• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Спеціальний робочий одяг

Торги відмінено

4 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 000.00 UAH
Період оскарження: 08.07.2025 10:20 - 13.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: a602ed5e5b7a4f41aa99d1cac0231717
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-08-001677-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2025 15:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.08.2025 18:01
Дата виконання рішення Замовником: 21.08.2025 16:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення № 12582-р/пк-пз від 14.08.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель замовник скасував рішення №75/2 від 31.07.2025 про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ"
Автор: ТОВ "УМТК", Коновалов Антон 380952802652 uitctov@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7da0c7183bb4431ca8e69f18fd054a09
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 31.07.2025 № 75/2 пропозицію ТОВ "УМТК", відповідно вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей відхилено, як таку що «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».

Вважаємо рішення Замовника, яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 31.07.2025 № 75/2 (далі - Протокол) таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону з наступних підстав.

В Протоколі наведено наступне обґрунтування для відхилення пропозиції Скаржника, а саме:
«1) На вимогу Додатку№3 ТД - Учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого за результатами розкриття тендерних пропозицій визнана найбільш економічно вигідною, повинен протягом 3-х робочих днів з дати розкриття надати Замовнику у зручний для Учасника спосіб (адреса доставки: м. Вінниця вул. Магістратська, 2) зразки предмету закупівлі разом з наступними документами:
• інструкція з експлуатації (з вказівкою в інструкції призначення, терміну служби, умов експлуатації та зберігання, очищення, технічного обслуговування);
• санітарно-епідеміологічним висновком на кожний вид предмету закупівлі;
• сертифікат експертизи типу на кожний вид продукції, виданий органом, що акредитований Національним агентством з акредитації України, дійсним на дату подачі тендерної пропозиції;
• декларація про відповідність вимогам Технічного регламенту, видана органом, що акредитований Національним агентством з акредитації України на кожний вид предмету закупівлі, дійсна на дату подачі тендерної пропозиції;
• паспорт (сертифікат) якості виробника.
Учасником вищезазначених документів та зразків не надано.
2) На вимоги п. 15 таблиці 1 Додатку №4 ТД - у разі якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
Учасником вищезазначеного документа не надано.
3) На вимогу п. 9 таблиці 3 Додатку№4 ТД - на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є обмеженим, тому учасник процедури закупівлі має надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в який містить інформацію про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація про переможця, передбачена пунктом 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів).
Учасником вищезазначених документів не надано.
4) На вимогу п. 2 Додатку№2 ТД - довідка, складена в відповідній формі, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Учасником вищезазначених документів не надано.»

1. Щодо надання зразків предмету закупівлі

Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації (далі - ТД), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених п. 47 особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації.
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі згідно з Додатком 4 до тендерної документації.
Згідно з п. 1.3 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД, всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «…pdf.», «…jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Аналогічні положення містяться в абзаці 2 пункту 31 Особливостей і дублюються Замовником в п. 1.1 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Частиною 8 ст. 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Згідно з ч. 6 ст. 26 Закону тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до ч. 13 ст. 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції.
Таким чином, зразки товару, не є і не можуть бути частиною тендерної пропозиції, а їх не надання або надання із недоліками не може оцінюватись, як відсутність частини тендерної пропозиції чи слугувати підставою для її відхилення.

Аналогічна позиція Органу оскарження викладена, зокрема, в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15360-р/пк-пз від 26.09.2023 та № 3656-р/пк-пз від 23.03.2023.

З огляду на викладене, у Замовника відсутні правові підстави для відхилення пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей на етапі розгляду тендерної пропозиції за зразки, які не є складовою тендерної пропозиції.

2. Щодо ступеня локалізації товару

Пунктом 15 Додатку 4 до ТД встановлено наступні вимоги:

У разі якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), та про що надається лист-пояснення.
Товар, який пропонується учасником процедури закупівлі згідно предмету закупівлі, повинен мати локалізацію виробництва товарів, на 2025 рік, у ВІДПОВІДНОСТІ ДО ВИМОГ, ВСТАНОВЛЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Відповідно до п. 1. Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 цей Порядок встановлює механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може затверджувати додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, в якому встановлює вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва в розмірі, що не перевищує ступінь локалізації виробництва, встановлений підпунктом 1 цього пункту на відповідний рік.
Постановою КМУ від 2 липня 2025 р. № 782 «Про затвердження додаткового переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва» затверджено додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва. Серед іншого в додатковий перелік включено товари: Спеціальний та робочий одяг. Пи цьому, приписи Постанови КМУ від 2 липня 2025 р. № 782 набули чинності 04.08.2025.
А станом на дату оголошення закупівлі (08.07.2025), як і станом на дату подання пропозиції Скаржником (14.07.2025) чинним законодавством не вимагалось підтвердження ступеня локалізації такого товару, як спеціальний робочий одяг, що становить предмет оскаржуваної закупівлі.
Відповідно до п. 1.6. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

З огляду на викладене, у Замовника відсутні правові підстави для відхилення пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей на етапі розгляду тендерної пропозиції за ненадання гарантійного листа, яким гарантується, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік.

3. Щодо ненадання витягу з ЄДР
Таблицею 3 Додатку№4 ТД встановлено вимоги щодо переліку документів, які учасники надають в підтвердження відсутності підстав, визначених п. 47 Особливостей.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або окументах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.

4) Щодо ненадання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід

Пунктом 2 Додатку№2 до ТД встановлено вимогу щодо надання довідки, складена в відповідній формі, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Формою 2 Додатку№2 до ТД визначено форму довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації.

На виконання вказаних вимог, Скаржником у складі пропозиції надано файл: «4 Довідка працівники.pdf» який містить довідку від 14.07.2025 вих. № 68-07. Наданий документ за формою і змістом відповідає вимогам Замовника, визначених в Додатку№2 до ТД.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.

Враховуючи все викладене вище, відхиливши пропозицію Скаржника у спосіб вказаний вище, Замовник порушив вимоги ч.1 ст.31 Закону та п. 43, 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію, у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме – відхиливши пропозицію Скаржника, яка не відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.

Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника в оскаржуваній закупівлі.

Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,

ПРОСИМО:

1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника усунути допущені порушення при проведенні процедури закупівлі UA-2025-07-08-001677-a;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника при проведенні закупівлі UA-2025-07-08-001677-a.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)