• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Канцелярські товари ( Офісне устаткування та приладдя різне)

Завершена

408 065.55 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 040.33 UAH
Період оскарження: 08.07.2025 17:32 - 13.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні дії Замовника в частині неправомірної дискваліфікації Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг», ЄДРПОУ 42227163 (далі - ТОВ "Компанія Укрканцторг")

Номер: a1638db26bac4a97a39a2c1c2103d999
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-08-011475-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні дії Замовника в частині неправомірної дискваліфікації Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг», ЄДРПОУ 42227163 (далі - ТОВ "Компанія Укрканцторг")
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.08.2025 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.08.2025 18:34
Дата виконання рішення Замовником: 27.08.2025 11:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1.Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене у Рішенні Комісії від 22.08.2025 № 12970-р/пк-пз та з метою виконання його, а також керуючись статтями Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ОФІС-КИТ" переможцем процедури закупівлі Канцелярські товари (Офісне устаткування та приладдя різне). 2.Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про прийняте даним протоколом рішення
Автор: ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ", Світлана Житнікова +380504137427 ukrkanctorg@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1856bd2dc4514221b298338929fe2fd8
Заголовок пункту скарги: Підстави, які свідчать про дискримінаційний підхід Замовника до визначеного переможця відкритих торгів ТОВ "Компанія Укрканцторг" та додаткові обставини, що підтверджують дискримінаційні дії Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

На виконання вимог тендерної документації (далі - ТД) пунктів 2 та 3 Розділ VІ. Результати торгів та укладання договору про закупівлю, Скаржник 25 липня 2025 року о 10:48 год. через електронну систему закупівель Prozorro, як визнаний 21 липня 2025 року переможець вказаної вище процедури закупівлі, завантажив всі документи, передбачені тендерною документацією та п. 44 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178, в тому числі заповнений зі сторони переможця та підписаний КЕП Договір у форматі WORD (вимога пункту 3 Розділ VІ. Результати торгів та укладання договору про закупівлю).

Замовнику залишалось перевірити завантажені документи переможцем – ТОВ «Компанія Укрканцторг», правильність оформлення, їх наявність тощо, заповнити договір, який також було розміщено на площадці Prozorro разом з іншими документами переможця та надіслати або повідомити Скаржника стосовно дати, часу і місця для підписання договору тощо.

Скрин з площадки:


Після 25.07.2025 року під час намагання з’ясувати питання з Замовником, коли можно чекати дати, місця та часу для підписання договору, Замовником всі намагання було проігноровано, тобто залишено без відповіді.

Всі документи були подані у строки, визначені тендерною документацією, та відповідають встановленим вимогам. Незважаючи на це, Замовником було прийнято рішення про дискваліфікацію нашої пропозиції без належних підстав.

Відповідно до ч. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця виключно у випадку, якщо переможець не надав документи, передбачені ст. 17 Закону та тендерною документацією, у визначений строк. У даному випадку всі документи були надані / розміщені на площадці Prozorro 25 липня 2025 року о 10:48 год., разом з заповненим договором зі сторони переможця – ТОВ «Компанія Укрканцторг».
Відповідно до ст. 5 Закону, замовник зобов’язаний дотримуватися принципів недискримінації учасників та об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Таким чином, рішення Замовника про дискваліфікацію ТОВ «Компанія Укрканцторг» є неправомірним та порушує норми чинного законодавства.
Відповідно до абзацу першого пункту 66 Постанови КМУ № 822 «Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця у разі ненадання таким переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у статті 17 Закону, або ненадання документів, що підтверджують право підпису договору про закупівлю, у строк, визначений тендерною документацією».
Також, відповідно до пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178, переможець має надати замовнику проект договору у визначені строки, що було виконано Скаржником.
Строк підписання договору залежить також від дій Замовника — у разі, якщо Замовник не надав своєчасно підписану зі своєї сторони версію договору, це не може бути підставою для відхилення пропозиції переможця.
Практика АМКУ підтверджує, що дискваліфікація учасника за умови своєчасного подання усіх документів, передбачених Законом та тендерною документацією, є неправомірною (наприклад, рішення № 1716-р/пк-пз від 22.02.2024, № 7468-р/пк-пз від 15.05.2023).
Додатково слід зазначити, що вимога Замовника щодо підписання договору у строк, визначений абзацом першим пункту 66 Постанови № 822, не може бути реалізована без належних дій самого Замовника. Якщо Замовник не забезпечив своєчасного надання заповненого та підписаного зі своєї сторони договору або не повідомив про дату, місце і час підписання, то відсутні правові підстави вважати, що переможець порушив строк підписання договору.

Вищевказані порушення встановленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та призводять до неефективного витрачання державних коштів, а також захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України; пункту 3 статті 8 та статті 18 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника