• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нагрудний відеореєстратор

Завершена

185 627.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 928.14 UAH
Період оскарження: 10.07.2025 11:41 - 15.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги Замовника

Номер: 9db11b307450475a999c651fde0822f3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-10-003894-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги Замовника
Скарга:
10.07.2024 року Управління поліції охорони в Херсонській області (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі : (відкриті торги з урахуванням Особливостей) вид предмету закупівлі: товари. Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:32330000-5: Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2025 17:40
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.07.2025 14:12
Автор: ТОВ СПЕКТР-8, Акберова Анна Володимирівна +380676655294 info.spectr8@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 94e1abdfab5d46e698be740dcf1303f4
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні вимоги Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 10.8 додатку 1 до Тендерної документації Замовника, замовником встановлено вимогу, що Учасник має надати наступне:

Оригінал сертифікату відповідності на запропонований товар, який повинен відповідати вимогам р. 4, р. 5 ДСТУ EN 55024:2017, п.п. 4.1.4, 4.1.6, 4.1.15 ДСТУ EN IEC 62368-1:2022, виданий органом з сертифікації, який акредитований Національним агентством з акредитації України. Наданий документ повинен бути діючим на момент подачі тендерної пропозиції.

Вважаю вимоги Замовника щодо надання учасниками - Оригіналу сертифікату відповідності на запропонований товар, який повинен відповідати вимогам р. 4, р. 5 ДСТУ EN 55024:2017, п.п. 4.1.4, 4.1.6, 4.1.15 ДСТУ EN IEC 62368-1:2022 є дискримінаційними в силу наступного.

Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).

Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).

Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з нормами статті 22 Закону :
3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

10.07.2025 року на порталі публічних закупівель Скаржник звернувся до Замовника щодо наявності у Тендерної документації дискримінаційних вимог, а саме вимоги : щодо надання оригіналу сертифікату відповідності на запропонований товар, який повинен відповідати вимогам : п.п. 4.1.4, 4.1.6, 4.1.15 ДСТУ EN IEC 62368-1:2022.

Відповідно до загальнодоступної інформації яка наявна на сайті Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» стандарт ДСТУ EN IEC 62368-1:2022 оприлюднено виключно англійською мовою та він є рівнозначним стандарту ДСТУ EN IEC 62368-1:2017, який оприлюднено українською мовою.
Ці два ДСТУ є діючими.

У відповідності до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та чинних технічних регламентів, Учасник має право:

самостійно обирати схему оцінки відповідності;

подавати сертифікат на аналогічну версію стандарту, якщо він є чинним, діючим і не суперечить вимогам нормативно-правових актів.

Скаржник запропонував Замовнику внести зміни до тендерної документації та надати можливість підтвердження відповідності товару або за ДСТУ EN IEC 62368-1:2022 або за ДСТУ EN IEC 62368-1:2017, залежно від наявного у учасника сертифіката, виданого акредитованим органом.

У відповіді від 12.07.2025, яка наявна на порталі публічних закупівель Замовник зазначив :

«Державний Стандарт України ДСТУ EN IEC 62368-1:2022 «Обладнання аудіо/відео, інформаційних та комунікаційних технологій. Частина 1. Вимоги щодо безпеки» (EN IEC 62368-1:2020, IDT; IEC 62368-1:2018, IDT), прийнятий наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 28.12.2022 № 285 «Про пакетне прийняття європейських нормативних документів CEN/CENELEC» та введений в дію на території України з 31.12.2023, є більш новою версією стандарту, ніж ДСТУ EN IEC 62368-1:2017 і містить більш актуалізовані вимоги безпеки для аудіо-, відео-, інформаційного та комунікаційного обладнання, що відповідають сучасним технологіям.
Відповідно до всього вищезазначеного у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.»

