• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт підвального (цокольного ) приміщення з улаштуванням найпростішого укриття за адресою: вул. Лісна, 9, с.Горенка, Бучанського району, Київської області» (Коригування)

Завершена

3 886 923.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 869.23 UAH
Період оскарження: 11.07.2025 15:05 - 11.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на умови тендерної документації

Номер: 0a35eb5926224c29ab5dab5187856339
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-11-006190-a.c2
Назва: скарга на умови тендерної документації
Скарга:
ГОСТОМЕЛЬСЬКА СЕЛИЩНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ БУЧАНСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-11-006190-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт підвального (цокольного ) приміщення з улаштуванням найпростішого укриття за адресою: вул. Лісна, 9, с.Горенка, Бучанського району, Київської області» (Коригування). Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
Дата розгляду скарги: 01.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2025 13:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.08.2025 12:32
Дата виконання рішення Замовником: 08.08.2025 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокол внесення змін до Тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ», Володимир Лихіцький 380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c1239624b2114795866701ba6f78b6e4
Заголовок пункту скарги: Заперечення на умови Тендерної документації щодо вимог про аналогічний договір:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Заперечення на умови Тендерної документації щодо вимог про аналогічний договір:


Додатком 1 до Тендерної документації визначено:
1.2 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) 1.2. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.2.1. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Договори мають бути укладені з бюджетними замовниками та/або військовими формуваннями.
Аналогічним вважається договір з виконання капітального ремонту та/або нового будівництва будівель та/або споруд.
• Не менше 1 копії договору разом з додатками, зазначеного в довідці.
• Копії/ю - акт (акти) приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в. Та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3.





Дискримінаційність

Щодо вимоги підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Фактично, у тендерній документації зазначено, що аналогічним договором вважається лише такий, який оприлюднений у системі електронних закупівель прозорро, та виконаний, оскільки мають бути надані копії - акту (актів) приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в. Та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3.
Водночас такі вимоги:
• не відповідають статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», де йдеться про досвід виконання аналогічного договору — без уточнення щодо системи його оприлюднення;
• призводить до необґрунтованого обмеження права на участь новостворених підприємств, які мають реальний досвід, але не співпрацювали з замовниками у розумінні Закону (тобто не укладали договорів, які підлягають обов’язковому оприлюдненню в прозорро).
ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» було створене у березні 2025 року, після чого уклало та успішно виконало договори з організаціями, які не є замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Укладання таких договорів не передбачає оприлюднення в прозорро, однак вони мають юридичну силу, містять аналогічний предмет закупівлі та підтверджуються актами виконаних робіт.
ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» уклало та реалізовує договори з організаціями які є замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», при цьому виконання даних договорів триває.
Більше того, встановлення даної вимоги є дискримінаційною, оскільки звужують коло потенційних учасників процедур закупівель, жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання ними послуг, що є предметом закупівлі.
Отже, вимога надання лише Договорів, які мають бути укладені з бюджетними замовниками та/або військовими формуваннями не об'єктивно оцінює досвід і виключає зі змагальності учасників, які не порушили жодної норми закону, але не мають "публічного" договору через тип замовника та саме виконаного публічного договору. Це є порушенням принципу рівного доступу і недискримінації учасників, закріпленого в ст. 5 та 22 Закону.
Вказане підтверджується і Узагальненням практики, що здійснене Антимонопольним комітетом України:
«3. Вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Стаття 16 Закону передбачає встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію до учасників, як зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Інших додаткових вимог до аналогічного (аналогічних) договору (договорів) ні Законом, ні Ліцензійними умовами не визначено.
Разом із цим замовники на свій розсуд додатково встановлюють вимоги до аналогічних договорів, які визначаються Комісією дискримінаційними, оскільки звужують коло потенційних учасників процедур закупівель, жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання ними послуг, що є предметом закупівлі.
До таких вимог належать:
• вимоги щодо конкретного періоду, року / років виконання чи укладення договору (договорів);
• вимоги щодо предмета закупівлі (коду класифікатора, конкретного формулювання назви предмета закупівлі тощо);
• вимоги до обсягу та/або ціни договору (наприклад, встановлюється конкретна сума / обсяг договору або відсоткове співвідношення вартості аналогічного договору до очікуваної вартості закупівлі);
• вимоги до замовника за аналогічним договором (наприклад, визначення, що замовником за аналогічним договором може бути лише суб’єкт, який підпадає під визначення замовника відповідно до Закону);
• вимоги до документів, що підтверджують виконання договору (наприклад, відгуки, видані на ім’я конкретних замовників, у чітко визначений період) тощо.
Приклади рішень Комісії:
від 18.10.2023 № 16676-р/пк-пз (UA-2023-10-05-009551-a);
від 12.07.2023 № 10499-р/пк-пз (UA-2023-06-21-009694-a);
від 24.05.2023 № 7282-р/пк-пз (UA-2023-05-08-009598-a).»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b9922a6f6a9a4d699a8cb51ba8e204d1
Заголовок пункту скарги: Заперечення на умови Тендерної документації щодо вимог про витяг пдв
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо надання Копії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ або копія Витягу з реєстру платників податку на додану вартість.

вимога ТД: 5.8 Копія свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або копія Витягу з реєстру платників податку на додану вартість. Якщо Учасник не зареєстрований платником податку на додану вартість, він має надати копію свідоцтва платника єдиного податку або копія Витягу з реєстру платників єдиного податку.


Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Копію свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ або копія Витягу з реєстру платників податку на додану вартість. Якщо Учасник не зареєстрований платником податку на додану вартість, він має надати копію свідоцтва платника єдиного податку або копія Витягу з реєстру платників єдиного податку.
Інформація, яка визначається наведеними документами міститься в відритих державних реєстрах, а саме реєстрі платників податку на додану вартість та реєстрі платників єдиного податку за наступними посиланнями:
https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod
https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv
Таким чином наведені вимоги неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема суперечать частині 4 статті 22 Закону 922.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення з Додатку 1 до Тендерної документації абзацу:
«Копія свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або копія Витягу з реєстру платників податку на додану вартість. Якщо Учасник не зареєстрований платником податку на додану вартість, він має надати копію свідоцтва платника єдиного податку або копія Витягу з реєстру платників єдиного податку».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 30.07.2025 № 13000-р/пк-пз (далі – Рішення 13000).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 898abcff69144e7fbedd415cd86f87f0
Заголовок пункту скарги: Заперечення на умови Тендерної документації щодо вимог про витяг з ЄДРПОУ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо надання Витягу або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

вимога ТД: 5.9 Витяг або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.


Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- Витяг або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
Інформація, яка визначається наведеними документами міститься в відритих державних реєстрах. Так, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань є відкритим державним реєстром, доступ до якого є вільним.
Таким чином наведені вимоги неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема суперечать частині 4 статті 22 Закону 922.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення з Додатку 1 до Тендерної документації абзацу:
«Витяг або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від №15168-р/пк-пз від 06.07.2021

Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на зазначене участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які підтвердять досвід виконання аналогічних договорів, у спосіб визначений Замовником, що є дискримінаційним для учасників і, зокрема, Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що пов’язані з його участю в Процедурі закупівлі, які відповідно є додатками до цієї скарги.
Тим самим інші документи, а саме Тендерна документація і додатки до неї, на які робить посилання Скаржник, наявні у відкритому доступі в електронній системі закупівель.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

на умови тендерної документації

Номер: 136680c4a6c34ab2b46630bad062d6bc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-11-006190-a.b1
Назва: на умови тендерної документації
Скарга:
ГОСТОМЕЛЬСЬКА СЕЛИЩНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ БУЧАНСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-11-006190-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт підвального (цокольного ) приміщення з улаштуванням найпростішого укриття за адресою: вул. Лісна, 9, с.Горенка, Бучанського району, Київської області» (Коригування). Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі.
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 22.07.2025 22:04
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ», Володимир Лихіцький 380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9327be3991c34914b223e6978d8662a9
Заголовок пункту скарги: Заперечення на умови Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додатком 1 до Тендерної документації визначено:
1.2 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) 1.2. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.2.1. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Договори мають бути укладені з бюджетними замовниками та/або військовими формуваннями.
Аналогічним вважається договір з виконання капітального ремонту та/або нового будівництва будівель та/або споруд.
• Не менше 1 копії договору разом з додатками, зазначеного в довідці.
• Копії/ю - акт (акти) приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в. Та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3.



Дискримінаційність

Щодо вимоги підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Фактично, у тендерній документації зазначено, що аналогічним договором вважається лише такий, який оприлюднений у системі електронних закупівель прозорро, та виконаний, оскільки мають бути надані копії - акту (актів) приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в. Та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3.
Водночас такі вимоги:
• не відповідають статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», де йдеться про досвід виконання аналогічного договору — без уточнення щодо системи його оприлюднення;
• призводить до необґрунтованого обмеження права на участь новостворених підприємств, які мають реальний досвід, але не співпрацювали з замовниками у розумінні Закону (тобто не укладали договорів, які підлягають обов’язковому оприлюдненню в прозорро).
ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» було створене у березні 2025 року, після чого уклало та успішно виконало договори з організаціями, які не є замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Укладання таких договорів не передбачає оприлюднення в прозорро, однак вони мають юридичну силу, містять аналогічний предмет закупівлі та підтверджуються актами виконаних робіт.
ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» уклало та реалізовує договори з організаціями які є замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», при цьому виконання даних договорів триває.
Більше того, встановлення даної вимоги є дискримінаційною, оскільки звужують коло потенційних учасників процедур закупівель, жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання ними послуг, що є предметом закупівлі.
Отже, вимога надання лише Договорів, які мають бути укладені з бюджетними замовниками та/або військовими формуваннями не об'єктивно оцінює досвід і виключає зі змагальності учасників, які не порушили жодної норми закону, але не мають "публічного" договору через тип замовника та саме виконаного публічного договору. Це є порушенням принципу рівного доступу і недискримінації учасників, закріпленого в ст. 5 та 22 Закону.
Вказане підтверджується і Узагальненням практики, що здійснене Антимонопольним комітетом України:
«3. Вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Стаття 16 Закону передбачає встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію до учасників, як зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Інших додаткових вимог до аналогічного (аналогічних) договору (договорів) ні Законом, ні Ліцензійними умовами не визначено.
Разом із цим замовники на свій розсуд додатково встановлюють вимоги до аналогічних договорів, які визначаються Комісією дискримінаційними, оскільки звужують коло потенційних учасників процедур закупівель, жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання ними послуг, що є предметом закупівлі.
До таких вимог належать:
• вимоги щодо конкретного періоду, року / років виконання чи укладення договору (договорів);
• вимоги щодо предмета закупівлі (коду класифікатора, конкретного формулювання назви предмета закупівлі тощо);
• вимоги до обсягу та/або ціни договору (наприклад, встановлюється конкретна сума / обсяг договору або відсоткове співвідношення вартості аналогічного договору до очікуваної вартості закупівлі);
• вимоги до замовника за аналогічним договором (наприклад, визначення, що замовником за аналогічним договором може бути лише суб’єкт, який підпадає під визначення замовника відповідно до Закону);
• вимоги до документів, що підтверджують виконання договору (наприклад, відгуки, видані на ім’я конкретних замовників, у чітко визначений період) тощо.
Приклади рішень Комісії:
від 18.10.2023 № 16676-р/пк-пз (UA-2023-10-05-009551-a);
від 12.07.2023 № 10499-р/пк-пз (UA-2023-06-21-009694-a);
від 24.05.2023 № 7282-р/пк-пз (UA-2023-05-08-009598-a).»

Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на зазначене участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які підтвердять досвід виконання аналогічних договорів, у спосіб визначений Замовником, що є дискримінаційним для учасників і, зокрема, Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що пов’язані з його участю в Процедурі закупівлі, які відповідно є додатками до цієї скарги.
Тим самим інші документи, а саме Тендерна документація і додатки до неї, на які робить посилання Скаржник, наявні у відкритому доступі в електронній системі закупівель.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації