• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

"Реконструкція системи електропостачання (встановлення джерела резервного живлення сонячної електростанції) на очисних спорудах Коростенського комунального підприємства "Водоканал" за адресою: вул. Грушевського, 67 м. Коростень Житомирської області"

Торги не відбулися

4 351 702.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 758.51 UAH
Період оскарження: 09.07.2025 16:35 - 21.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: b763677406244ff3838934ab74039659
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-09-010581-a.b1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.08.2025 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.08.2025 09:53
Дата виконання рішення Замовником: 21.08.2025 15:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом № 243 від 21.08.2025 року скасовано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" (код ЄДРПОУ: 44547691) переможцем процедури закупівлі —"Реконструкція системи електропостачання (встановлення джерела резервного живлення сонячної електростанції) на очисних спорудах Коростенського комунального підприємства "Водоканал" за адресою: вул. Грушевського, 67 м. Коростень Житомирської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-09-010581-a.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна група Комфорттаун», Савенков Ігор Олександрович 380982102063 comforttown.tender@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f6b4d463343b4e6ea2f3f976679168d7
Заголовок пункту скарги: Порушення вимог при кваліфікації переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. ЩОДО ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА
Відповідно до Додатку 2 та п. 3.1 додатку 1 до ТД встановлено вимогу:
«Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 2 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
1. Гарантійний лист довільної форми із зазначенням гарантійного терміну на роботи, товари і матеріали.

На виконання зазначеної вимоги учасник ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" у складі тендерної пропозиції надав:
- Файл: «3.1.1 Гарантійний лист.pdf», у якому містяться гарантійний лист № 37 від 22 липня 2025 року (далі – Гарантійний лист)
Проте звертаємо увагу органу оскарження на наступне:

По-перше, у наданому гарантійному листі НЕ ДОТРИМАНО вимог Замовника та НЕ ЗАЗНАЧЕНО «гарантійний термін» на роботи, товари і матеріали.
Щодо гарантійного терміну на роботи – учасником вказано: «можливість безперервної і нормальної експлуатації обʼєкта протягом – 10 років з моменту здачі його в експлуатацію», проте учасником не вказано, власне чітко «гарантійний термін». При цьому згідно вимог Додатку 2 до ТД «Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 10 років з дня його прийняття замовником».
Згідно статті 1 ЗУ «Про захист прав споживачів»: 5) гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг;
Таким чином, чітке визначення гарантійного строку 10 років з моменту здачі його в експлуатацію (що вимагалося замовником) та гарантування «можливість безперервної і нормальної експлуатації обʼєкта протягом – 10 років з моменту здачі його в експлуатацію» (що вказано учасником) - юридично різні поняття, адже в другому випадку вказане формулювання не дає можливості зробити висновок про зобов'язання виконавця про здійснення безоплатного ремонту, що передбачає гарантійний строк.
Щодо гарантійного терміну на товари і матеріали – інформація в гарантійному листі з посиланням на чіткий строк - відсутня.

По-друге, щодо наданих паспортів на устаткування.
Акцентуємо увагу, що Замовником не вимагалось надання паспортів на товари і матеріали, тобто їх подача є добровільною ініціативою ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ".
У наданому гарантійному листі замість зазначення конкретних термінів на товари і матеріали, ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" посилається на те, що гарантійний терміни визначаються заводом-виробником згідно з паспортом на устаткування.
Проте у наданих паспортах, як і у самому гарантійному листі, - ВІДСУТНІ гарантійні терміни.

По-третє:
Предметом закупівлі є Реконструкція системи електропостачання (встановлення джерела резервного живлення сонячної електростанції) на очисних спорудах Коростенського комунального підприємства "Водоканал" за адресою: вул. Грушевського, 67 м. Коростень Житомирської області.

Перелік обладнання, яке встановлюється внаслідок реконструкції системи електропостачання разом із технічними характеристиками передбачене Додатком 2 до ТД:
1 Мережевий інвертор Huawei SUN2000-100KTL-M2 100 кВт*(або еквівалент) шт 1
2 Мережевий інвертор Huawei SUN2000-30KTL-M2 30 кВт*(або еквівалент) шт 1
3 Фотоелектричний модуль Jinko Solar 580W JKM-580N-72HL4-V*(або еквівалент) шт 260
4 Лічильник (Smart meter) трифазний,250А Janitza UMG-103-СВМ*(або еквівалент) шт 1
5 Трансформатор струму ETI CTR-30 750/5 15VA CL 0.5*(або еквівалент) шт 3
6 Реєстратор даних Huawei Smart Logger 3000A без PLC (блок моніторингу) *(або еквівалент) шт 1

Згідно статті 1 ЗУ «Про захист прав споживачів»: 5) гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг;
Тому гарантійний термін відповідно є зобов'язанням виробника (продавця) щодо якості робіт, товару, матеріалів та відповідності їх технічним характеристикам на певний період часу. Відтак, гарантійний термін є пов'язаний з якістю та надійністю робіт, товару, матеріалів, а також він вказує на період, протягом якого виробник гарантує безкоштовний ремонт або заміну у разі виявлення дефектів.

Відтак, враховуючи вищенаведене, відсутність інформації щодо гарантійного строку робіт, товарів і матеріалів, які є предметом закупівлі у гарантійному листі є відсутністю інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі.

Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Відповідно до п.44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію:
«2) тендерна пропозиція:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;»
Таким чином, оскільки у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" відсутній гарантійний лист із ЗАЗНАЧЕННЯМ ГАРАНТІЙНИХ ТЕРМІНІВ на роботи, товари і матеріали, які є предметом закупівлі та враховуючи, що така невідповідність відноситься до технічних та якісних характеристики предмета закупівлі, то тендерна пропозиція ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ підлягала відхиленню Замовником, чого зроблено НЕ БУЛО, а відтак рішення про визначення переможця є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.

