• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Флокулянт поліакриламід катіонний

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 2 дні назад

1 190 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 900.00 UAH
Період оскарження: 10.07.2025 13:56 - 16.07.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 16.09.2025 09:26 - 22.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 13378172a14f44a5b6f996d1bdb0ff84
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-10-006456-a.a1
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2025 16:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.08.2025 11:49
Дата виконання рішення Замовником: 15.08.2025 13:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету виконано, протоколом від 15.08.2025 року скасовано рішення про визначення переможця
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e54488bfc8734a64930997e94909423c
Заголовок пункту скарги: Порушення технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 10.07.2025 року було оголошено процедуру Відкритих торги з Особливостями, ідентифікатор № UA-2025-07-10-006456-a, (надалі-Закупівля/Торги). Предметом процедури Відкритих торгів з Особливостями є: «Флокулянт поліакриламід катіонний» ДК 021:2015: 24960000-1 — Хімічна продукція різна, замовник торгів - КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Ужгорода», (надалі -Замовник).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 37 Особливостей - Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визнання переможцем торгів ТОВ Імвенд Кемікал (надалі – Переможець), оскільки вважає, що тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (надалі – ТД) Замовника, що вбачається з наступного.
Відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
На виконання вимог пункту 28 Особливостей, Замовник торгів затвердив додаток №6 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», де п.п.3.5 п.3 вимагає подання наступних документів:
«Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на товар / декларацію відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»; протокол та/або звіт експертизи, що підтверджує проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар; гарантійний лист від Учасника про те, що Учасник невідкладно, але не пізніше одного місяця після припинення чи скасування воєнного стану, звернеться до відповідних органів для отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар та надасть копію висновку Замовнику закупівлі протягом 5 (п’яти) днів з дати його отримання.»
Отже, в складі тендерної пропозиції необхідно надати:
1) Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на товар/декларацію.

Переможець торгів надав висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 17.02.2020 року №12.2-18-3/3043 (надалі- Висновок СЕС) об’єкт експертизи - поліакриламіди AQUARID C, СА, D, DA, Q, QA, 100-999 (назва архіву: «3. Додаток 3 повний.pdf.p7s.zip). Зауважуємо на тому, що даний висновок видавався строком на п’ять років. Станом на момент подання пропозиції Переможцем та її розкриття, такий документ був не дійсним.
2) Протокол та/або звіт експертизи, що підтверджує проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар.

В складі тендерної пропозиції Переможця надано Звіт про лабораторні випробування, що проводилися на очисних спорудах КП «Водоканал м.Ужгород» 22 червня 2023 року. Метою випробування було: «порівняльне тестування органічних флокулянтів серії AQUARID, виробництва SNF Floerger (Франція), визначення ефективності робочих доз» (назва архіву: «3. Додаток 3 повний.pdf.p7s.zip). Будь-які інші протокол та/або звіт експертизи, що підтверджує саме проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, в складі пропозиції Переможця – відсутні.
3) Гарантійний лист від Учасника про те, що Учасник невідкладно, але не пізніше одного місяця після припинення чи скасування воєнного стану, звернеться до відповідних органів для отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар та надасть копію висновку Замовнику закупівлі протягом 5 (п’яти) днів з дати його отримання.

В складі пропозиції Переможця надано вищевказаний лист (назва архіву: «3. Додаток 3 повний.pdf.p7s.zip).
Як вбачається з вищевикладеної інформації, відсутність в складі тендерної пропозиції Переможця протоколу та/або звіт експертизи, що підтверджує проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, призводить до її невідповідність вимогам Документації, а саме вимогам п.п.3.5 п.5 Додатку 6 Документації.
Поняття державна санітарно-епідеміологічна експертиза зазначалося лише в ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII, що втратив свою чинність від 01.10.2023 року та мало наступну редакцію - це вид професійної діяльності органів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, встановленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а у разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини. Відповідно частини 1 статті 12 цього Закону затверджувалося, що державна санітарно-епідеміологічна експертиза проводиться органами державної санітарно-епідеміологічної служби, а в особливо складних випадках - комісіями, що утворюються головним державним санітарним лікарем.
Отже, поданий Переможцем Звіт про лабораторні випробування, що проводилися на очисних спорудах КП «Водоканал м.Ужгород» 22 червня 2023 року (назва архіву: «3. Додаток 3 повний.pdf.p7s.zip) та який отриманий до втрати чинності Закону № 4004-XII, не відноситься до звіту, що підтверджує саме проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар.
Разом з тим, слід зазначати, що поданий Переможцем висновок СЕС, виданий на підставі протоколу експертизи № 3 8-А-190-20 від 11.02.2020 року, який підтверджував проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар. Тобто це ще раз підтверджує той, факт, що Переможець торгів має протокол на запропонований товар, однак не надав його в складі тендерної пропозиції.
Керуючись пунктами:
- 43 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.»;
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури.».
Відповідно до п.22 ч.1 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах. До предмету закупівлі включається технічні, якісні та кількісні показники. Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
«У тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.».
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З врахуванням вищевикладеної інформації, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам закупівлі в цій частині.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме:
- статті 31 Закону: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- пп. 2 п. 44 Особливостей: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
- статті 5 Закону: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, прийнявши рішення про визнання ТОВ Імвенд Кемікал Переможцем та про намір укласти договір, при невідповідності тендерної пропозиції цього учасника вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації, Замовник порушив вимоги чинного в Україні законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог ТД для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог статті 31 Закону, пп. 2 п. 44 Особливостей щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених зазначеними нормами законодавства підстав).
Враховуючи викладене, прийняте рішення Замовника про визнання Переможцем ТОВ Імвенд Кемікал, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог статей 5, 31 Закону та п. 44 Особливостей.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір