-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
«Нове будівництво споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на території Маяківського ліцею за адресою: Одеська область, Одеський район, село Маяки, вул. Преображенська, 69-А» Згідно коду: ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель
Торги не відбулися
122 553 721.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 612 768.61 UAH
мін. крок: 0.5% або 612 768.61 UAH
Період оскарження:
10.07.2025 18:49 - 22.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга ТОВ "БЕРГ ГРУПП" щодо скасування неправомірного рішення Управління містобудування, архітектури, землевпорядкування, екології, житлово-комунального господарства та комунальної власності Маяківської сільської ради про визнання пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ / ІПН 41592914) переможцем на закупівлю по предмету «Нове будівництво споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на території Маяківського ліцею за адресою: Одеська область, Одеський район, село Маяки, вул. Преображенська, 69-А» Згідно коду: Згідно коду: ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель (ДК 021:2015: 45216129-4 Будівництво сховищ), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-10-011739-a. та про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ / ІПН 41592914), оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 26 липня 2025 року,
Номер:
f72d33b0c27a45bb9ec37d9755c1d39f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-10-011739-a.c1
Назва:
Скарга ТОВ "БЕРГ ГРУПП" щодо скасування неправомірного рішення Управління містобудування, архітектури, землевпорядкування, екології, житлово-комунального господарства та комунальної власності Маяківської сільської ради про визнання пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ / ІПН 41592914) переможцем на закупівлю по предмету «Нове будівництво споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на території Маяківського ліцею за адресою: Одеська область, Одеський район, село Маяки, вул. Преображенська, 69-А» Згідно коду: Згідно коду: ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель (ДК 021:2015: 45216129-4 Будівництво сховищ), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-10-011739-a. та про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ / ІПН 41592914), оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 26 липня 2025 року,
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1.3. Відгук.pdf 30.07.2025 13:51
- Договірна ціна.pdf 30.07.2025 13:51
- 1. Довідка_ що підтверджує наявність виконання аналогічного договору.pdf 30.07.2025 13:51
- 4. Підтвердження фінансової спроможності.pdf 30.07.2025 13:51
- Заява скаржника про участь суб’єкта оскарження в розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу.pdf 30.07.2025 13:51
- 97.imd 30.07.2025 13:52
- Лист ТОВ Дитяче та спортивне обладнання дилер Radici Pietro.pdf 30.07.2025 13:52
- 2907 Скарга АМКУ.pdf 30.07.2025 13:52
- Комерційна пропозиція дилера Pedrollo.pdf 30.07.2025 13:53
- Тендерна документація Маяки від 10.07.2025.docx 30.07.2025 13:53
- Комерційна пропозиція ТОВ Хілті (Україна) ЛТД.pdf 30.07.2025 13:53
- 2. Наявність МТБ.pdf 30.07.2025 13:53
- 1.1. Аналогічний договір.pdf 30.07.2025 13:53
- Зведений кошторисний розрахунок.pdf 30.07.2025 13:53
- ТОВ Хілті Україна ЛТД дистриб'ютор HILTI.pdf 30.07.2025 13:54
- Підсумкова відомість ресурсів_compressed.pdf 30.07.2025 13:54
- Сертифікат відповідності ТОВ Електроприводи Белімо Україна.pdf 30.07.2025 13:54
- Додаток 1.1 до тендерної документації.rar 30.07.2025 13:54
- Сертифікат офіційного дилера Pedrollo.pdf 30.07.2025 13:54
- Сертифікат відповідності ТОВ Хілті (Україна) Лтд.pdf 30.07.2025 13:55
- 2907Скарга АМКУ.docx 30.07.2025 14:07
- sign.p7s 30.07.2025 14:31
- рішення від 01.08.2025 № 11912.pdf 01.08.2025 15:16
- інформація про перенесення розгляду скарги від 11.08.2025 № 1695.pdf 11.08.2025 16:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.08.2025 № 12687.pdf 19.08.2025 15:17
- рішення від 18.08.2025 № 12687.pdf 21.08.2025 15:20
- Пояснення по суті скарги від 02.07.2025 року 05.08.2025 16:21
- Пояснення по суті скарги від 02.07.2025 року 05.08.2025 16:21
- Клопотання про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу 12.08.2025 15:50
- Клопотання про відеоконференцію 120825 12.08.2025 15:51
- Протокол виконання рішення АМКУ від 220825 22.08.2025 10:45
- Протокол PDF виконання рішення АМКУ від 220825 22.08.2025 10:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.07.2025 15:40
Дата розгляду скарги:
11.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.08.2025 15:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.08.2025 15:20
Дата виконання рішення Замовником:
22.08.2025 10:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунуто. Рішення виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
78b6fb50160f4b139625cc99eb818f36
Заголовок пункту скарги:
Щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника (переможця) Торгів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" " умовам технічної специфікації, кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам щодо предмета закупівлі встановлених тендерною документацією.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
10 липня 2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель Prozorro) було оприлюднене оголошення Управлінням містобудування, архітектури, землевпорядкування, екології, житлово-комунального господарства та комунальної власності Маяківської сільської ради (надалі – «Замовник») про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт: «Нове будівництво споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на території Маяківського ліцею за адресою: Одеська область, Одеський район, село Маяки, вул. Преображенська, 69-А» Згідно коду: ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель (ДК 021:2015: 45216129-4 Будівництво сховищ), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-10-011739-a (надалі – Процедура закупівлі).
Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕРГ ГРУПП» (надалі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) є Учасником в даній процедурі закупівлі.
За результатами розгляду пропозиції учасника торгів, а саме ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" ідентифікаційний код 41592914, Замовником було прийняте рішення, яким за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції, визнано пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ 41592914) переможцем закупівлі по предмету «Нове будівництво споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на території Маяківського ліцею за адресою: Одеська область, Одеський район, село Маяки, вул. Преображенська, 69-А» Згідно коду: Згідно коду: ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель (ДК 021:2015: 45216129-4 Будівництво сховищ), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-10-011739-a та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ/ІПН 41592914), про що свідчить ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 26 липня 2025 року, який було оприлюднено в електронній системі закупівель 26.07.2025 року (надалі за текстом — Протокол).
Скаржник вважає, що дії Замовника щодо прийняття рішення про визнання переможцем Торгів учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ 41592914) (надалі за текстом Учасник) та про намір укласти договір про закупівлю не відповідають вимогам законодавства, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон), порушують права та інтереси Скаржника, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Відповідно до п. 59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Таким чином, скарга у даній процедурі закупівлі може бути подана до 31.07.2025 року до 23:59 години.
Підстави оскарження:
1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником, який проводить закупівлю, норм постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) і Закону України «Про публічні закупівлі», а також безпідставне прийняття рішення про визнання переможцем Торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" тендерна пропозиція котрого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу допущених Замовником порушень при прийнятті рішень полягає у тому, що Скаржник має право на участь у процедурі закупівлі які проводяться Замовником з обов’язковим дотриманням останніх усіх вимог, встановлених Особливостями та Законом. При цьому Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ "СПК "ФЛАГМАН" та її акцепту (визнання переможцем) було порушено положення тендерної документації, а також вимог Особливостей та Закону та безпідставно акцептовану пропозицію учасника, яка підлягала відхиленню внаслідок невідповідності умовам технічної специфікації та невідповідності ТОВ "СПК "ФЛАГМАН" кваліфікаційним критеріям .
Суб’єкт оскарження вважає, що рішення Замовника про визнання переможцем Торгів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" прийняте з порушенням вимог тендерної документації, вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок чого порушено права нашого підприємства як учасника на чесні та прозорі торги , а дії Замовника призвели до порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно, оскаржуване рішення уповноваженої особи Замовника, оформлене Протоколом від 26.07.2025р., підлягає скасуванню з огляду на таке:
1. Додатком № 1 до тендерної документації, п.1.1 визначено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних)** за предметом закупівлі договору (договорів): учасник повинен підтвердити досвід повного виконання не менше ніж одного аналогічного договору шляхом подання відповідних підтверджуючих документів, що визначені цією тендерною документацією та надати довідку за формою 1.
**Аналогічний договір - договір підряду, що передбачає виконання робіт щодо капітального ремонту, або реконструкції, або нового будівництва будь-якої будівлі* (або її частини), та з урахуванням інших вимог, що передбачені цією тендерною документацією.
Для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 1, учасник у складі пропозиції, повинен надати:
- не менше одного договору протягом трьох останніх років, що зазначені в Довідці форми 1, з усіма укладеними додатковими угодами, та додатками до них;
- лист – відгук замовника робіт про належне виконання учасником аналогічного договору;
- акт (-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3).
**Надані (-ий) аналогічні (-ий) договори (-ір) сумарно мають бути виконані не менше ніж на 70 % від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі: 122 553 721,20 грн. з ПДВ, отже на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (-ів) останні сумарно мають бути виконані не менше ніж на 85787604,84грн.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано договір підряду № 058/230/67 від 26 травня 2023 р. – файл 1.1. Аналогічний договір.pdf загальна ціна договору становить 15 500 000 грн.
Учасник зазначив, що Аналогічний договір №058/230/67 від 26.05.2023р. укладений згідно оголошення UA-2023-05-29-005137-a, але це оголошення від 29.05.2023р.
В Довідці, що підтверджує наявність виконання аналогічних договорів файл «1. Довідка_ що підтверджує наявність виконання аналогічного договору.pdf» учасником зазначено про наявність лише одного виконаного договору а саме договору підряду № 058/230/67 від 26 травня 2023 р на загальну суму 15 500 000 грн.
Аналогічно поданий відгук Відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, комунального майна Авангардівської селищної ради від 04 червня 2025р. № 120 про викання робіт підтверджує виконання робіт по договору підряду № 058/230/67 від 26 травня 2023 р. лише на загальну суму 15 500 000 грн. (файл – 1.3. відгук.Pdf)
Подані документи учасником, не відповідають вимогам тендерної документації щодо аналогічних договорів, який (і) повинен(повинні) бути виконаний(і) на суму не менше 85 787 604,84 грн. Таким чином поданий учасником договір загальною вартістю 15 500 000 грн. не є належним документальним підтвердженням досвіду виконання аналогічного договору згідно вимог ТД (учасником не надані аналогічні договори на визначену в ТД суму відгуки щодо їх виконання та акти виконаних робіт), таким чином рішення щодо визначення переможцем учасника не відповідає вимогам Тендерної документації замовника так як останній не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним Тендерною документацією.
2. ТОВ «СПК «Флагман» у складі своєї пропозиції надав: Підсумкову відомість ресурсів, (файл Підсумкова відомість ресурсів_compressed.pdf) в якій у Розділі ІІІ Будівельні матеріали, вироби і комплекти зазначив усі матеріали, вироби – виробництво Україна.
- В свою чергу позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 301 - Дюбель-цвях HPS-1 6/30x55, виробником якого є Корпорація «Hilti Aktiengesellschaft» зазначений учасноком, як такий, що виробляється в Україні, хоча вказаний товар виробляється Корпорацією «Hilti Aktiengesellschaft», адреса: Feldkircherstrasse 100, FL-9494 Schaan, Liechtenstein, Ліхтенштейн, для підтвердження цього факту надаємо сертифікат відповідності зареєстрований в реєстрі системи УкрСЕПРО за № UA.003.06796-24, в якому визначено виробника відповідного товару та місцезнаходження в Ліхтенштейні та лист офіційного дилера ТОВ «Хілті (Україна) ЛТД» від 28.07.2025р. № 24644 (файл Сертифікат_відповідності_ТОВ_Хілті_Україна_Лтд.pdf та Комерційна_пропозиція_ТОВ_Хілті_Україна_ЛТД.pdf ).
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 181 - Штучна трава Sit-in Radici XWR 50мм, зазначена учасника, як такий, що виробляється в Україні, хоча фактично виробником є Компанія Radici Pietro Industries and Brands S.p.A. (Via Cav. Pietro Radici, 19, 24026 Cazzano S. Andrea (BG), Italia, країна виробництва Італія для підтвердження цього факту надаємо лист офіційного дилера підприємства виробника ТОВ «Дитяче та спортивне обладнання» від 29.07.2025р. № 400.
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 485 Каналізаційна насосна станція Q=18,0 л/с; Н=5,4м, N=1100 Вт SAR 550 TRm 1.1 Pedrollo зазначена учасником, як такий, що виробляється в Україні, хоча країна походження товару - Італія; Країна виробництва товару - Італія для підтвердження цього факту надаємо лист офіційного дилера ТОВ «КОМПАНІЯ НАСОС ТРЕЙД» № 79 від 29.07.2025р. із зазначенням місця виробництва товару (файл Комерційна_пропозиція_дилера_Pedrollo.pdf).
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 486 Каналізаційна насосна станція Q=1.5 л/с;Н=5,4м, N=750 Вт SAR 100 BCm Pedrollo, зазначена учасником, як такий що виробляється в Україні, хоча країна походження товару -Італія; Країна виробництва товару - Італія для підтвердження цього факту надаємо лист дилера ТОВ «КОМПАНІЯ НАСОС ТРЕЙД» № 79 від 29.07.2025р. із зазначенням місця виробництва товару (файл Комерційна_пропозиція_дилера_Pedrollo.pdf). .
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 532 Трап з горизонтальним випуском Ду 50, з сухим сифоном решіткою 100х100 HL90 – Prblu зазначений у підсумковій відомості ресурсів учасника, як такий, що виробляється в Україні хоча дійсна країна походження товару - Австрія; Країна виробництва товару – Австрія. Інформація розміщенна на сайті виробника за посиланням https://www.hutterer-lechner.com/ru/products/catalog/Floor-drains/horizontal/flange/HL90Prblue.aspx
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 647 Кран кульковий Ду 50 з електроприводом Belimo №24 (Електропривід для кульових кранів Ду 32-50 Belimo NR24A згідно робочого проекту файла 7. ВК СПП ПРУ Маяки 23.09.pdf стор. 14) зазначений у підсумковій відомості ресурсів учасника, як такий що виробляється в Україні хоча виробник - «Belimo Automation AG», Brunnenbachstrasse1, CH-8340 Hinwil, країна походження – Швейцарія, що підверджується сертифікатом відповідності зареєстрованим в реєстрі ТОВ «СЦ «УКРСЕПРОМБУД» за № UA.СП.10202.00001-25 (файл Сертифікат_відповідності_ТОВ_Електроприводи_Белімо_Україна.pdf).
Учасником у складі пропозиції зокрема підсумковій відомості ресурсів не надано інформації щодо застосування ним еквіваленту не зазначено та не надано пояснень що у разі застосування еквіваленту характеристики такого еквівалента обладнання не гіршими, ніж у зазначених матеріалах (виробах, конструкціях, устаткуванні) у зв'язку з цим вбачається, що учасник не планував застосовувати еквівалент обладнання визначеного в підсумковій відомості ресурсів .
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною 1 статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, в даному випадку обсяг недостовірної інформації щодо країни походження стосується великої кількості товару та є суттєвою .
Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені). Подання недостовірної інформації є в тому числі підставою для відхилення пропозиції учасника згідно п.44 Особливостей.
3. Окремо необхідно зазначити, що згідно абзацу 28 п.6. Розділ ІІІ Інструкції з підготовки тендерних пропозицій встановлено, що у складі договірної ціни, учасник обов’язково має передбачити кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховані відповідно до вимог чинного законодавства України. Замовником у пункті 2 «Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації» Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації (надалі – ТД) визначено документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі. Зокрема визначено, що Учасник складає кошторисну/технічну документацію у відповідності до кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва» затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (надалі-Настанова) .
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" не надало в складі тендерної пропозиції розрахунку додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами. Учасником виключно в договірній ціні (файл – Договірна ціна.pdf) заначено «Розрахунок № 12 “кошти на покриття додаткових витрат пов'язаних з інфляційними процесами 950,000 грн.»
Відповідно до п.3. настанови “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженої Наказ Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 із змінами та доповненням встановлено, що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.».
За відсутності будь-якого розрахунку вказаних витрат (є лише посилання на розрахунок № 12 в договірній ціні) неможливо визначити чи були враховані Учасником вимоги Настанови щодо застосування прогнозованих індексів цін виробників чи на підставі даних прогнозу макроекономічних показників , немає посилань на жодні індекси нормативні акти щодо здійснення відповідного розрахунку під час визначення суми таких витрат в розмірі 950 000 грн. Вказана сума розрахована учасником без урахування наведених вимог Настанови
Фактично Учасником поданий розрахунок договірний ціни який складений з порушенням кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва» затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 в частині невірного та необґрунтованого (за відсутності розрахунку) визначення додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, тобто є таким, що не відповідає умовам технічної специфікації, та така пропозиція учасника взагалі підлягає відхиленню на підставі ч.2. п.44 Особливостей (подана пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації ), всупереч цьому замовником прийнято рішення щодо її акцепту.
4. Згідно Додатку 1 до тендерної документації п.1.4 визначено, що Учасник у складі пропозиції документально підтверджує наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, відповідно до Розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» від 07.02.2013 №73, Учасник має надати у складі своєї пропозиції копії своєї фінансової звітності за останній завершений звітний період, для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув, а саме:
- копію Балансу (форма №1), з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий;
- копію Звіту про фінансові результати (форма №2) з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий.
У випадку, якщо Учасником на законних підставах не складається чи не складалася уся чи частина передбаченої цією документацією для такого Учасника фінансової звітності, Учасник має надати у складі своєї пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти.
У складі пропозиції ТОВ «СПК «Флагман» подано файл 4. Підтвердження фінансової спроможності.pdf, який містить в собі фінансову звітність малого підприємства ТОВ «СПК «Флагман» баланс на 31 грудня 2024 р. Форма 1-м та звіт про фінансовий результат за 2024 рік Форма 2-м
Форма 1 та форма 1-м , форма 2 та форма 2-м відповідно до чинного законодавства є різними видами фінансової звітності, яка розрізняється за суб’єктним складом тобто використання відповідної форми залежить від типу суб’єкта господарювання яким цей звіт складається. Але учасником не надано пояснення та обґрунтування, щодо того, що останній є суб’єктом малого підприємництва та останній надає Баланс та Звіт про фінансові результати не за формою №1 та формою №2, а за формою №1-м та формою №2-м відповідно.
Тобто учасником не подані документи (письмові пояснення), які вимагалися Замовником для визначення відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, що виключає можливість визнання такого учасника переможцем у процедурі закупівлі.
5. Додатком 1.1. до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі», визначений детальний перелік робіт та витрат, які учасник повинен передбачити в договірній ціні. Розділом ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», П.6. “Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)” визначає що розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкову відомість ресурсів), виконується відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Інформація щодо обсягу робіт визначена згідно з технічною специфікацією - Додаток № 1.1. В ціні тендерної пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями, устаткування та враховує витрати за використання відвалів будівельного сміття. Вартість тендерної пропозиції, згідно Договірної ціни, включає вартість всіх робіт передбачених у Документації, а також робіт, передбачених проектною документацією. У разі, якщо у пропозиції учасника не включені будь-які роботи, передбачені вищезазначеними документами, така пропозиція відхиляється.
Безпосередньо п. 875 «Технічної специфікації до предмета закупівлі» передбачено що до складу робіт та витрат визначена наявність - Дрова оброблені (зворотний матеріал) в розмірі 12 м3.
П 3.19. Настанови встановлено що у випадках, коли проектними рішеннями передбачено розбирання конструкцій (металевих, залізобетонних, дерев’яних тощо), знесення будівель та споруд, внаслідок чого виникає можливість одержання комплектів, виробів та матеріалів, придатних для повторного застосування, або провадиться супутнє будівництву добування окремих матеріалів (камінь, гравій, ліс тощо), за підсумком локальних кошторисів на розбирання, знесення будівель і споруд та інші роботи довідково наводяться зворотні суми, що враховують реалізацію таких матеріальних ресурсів.
П 3.39. настанови визначено, що за підсумком зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва зазначаються: Зворотні суми, що враховують реалізацію: 1) матеріалів і виробів, одержуваних від розбирання тимчасових будівель і споруд, у розмірі 15 % кошторисної вартості тимчасових будівель і споруд незалежно від строку здійснення будівництва; 2) матеріалів і виробів, одержуваних від знесення будівель і споруд, розбирання комплектів, у розмірі, що визначається за розрахунком; 3) матеріалів, одержуваних у порядку попутного добування. Зазначені зворотні суми складаються з підсумків зворотних сум, наведених довідково в об’єктних (локальних) кошторисах.
Всупереч вказаним положенням незважаючи на те, що технічною специфікацією Замовником було передбачено наявність зворотних матеріалів, Учасник дані розрахунки не включив в зведений кошторисний розрахунок, обов’язковість подачі котрого встановлена “Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” підпункт 6 встановлено, що ”Учасником Має бути подана кошторисна документація. Тобто учасником зроблений зведений кошторисний розрахунок з порушенням Настанови та не у відповідності до Технічної специфікації до предмета закупівлі яка є додатком 1.1. до ТД, що не відповідає умовам технічної специфікації, та така пропозиція учасника взагалі підлягає відхиленню на підставі ч.2. п.44 Особливостей (подана пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації ), всупереч цьому замовником прийнято рішення щодо її акцепту.
6. Відповідно до п.1.2. розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено, що На підтвердження наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, учасник має надати довідку за формою 2
*Учасник повинен документально підтвердити наявність у нього у власності (або використанні) не менше трьох екскаваторів та не менше одного вантажного самоскида.
Всупереч вказаної вимоги учасник не надав інформації про наявність у нього жодного вантажного самоскида (Довідка №130/11 від 21.07.2025р яка містить інформацію про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (файл – 2. Наявність МБТ.pdf) та документів, що підтверджують наявність вантажного самоскида у користуванні/власності. Тобто учасником не подані документи, які вимагалися замовникам для визначення відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим замовником, що виключає можливість визнання такого учасника переможцем у процедурі.
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, Замовник повинен неухильно дотримуватись статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки закупівля повинна здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Згідно з абз. 1 п.п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Акцептувавши (визначивши) тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ 41592914), яка не відповідала встановленим Замовником вимогам, Замовник тим самим порушив права скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі , на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, зокрема принципів зазначених в ст. 5 Закон України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 41, 44, 59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178 та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178,
Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕРГ ГРУПП» (надалі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) є Учасником в даній процедурі закупівлі.
За результатами розгляду пропозиції учасника торгів, а саме ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" ідентифікаційний код 41592914, Замовником було прийняте рішення, яким за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції, визнано пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ 41592914) переможцем закупівлі по предмету «Нове будівництво споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на території Маяківського ліцею за адресою: Одеська область, Одеський район, село Маяки, вул. Преображенська, 69-А» Згідно коду: Згідно коду: ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель (ДК 021:2015: 45216129-4 Будівництво сховищ), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-10-011739-a та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ/ІПН 41592914), про що свідчить ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 26 липня 2025 року, який було оприлюднено в електронній системі закупівель 26.07.2025 року (надалі за текстом — Протокол).
Скаржник вважає, що дії Замовника щодо прийняття рішення про визнання переможцем Торгів учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ 41592914) (надалі за текстом Учасник) та про намір укласти договір про закупівлю не відповідають вимогам законодавства, у тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон), порушують права та інтереси Скаржника, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Відповідно до п. 59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Таким чином, скарга у даній процедурі закупівлі може бути подана до 31.07.2025 року до 23:59 години.
Підстави оскарження:
1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником, який проводить закупівлю, норм постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) і Закону України «Про публічні закупівлі», а також безпідставне прийняття рішення про визнання переможцем Торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" тендерна пропозиція котрого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу допущених Замовником порушень при прийнятті рішень полягає у тому, що Скаржник має право на участь у процедурі закупівлі які проводяться Замовником з обов’язковим дотриманням останніх усіх вимог, встановлених Особливостями та Законом. При цьому Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ "СПК "ФЛАГМАН" та її акцепту (визнання переможцем) було порушено положення тендерної документації, а також вимог Особливостей та Закону та безпідставно акцептовану пропозицію учасника, яка підлягала відхиленню внаслідок невідповідності умовам технічної специфікації та невідповідності ТОВ "СПК "ФЛАГМАН" кваліфікаційним критеріям .
Суб’єкт оскарження вважає, що рішення Замовника про визнання переможцем Торгів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" прийняте з порушенням вимог тендерної документації, вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок чого порушено права нашого підприємства як учасника на чесні та прозорі торги , а дії Замовника призвели до порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно, оскаржуване рішення уповноваженої особи Замовника, оформлене Протоколом від 26.07.2025р., підлягає скасуванню з огляду на таке:
1. Додатком № 1 до тендерної документації, п.1.1 визначено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних)** за предметом закупівлі договору (договорів): учасник повинен підтвердити досвід повного виконання не менше ніж одного аналогічного договору шляхом подання відповідних підтверджуючих документів, що визначені цією тендерною документацією та надати довідку за формою 1.
**Аналогічний договір - договір підряду, що передбачає виконання робіт щодо капітального ремонту, або реконструкції, або нового будівництва будь-якої будівлі* (або її частини), та з урахуванням інших вимог, що передбачені цією тендерною документацією.
Для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 1, учасник у складі пропозиції, повинен надати:
- не менше одного договору протягом трьох останніх років, що зазначені в Довідці форми 1, з усіма укладеними додатковими угодами, та додатками до них;
- лист – відгук замовника робіт про належне виконання учасником аналогічного договору;
- акт (-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3).
**Надані (-ий) аналогічні (-ий) договори (-ір) сумарно мають бути виконані не менше ніж на 70 % від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі: 122 553 721,20 грн. з ПДВ, отже на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (-ів) останні сумарно мають бути виконані не менше ніж на 85787604,84грн.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано договір підряду № 058/230/67 від 26 травня 2023 р. – файл 1.1. Аналогічний договір.pdf загальна ціна договору становить 15 500 000 грн.
Учасник зазначив, що Аналогічний договір №058/230/67 від 26.05.2023р. укладений згідно оголошення UA-2023-05-29-005137-a, але це оголошення від 29.05.2023р.
В Довідці, що підтверджує наявність виконання аналогічних договорів файл «1. Довідка_ що підтверджує наявність виконання аналогічного договору.pdf» учасником зазначено про наявність лише одного виконаного договору а саме договору підряду № 058/230/67 від 26 травня 2023 р на загальну суму 15 500 000 грн.
Аналогічно поданий відгук Відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, комунального майна Авангардівської селищної ради від 04 червня 2025р. № 120 про викання робіт підтверджує виконання робіт по договору підряду № 058/230/67 від 26 травня 2023 р. лише на загальну суму 15 500 000 грн. (файл – 1.3. відгук.Pdf)
Подані документи учасником, не відповідають вимогам тендерної документації щодо аналогічних договорів, який (і) повинен(повинні) бути виконаний(і) на суму не менше 85 787 604,84 грн. Таким чином поданий учасником договір загальною вартістю 15 500 000 грн. не є належним документальним підтвердженням досвіду виконання аналогічного договору згідно вимог ТД (учасником не надані аналогічні договори на визначену в ТД суму відгуки щодо їх виконання та акти виконаних робіт), таким чином рішення щодо визначення переможцем учасника не відповідає вимогам Тендерної документації замовника так як останній не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним Тендерною документацією.
2. ТОВ «СПК «Флагман» у складі своєї пропозиції надав: Підсумкову відомість ресурсів, (файл Підсумкова відомість ресурсів_compressed.pdf) в якій у Розділі ІІІ Будівельні матеріали, вироби і комплекти зазначив усі матеріали, вироби – виробництво Україна.
- В свою чергу позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 301 - Дюбель-цвях HPS-1 6/30x55, виробником якого є Корпорація «Hilti Aktiengesellschaft» зазначений учасноком, як такий, що виробляється в Україні, хоча вказаний товар виробляється Корпорацією «Hilti Aktiengesellschaft», адреса: Feldkircherstrasse 100, FL-9494 Schaan, Liechtenstein, Ліхтенштейн, для підтвердження цього факту надаємо сертифікат відповідності зареєстрований в реєстрі системи УкрСЕПРО за № UA.003.06796-24, в якому визначено виробника відповідного товару та місцезнаходження в Ліхтенштейні та лист офіційного дилера ТОВ «Хілті (Україна) ЛТД» від 28.07.2025р. № 24644 (файл Сертифікат_відповідності_ТОВ_Хілті_Україна_Лтд.pdf та Комерційна_пропозиція_ТОВ_Хілті_Україна_ЛТД.pdf ).
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 181 - Штучна трава Sit-in Radici XWR 50мм, зазначена учасника, як такий, що виробляється в Україні, хоча фактично виробником є Компанія Radici Pietro Industries and Brands S.p.A. (Via Cav. Pietro Radici, 19, 24026 Cazzano S. Andrea (BG), Italia, країна виробництва Італія для підтвердження цього факту надаємо лист офіційного дилера підприємства виробника ТОВ «Дитяче та спортивне обладнання» від 29.07.2025р. № 400.
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 485 Каналізаційна насосна станція Q=18,0 л/с; Н=5,4м, N=1100 Вт SAR 550 TRm 1.1 Pedrollo зазначена учасником, як такий, що виробляється в Україні, хоча країна походження товару - Італія; Країна виробництва товару - Італія для підтвердження цього факту надаємо лист офіційного дилера ТОВ «КОМПАНІЯ НАСОС ТРЕЙД» № 79 від 29.07.2025р. із зазначенням місця виробництва товару (файл Комерційна_пропозиція_дилера_Pedrollo.pdf).
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 486 Каналізаційна насосна станція Q=1.5 л/с;Н=5,4м, N=750 Вт SAR 100 BCm Pedrollo, зазначена учасником, як такий що виробляється в Україні, хоча країна походження товару -Італія; Країна виробництва товару - Італія для підтвердження цього факту надаємо лист дилера ТОВ «КОМПАНІЯ НАСОС ТРЕЙД» № 79 від 29.07.2025р. із зазначенням місця виробництва товару (файл Комерційна_пропозиція_дилера_Pedrollo.pdf). .
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 532 Трап з горизонтальним випуском Ду 50, з сухим сифоном решіткою 100х100 HL90 – Prblu зазначений у підсумковій відомості ресурсів учасника, як такий, що виробляється в Україні хоча дійсна країна походження товару - Австрія; Країна виробництва товару – Австрія. Інформація розміщенна на сайті виробника за посиланням https://www.hutterer-lechner.com/ru/products/catalog/Floor-drains/horizontal/flange/HL90Prblue.aspx
- Позиція підсумкової відомості ресурсів учасника № 647 Кран кульковий Ду 50 з електроприводом Belimo №24 (Електропривід для кульових кранів Ду 32-50 Belimo NR24A згідно робочого проекту файла 7. ВК СПП ПРУ Маяки 23.09.pdf стор. 14) зазначений у підсумковій відомості ресурсів учасника, як такий що виробляється в Україні хоча виробник - «Belimo Automation AG», Brunnenbachstrasse1, CH-8340 Hinwil, країна походження – Швейцарія, що підверджується сертифікатом відповідності зареєстрованим в реєстрі ТОВ «СЦ «УКРСЕПРОМБУД» за № UA.СП.10202.00001-25 (файл Сертифікат_відповідності_ТОВ_Електроприводи_Белімо_Україна.pdf).
Учасником у складі пропозиції зокрема підсумковій відомості ресурсів не надано інформації щодо застосування ним еквіваленту не зазначено та не надано пояснень що у разі застосування еквіваленту характеристики такого еквівалента обладнання не гіршими, ніж у зазначених матеріалах (виробах, конструкціях, устаткуванні) у зв'язку з цим вбачається, що учасник не планував застосовувати еквівалент обладнання визначеного в підсумковій відомості ресурсів .
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною 1 статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, в даному випадку обсяг недостовірної інформації щодо країни походження стосується великої кількості товару та є суттєвою .
Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені). Подання недостовірної інформації є в тому числі підставою для відхилення пропозиції учасника згідно п.44 Особливостей.
3. Окремо необхідно зазначити, що згідно абзацу 28 п.6. Розділ ІІІ Інструкції з підготовки тендерних пропозицій встановлено, що у складі договірної ціни, учасник обов’язково має передбачити кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховані відповідно до вимог чинного законодавства України. Замовником у пункті 2 «Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації» Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації (надалі – ТД) визначено документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі. Зокрема визначено, що Учасник складає кошторисну/технічну документацію у відповідності до кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва» затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (надалі-Настанова) .
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" не надало в складі тендерної пропозиції розрахунку додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами. Учасником виключно в договірній ціні (файл – Договірна ціна.pdf) заначено «Розрахунок № 12 “кошти на покриття додаткових витрат пов'язаних з інфляційними процесами 950,000 грн.»
Відповідно до п.3. настанови “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженої Наказ Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 із змінами та доповненням встановлено, що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а в разі відсутності, під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.».
За відсутності будь-якого розрахунку вказаних витрат (є лише посилання на розрахунок № 12 в договірній ціні) неможливо визначити чи були враховані Учасником вимоги Настанови щодо застосування прогнозованих індексів цін виробників чи на підставі даних прогнозу макроекономічних показників , немає посилань на жодні індекси нормативні акти щодо здійснення відповідного розрахунку під час визначення суми таких витрат в розмірі 950 000 грн. Вказана сума розрахована учасником без урахування наведених вимог Настанови
Фактично Учасником поданий розрахунок договірний ціни який складений з порушенням кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва» затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 в частині невірного та необґрунтованого (за відсутності розрахунку) визначення додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, тобто є таким, що не відповідає умовам технічної специфікації, та така пропозиція учасника взагалі підлягає відхиленню на підставі ч.2. п.44 Особливостей (подана пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації ), всупереч цьому замовником прийнято рішення щодо її акцепту.
4. Згідно Додатку 1 до тендерної документації п.1.4 визначено, що Учасник у складі пропозиції документально підтверджує наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, відповідно до Розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» від 07.02.2013 №73, Учасник має надати у складі своєї пропозиції копії своєї фінансової звітності за останній завершений звітний період, для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув, а саме:
- копію Балансу (форма №1), з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий;
- копію Звіту про фінансові результати (форма №2) з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий.
У випадку, якщо Учасником на законних підставах не складається чи не складалася уся чи частина передбаченої цією документацією для такого Учасника фінансової звітності, Учасник має надати у складі своєї пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти.
У складі пропозиції ТОВ «СПК «Флагман» подано файл 4. Підтвердження фінансової спроможності.pdf, який містить в собі фінансову звітність малого підприємства ТОВ «СПК «Флагман» баланс на 31 грудня 2024 р. Форма 1-м та звіт про фінансовий результат за 2024 рік Форма 2-м
Форма 1 та форма 1-м , форма 2 та форма 2-м відповідно до чинного законодавства є різними видами фінансової звітності, яка розрізняється за суб’єктним складом тобто використання відповідної форми залежить від типу суб’єкта господарювання яким цей звіт складається. Але учасником не надано пояснення та обґрунтування, щодо того, що останній є суб’єктом малого підприємництва та останній надає Баланс та Звіт про фінансові результати не за формою №1 та формою №2, а за формою №1-м та формою №2-м відповідно.
Тобто учасником не подані документи (письмові пояснення), які вимагалися Замовником для визначення відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, що виключає можливість визнання такого учасника переможцем у процедурі закупівлі.
5. Додатком 1.1. до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі», визначений детальний перелік робіт та витрат, які учасник повинен передбачити в договірній ціні. Розділом ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», П.6. “Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)” визначає що розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкову відомість ресурсів), виконується відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Інформація щодо обсягу робіт визначена згідно з технічною специфікацією - Додаток № 1.1. В ціні тендерної пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями, устаткування та враховує витрати за використання відвалів будівельного сміття. Вартість тендерної пропозиції, згідно Договірної ціни, включає вартість всіх робіт передбачених у Документації, а також робіт, передбачених проектною документацією. У разі, якщо у пропозиції учасника не включені будь-які роботи, передбачені вищезазначеними документами, така пропозиція відхиляється.
Безпосередньо п. 875 «Технічної специфікації до предмета закупівлі» передбачено що до складу робіт та витрат визначена наявність - Дрова оброблені (зворотний матеріал) в розмірі 12 м3.
П 3.19. Настанови встановлено що у випадках, коли проектними рішеннями передбачено розбирання конструкцій (металевих, залізобетонних, дерев’яних тощо), знесення будівель та споруд, внаслідок чого виникає можливість одержання комплектів, виробів та матеріалів, придатних для повторного застосування, або провадиться супутнє будівництву добування окремих матеріалів (камінь, гравій, ліс тощо), за підсумком локальних кошторисів на розбирання, знесення будівель і споруд та інші роботи довідково наводяться зворотні суми, що враховують реалізацію таких матеріальних ресурсів.
П 3.39. настанови визначено, що за підсумком зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва зазначаються: Зворотні суми, що враховують реалізацію: 1) матеріалів і виробів, одержуваних від розбирання тимчасових будівель і споруд, у розмірі 15 % кошторисної вартості тимчасових будівель і споруд незалежно від строку здійснення будівництва; 2) матеріалів і виробів, одержуваних від знесення будівель і споруд, розбирання комплектів, у розмірі, що визначається за розрахунком; 3) матеріалів, одержуваних у порядку попутного добування. Зазначені зворотні суми складаються з підсумків зворотних сум, наведених довідково в об’єктних (локальних) кошторисах.
Всупереч вказаним положенням незважаючи на те, що технічною специфікацією Замовником було передбачено наявність зворотних матеріалів, Учасник дані розрахунки не включив в зведений кошторисний розрахунок, обов’язковість подачі котрого встановлена “Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” підпункт 6 встановлено, що ”Учасником Має бути подана кошторисна документація. Тобто учасником зроблений зведений кошторисний розрахунок з порушенням Настанови та не у відповідності до Технічної специфікації до предмета закупівлі яка є додатком 1.1. до ТД, що не відповідає умовам технічної специфікації, та така пропозиція учасника взагалі підлягає відхиленню на підставі ч.2. п.44 Особливостей (подана пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації ), всупереч цьому замовником прийнято рішення щодо її акцепту.
6. Відповідно до п.1.2. розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено, що На підтвердження наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, учасник має надати довідку за формою 2
*Учасник повинен документально підтвердити наявність у нього у власності (або використанні) не менше трьох екскаваторів та не менше одного вантажного самоскида.
Всупереч вказаної вимоги учасник не надав інформації про наявність у нього жодного вантажного самоскида (Довідка №130/11 від 21.07.2025р яка містить інформацію про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (файл – 2. Наявність МБТ.pdf) та документів, що підтверджують наявність вантажного самоскида у користуванні/власності. Тобто учасником не подані документи, які вимагалися замовникам для визначення відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим замовником, що виключає можливість визнання такого учасника переможцем у процедурі.
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, Замовник повинен неухильно дотримуватись статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки закупівля повинна здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Згідно з абз. 1 п.п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Акцептувавши (визначивши) тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ 41592914), яка не відповідала встановленим Замовником вимогам, Замовник тим самим порушив права скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі , на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері закупівель, зокрема принципів зазначених в ст. 5 Закон України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 41, 44, 59 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178 та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178,
×
-
Назва доказу:
97.imd
-
Повʼязаний документ:
97.imd
-
-
Назва доказу:
Договірна ціна
-
Повʼязаний документ:
Договірна ціна.pdf
-
-
Назва доказу:
Підсумкова відомість ресурсів_compressed
-
Повʼязаний документ:
Підсумкова відомість ресурсів_compressed.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат_офіційного_дилера_Pedrollo
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат офіційного дилера Pedrollo.pdf
-
-
Назва доказу:
Зведений кошторисний розрахунок
-
Повʼязаний документ:
Зведений кошторисний розрахунок.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Маяки від 10.07.2025
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація Маяки від 10.07.2025.docx
-
-
Назва доказу:
1.1.1 Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
1.1. Аналогічний договір.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Наявність МТБ
-
Повʼязаний документ:
2. Наявність МТБ.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат_відповідності_ТОВ_Електроприводи_Белімо_Україна
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності ТОВ Електроприводи Белімо Україна.pdf
-
-
Назва доказу:
1.3. Відгук
-
Повʼязаний документ:
1.3. Відгук.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист_ТОВ_Дитяче_та_спортивне_обладнання_дилер_Radici_Pietro
-
Повʼязаний документ:
Лист ТОВ Дитяче та спортивне обладнання дилер Radici Pietro.pdf
-
-
Назва доказу:
4. Підтвердження фінансової спроможності
-
Повʼязаний документ:
4. Підтвердження фінансової спроможності.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Довідка_ що підтверджує наявність виконання аналогічного договору
-
Повʼязаний документ:
1. Довідка_ що підтверджує наявність виконання аналогічного договору.pdf
-
-
Назва доказу:
ТОВ_Хілті_Україна_ЛТД_дистриб'ютор_HILTI
-
Повʼязаний документ:
ТОВ Хілті Україна ЛТД дистриб'ютор HILTI.pdf
-
-
Назва доказу:
Комерційна_пропозиція_ТОВ_Хілті_Україна_ЛТД
-
Повʼязаний документ:
Комерційна пропозиція ТОВ Хілті (Україна) ЛТД.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності ТОВ Хілті(Україна) Лтд
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності ТОВ Хілті (Україна) Лтд.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1.1. до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1.1 до тендерної документації.rar
-
-
Назва доказу:
Комерційна пропозиція дилера Pedrollo
-
Повʼязаний документ:
Комерційна пропозиція дилера Pedrollo.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Управління містобудування, архітектури, землевпорядкування, екології, житлово-комунального господарства та комунальної власності Маяківської сільської ради скасувати рішення про визнання пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ / ІПН 41592914) переможцем на закупівлю по предмету «Нове будівництво споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на території Маяківського ліцею за адресою: Одеська область, Одеський район, село Маяки, вул. Преображенська, 69-А» Згідно коду: Згідно коду: ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель (ДК 021:2015: 45216129-4 Будівництво сховищ), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-10-011739-a. та про намір укласти договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПК "ФЛАГМАН" (код в ЄДРПОУ / ІПН 41592914), оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 26 липня 2025 року, за процедурою закупівлі Нове будівництво споруди подвійного призначення з властивостями ПРУ на території Маяківського ліцею за адресою: Одеська область, Одеський район, село Маяки, вул. Преображенська, 69-А» Згідно коду: Згідно коду: ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель (ДК 021:2015: 45216129-4 Будівництво сховищ), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-10-011739-a.