ІІ. ЩОДО МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ

Відповідно до Додатку 1 до ТД встановлено вимогу:

1.1.На підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1.
На виконання зазначеної вимоги учасник ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" у складі тендерної пропозиції надав архівний файл: «1 Наявність обладнання та МТБ.rar», у якому містяться:
- Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника №30 від 22.07.2025;
- Договір №03/03/25 на послуги техніки від 03.03.2025 з техпаспортами;
- Техпаспорти ПАТ Луцькавтодор;
- Договір про надання послуг №09/11 -2023 від 09.11.2023;
- Оборотно-сальдова відомість.

При розгляді тендерної пропозиції ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" Замовником було виявлено невідповідності та опубліковано повідомлення про усунення невідповідностей.
30.07.2025 на виконання вимоги про усунення невідповідностей ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" було завантажено архівний файл «Усунення невідповідностей.rar», у якому міститься, зокрема:
- Файл: «Довідка МТБ оновлена»;
- Файл: «Оборотно сальдова 1531»;
- Файл: «Оборотно-сальдова відомість рах 221»;
- Файл: «Додаткова Угода до договору 0303 25р»;
- Файл: «ЛИСТ_про строк дії договору».

Проте звертаємо увагу органу оскарження:

По-перше, щодо ненадання підтверджуючих документів про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника.

Як уже зазначалось, у Додатку 1 до ТД встановлена вимога:
«Інформація подана у довідці має бути документально підтверджена наступними документами:
- у разі залучення – копія договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік транспортних засобів, техніки, машин, механізмів тощо, які орендуються (вказані договори повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції).
- для власних машин, механізмів та матеріально-технічної бази, що будуть використовуватися для виконання робіт, та які не мають свідоцтво про реєстрацію, надати копію бухгалтерських документів, що підтверджують облік основних засобів та малоцінних активів, за підписом уповноваженої особи учасника та/або бухгалтера.»

Тобто таким документальним підтвердженням наявності обладнання є: або копія договорів оренди, або копія бухгалтерських документів, що підтверджують облік основних засобів та малоцінних активів.

Можливість надання на підтвердження наявності матеріально-технічної бази – договору про надання послуг – ВІДСУТНЯ.

Даний факт визнається і Замовником, який опублікував повідомлення із вимогою на усунення невідповідностей щодо надання, зокрема, відповідних договорів оренди:
1. На підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Інформація подана у довідці має бути документально підтверджена наступними документами: - у разі залучення – копія договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік транспортних засобів, техніки, машин, механізмів тощо, які орендуються (вказані договори повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції). - для власних машин, механізмів та матеріально-технічної бази, що будуть використовуватися для виконання робіт, та які не мають свідоцтво про реєстрацію, надати копію бухгалтерських документів, що підтверджують облік основних засобів та малоцінних активів, за підписом уповноваженої особи учасника та/або бухгалтера.

ПРОТЕ ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" НЕ БУЛО виправлено зазначену невідповідність та НЕ БУЛО надано копію договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік транспортних засобів, техніки, машин, механізмів тощо, які орендуються (вказані договори повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції) по позиціям 1, 3 наданої довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.

Відповідно абз .5 пп. 3 п. 44 Особливостей:
«44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
..
1) учасник процедури закупівлі:

не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;»
По-друге, щодо чинності договору про надання послуг №09/11 -2023 від 09.11.2023.
з умов договору випливає, що автоматична його пролонгація можлива лише ОДИН раз, адже строк дії у п. 7.1. зазначено конкретний – 31.12.2023, а продовження його можливе у строки відштовхуючись від конкретного строку – 31.12.2023.

На зазначену невідповідність вказував і Замовник публікуючи вимогу та зазначаючи «у Договорі на послуги спецтехніки № 09/11-2023 від 09.11.2023 згідно п.7.1. дія договору до 31.12.2023 року».
У відповідь на вимогу ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" надав лист-підтвердження №108 від 30.07.2025, виданий ПАТ «Луцькавтодор», який прикріплений в електронній скарзі
ПРОТЕ, жодних документів, які свідчили що Договір має юридичну силу та продовжено станом на дату розкриття пропозиції, окрім листа-підтвердження, всупереч п. 7.3 договору, який є в тексті електронної скарги.


який чітко регламентує письмову форму зміни умов договору – не подано, а відтак ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" не виправив зазначену невідповідність.

Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" ВІДСУТНІЙ ЧИННИЙ договір, який підтверджує наявність нижчезазначеного обладнання, яке надано у Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника № 51 від 30.07.2025.
Таким чином, оскільки ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, то Замовник був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ", чого зроблено НЕ БУЛО, а відтак рішення Замовника про визначення переможця є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.

Зважаючи на вищезазначене, пропозиції Переможця не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, на підставі чого підлягала відхиленню.

Таким чином, визначення ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" переможцем, є незаконним та необґрунтованим, внаслідок чого підлягає скасуванню.

Неправомірно визначивши ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" переможцем, Замовник порушив вимоги статей 5, 23 Закону та п. 44 Особливостей.

З огляду на порушення, допущені Замовником, незаконний протокол та повідомлення про визначення ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ" переможцем підлягає скасуванню.

Відповідно до положень ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.

Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозиції ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ", а саме – неправомірно визначивши його переможцем, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний і неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону.

У статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі – Конвенція) зазначається наступне: Кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ "ТЕХ-ІНЖИНІРИНГ".
Входячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір