• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Насоси з сухим ротором в асортименті

Торги не відбулися

4 004 704.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 40 047.04 UAH
Період оскарження: 08.07.2025 18:02 - 16.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на незаконне визнання переможцем закупівлі ПП "СПЕЦПРОМАРМАТУРА"

Номер: 2c26e42bc47d4eb7af52708ac2c5aa21
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-08-011641-a.c2
Назва: Скарга на незаконне визнання переможцем закупівлі ПП "СПЕЦПРОМАРМАТУРА"
Скарга:
Скаржник вважає, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визнання переможцем ПП "СПЕЦПРОМАРМАТУРА".
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.08.2025 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.09.2025 13:09
Дата виконання рішення Замовником: 10.09.2025 16:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення № 13422-р/пк-пз від 01.09.2025 Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, АТ «Криворізька теплоцентраль» було скасовано рішення про визначення ПП "СПЕЦПРОМАРМАТУРА" переможцем процедури закупівлі "Насоси з сухим ротором в асортименті, повернено на кваліфікацію та відхилено тендерну пропозицію учасника.
Автор: ТОВ Кузня Рішень, Бахмачук Павло Сергійович +380671311717 bp@k-r.com.ua http://k-r.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e1d82261fb0a4ec6aae562d6f45f6480
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможцем ПП "СПЕЦПРОМАРМАТУРА".
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У протокольному рішенні уповноваженої особи від 15.08.2025 р. Замовник встановив наступне:

«1. Тендерна пропозиція ПП "СПЕЦПРОМАРМАТУРА" відповідає вимогам тендерної документації закупівлі.
2. Визначити ПП "СПЕЦПРОМАРМАТУРА" – учасника відкритих торгів по закупівлі Насоси з сухим ротором в асортименті, код за ДК 021:2015 «42120000-6» Насоси та компресори, ID закупівлі UA-2025-07-08-011641-a.
3. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем за ціною тендерної пропозиції*, яка визначається, як сума остаточної цінової пропозиції переможця, що внесена в електронну систему закупівель: 3 840 000,00 грн (без ПДВ та податків і зборів, що підлягають нарахуванню у відповідності до діючого законодавства (в т.ч. Податкового Кодексу України)).»

Скаржник повністю не погоджується із даним рішення, у зв’язку з чим подає цю скаргу з наступних підстав.

Відповідно до вимог Додатку І до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» по ДРУГОМУ найменуванню товару – «Насос з сухим ротором DN150/ DN125 у комплекті з частотним перетворювачем та датчиком тиску, код за ДК 021:2015 «42122000-0» у характеристиках, встановлених Замовником вказано:

«Необхідна кількість цифрових та аналогових входів та виходів:
• Дискретні входи – 6 шт.,
• Дискретні виходи – 2 шт.,
• Релейні виходи – 2 шт.,
• Аналогові входи (4-20 мА / 0-10 В) – 5 шт.,
• Аналогові виходи (4-20 мА) – 4 шт.,
• Акумулятор годинника реального часу (на 10 років)»

Пропозиція Учасника. ПП «СПЕЦПРОМАРМАТУРА» подало пропозицію з перетворювачем частоти Danfoss VLT® AQUA Drive FC-202, тип FC-202P75KT4E20H2XGXXXXSXXXXAXBXCXXXXDX (посилання на стор. 8 «Технічний паспорт SCP.pdf» та поз. 2 у «Вих. №1.17 від 17.08.2025р. Тендерна пропозиція.pdf»).
У файлі «Технічний паспорт SCP.pdf» на стор. 10 міститься неправдива інформація щодо кількості цифрових та аналогових входів та виходів.
ПП «СПЕЦПРОМАРМАТУРА» сфальсифікував даний документ, адже виробник не міг вказати цю інформацію, адже вона не відповідає дійсності.

Наявна суттєва невідповідність предмета закупівлі вимогам ТД. У оригінальних каталогах і інструкціях виробника вказані наступні параметри для перетворювачів частоти цього типу:
• Дискретні входи – 6 шт.,
• Дискретні виходи – 2 шт.,
• Релейні виходи – 2 шт.,
• Аналогові входи (4-20 мА / 0-10 В) – 2 шт., (стор. №41, «Посібник з вибору»)
• Аналогові виходи (4-20 мА) – 1 шт., (стор. №41, «Посібник з вибору»)
• Акумулятор годинника реального часу (на 10 років) – відсутній , (стор. №49 та №70, «Посібник з вибору»).

У складі своєї тендерної пропозиції ПП «СПЕЦПРОМАРМАТУРА» надало документ під назвою «Технічний паспорт SCP.pdf», який нібито підтверджує технічні характеристики запропонованого перетворювача частоти Danfoss VLT® AQUA Drive FC-202 тип FC-202P75KT4E20H2XGXXXXSXXXXAXBXCXXXXDX. Разом з тим, зміст цього документа не відповідає дійсним характеристикам обладнання, визначеним виробником, і має ознаки фальсифікації.

Виробник Danfoss A/S у своїй офіційній технічній документації чітко встановлює, що кількість вбудованих аналогових входів становить лише 2, кількість вбудованих аналогових виходів становить 1, акумулятор годинника реального часу у базовій комплектації відсутній і може бути доступний лише як додаткова опція, а один із вхідних каналів (кл. 54) допускає підключення термістора типу Pt1000.
Натомість у документі, поданому ПП «СПЕЦПРОМАРМАТУРА», ці параметри були змінені таким чином, щоб створити видимість відповідності технічним вимогам Замовника (де вимагалося п’ять аналогових входів, чотири аналогові виходи та наявність акумулятора годинника реального часу на 10 років). Такі дії не можна розцінювати інакше, ніж навмисне внесення неправдивих відомостей у тендерну документацію. Адже офіційний виробник фізично не міг вказати в технічному паспорті дані, які не відповідають конструктивним характеристикам обладнання, тому що це суперечить технічній політиці компанії, її офіційним каталогам та керівництвам з експлуатації.

Цей факт підтверджується офіційним листом від виробника, який прямо спростовує дані, наведені у «паспорті» ПП «СПЕЦПРОМАРМАТУРА». Отже, можна дійти висновку, що учасник сфальсифікував наданий документ шляхом довільного внесення неправдивих характеристик до файлу, який не є оригінальним технічним паспортом виробника.

Отже, офіційний виробник Danfoss A/S для моделі VLT® AQUA Drive FC-202, тип FC-202P75KT4E20H2XGXXXXSXXXXAXBXCXXXXDX встановлює інші базові характеристики, що виключають відповідність заявленим у «паспорті» параметрам і мінімальним вимогам Замовника. Згідно з офіційним листом від виробника, кількість вбудованих аналогових входів становить дві одиниці, кількість вбудованих аналогових виходів становить одну одиницю, акумулятор годинника реального часу відсутній і є окремою додатковою опцією, а один із аналогових входів (клема 54) допускає підключення термістора типу Pt1000. Ці відомості прямо спростовують інформацію, наведеною Учасником у «Технічному паспорті SCP.pdf», та підтверджують, що наданий «паспорт» містить неправдиві відомості щодо суттєвих характеристик предмета закупівлі. На підтвердження додається офіційний лист від виробника із зазначеною інформацією.
Юридично це означає, що учасником було подано суттєво недостовірну інформацію, яка безпосередньо впливає на результати закупівлі, що є самостійною та безумовною підставою для відхилення його пропозиції відповідно до пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель. Крім того, пропозиція не відповідає технічній специфікації, а такі невідповідності не підлягають виправленню у порядку пункту 43 Особливостей, оскільки стосуються неформальних помилок у документах, а конструктивних параметрів товару.

За змістом Закону України «Про публічні закупівлі» у системному зв’язку з Особливостями, затвердженими постановою КМУ № 1178, Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію, що не відповідає технічній специфікації тендерної документації або містить суттєво недостовірну інформацію. Невідповідність кількості вбудованих аналогових входів та виходів, а також відсутність акумулятора годинника реального часу в базовій комплектації є саме такими порушеннями, які не можуть бути усунуті шляхом подання уточнень у порядку виправлення формальних помилок, оскільки це стосується конструктивних характеристик пристрою, визначених виробником. Визнання переможцем такої пропозиції порушує принципи об’єктивності, неупередженості та рівного ставлення до учасників, спотворює результати торгів і безпосередньо впливає на права Скаржника на чесну конкуренцію.

Відповідно до пункту 44 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, що не відповідає технічній специфікації тендерної документації, а також пропозицію, у складі якої надано недостовірну інформацію, суттєву під час визначення результатів процедури. Такі порушення не підлягають виправленню в порядку пункту 43 Особливостей, оскільки мова йде не про формальні помилки, а про невідповідність конструктивних характеристик, що є зміною суті предмета пропозиції.

Норми статей 5, 23 і 31 Закону України «Про публічні закупівлі» додатково вимагають забезпечення об’єктивності та неупередженості оцінки, встановлюють обов’язок відповідності технічній специфікації та прямо передбачають відхилення пропозиції у разі невідповідності вимогам тендерної документації або подання недостовірних відомостей. Визначення переможцем учасника з таким ступенем невідповідності порушує принципи публічних закупівель, спотворює конкуренцію і безпосередньо порушує права Скаржника на чесну та рівну участь у процедурі.

З огляду на наведене Скаржник просить орган оскарження визнати протиправними дії Замовника щодо визнання переможцем ПП «СПЕЦПРОМАРМАТУРА», скасувати відповідне рішення про визначення переможця і зобов’язати Замовника відхилити зазначену пропозицію як таку, що не відповідає технічній специфікації та містить недостовірні відомості. Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протокольного рішення уповноваженої особи 15.08.2025 р.

Відповідно до ст. 5 Закону, публічні закупівлі мають здійснюватися на засадах недискримінації та рівного доступу до участі у закупівлях.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА щодо оскарження умов тендерної документації або дій чи бездіяльності замовника до завершення етапу прийому пропозицій

Номер: 58da417eaa2644909681659cfedb20e3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-08-011641-a.a1
Назва: СКАРГА щодо оскарження умов тендерної документації або дій чи бездіяльності замовника до завершення етапу прийому пропозицій
Скарга:
08 липня 2025 року АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі Насоси з сухим ротором в асортименті, код за ДК 021:2015 «42120000-6» Насоси та компресори (UA-2025-07-08-011641-a) (далі — Процедура закупівлі). Скаржником ТОВ «ЕКВІВЕС» оскаржуються умови тендерної документації, затверджені протоколом уповноваженої особи Замовника від 08.07.2025 (далі – тендерна документація). Відповідно до п.1 Додатку 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» характеристики, встановлені Замовником (вимоги) до: - Блочного насосу з сухим ротором DN65/ DN40, код за ДК 021:2015 «42122000-0»: «Насос повинен відповідати наступним вимогам: ДСТУ EN 55014-1:2019; ДСТУ EN 55014-2:2017; ДСТУ EN IEC 61000-3-2:2019; ДСТУ EN 61000-3-3:2017; ДСТУ EN 60335-1:2017; ДСТУ EN 60335-2-41:2015; ДСТУ EN 60335-2-51:2015; ДСТУ EN 60204-1:2019; ДСТУ EN ISO 12100:2016; ДСТУ EN 61000-6-2:2018; ДСТУ EN 61000-6-4:2016.». Відповідно до п.2 Додатку 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» характеристики, встановлені Замовником (вимоги) до: - Насосу з сухим ротором DN150/ DN125 у комплекті з частотним перетворювачем та датчиком тиску, код за ДК 021:2015 «42122000-0»: «Насос повинен відповідати наступним вимогам: ДСТУ EN 55014-1:2019; ДСТУ EN 55014-2:2017; ДСТУ EN IEC 61000-3-2:2019; ДСТУ EN 61000-3-3:2017; ДСТУ EN 60335-1:2017; ДСТУ EN 60335-2-41:2015; ДСТУ EN 60335-2-51:2015; ДСТУ EN 60204-1:2019; ДСТУ EN ISO 12100:2016; ДСТУ EN 61000-6-2:2018; ДСТУ EN 61000-6-4:2016.». Скаржник ТОВ «ЕКВІВЕС» вважає дані умови тендерної документації Замовника, а саме п.1 та п.2 Додатку 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» такими, що не відповідають діючим національним стандартам, прийнятим національним органом стандартизації з огляду на наступне: У відповідності до п.п.4,5 Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») №182 від 08.09.2022 року «Про прийняття та скасування національних стандартів, прийняття та скасування змін та поправок до національних стандартів» (далі – Наказ №182 від 08.09.2022) скасовано з 01.01.2024 року чинність національного стандарту ДСТУ EN 60335-2-41:2015 «Прилади побутові аналогічні електричні. Безпека. Частина 2-4. Додаткові вимоги до насосів» та зміни до нього. В той же час, на заміну ДСТУ EN 60335-2-41:2015 (EN 60335-2-41:2003, IDT); ДСТУ EN 60335-2-41:2015/Зміна № 1:2015 (EN 60335-2-41:2003/A1:2004, IDT); ДСТУ EN 60335-2-41:2015/Зміна № 2:2015 (EN 60335-2-41:2003/A2:2010, IDT); ДСТУ IEC 60335-2-41:2004 згідно Наказу №182 від 08.09.2022 було прийнято ДСТУ EN IEC 60335-2-41:2022 «Прилади побутові та аналогічні електричні. Безпека. Частина 2-41. Додаткові вимоги до насосів (EN IEC 60335-2-41:2021, IDT; IEC 60335-2-41:2012, IDT)», який чинний по теперішній час. Однак, в п.1 та п.2 Додатку 1 до тендерної документації Замовника «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» відсутні вимоги до технічних характеристик предмета закупівлі, які встановлені ДСТУ EN IEC 60335-2-41:2022 «Прилади побутові та аналогічні електричні. Безпека. Частина 2-41. Додаткові вимоги до насосів (EN IEC 60335-2-41:2021, IDT; IEC 60335-2-41:2012, IDT). Таким чином, умови тендерної документації Замовника не відповідають діючим національним стандартам, встановленим національним органом стандартизації. Враховуючи викладене, Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище. Скаржник ТОВ «ЕКВІВЕС» є організацією, яка займається постачанням насосів та насосних агрегатів, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як ТОВ «ЕКВІВЕС», так і інших учасників, в Процедурі закупівлі.
Дата розгляду скарги: 22.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2025 17:03
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.07.2025 16:45
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.07.2025 16:45
Автор: ТОВ «ЕКВІВЕС», Олексій Швець 380442371929 kulik@ekvives.com https://www.ekvives.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 207a57e358d0409a9c9eb6bd87710bdd
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо оскарження умов тендерної документації або дій чи бездіяльності замовника до завершення етапу прийому пропозицій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник ТОВ «ЕКВІВЕС» вважає дані умови тендерної документації Замовника, а саме п.1 та п.2 Додатку 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» такими, що не відповідають діючим національним стандартам, прийнятим національним органом стандартизації з огляду на наступне:

У відповідності до п.п.4,5 Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») №182 від 08.09.2022 року «Про прийняття та скасування національних стандартів, прийняття та скасування змін та поправок до національних стандартів» (далі – Наказ №182 від 08.09.2022) скасовано з 01.01.2024 року чинність національного стандарту ДСТУ EN 60335-2-41:2015 «Прилади побутові аналогічні електричні. Безпека. Частина 2-4. Додаткові вимоги до насосів» та зміни до нього.

В той же час, на заміну ДСТУ EN 60335-2-41:2015 (EN 60335-2-41:2003, IDT); ДСТУ EN 60335-2-41:2015/Зміна № 1:2015 (EN 60335-2-41:2003/A1:2004, IDT); ДСТУ EN 60335-2-41:2015/Зміна № 2:2015 (EN 60335-2-41:2003/A2:2010, IDT); ДСТУ IEC 60335-2-41:2004 згідно Наказу №182 від 08.09.2022 було прийнято ДСТУ EN IEC 60335-2-41:2022 «Прилади побутові та аналогічні електричні. Безпека. Частина 2-41. Додаткові вимоги до насосів (EN IEC 60335-2-41:2021, IDT; IEC 60335-2-41:2012, IDT)», який чинний по теперішній час.
Однак, в п.1 та п.2 Додатку 1 до тендерної документації Замовника «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» відсутні вимоги до технічних характеристик предмета закупівлі, які встановлені ДСТУ EN IEC 60335-2-41:2022 «Прилади побутові та аналогічні електричні. Безпека. Частина 2-41. Додаткові вимоги до насосів (EN IEC 60335-2-41:2021, IDT; IEC 60335-2-41:2012, IDT).
Таким чином, умови тендерної документації Замовника не відповідають діючим національним стандартам, встановленим національним органом стандартизації.

Враховуючи викладене, Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.

Скаржник ТОВ «ЕКВІВЕС» є організацією, яка займається постачанням насосів та насосних агрегатів, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як ТОВ «ЕКВІВЕС», так і інших учасників, в Процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації