-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Фільтра
Завершена
6 334 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 190 044.00 UAH
мін. крок: 3% або 190 044.00 UAH
Період оскарження:
14.07.2025 09:09 - 18.07.2025 09:14
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Номер:
32e5444bb9804eddb0012f77602a3936
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-14-000474-a.a1
Назва:
ВИМОГА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Вимога:
Шановний Замовнику!
У рамках проведення спрощеної закупівлі UA-2025-07-14-000474-a, фільтра (код ДК 021:2015 35420000-4 - Частини транспортних засобів військового призначення), оголошення про яку оприлюднено у системі Prozorro, повідомляємо про ВИЯВЛЕННЯ ПОРУШЕННЯ, яке було допущене під час розгляду пропозиції учасника, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КРАЯНИ» визнаного переможцем.
Згідно з умовами, визначеними у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, учасники повинні надати: «Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником код ДК 021:2015 35420000 - 4 (Частини транспортних засобів військового призначення).
Відповідно до п. 9 Додатка 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати:
- Скан-копії/ю аналогічних (аналогічного) за предметом закупівлі договорів (договору) (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір (двосторонній або декількасторонній) поставки товару, що є аналогічним за предметом закупівлі, подібний за змістом та своєю правовою природою».
Згідно проекту договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти «Виконавець зобов’язується у 2025 році поставити та передати Замовнику продукцію в кількості, строки і за ціною, зазначеною у Специфікації, що є невід’ємною частиною цього Договору (Додаток № 1), а Замовник – прийняти і оплатити таку продукцію (код ДК № 021:2015 35420000-4 - Частини транспортних засобів військового призначення).
Однак, переможець у складі своєї пропозиції на підтвердження досвіду надав договір, предмет якого має код ДК 021:2015 – 42910000 -8 - Апарати для дистилювання, фільтрування чи ректифікації. Галузь застосування: промислове обладнання загального призначення.
Даний код охоплює апарати, що використовуються для очищення, розділення чи переробки речовин — дистилятори, фільтри, ректифікаційні колони тощо.
Класифікація: входить до класу 42900000-5 Установки для перероблення та очищення. Відноситься до обладнання для технологічних процесів у різних галузях промисловості, в т.ч. харчовій, хімічній, фармацевтичній.
Код 35420000 - 4 - Частини транспортних засобів військового призначення.
Галузь застосування: оборонна сфера, комплектування, ремонт або обслуговування військових машин і механізмів.
Охоплює комплектуючі, вузли, запчастини до військових транспортних засобів (наприклад, бронетранспортерів, військових вантажівок, спеціалізованої техніки).
Класифікація: належить до коду 35400000-2 Військові транспортні засоби та супутні частини.
Отже це спеціалізована продукція для військового призначення, а не для загальногосподарського використання.
Відповідно до Правил визначення предмета закупівлі, затверджених наказом МЕРТ № 708 від 15.04.2020 (у редакції, чинній на дату запиту), предмет закупівлі визначається за показником четвертого знаку коду згідно з Класифікатором ДК 021:2015.
Тобто, якщо йдеться про обладнання, що виконує фільтрацію, очищення, перегонку тощо - це код 4291.
Якщо ж мова йде про частину, вузол, деталь, яка буде використовуватись для військової техніки, навіть якщо вона виконує схожі функції — то предметом закупівлі є саме військова частина техніки, код 3542.
Таким чином, поданий переможцем договір не відповідає визначенню аналогічного договору, як це прямо зазначено в Оголошенні Замовника, в п. 9 Додатка 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. А також не відповідає предмету закупівлі, а саме п.1.1 проекту договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти.
Так згідно статті 14 Закон України «Про публічні закупівлі», «Замовник у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може встановити вимоги до наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору».
Тобто, Замовник має право вимагати аналогічний договір саме по суті предмета закупівлі, а не будь-який подібний за функцією чи схожим обладнанням.
Відповідно до Наказу МЕРТ № 708 від 15.04.2020 року «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»: Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником відповідно до показника четвертого знака класифікатора ДК 021:2015.
Тобто: якщо предметом закупівлі є частини військової техніки (35420000-4), то аналогічним договором може бути лише такий, де предмет і код договору також належить до цього розділу або суміжного в межах оборонної техніки. Код 42910000-8 — обладнання для фільтрування — є іншою групою класифікатора (не стосується оборонного призначення) і не може вважатися аналогічним.
Отже, якщо Замовник вимагає аналогічний договір по конкретному предмету закупівлі, то підтвердження досвіду виконання договорів за іншим кодом класифікатора, навіть зі схожим функціональним призначенням, є невідповідністю, що повинна тягнути відхилення пропозиції.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 31 Закону, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про спрощену закупівлю.
На підставі вищевикладеного вважаємо надання договору за кодом 42910000-8 Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАЯНИ» визнаного переможцем не відповідає вимогам закупівлі по коду 35420000-4, отже Замовник мав зобов’язання відхилити пропозицію такого учасника.
Вимагаємо, відхилити пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАЯНИ».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2025 09:16
Вирішення:
Відповідно п. 9 Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі одним з кваліфікаційних критеріїв встановлено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Таким чином учасник мав надати «скан-копії/ю аналогічних (аналогічного) за предметом закупівлі договорів (договору) (не менше одного договору)»
При цьому у п. 9 Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що «Аналогічним вважається договір (двосторонній або декількасторонній) поставки товару, що є аналогічним за предметом закупівлі, подібний за змістом та своєю правовою природою.»
Учасником ТОВ «КРАЯНИ» у складі пропозиції надано скан-копію договору № 236 від 18.12.2024 укладеного з військовою частиною А0297 (з Замовником). Предметом укладеного договору є паливні та масляні фільтра, що встановлюються на бойові броньовані машини типу М113 й UPR-765 та безумовно підпадають під код національного класифікатора ДК 021:2015 35420000-4 - Частини транспортних засобів військового призначення, оскільки що є аналогічними з предметом закупівлі, подібними за змістом та своєю правовою природою.
Замовник, приймаючи рішення про «аналогічність» за предметом закупівлі наданого договору, керується позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що викладена у рішенні № 24532-р/пк-пз від 29.10.2021 (оголошення № UA-2021-09-17-006036-c). За яким розглядалось питання «аналогічності» договору, який містив код ДК 021:2015 відмінний від того, який був предметом процедури закупівлі. Колегією Антимонопольного комітету України встановлено, що аналогічним вважається договір поставки товару, що є аналогічним за предметом закупівлі, подібний за змістом та своєю правовою природою при відмінних кодах державного класифікатора.
Статус вимоги:
Не задоволено