Ці твердження Замовника не відповідають дійсності та спростовуються самим стандартами ДСТУ EN 62368-1:2017 та ДСТУ EN IEC 62368-1:2022, а саме :
1. Пункт 4.1.4 – Умонтування / Встановлення обладнання
Обидві редакції стандарту встановлюють, що під час оцінювання обладнання мають бути враховані інструкції виробника щодо:
• монтування / встановлення,
• переміщення,
• обслуговування,
• експлуатації.
Формулювання в редакціях 2017 та 2022 років є тотожними за змістом.
2. Пункт 4.1.6 – Орієнтація під час транспортування та експлуатації / використання
Редакції обох років однаково підкреслюють важливість врахування всіх ймовірних положень орієнтації обладнання, якщо вони можуть вплинути на відповідність вимогам або результати випробувань. Уточнення у версії 2022 року щодо:
• можливості монтажу на невертикальну поверхню,
• фіксації обладнання звичайною особою,
є лише деталізацією того, що і так логічно випливає із загальної вимоги — врахування всіх умов орієнтації, включно з умовами монтажу та використання. Це не створює нових вимог, а лише роз’яснює їх застосування.
3. Пункт 4.1.15 – Маркування та інструкції
У обох версіях міститься перелік трьох варіантів, коли обладнання повинне відповідати вимогам Додатку F:
• наявність маркування,
• надання інструкцій,
• захисні заходи у вигляді інструкцій.

ВАЖЛИВО!
Версія документу 2022 «ДСТУ EN IEC 62368-1:2022» лише англійською мовою, а версія документу 2017 «ДСТУ EN IEC 62368-1:2017» українською мовою.
В обох версіях також згадується, що відповідність перевіряється інспекцією. Версія 2022 року додає примітку для скандинавських країн, яка є регіональною специфікацією і
не стосується умов України, тому на вимоги тендеру вона не впливає.
Висновок :
Усі вищезгадані розділи в стандартах ДСТУ EN 62368-1:2017 та ДСТУ EN IEC 62368-1:2022 мають ідентичне функціональне значення. Внесені зміни мають редакційний або уточнюючий характер і не змінюють суті вимог до продукції. Відповідно, немає підстав вважати, що існує розбіжність у вимогах, яка б впливала на технічну або нормативну оцінку продукції. До того ж стандарт ДСТУ EN IEC 62368-1:2022 оприлюднено виключно англійською мовою та він не має офіційного перекладу на українську мову.

Тому доцільно булоб залишити стандарт ДСТУ EN 62368-1:2017 українською мовою, що підтверджує відповідність стандартів в Україні.
Або надати можливість учаникам запропонувати один із стандартів версії 2017 або 2022 року, а саме: ДСТУ EN 62368-1:2017 або ДСТУ EN IEC 62368-1:2022.

Враховуючи незаконні вимоги Замовника потенційні учасники закупівлі змушені будуть здійснювати додаткові витрати на виготовлення сертифікатів саме для участі в процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, ще навіть не будучи переможцями у ній. Тобто такі учасники, маючи реальну можливість постачати Замовнику визначений закупівлею товар, будуть позбавлені можливості участі в цій процедурі у зв’язку з наявністю в тендерній документації дискримінаційних, незаконних вимог.

Скаржник переконаний, що зміна у тендерній документації вищевказаної вимоги наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі виробникам, дистриб'юторам та імпортерам товару, що в свою чергу буде мати значний економічний ефект.

З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.

Крім того підтверджую що Скаржник здійснює діяльність як фізична-особа підприємець, має досвід виконання умов договору за аналогічним предметом закупівлі та спроможний виконати умови договору та поставити товар, який передбачений умовами закупівлі.

Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.

Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.

Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Управління поліції охорони в Одеській області від 07.07.2025 року, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :

1. Тендерна документація ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-10-003894-a
2. Витяг з ЄДР ТОВ СПЕКТР-8.
3. Докази виконання скаржником умов договору за аналогічним предметом закупівлі.
4. Стандарти ДСТУ EN 62368-1:2017 та ДСТУ EN IEC 62368-1:2022.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації