-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров’яна не промислового використання твердої породи
Завершена
788 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 942.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 942.00 UAH
Період оскарження:
10.07.2025 09:57 - 15.07.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
d61dc2406f2b4815abca68afb0b6ce96
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-10-001082-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 14.07.pdf 14.07.2025 19:28
- Скарга 14.07.docx 14.07.2025 19:28
- sign.p7s 14.07.2025 19:55
- Рішення від 16.07.2025 № 11128.pdf 16.07.2025 15:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.07.2025 19:57
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.07.2025 15:57
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c022113b953e4602b561e256ae128ee5
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Оскаржувані вимоги документації:
У складі тендерної пропозиції учасники зобов’язані надати:
1. Лист від виробника про гарантію постачання або погодження на використання сертифіката.
2. Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2018 на надання допоміжних послуг у лісовому господарстві – обов’язково виданий:
- або на виробника товару, + два звіти з аудиту;
- або на учасника, + два звіти з аудиту.
Обґрунтування дискримінаційності:
1. Вимога щодо ISO 9001:2018 на “допоміжні послуги в лісовому господарстві” є непропорційною.
Вимога щодо обов’язкової наявності сертифіката ДСТУ ISO 9001:2018 саме по певному виду діяльності, а саме — «надання допоміжних послуг у лісовому господарстві», є дискримінаційною, оскільки:
1. Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає можливості обмеження виду сертифікованої діяльності, якщо такий вид діяльності не впливає безпосередньо на предмет закупівлі або не належить до критичної інфраструктури.
2. Обмеження сертифікованого виду діяльності (наприклад, тільки надання допоміжних послуг у лісовому господарстві) звужує коло учасників і створює штучні бар’єри, які не мають зв’язку із якісним виконанням договору поставки деревини.
3. Сертифікат ISO 9001:2018 підтверджує впроваджену систему управління якістю на підприємстві загалом, а не лише за окремим видом діяльності.
Таким чином, вимога про надання ISO 9001:2018 саме щодо “допоміжних послуг у лісовому господарстві” є безпідставною, такою, що не відповідає суті предмета закупівлі (деревина як товар), та є дискримінаційною у розумінні ст. 5 і 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
2. Вимога про два звіти з технічного нагляду на виробника є надмірною
Ця вимога щодо обов’язкового надання не менше двох Звітів за результатами технічного нагляду за системою управління якістю ISO 9001:2018 на ім’я виробника — також є дискримінаційною та такою, що порушує законодавство у сфері публічних закупівель. Дана вимога не передбачена жодною нормою законодавства як обов’язкова частина тендерної пропозиції; не впливає на якість поставки товару (деревини), а стосується внутрішнього управління підприємством;створює перевагу тим учасникам, які співпрацюють з конкретними сертифікованими виробниками, які мають історію щонайменше двох аудитів (тобто мають не менш як 3-річний строк сертифікації). Таким чином, вимога дискримінує нових або добросовісних учасників, які співпрацюють з новими виробниками.
3. Вимога про надання гарантійного листа від виробника обмежує права дистриб’юторів
Закон не передбачає обов’язковості надання листа-відмови/згоди від виробника. Це унеможливлює участь легальних постачальників, які працюють через біржу або мають опосередкований доступ до товару. Крім того, така вимога порушує свободу економічної діяльності, обмежує законні способи закупівлі через біржі та контракти. А також дана вимога, створює перешкоду для участі у закупівлі добросовісних торговельних посередників та дистриб’юторів, які мають законні відносини з виробником, але не мають доступу до його внутрішньої документації або не можуть вплинути на його волю.
Також хочу звернути увагу на наступне. Проаналізувавши попередні торги Замовника за період 2022-2024 роки, нами було встановлено, що єдиний переможець є КП "Теофіпольлісвод" Теофіпольської селищної ради, який завжди приймає участь у відповідності до бюджету та не приймає участь в аукціоні, бо впевнений, що він єдиний виробник в якого є документи, що вимагає Замовник в тендерній документації.
Попередні торги: UA-2022-07-14-001610-a, UA-2022-07-27-004413-a, UA-2023-02-08-008541-a, UA-2023-03-22-011169-a, UA-2023-09-07-002999-a, UA-2024-01-29-008273-a.
У складі тендерної пропозиції учасники зобов’язані надати:
1. Лист від виробника про гарантію постачання або погодження на використання сертифіката.
2. Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2018 на надання допоміжних послуг у лісовому господарстві – обов’язково виданий:
- або на виробника товару, + два звіти з аудиту;
- або на учасника, + два звіти з аудиту.
Обґрунтування дискримінаційності:
1. Вимога щодо ISO 9001:2018 на “допоміжні послуги в лісовому господарстві” є непропорційною.
Вимога щодо обов’язкової наявності сертифіката ДСТУ ISO 9001:2018 саме по певному виду діяльності, а саме — «надання допоміжних послуг у лісовому господарстві», є дискримінаційною, оскільки:
1. Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає можливості обмеження виду сертифікованої діяльності, якщо такий вид діяльності не впливає безпосередньо на предмет закупівлі або не належить до критичної інфраструктури.
2. Обмеження сертифікованого виду діяльності (наприклад, тільки надання допоміжних послуг у лісовому господарстві) звужує коло учасників і створює штучні бар’єри, які не мають зв’язку із якісним виконанням договору поставки деревини.
3. Сертифікат ISO 9001:2018 підтверджує впроваджену систему управління якістю на підприємстві загалом, а не лише за окремим видом діяльності.
Таким чином, вимога про надання ISO 9001:2018 саме щодо “допоміжних послуг у лісовому господарстві” є безпідставною, такою, що не відповідає суті предмета закупівлі (деревина як товар), та є дискримінаційною у розумінні ст. 5 і 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
2. Вимога про два звіти з технічного нагляду на виробника є надмірною
Ця вимога щодо обов’язкового надання не менше двох Звітів за результатами технічного нагляду за системою управління якістю ISO 9001:2018 на ім’я виробника — також є дискримінаційною та такою, що порушує законодавство у сфері публічних закупівель. Дана вимога не передбачена жодною нормою законодавства як обов’язкова частина тендерної пропозиції; не впливає на якість поставки товару (деревини), а стосується внутрішнього управління підприємством;створює перевагу тим учасникам, які співпрацюють з конкретними сертифікованими виробниками, які мають історію щонайменше двох аудитів (тобто мають не менш як 3-річний строк сертифікації). Таким чином, вимога дискримінує нових або добросовісних учасників, які співпрацюють з новими виробниками.
3. Вимога про надання гарантійного листа від виробника обмежує права дистриб’юторів
Закон не передбачає обов’язковості надання листа-відмови/згоди від виробника. Це унеможливлює участь легальних постачальників, які працюють через біржу або мають опосередкований доступ до товару. Крім того, така вимога порушує свободу економічної діяльності, обмежує законні способи закупівлі через біржі та контракти. А також дана вимога, створює перешкоду для участі у закупівлі добросовісних торговельних посередників та дистриб’юторів, які мають законні відносини з виробником, але не мають доступу до його внутрішньої документації або не можуть вплинути на його волю.
Також хочу звернути увагу на наступне. Проаналізувавши попередні торги Замовника за період 2022-2024 роки, нами було встановлено, що єдиний переможець є КП "Теофіпольлісвод" Теофіпольської селищної ради, який завжди приймає участь у відповідності до бюджету та не приймає участь в аукціоні, бо впевнений, що він єдиний виробник в якого є документи, що вимагає Замовник в тендерній документації.
Попередні торги: UA-2022-07-14-001610-a, UA-2022-07-27-004413-a, UA-2023-02-08-008541-a, UA-2023-03-22-011169-a, UA-2023-09-07-002999-a, UA-2024-01-29-008273-a.
×
-
Назва доказу:
Посилання на попередні закупівлі в описі скарги
-
Повʼязаний документ:
Скарга 14.07.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації