-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (сода каустична)
Завершена
8 637 066.67
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 43 185.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 43 185.33 UAH
Період оскарження:
09.07.2025 10:51 - 14.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
b245d1393e30449a809c3c0e7599bb91
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-09-002905-a.b1
Назва:
СКАРГА
на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 13.07.2025 17:48
- Скарга.docx 13.07.2025 17:48
- Договір_поставки_№_150125-1_сода_page-0001.pdf 13.07.2025 17:48
- Договір перевізник Делчем до 2025.pdf 13.07.2025 17:48
- sign.p7s 13.07.2025 17:50
- Заперечення_на_пояснення,_теплоенерго.docx 21.07.2025 16:01
- Заперечення_на_пояснення,_теплоенерго.pdf 21.07.2025 16:01
- рішення від 15.07.2025 № 11045.pdf 15.07.2025 16:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.07.2025 № 11445.pdf 23.07.2025 16:34
- рішення від 22.07.2025 № 11445.pdf 25.07.2025 16:59
- Відповідь та пояснення АМКУ за скаргою.docx 17.07.2025 14:10
- скан пояснення.pdf 17.07.2025 14:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.07.2025 18:23
Дата розгляду скарги:
22.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.07.2025 16:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.07.2025 16:59
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9063072f4a0e40a9afa030aa59b44ff7
Заголовок пункту скарги:
І. Щодо аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
І. Щодо аналогічного договору
Відповідно Додаток 1 до тендерної документації, Замовником визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (сода каустична).
Відповідно п.1 Додатку 1 Документації, затверджено умови щодо документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а саме:
«Замовником у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії кваліфікаційні критерії, а саме наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід замовником, не застосовуються.
На підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям замовник може вимагати від учасника довідки за примірними формами, визначеними в цьому додатку, та документальне підтвердження відповідності встановленим у тендерній документації кваліфікаційним критеріям.».
Відповідно п.п.1.1 п.1 Додатку 1 Документації, Замовник встановлює вимогу щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом подання в складі тендерної пропозиції довідки за формою 1, в якій зазначити не менше 2-х аналогічних за предметом закупівлі договорів, укладених учасником.
Скаржник повідомляє про те, що має лише один аналогічний договір на поставку товару за предметом закупівлі код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (сода каустична) (копія додається). Вказаний договір виконано без будь-яких порушень зі сторони Скаржника. Через встановлену Замовником вимогу щодо подання саме двох аналогічних договорів, Скаржника, не має змоги прийняти участь в закупівлі.
Чинне законодавство України з питань проведення публічних не передбачає обов’язку для Замовника встановлювати вимогу щодо наявності мінімум двох аналогічних договорів. Тому така вимога суттєво обмежує коло учасників торгів, в тому числі призводить до зменшення кількості учасників на торгах та має характер дискримінаційної по відношенню до Скаржника.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть не менше двох аналогічних договорів. Отже, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Відповідно Додаток 1 до тендерної документації, Замовником визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (сода каустична).
Відповідно п.1 Додатку 1 Документації, затверджено умови щодо документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а саме:
«Замовником у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії кваліфікаційні критерії, а саме наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід замовником, не застосовуються.
На підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям замовник може вимагати від учасника довідки за примірними формами, визначеними в цьому додатку, та документальне підтвердження відповідності встановленим у тендерній документації кваліфікаційним критеріям.».
Відповідно п.п.1.1 п.1 Додатку 1 Документації, Замовник встановлює вимогу щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом подання в складі тендерної пропозиції довідки за формою 1, в якій зазначити не менше 2-х аналогічних за предметом закупівлі договорів, укладених учасником.
Скаржник повідомляє про те, що має лише один аналогічний договір на поставку товару за предметом закупівлі код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (сода каустична) (копія додається). Вказаний договір виконано без будь-яких порушень зі сторони Скаржника. Через встановлену Замовником вимогу щодо подання саме двох аналогічних договорів, Скаржника, не має змоги прийняти участь в закупівлі.
Чинне законодавство України з питань проведення публічних не передбачає обов’язку для Замовника встановлювати вимогу щодо наявності мінімум двох аналогічних договорів. Тому така вимога суттєво обмежує коло учасників торгів, в тому числі призводить до зменшення кількості учасників на торгах та має характер дискримінаційної по відношенню до Скаржника.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть не менше двох аналогічних договорів. Отже, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації.
×
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
Договір_поставки_№_150125-1_сода_page-0001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів скаржника Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Таким чином, зазначені у даній Скарзі вимоги Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до нашого Скаржника, який не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов’язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації в тій її частині, яка зазначена в мотивувальній частині даної Скарги Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28 Особливостей, ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури Закупівлі № UA-2025-07-09-002905-a. 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом виключення з тендерної документації зазначених в даній Скарзі вимог.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
14d66aa8b4324a9387814312fee89c77
Заголовок пункту скарги:
ІІ. Щодо поставки товару лише залізницею у залізничних цистернах
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ІІ. Щодо поставки товару лише залізницею у залізничних цистернах
Відповідно Додаток 2 Документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічні вимоги до предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (сода каустична)», під таблицею Таблиця 2 , абз. 1 Замовником встановлено вимогу щодо поставки товару у залізничних цистернах наливом на умовах DDP –залізнична станція Чернігів, код 325000, Південно-Західної залізниці, код отримувача – 9434. Аналогічна вимога встановлена в Специфікації 1 Проекту Договору, Додаток 3: «….Постачальник доставляє Товар залізницею у залізничних цистернах наливом на умовах DDP Іноктермс 2020 - залізнична станція Чернігів код - 325000, Південно-Західної залізниці, код отримувача – 9434».
З врахуванням вищевикладеної вимоги, маємо умови поставки товару лише залізницею. Разом з тим, інші альтернативні варіанти поставки товару – відсутні.
Скаржник вважає вищезазначену вимогу дискримінаційною, оскільки, вона призводить до неможливості прийняти йому участь в даній закупівлі. Свою позицію обґрунтовуємо наступним.
Замовник має технічну можливість для прийому товару як залізничним транспортом, так і автомобільним для приймання соди каустичної. Дана інформація підтверджується з попередніх закупівель Замовника:
- UA-2024-07-16-007361-a, предмет закупівлі: код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини Сода каустична (натрію гідроксид технічний рідкий). Умови поставки товару, що встановлені в Проекті договору Додаток 3: Доставка здійснюється автомобільним транспортом (автоцистерна).
- UA-2023-08-07-010628-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини, натрій їдкий технічний - гідроксид натрію (сода каустична). Умови поставки товару, що встановлені в Додатку 7 Документації: Постачальник при поставці Товару автомобільним транспортом повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності. У разі залучення інших організацій щодо постачання Товару автомобільним.
Отже, як вбачається з вищевикладеної інформації, Замовник в 2023-2024 рр. встановлював умови поставки для соди каустичної, саме автомобільним транспортом.
Скаржник має можливість здійснити постачання товару автоцистернами з нержавіючої сталі в обсязі, що необхідна Замовнику. Для підтвердження цього надаємо укладений договір №2609 на транспортно-експедиційне обслуговування від 26 вересня 2022 року (підтверджуючі документи надаємо).
Встановлення жорсткої вимоги щодо використання лише залізничного транспорту не є обґрунтованим та створює штучне обмеження конкуренції серед учасників.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість та відповідну матеріально-технічну базу/договори перевезення, для поставки товару залізницею.
Жоден нормативно-правовий акт не встановлює обов’язковості транспортування соди каустичної лише залізничним транспортом, якщо існують інші рівноцінні за безпекою та технічними характеристиками способи доставки.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції, в т.ч. Скаржнику. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині, а саме передбачивши можливість транспортування товару автомобільним транспортом (автоцистернами) або залізничним транспортом. Такий підхід буде обґрунтованим, пропорційним та відповідатиме принципам добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, встановленим Законом України «Про публічні закупівлі».
Відповідно Додаток 2 Документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічні вимоги до предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (сода каустична)», під таблицею Таблиця 2 , абз. 1 Замовником встановлено вимогу щодо поставки товару у залізничних цистернах наливом на умовах DDP –залізнична станція Чернігів, код 325000, Південно-Західної залізниці, код отримувача – 9434. Аналогічна вимога встановлена в Специфікації 1 Проекту Договору, Додаток 3: «….Постачальник доставляє Товар залізницею у залізничних цистернах наливом на умовах DDP Іноктермс 2020 - залізнична станція Чернігів код - 325000, Південно-Західної залізниці, код отримувача – 9434».
З врахуванням вищевикладеної вимоги, маємо умови поставки товару лише залізницею. Разом з тим, інші альтернативні варіанти поставки товару – відсутні.
Скаржник вважає вищезазначену вимогу дискримінаційною, оскільки, вона призводить до неможливості прийняти йому участь в даній закупівлі. Свою позицію обґрунтовуємо наступним.
Замовник має технічну можливість для прийому товару як залізничним транспортом, так і автомобільним для приймання соди каустичної. Дана інформація підтверджується з попередніх закупівель Замовника:
- UA-2024-07-16-007361-a, предмет закупівлі: код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини Сода каустична (натрію гідроксид технічний рідкий). Умови поставки товару, що встановлені в Проекті договору Додаток 3: Доставка здійснюється автомобільним транспортом (автоцистерна).
- UA-2023-08-07-010628-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини, натрій їдкий технічний - гідроксид натрію (сода каустична). Умови поставки товару, що встановлені в Додатку 7 Документації: Постачальник при поставці Товару автомобільним транспортом повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності. У разі залучення інших організацій щодо постачання Товару автомобільним.
Отже, як вбачається з вищевикладеної інформації, Замовник в 2023-2024 рр. встановлював умови поставки для соди каустичної, саме автомобільним транспортом.
Скаржник має можливість здійснити постачання товару автоцистернами з нержавіючої сталі в обсязі, що необхідна Замовнику. Для підтвердження цього надаємо укладений договір №2609 на транспортно-експедиційне обслуговування від 26 вересня 2022 року (підтверджуючі документи надаємо).
Встановлення жорсткої вимоги щодо використання лише залізничного транспорту не є обґрунтованим та створює штучне обмеження конкуренції серед учасників.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість та відповідну матеріально-технічну базу/договори перевезення, для поставки товару залізницею.
Жоден нормативно-правовий акт не встановлює обов’язковості транспортування соди каустичної лише залізничним транспортом, якщо існують інші рівноцінні за безпекою та технічними характеристиками способи доставки.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції, в т.ч. Скаржнику. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині, а саме передбачивши можливість транспортування товару автомобільним транспортом (автоцистернами) або залізничним транспортом. Такий підхід буде обґрунтованим, пропорційним та відповідатиме принципам добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, встановленим Законом України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Договір перевізник
-
Повʼязаний документ:
Договір перевізник Делчем до 2025.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів скаржника Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Таким чином, зазначені у даній Скарзі вимоги Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до нашого Скаржника, який не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов’язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації в тій її частині, яка зазначена в мотивувальній частині даної Скарги Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28 Особливостей, ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури Закупівлі № UA-2025-07-09-002905-a. 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом виключення з тендерної документації зазначених в даній Скарзі вимог.