• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту водопідготовки (Установок водоочищення для систем охолодження дизелів тепловозів УОФ 400 – 3од, УОФ-700-1од.,УОФ-2400 – 1 од. та LPRO, BWRO -140- 1 од.)

Послуги з ремонту водопідготовки (Установок водоочищення для систем охолодження дизелів тепловозів УОФ 400 – 3од, УОФ-700-1од.,УОФ-2400 – 1 од. та LPRO, BWRO -140- 1 од.)

Завершена

748 541.66 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 742.71 UAH
Період оскарження: 11.07.2025 13:14 - 20.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 6cd58b43470749279a0dfae8d8150c7f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-11-005894-a.b2
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі РЕГІОНАЛЬНА ФІЛІЯ "ПРИДНІПРОВСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) було оголошено відкриті торги з особливостями щодо послуг з ремонту водопідготовки (Установок водоочищення для систем охолодження дизелів тепловозів УОФ 400 – 3од, УОФ-700-1од.,УОФ-2400 – 1 од. та LPRO, BWRO -140- 1 од.), ідентифікатор закупівлі - UA-2025-07-11-005894-a. Згідно з Протоколом 3007202528489627 від 30.07.2025 року, щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства на підставі нібито, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації на підставі п.44 Особливостей. ТОВ «ТПО «Аріста» не погоджується із зазначеним рішенням Замовника, виходячи з наступного. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника та фактичні обставини, що це підтверджують. У складі нашої тендерної пропозиції були надані технічні характеристики запропонованого товару — каталітичного фільтрувального завантаження з наступними технічними параметрами завантаження: Технічна вимога Замовника Пропозиція Учасника Висновок Ефективний розмір зерен: 0,4–0,8 мм 0,4–0,7 мм 0,4–0,8 мм - вимога тендеру, що значить - в діапазоні значень від 0,4 до 0,8, тоді як наша пропозиція становить 0,4–0,7 мм, що значить - в діапазоні значень від 0,4 до 0,7, тобто знаходиться в необхідному діапазоні значень від 0,4 до 0,8 мм. Висновок – відповідає. Насипна щільність: ≤1,18 кг/л ≤1,05 кг/л ≤ 1,18 кг/л - вимога тендеру, що значить – не більше ніж 1,18, тоді як наша пропозиція становить ≤ 1,05 кг/л, що значить – не більше ніж 1,05, тобто не більше ніж 1,18. Висновок - відповідає Розширення шару: ≥25% ≥30% ≥ 25% - вимога тендеру, що значить – не менше ніж 25%, тоді як наша пропозиція становить ≥ 30%, що значить не менше ніж 30%, тобто не менше ніж 25%, що очевидно відповідає вимогам тендеру. Висновок - відповідає Навантаження по завислим речовинам: ≥1500 мг/л ≥2000 мг/л ≥1500 мг/л - вимога тендеру, що значить – не менше ніж 1500 мг/л, тоді як наша пропозиція становить ≥ 2000, тобто не менше ніж 1500 мг/літр, що є очевидно кращим значенням цього показника. Висновок - відповідає Таким чином, усі показники повністю відповідають або кращі за мінімальні вимоги Замовника, а саме: • наше значення розміру зерен потрапляє в зазначений інтервал (0,4–0,8 мм); • наші характеристики є кращими або оптимальнішими в межах встановлених вимог. Згідно з усталеним розумінням логіки інтервалу: значення, що перебувають у межах діапазону, не можуть тлумачитися як порушення. Таким чином, показник '0,4–0,7 мм' безумовно належить до множини значень '0,4–0,8 мм'." Це робить аргумент формально неспростовним. Але Замовник у рішенні зазначив про невідповідність усіх наведених параметрів, однак таке твердження не ґрунтується на фактичних даних пропозиції. Замовником у Протоколі № 3007202528489627 не наведено конкретних доказів того, в чому саме полягає невідповідність технічним характеристикам. Зокрема, не вказано жодного пункту технічної специфікації, який порушено, або ж не надано обґрунтування, чому значення, що входять у межі встановлених допусків, вважаються невідповідними. Така відсутність належної аргументації порушує принцип об’єктивності оцінки пропозицій та принцип вмотивованості рішень, закріплених у Законі. Антимонопольний комітет України у своїй практиці неодноразово наголошував, що значення технічних характеристик, які потрапляють у межі встановленого діапазону, не можуть вважатися такими, що не відповідають технічній специфікації. (наприклад, рішення №11360-р/пк-пз від 12.08.2022). Замовником також не було запропоновано усунення начебто виявлених невідповідностей через механізм, передбачений п. 43 Особливостей, що свідчить про відсутність добросовісності або можливу упередженість при оцінці нашої пропозиції." Це можна трактувати як ухилення від забезпечення рівного підходу до учасників. Порушення норм законодавства Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються з дотриманням принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та об’єктивної оцінки пропозицій. Згідно з частиною 16 статті 29 Закону, Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію, якщо вона відповідає встановленим вимогам, а відхилення має ґрунтуватися на фактичних невідповідностях, а не на припущеннях чи суб’єктивному тлумаченні. Також, згідно з частиною 4 статті 14 Закону, тендерна документація повинна містити вичерпні вимоги, які підлягають чіткому та однаковому тлумаченню всіма сторонами процедури. У документації не було встановлено жодних граничних (максимальних) меж щодо предмета закупівлі, порушення яких могло би бути підставою для відхилення. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. З огляду на вищевикладене, у Замовника відсутні обґрунтовані підстави для відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства відповідно до пункту 44 Особливостей, оскільки надані технічні характеристики повністю відповідають вимогам тендерної документації. ТОВ «ТПО «АРІСТА, вважає що рішення Замовника було прийняте з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таким чином ТОВ «ТПО «АРІСТА» вважає, що наша тендерна пропозиція потребує додаткової перевірки та аналізу, так як відповідає вимогам тендерної документації та законодавства в цілому. Таким чином, Рішення Замовника від 30 липня 2025 року, оформлене Протоколом 3007202528489627 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» про відхилення тендерної пропозиції порушує права Скаржника. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Усунення зазначених в даній скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов’язання відмінити Рішення від 30 липня 2025, оформлене Протоколом 3007202528489627. Враховуючи вищевикладене, та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та зобов’язати Замовника скасувати рішення від 30 липня 2025 року, оформлене Протоколом 3007202528489627 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Додатки: 1. Копія Протоколу 3007202528489627 від 30.07.2025 року. 2. Порівняльна таблиця. 3. Додаток №3 із змінами (Тендерна документація). 4. Паспорт заводу виробника завантаження з перекладом.
Дата розгляду скарги: 12.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.08.2025 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.08.2025 17:48
Дата виконання рішення Замовником: 18.08.2025 11:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12420-р/пк-пз від 12.08.2025 скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислове об'єднання "Аріста" (код ЄДРПОУ: 33221885) за процедурою закупівлі — UA-2025-07-11-005894-a "Послуги з ремонту водопідготовки (Установок водоочищення для систем охолодження дизелів тепловозів УОФ 400 – 3од, УОФ-700-1од.,УОФ 2400 – 1 од. та LPRO, BWRO -140- 1 од.)".
Автор: ТОВ Торгівельно-промислове обїєднання Аріста, Олійник Лілія Василівна +380967272840 olv@arista.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5408ffc7edb24d87bf09644743c7141a
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У складі нашої тендерної пропозиції були надані технічні характеристики запропонованого товару — каталітичного фільтрувального завантаження з наступними технічними параметрами завантаження:
Технічна вимога Замовника Пропозиція Учасника Висновок
Ефективний розмір зерен: 0,4–0,8 мм 0,4–0,7 мм 0,4–0,8 мм - вимога тендеру, що значить - в діапазоні значень від 0,4 до 0,8, тоді як наша пропозиція становить 0,4–0,7 мм, що значить - в діапазоні значень від 0,4 до 0,7, тобто знаходиться в необхідному діапазоні значень від 0,4 до 0,8 мм.
Висновок – відповідає.
Насипна щільність: ≤1,18 кг/л ≤1,05 кг/л ≤ 1,18 кг/л - вимога тендеру, що значить – не більше ніж 1,18, тоді як наша пропозиція становить ≤ 1,05 кг/л, що значить – не більше ніж 1,05, тобто не більше ніж 1,18.
Висновок - відповідає
Розширення шару: ≥25% ≥30% ≥ 25% - вимога тендеру, що значить – не менше ніж 25%, тоді як наша пропозиція становить ≥ 30%, що значить не менше ніж 30%, тобто не менше ніж 25%, що очевидно відповідає вимогам тендеру.
Висновок - відповідає
Навантаження по завислим речовинам: ≥1500 мг/л ≥2000 мг/л ≥1500 мг/л - вимога тендеру, що значить – не менше ніж 1500 мг/л, тоді як наша пропозиція становить ≥ 2000, тобто не менше ніж 1500 мг/літр, що є очевидно кращим значенням цього показника.
Висновок - відповідає
Таким чином, усі показники повністю відповідають або кращі за мінімальні вимоги Замовника, а саме:
• наше значення розміру зерен потрапляє в зазначений інтервал (0,4–0,8 мм);
• наші характеристики є кращими або оптимальнішими в межах встановлених вимог.
Згідно з усталеним розумінням логіки інтервалу: значення, що перебувають у межах діапазону, не можуть тлумачитися як порушення. Таким чином, показник '0,4–0,7 мм' безумовно належить до множини значень '0,4–0,8 мм'." Це робить аргумент формально неспростовним.
Але Замовник у рішенні зазначив про невідповідність усіх наведених параметрів, однак таке твердження не ґрунтується на фактичних даних пропозиції.
Замовником у Протоколі № 3007202528489627 не наведено конкретних доказів того, в чому саме полягає невідповідність технічним характеристикам. Зокрема, не вказано жодного пункту технічної специфікації, який порушено, або ж не надано обґрунтування, чому значення, що входять у межі встановлених допусків, вважаються невідповідними.
Така відсутність належної аргументації порушує принцип об’єктивності оцінки пропозицій та принцип вмотивованості рішень, закріплених у Законі.
Антимонопольний комітет України у своїй практиці неодноразово наголошував, що значення технічних характеристик, які потрапляють у межі встановленого діапазону, не можуть вважатися такими, що не відповідають технічній специфікації. (наприклад, рішення №11360-р/пк-пз від 12.08.2022).
Замовником також не було запропоновано усунення начебто виявлених невідповідностей через механізм, передбачений п. 43 Особливостей, що свідчить про відсутність добросовісності або можливу упередженість при оцінці нашої пропозиції."
Це можна трактувати як ухилення від забезпечення рівного підходу до учасників.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

ЗВЕРНЕННЯ (СКАРГА) щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції

Номер: 4939fc768d6147ac9518fbca99c4b9c4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-11-005894-a.a1
Назва: ЗВЕРНЕННЯ (СКАРГА) щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
ТОВ «ТПО «АРІСТА» (далі — Учасник), як учасник процедури закупівлі (Послуги з ремонту водопідготовки (Установок водоочищення для систем охолодження дизелів тепловозів УОФ 400 – 3од, УОФ-700-1од.,УОФ-2400 – 1 од. та LPRO, BWRO -140- 1 од.), оголошеної відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", ID закупівлі в електронній системі UA-2025-07-11-005894-a, звертається до вас у зв’язку з неправомірним, на нашу думку, відхиленням нашої тендерної пропозиції. Згідно з Протоколом 3007202528489627 від 30.07.2025 року, щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства на підставі нібито, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Позиція Учасника: У складі нашої тендерної пропозиції були надані технічні характеристики запропонованого товару — каталітичного фільтрувального завантаження з наступними технічними параметрами завантаження: Технічна вимога Замовника Пропозиція Учасника Висновок Ефективний розмір зерен: 0,4–0,8 мм 0,4–0,7 мм 0,4–0,8 мм - вимога тендеру, що значить в діапазоні значень від 0,4 до 0,8, тоді як наша пропозиція становить 0,4–0,7 мм, тобто в діапазоні значень від 0,4 до 0,8 мм. Висновок – відповідає. Насипна щільність: ≤1,18 кг/л ≤1,05 кг/л ≤ 1,18 кг/л - вимога тендеру, що значить – не більше ніж 1,18, тоді як наша пропозиція становить ≤ 1,05 кг/л, тобто не більше ніж 1,18. Висновок - відповідає Розширення шару: ≥25% ≥30% ≥ 25% - вимога тендеру, що значить – не менше ніж 25%, тоді як наша пропозиція становить ≥ 30%, тобто не менше ніж 25%, що очевидно відповідає вимогам тендеру ; Висновок - відповідає Навантаження по завислим речовинам: ≥1500 мг/л ≥2000 мг/л ≥1500 мг/літр - вимогам тендеру, що значить – не менше ніж 1500 мг/літр, тоді як наша пропозиція становить ≥ 2000, тобто не менше ніж 1500 мг/літр, що є очевидно кращим значенням цього показника. Висновок - відповідає Таким чином, усі показники повністю відповідають або перевищують мінімальні вимоги Замовника, а саме: • наш розмір зерен потрапляє в зазначений інтервал (0,4–0,8 мм); • наші характеристики є кращими або оптимальнішими в межах встановлених вимог. Замовник у рішенні зазначив про невідповідність усіх наведених параметрів, однак таке твердження не ґрунтується на фактичних даних пропозиції. Порушення норм законодавства Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються з дотриманням принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та об’єктивної оцінки пропозицій. Згідно з частиною 16 статті 29 Закону, Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію, якщо вона відповідає встановленим вимогам, а відхилення має ґрунтуватися на фактичних невідповідностях, а не на припущеннях чи суб’єктивному тлумаченні. Також, згідно з частиною 4 статті 14 Закону, тендерна документація повинна містити вичерпні вимоги, які підлягають чіткому та однаковому тлумаченню всіма сторонами процедури. У документації не було встановлено жодних граничних (максимальних) меж щодо предмета закупівлі, порушення яких могло би бути підставою для відхилення. Вимоги Скаржника: На підставі викладеного ТОВ «ТПО «Аріста» вважає, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТПО «Аріста» відповідно до пп.2 п. 1 ст. 31 Закону та з урахуванням пп.2 п.41 Особливостей є незаконним, тому вимагаємо: 1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТПО «АРІСТА". 2. Повторно розглянути нашу тендерну пропозицію відповідно до принципів законності, об’єктивності та недискримінації. 3. У разі подальшого безпідставного відхилення — залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України (постійно діюча адміністративна колегія), а також оскаржити дії Замовника у судовому порядку
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: День добрий. Електронною системою не передбачена можливість зміни результатів процедури закупівлі після їх публікації. В разі якщо учасник не погоджується з рішенням уповноваженої особи організатора закупівлі, він може скористатися правом оскарження цього рішення в органах оскарження.
Статус вимоги: Відхилено