-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги зі страхування майна
Завершена
207 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 070.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 070.00 UAH
Період оскарження:
11.07.2025 17:06 - 02.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
b621c39be32e4918a2c3dcd8c1cc195f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-11-010348-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 01_ТА-202401_UAas УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ.pdf 15.07.2025 08:52
- 50629.pdf.p7s 15.07.2025 08:52
- 50629.pdf 15.07.2025 08:52
- Скарга до АМКУ - Фонд комунального майна Чернігівської міської ради.pdf 15.07.2025 08:52
- Скарга до АМКУ - Фонд комунального майна Чернігівської міської ради.pdf.p7s 15.07.2025 08:52
- Скарга до АМКУ - Фонд комунального майна Чернігівської міської ради.docx 15.07.2025 08:52
- sign.p7s 15.07.2025 08:53
- рішення від 17.07.2025 № 11204.pdf 17.07.2025 14:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.07.2025 № 11552.pdf 25.07.2025 16:01
- рішення від 24.07.2025 № 11552.pdf 29.07.2025 12:53
- Перелік змін до ТД 28.07.2025 16:12
- Додаток 3 зі змінами 28.07.2025 16:13
- Перелік змін до ТД редакція від 31.07.25 31.07.2025 16:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.07.2025 09:51
Дата розгляду скарги:
24.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.07.2025 14:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.07.2025 12:53
Дата виконання рішення Замовником:
31.07.2025 16:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення комісії АМКУ №11552-р/пк-пз від 24.07.2025 порушення усунені
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f4c8fc0c0db14fbeaf439ec734b9511e
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 12 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 12 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, а саме, Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника, яка підтверджує відповідність фінансових показників учасника за 2024 рік наступним вимогам:
- «розмір активів» є більшим ніж 1 900 000 тис. гривень;
- «розмір власного капіталу» є більшим ніж 400 000 тис. гривень;
- «розмір страхових резервів» є більшим ніж 700 000 тис. гривень;
- «рівень виплат» становить не менше 27%.
1. Щодо фінансових показників (п. 12 дод. № 3 до ТД).
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має за 2024 р. наступні фінансові показники: «розмір активів» не менший ніж 1 900 000 000,00 гривень, «розмір власного капіталу» не менший ніж 400 000 000,00 гривень; «розмір страхових резервів» не менший ніж 700 000 000,00 гривень; «рівень виплат» не менший ніж 27%.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, надати про це відповідні довідки, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 11 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром активів станом за 2024 р., що є не меншим, ніж 1 900 000 000,00 грн., (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/12/3);
- 12 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром власного капіталу станом на 2024 р., що є не меншим, ніж 400 000 000,00 грн., (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/12/2);
- 13 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів станом на 2024 р., що є не меншими, ніж 700 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/12/4);
- 22 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із рівнем виплат станом за 2024 р., що є не меншим, ніж 27%, (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/12/10);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 11 (одинадцяти) страхових компаній із 54 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/25/03/12/44713), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають інші фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, має бути видалена Замовником.
- «розмір активів» є більшим ніж 1 900 000 тис. гривень;
- «розмір власного капіталу» є більшим ніж 400 000 тис. гривень;
- «розмір страхових резервів» є більшим ніж 700 000 тис. гривень;
- «рівень виплат» становить не менше 27%.
1. Щодо фінансових показників (п. 12 дод. № 3 до ТД).
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має за 2024 р. наступні фінансові показники: «розмір активів» не менший ніж 1 900 000 000,00 гривень, «розмір власного капіталу» не менший ніж 400 000 000,00 гривень; «розмір страхових резервів» не менший ніж 700 000 000,00 гривень; «рівень виплат» не менший ніж 27%.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, надати про це відповідні довідки, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 11 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром активів станом за 2024 р., що є не меншим, ніж 1 900 000 000,00 грн., (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/12/3);
- 12 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром власного капіталу станом на 2024 р., що є не меншим, ніж 400 000 000,00 грн., (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/12/2);
- 13 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів станом на 2024 р., що є не меншими, ніж 700 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/12/4);
- 22 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із рівнем виплат станом за 2024 р., що є не меншим, ніж 27%, (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/24/12/10);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 11 (одинадцяти) страхових компаній із 54 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/25/03/12/44713), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають інші фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова умова Тендерної документації є дискримінаційною та порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
2. КЕП листа НБУ від 01.07.2025 р. (файл 50629.pdf)
-
Повʼязаний документ:
50629.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
1. Лист НБУ від 01.07.2025 р. (файл 50629);
-
Повʼязаний документ:
50629.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Фонд комунального майна Чернігівської міської ради внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a3e82f48af8a47fb8224a45e0655b789
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 16 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником встановлена вимога, яка, на думку Скаржника, є дискримінаційною.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 16 додатку № 3 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен надати довідку в довільній формі про те, що учасник має структурний підрозділ в місті Чернігові, а також телефонну лінію екстреного зв’язку та сервісної підтримки для обслуговування страхувальників і потерпілих, що працює в цілодобовому режимі. Додатково, необхідно зазначити в довідці конкретну адресу структурного підрозділу в місті Чернігові та номери телефонів.
2. Щодо структурних підрозділів (п. 16 дод. № 3 до ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, має структурний підрозділ в місті Чернігові.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають структурного підрозділу в місті Чернігові, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій), в тому числі й у м. Чернігові.
Скаржник не має структурного підрозділу в місті Чернігові, - відповідно, і не може надати про це довідку, а тому і не має можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи (представництво, філія, відділення, дирекція тощо), в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Враховуючи те, що Скаржник не має структурного підрозділу в місті Чернігові, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
В той же час, Скаржник має договір-доручення, згідно якого ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду, оперативний виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й у м. Чернігові (копія договору № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
2. Щодо структурних підрозділів (п. 16 дод. № 3 до ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, має структурний підрозділ в місті Чернігові.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають структурного підрозділу в місті Чернігові, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій), в тому числі й у м. Чернігові.
Скаржник не має структурного підрозділу в місті Чернігові, - відповідно, і не може надати про це довідку, а тому і не має можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи (представництво, філія, відділення, дирекція тощо), в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Враховуючи те, що Скаржник не має структурного підрозділу в місті Чернігові, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
В той же час, Скаржник має договір-доручення, згідно якого ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду, оперативний виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й у м. Чернігові (копія договору № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
3. Договір про надання асистанських послуг № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
01_ТА-202401_UAas УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Фонд комунального майна Чернігівської міської ради внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.