні процедури закупівлі послуг ДК 021:2015: 79710000-4 – Охоронні послуги (послуги з охорони території та приміщень КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»)
Скарга:
Комунальним підприємством «Дніпропетровська багатопрофільна клінічна лікарня з надання психіатричної допомоги» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-07-14-009409-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуг ДК 021:2015: 79710000-4 – Охоронні послуги (послуги з охорони території та приміщень КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»). Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 23.07.2025 року до 08:00. Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) взяло участь в закупівлі та подало пропозицію згідно тендерної документації (надалі - ТД). За результатами аукціону виявилось, що участь в закупівлі взяли два учасники з наступними ціновими пропозиціями: 1 ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" 660 960 грн з ПДВ Кандидат, очікує рішення Кваліфікація з 24.07.25, 13:48 (10 робочих днів) Кваліфікація по 01.08.25, 00:00 2 ПП ЛЄОН 829 725,12 грн з ПДВ Очікує розгляду Дата розкриття пропозицій – 24.07.2025 року о 13:48. Відповідно до тендерної документації: «Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %». Замовником було розпочато розгляд найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» з 24.07.2025 року о 13:48. Проте Замовник прийняв рішення скасувати закупівлю у зв’язку неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, про що розмістив Протокол № 14 від 31.07.2025 року. Але Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: - відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно абзацу 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо скасування закупівлі та обґрунтовує це наступним:
Дата розгляду скарги: 18.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.08.2025 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.08.2025 11:42
Дата виконання рішення Замовником: 15.09.2025 09:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Закупівля ДК 021:2015:79710000-4 – Охоронні послуги (послуги з охорони території та приміщень КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ») - поновлена. Статус :" Прийом пропозицій".
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ", Юрій Бибик 380939665831 Grizli03@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fedc5e88db9c4857a630cc4de8b6a728
Заголовок пункту скарги: Скасування закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно опублікованого Протоколу № 14 від 31.07.2025 року причиною скасування закупівлі є:
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
«Під час перевірки учасника ТОВ «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» було виявлено помилку в проєкті договору, а саме – у розділі 14 «Забезпечення виконання договору «. У пунктах
14.3.3.Банківська гарантів повинна свідчити про безумовний та безвідкличний обов'язок банку-гаранта сплатити на користь Замовника повну суму банківської гарантії, яка визначена Договором, за вимогою Замовника, у разі порушення Постачальником умов договору щодо строків поставки Товару, порушення Постачальником умов договору щодо якості поставки товару, невиконання(часткового виконання) умов договору Постачальником.
14.7. Банківська гарантія як забезпечення виконання цього Договору не повертається Замовником Постачальнику у разі порушення Постачальником умов Договору щодо строків поставки товару, невиконання (часткового виконання) умов Договору Постачальником
У разі настання значних обставин Замовник набуває права на безумовне звернення до банку-гаранта щодо стягнення за рахунок коштів забезпечення виконання договору про закупвілю, сума яких визначена банківською гарантією, у повному розмірі.
Вимога надсилається шляхом письмового звернення Замовника до банку-гаранта з вимогою сплатити суми банківської гарантії до відповідного бюджету/на рахунок Замовника згідно з визначеними Замовником реквізитами рахунку не пізніше 5 робочих днів з дня отримання банком-гарантом письмової вимоги Замовника, у випадку одноразового порушення Постачальником.»
У даному розділі передбачено, що учасник-переможець повинен надати забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії на товар, що є суттєвою помилкою, оскільки предметом закупівлі є охоронні послуги (код ДК 021:2015-79710000-4).
Дане формулювання суперечить предмету закупівлі та створює правову невизначеність щодо об’єкта, на який поширюється забезпечення.
Помилка стосується істотної умови договору, що не може бути змінена після завершення аукціону або укладення договору. Виправлення помилки неможливе без порушення законодавства у сфері публічних закупівель.»
Виходячи зі змісту опублікованого Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 14 від 31.07.2025 року рішення про відміну торгів по даній закупівлі послуг не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами.
Скаржник не може погодитися із такою позицією Замовника з наступних причин:
Згідно статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» «Відміна тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся»: 1. Замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. 3. Про відміну тендеру з підстав, визначених у частинах першій та другій цієї статті, має бути чітко зазначено в тендерній документації.
Згідно пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування:
50. Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Звертаємо увагу, що компетенцію виявляти та встановлювати порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник.
Згідно ч.4. статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» такими органами є Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю – це Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба). Згідно інформації на майданчику моніторинг закупівлі органами державного фінансового контролю не проводився та рішення про виявлення порушень прийнято не було.
Жодним із перелічених вище органів не було виявлено та встановлено факт порушень, а отже, Замовник перевищив свої службові повноваження, і такі дії Замовника призвели до неправомірного скасування закупівлі.
Також на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель "Рrozorro" не міститься жодної інформації про встановлення порушень та покладення обов’язку на Замовника їх усунути.
Замовник зазначає, що виявлені порушення неможливо усунути і Скаржник з цим не згоден.
Згідно частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»: Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
Тобто в законі йдеться тільки про істотні умови, і то – їх зміна можлива, у певних випадках.
Відповідно до пункту 18 та 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування:
18. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
19. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Забезпечення виконання договору НЕ належить до істотних умов договору.
Згідно статті 638 Цивільного кодексу України: 1. Договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Згідно статті 180 Господарського кодексу України:
Істотні умови господарського договору
1. Зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
2. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
3. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
4. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
5. Ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними.
6. У разі визнання погодженої сторонами в договорі ціни такою, що порушує вимоги антимонопольно-конкурентного законодавства, антимонопольний орган має право вимагати від сторін зміни умови договору щодо ціни.
7. Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. На зобов'язання, що виникли у сторін до укладення ними господарського договору, не поширюються умови укладеного договору, якщо договором не передбачено інше. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору.
Зазначене «порушення» можна усунути наступним шляхом:
Згідно Додатку №3 до тендерної документації «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ» у розділі 14 «14.ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ» всюди, де це є необхідним додатковою угодою замінити слово «ТОВАР» на слово «ПОСЛУГА».
Тобто учасник-переможець міг оформити забезпечення тендерної пропозиції та на дату укладення договору надати Замовнику паперовий оригінал банківської гарантії як забезпечення виконання договору в розмірі 5 відсотків від вартості договору в національній валюті України- гривні, згідно умов тендерної документації, та в один день підписати договір разом із додатковою угодою та викласти в новій редакції пункти 14.3.3. та 14.7. всюди, де це є необхідним додатковою угодою замінити слово «ТОВАР» на слово «ПОСЛУГА».
Тобто дану ситуацію можна було вирішити без скасування закупівлі, адже вже пророблену довгу роботу – проведено аукціон, розпочато кваліфікацію найбільш економічно вигідної пропозиції (при чому ціна Скаржника значно економить державний бюджет). Тобто закупівля вже буквально на фінальній стадії. І з даної ситуації можна було вийти, завершивши кваліфікацію пропозицій та укласти договір.
Враховуючи все вищезазначене, вбачається, що Замовник умисно міг допустити «так зване порушення», щоб згодом відмінити торги з цієї підстави, якщо виграє не той учасник.
Наголошуємо: жодним контролюючим органом не встановлено факт порушення + Замовником не доведено, що було порушення + Замовником не доведено, що порушення неможливо усунути.
Тому вважаємо, що наше право на участь та потенційну перемогу у закупівлі та підписання договору було порушено, а порушення цих прав можливо захистити шляхом скасування рішення Замовника про відміну закупівлі та зобов’язання Замовника завершити процедуру закупівлі згідно чинного законодавства.
Підсумок: Замовник може усунути «так звану виявлену невідповідність», а саме - шляхом підписанням додаткової угоди.
Внаслідок протизаконних дій Замовника було грубо порушено право Скаржника бути обраним переможцем процедури закупівлі.
Так, у діях Замовника містяться ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону, а перш за все: відкритості та прозорості на всіх стадіях публічних закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/прощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінаційності учасників, що призводить до порушення прав та інтересів нашого товариства, як переможця закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)